مقایسه Xiaomi 13T Pro و S23 FE

شیائومی و سامسونگ چند سالیه که بازار موبایل رو توی دستشون گرفتن و رقابت نزدیکی با هم دارن. دو تا گوشی S23 FE سامسونگ و 13T Pro شیائومی اواخر سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) با اختلاف زمانی یک ماه وارد بازار شدن و تو بخش‌های نمایشگر و پردازنده همدیگه رو به چالش کشیدن. پس اگه یه گوشی اندرویدی با ژن پرچمدار میخواین، توی مقایسه Xiaomi 13T Pro و S23 FE با ما همراه باشین تا ارزش خرید هر دو تا گوشی رو با هم بررسی کنیم.

 

مقایسه Xiaomi 13T Pro و S23 FE از نظر طراحی و ساخت

تفاوت بین Xiaomi 13T Pro و S23 FE توی بخش طراحی به وضوح دیده میشه و از لحاظ ظاهری و کاربری روزمره میتونین فرق بین هر دو تا گوشی رو حس کنین. از نظر ابعاد S23 FE حدود ۰/۳ میلیمتر قطر کمتری در مقایسه با 13T Pro داره، ولی از اون طرف به دلیل داشتن فریم آلومینیومی تا ۵ گرم (۲۰۹ گرم) سنگین تر شده که ممکنه یکم اذیت کننده باشه. اینجا سامسونگ با هوشمندی تمام کناره های فریم رو محنی ساخته و به این دلیل توی استفاده های روزانه و طولانی وزن گوشی زیاد حس نمیشه و بسیار خوش دست و راحت هست.

بررسی طراحی و ساخت S23fe
S23 FE سامسونگ به دلیل استفاده از فریم فلزی جذابیت و استحکام بیشتری در مقایسه با شیائومی داره.

از نظر ظاهر و طراحی بدنه، S23 FE سامسونگ از یه نمایشگر تخت استفاده کرده و درب پشتی گوشی هم به صورت تخت ساخته شده. در مقابل شیائومی یه نمایشگر خمیده داره که ممکنه برای نصب گلس مشکل داشته باشین. این خمیدگی توی درب پشتی هر دو تا مدل چرمی و شیشه ای این گوشی وجود داره که جذابیت خاصی بهش میده. کلید پاور و دکمه های صدا توی هر دو تا گوشی در سمت چپ فریم قرار داره که دسترسی راحتی دارن. چیدمان دوربین های سامسونگ بدون جزیره و روی درب پشتی قرار داده، ولی در مقابل 13T Pro شیائومی از یه جزیره مشابه آیفون استفاده کرده و به غیر از این تفاوت ظاهری دیگه ای ندارند.

مقایسه طراحی و ساخت 13T Pro و S23 FE
Xiaomi 13T Pro دو دو مدل درب شیشه و چرمی جذابیت خاصی در مقابل رقیب دارد.

گواهی IP68 ضد آب تا عمق ۱/۵ متری، توی هر دو تا گوشی Xiaomi 13T Pro و S23 FE وجود داره و میتونین در شرایط مختلف ازش استفاده کنین و مشکلی براتون پیش نمیاد. هر دو تا گوشی به دلیل داشتن محافظ گوریلا گلس ۵ در برابر ضربه و خط و خش مقاوم هستن، ولی با این گرونی بازار بهتره یه قاب و گلس محافظ قوی بخرین تا به مشکل نخورین. روی این حساب توی مقایسه Xiaomi 13T Pro و S23 FE در بخش طراحی و ساخت، پرچمدار اس ۲۳ اف ای با داشتن طراحی جذاب و بروز برتری زیادی در مقابل رقیب داره. سامسونگ توی ساخت گوشی اس ۲۳ اف ای سعی کرده تا یه گوشی جمع و جور ولی محکم رو برای هواداران خودش تولید کنه و تا حد زیادی هم در این بخش موفق عمل کرده. به طور کلی تفاوت های اصلی هر دو تا گوشی توی موارد زیر خلاصه میشه:

  • استفاده از فریم فلزی توی S23 FE باعث جذابیت و استحکام بدنه شده و وزن گوشی رو بالا برده، ولی به لطف ارگونومی مناسب هنوزم خوش دست تر و بهتر از شیائومی هست.
  • به دلیل تخت بودن نمایشگر و درب پشت گوشی، سامسونگ S23 FE ظاهر مدرن تر و جذابی در مقایسه با رقیب داره.
  • چیدمان بدون جزیره دوربین های سامسونگ طرفدارای بیشتری در مقایسه با طراحی سنتی 13T Pro شیائومی داره.

مقایسه نمایشگر S23 FE و 13T Pro شیائومی

توی بخش نمایشگر، شیائومی به یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی +FHD مجهز شده که از قابلیت های دالبی ویژن، +HDR10 و نرخ بروز رسانی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی میکنه. از اون طرف S23 fe سامسونگ از نمایشگر ۶/۴ اینچی اولد با بازتاب نور کمتر و رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی استفاده کرده و در کنارش قابلیت پشتیبانی از نرخ بروز رسانی بالای ۱۲۰ هرتزی و استاندارد تصویر +HDR10 رو داره.

بررسی نمایشگر S23 FE
نمایشگر سامسونگ بازتاب نور کمتری توی محیط باز در مقایسه با شیائومی داره.

شیائومی ۱۳ تی پرو به دلیل داشتن نمایشگر با کیفیت تر توانایی تولید روشنایی ۲۶۰۰ نیت تو حالت حداکثری رو داره. از اون طرف میزان روشنایی توی S23 fe در بهترین حالت ممکن به ۱۴۵۰ نیت میرسه که از این نظر، هر دو تا گوشی رو میتونین توی محیط های باز و زیر نور خورشید استفاده کنین. برتری شیائومی به اینجا ختم نمیشه و به دلیل استفاده از نرخ بازخورد لمسی ۴۴۰ هرتزی تجربه کاربری بهتری رو توی انجام بازی های موبایلی در اختیارتون میذاره.

بررسی نمایشگر شیائومی ۱۳ تی پرو
نمایشگر 13T Pro شیائومی به دلیل رزولوشن بالاتر و روشنایی بیشتر عملکرد بهتری در مقابل رقیب داره.

حسگر اثر انگشت توی هر دو تا مدل زیر نمایشگر قرار داره که عملکرد و سرعت بازخورد مناسبی داره و میشه روش حساب کرد. در حالت کلی توی مقایسه Xiaomi 13T Pro و S23 fe می‌بینیم که شیائومی به دلیل داشتن رزولوشن تصویر بالاتر، پشتیبانی از استانداردهای دالبی ویژن، نرخ بروز رسانی ۱۴۴ هرتزی و روشنایی ۲۶۰۰ نیت کیفیت تصویر بالاتر و عملکرد بهتری در مقابل سامسونگ داره.

 

مقایسه باتری شیائومی ۱۳ تی پرو و اس ۲۳ اف ای

توی بخش باتری، S23 fe سامسونگ از یه باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری و شیائومی از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده میکنه. بر اساس تست های انجام شده، باتری هر دو تا مدل توی استفاده های روزانه و ترکیبی تا یک روز و نیم هم بهتون جواب میده. شیائومی به دلیل بهینه سازی نرم افزاری مناسب و همچنین استفاده از تراشه جدید مدیاتک تا ۲ ساعت بیشتر توی مکالمه، وبگردی، تماشای ویدیو و بازی کاربر رو همراهی میکنه.

بررسی باتری Xiaomi 13T Pro
شیائومی 13T Pro به لطف استفاده از تراشه قدرتمند و بهینه سازی نرم افزاری سرعت شارژ دو برابری و شارژدهی بالاتری در مقایسه با رقیب داره.

شیائومی با آداپتور ۱۲۰ وات داخل جعبه توی کمتر از ۲۶ دقیقه به طور کامل شارژ میشه، اما از اون طرف اس ۲۳ اف ای با آداپتور ۲۵ وات توی نیم ساعت تا ۵۸ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ شدن باتری باید بیشتر از ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه صبر کنین. در حالت کلی توی مقایسه Xiaomi 13T Pro و S23 fe در بخش باتری، شیائومی برتری های زیادی در مقایسه با سامسونگ داره که توی موارد زیر خلاصه میشه:

  • پرچمدار 13T Pro به دلیل بهبود نرم افزاری و داشتن تراشه بهتر تا ۲ ساعت شارژدهی بیشتری در مقایسه با S23 fe سامسونگ داره.
  • شیائومی به دلیل داشتن آداپتور ۱۲۰ وات تا ۲ برابر سریع تر از رقیبه و زیر نیم ساعت به طور کامل شارژ میشه.

 

مقایسه دوربین S23 FE سامسونگ و Xiaomi 13T Pro

شیائومی در یه همکاری مشترک با برند محبوب لایکا، توی 13T Pro از ترکیب دوربین های سه تایی واید ۵۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی استفاده کرده که در کنار دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی مجموعه دوربین های این گوشی رو تشکیل میدن. از اون طرف S23 fe سامسونگ هم مثل رقیب، از ترکیب دوربین های سه تایی ۵۰ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۸ مگاپیکسلی تله فوتو و یه دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی واید استفاده میکنه.
دوربین های اصلی هر دو تا گوشی توانایی فیلمبرداری با وضوح بالای 8K و سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه رو دارن، اما توی دوربین های سلفی قضیه کمی فرق داره. مطابق انتظارمون، سامسونگ S23 fe مثل مابقی خانواده S23 توانایی فیلمبرداری 4K با ۳۰ و ۶۰ فریم رو داره؛ ولی 13T Pro به فیلمبرداری 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه قناعت کرده که برای گوشی قدرتمند شیائومی چندان جالب نیست.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های اصلی

دوربین اصلی 13T Pro عکس های با جزئیات نسبتا خوب، محدوده داینامیک عالی، رنگ بندی اغراق شده و کنتراست مناسب رو ثبت میکنه و تقریبا هر چیزی که از یه گوشی با ژن پرچمدار انتظار دارین رو در اختیارتون میذاره. تو حالت بزرگنمایی ۲ و ۵ برابری تصاویر هنوزم کیفیت خودشون رو حفظ میکنن، اما دوربین توی این وضعیت توانایی تشخیص نور مناسب رو نداره و جزئیات کمی نرم تر میشن.

توی عکسبرداری در شب، کیفیت عکس های ثبت شده با دوربین اصلی تا حد زیادی افت میکنه و تصاویر اکثرا کم نور و بدون جزئیات هستن. پس از فعال کردن حالت شب، عکس ها با محدوده داینامیک بالا و جزئیات دقیق تری ثبت میشن. متاسفانه توی این حالت دوربین اصلی تمایل زیادی به روشن کردن محیط داره که عکس از حالت طبیعی در میاد و مثل روز روشن گرفته میشه و به نظرم اصلا خوب نیست!
دوربین اصلی S23 fe تصاویر رو با کیفیت و نوردهی مناسبی ثبت میکنه و جزئیات محیط و سوژه ها با دقت زیادی ثبت میشن. معمولا عکس های ثبت شده با دوربین اصلی توی محیط های باز و زیر نور شدید خورشید هم کیفیت مطلوبی دارن، اما ممکنه گاهی وقتا توی کناره های تصویر یه نویز محدود بندازه.
دوربین اصلی سامسونگ توی نور کم عملکرد خوبی داره و رنگ ها رو به شکل طبیعی ثبت میکنه، ولی توی این حالت نویز محدودی توی عکس ها وجود داره که ممکنه اذیتتون کنه. توی حالت شب دوربین اصلی تقریبا نویز کمتری داره و تصاویر با کیفیت و وضوح بالاتری ثبت میشن که به نظرم این نکته توی مقایسه Xiaomi 13T Pro و S23 fe یکی از تفاوت های دوربین اصلی هر دو تا گوشی محسوب میشه.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های اولترا واید

عکس های ثبت شده توی دوربین اولترا واید 13T Pro در شرایط نور خوب وضوح و کیفیت مناسبی داره. عملکرد دوربین اولترا واید گوشی توی نور کم، وضعیت مشابه دوربین اصلی رو داره و تصاویر بدون جزئیات، با وضوح پایین و سایه ثبت میشن و برای حل این مشکل، باید حالت عکاسی در شب رو فعال کنیم تا خروجی بهتری داشته باشیم.
دوربین اولترا واید S23 fe برخلاف رقیب، توی عکاسی روز عملکرد بسیار خوبی داره و تصاویر با جزئیات مناسب و رنگ بندی دقیق ثبت میشن. توی حالت شب و نور کم محیط، عملکرد دوربین اولترا واید خوبه؛ ولی گاهی اوقات توی عکس های ثبت شده مشکلاتی مثل حذف جزئیات، نویز بالا و نقاط تاریک وجود داره. اگه بخوایم منصافه رفتار کنیم دوربین اولترا واید S23 fe در حالت کلی انتظارات ما رو برآورده میکنه.

بررسی دوربین S23 FE
دوربین اصلی و اولترا واید S23 fe در مقایسه با 13T Pro تصاویر با کیفیت تری در روز و شب ثبت میکند.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های تله فوتو

دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی شیائومی قابلیت زوم ۲ برابری داره که میتونین به راحتی روی سوژه های دور زوم کنین و کیفیت عکس پایین نمیاد. به همین دلیل گزینه مناسبی برای عکاسی پرتره محسوب میشه. تصاویر گرفته شده با دوربین تله فوتو شیائومی نوردهی، کنتراست و محدوده داینامیکی بهتری در مقایسه با دوربین اصلی گوشی داره.

بررسی دوربین گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو
دوربین تله فوتو 13T Pro عملکرد بهتری توی ثبت سوژه و جزئیات دارد.

در مقابل سامسونگ برای دوربین تله فوتو به یه لنز ۸ مگاپیکسلی کفایت کرده که زوم ۳ برابری داره که معمولا برای عکاسی پرتره استفاده میشه. دوربین تله فوتو سامسونگ در مقایسه با مدل S21 FE کیفیت بهتری داره و عکس های با جزئیات و رنگ بندی بهتری ثبت میشن، اما از اون طرف توی محیط های باز و زیر نور خورشید کیفیت عکس ها افت میکنه و نویز زیادی روش میفته.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های سلفی

تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی شیائومی 13T پرو کیفیت و وضوح مناسبی دارن، اما از اون طرف توی عکاسی در شب افت کیفیت قابل توجهی داره و نویز و تاری زیادی روی تصاویر میفته. در مقابل دوربین سلفی S23 fe سامسونگ عکس های با کیفیتی رو ثبت میکنه و رنگ بندی و کنتراست و محدوده داینامیک در حد تعادل وجود داره. از اون طرف توی عکاسی در شب هم افت کیفیت زیادی نداره و معمولا تصاویر با جزئیات مناسب و نویز کم ثبت میشه.
در حالت کلی با توجه به عملکرد دوربین های پشتی و سلفی هر دو تا گوشی S23 fe و 13T Pro شیائومی توی نور روز، محیط های تاریک و حالت شب میشه نتیجه‌گیری زیر رو گرفت:

  • دوربین واید و اولترا واید سامسونگ S23 fe عملکرد بهتری توی فیلمبرداری و عکاسی در شب و روز داره.
  • دوربین تله فوتو 13T Pro شیائومی عکس های با کیفیت تری رو در مقابل سامسونگ ثبت میکنه.
  • دوربین سلفی S23 fe برخلاف شیائومی ۱۳ تی پرو قابلیت فیلمبرداری 4K با ۳۰ و ۶۰ فریم رو داره.

مقایسه Xiaomi 13T Pro و S23 FE از نظر سخت افزار و نرم افزار

تقریبا هر سال گوشی های شیائومی و سامسونگ توی بخش سخت افزاری تغییرات مثبتی دارن. سامسونگ S23 fe در دو نسخه آمریکای شمالی با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 و تراشه گرافیکی Adreno 730 و نسخه گلوبال Exynos 2200 با تراشه گرافیکی Xclipse 920 به بازار جهانی عرضه شده که توانایی پردازش جزئیات گرافیکی بیشتری رو در مقایسه با نسل قبل داره.

در مقابل شیائومی 13T Pro از تراشه قدرتمند مدیاتک +Dimensity 9200 با پردازنده گرافیکی Immortalis-G715 MC11 استفاده کرده که عملکرد و پایداری مناسبی در مقایسه با مدل سال گذشته از خودش نشون میده.
تراشه های هر دو تا گوشی معماری ۴ نانومتری و ۸ هسته پردازشی دارند که هسته های به کار رفته در 13T Pro شیائومی، سرعت پایه بالاتری داره و توی استفاده های معمولی، ترکیبی و اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین عملکرد پردازشی بیشتری رو در مقایسه با S23 fe در اختیارتون میذاره.

بررسی قدرت پردازشی S23 FE
سامسونگ S23 fe قابلیت اجرای بازی با تنظیمات متوسط و بدون لگ و باگ را در اختیار کاربر میگذارد.

بر اساس نتایج بنچمارک های مختلف، تراشه مدیاتک +Dimensity 9200 پرچمدار شیائومی در مقایسه با هر دو تا تراشه S23 fe تا ۳۰ درصد نتایج بهتری رو کسب میکنه که توی استفاده های روزمره و سنگین این تفاوت به وضوح دیده میشه. از نظر عملکرد پردازشی، تراشه سامسونگ وضعیت جالبی نداره و توی اجرای بازی ها و برنامه های سنگین و نیمه سنگین بدنه گوشی به شدت داغ میکنه و مجبورین بازی های رو با تنظیمات متوسط و پایین اجرا کنین. از اون طرف تراشه استفاده شده در شیائومی حتی زیر بار فشارهای سنگین پردازشی کم نمیاره، زیاد داغ نمیشه و پایداری مناسبی داره.

بررسی قدرت پردازشی xiaomi 13T Pro
تراشه شیائومی 13T Pro قدرت پردازشی و گرافیکی بالاتری رو در مقایسه S23 fe سامسونگ داره.

سامسونگ اس ۲۳ اف ای با دو ترکیب حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت تولید شده که میتونین به سلیقه خودتون یه مدل رو انتخاب کنین. در مقابل 13T Pro توی ظرفیت های حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت با رم ۱۶ گیگابایت به بازار عرضه شده که به لطف استفاده از حافظه های سریع UFS 4.0 و رم بالاتر، گوشی عملکرد سریع و روون تری در مقایسه با رقیب داره. در حالت کلی توی مقایسه Xiaomi 13T Pro و S23 fe در بخش سخت افزاری، شیائومی 13T Pro عملکرد بالاتری در مقایسه با رقیب کره ای داره که شامل موارد زیر میشه:

  • تراشه قدرتمند مدیاتک +Dimensity 9200 شیائومی تا ۳۰ درصد عملکرد پردازشی و گرافیکی بالاتری در مقایسه با هر دو تا تراشه S23 fe داره.
  • شیائومی 13T Pro به دلیل استفاده از رم ۱۲ گیگابایت نسخه پایه عملکرد روان و سریع تری توی اجرای بازی ها و برنامه های سنگین در اختیار کاربر میذاره.

 

مقایسه نرم افزاری S23 FE و Xioami 13T Pro

توی بخش نرم افزاری S23 fe سامسونگ با اندروید ۱۳ و پوسته اختصاصی One UI 5.1 به بازار اومده که اخیرا آپدیت اندروید ۱۴ و One UI 6.1 رو هم دریافت کرده و محیط کاربری روون و بدون باگ رو در اختیارتون میذاره. در مقابل 13T Pro هم به اندروید ۱۳ و پوسته اختصاصی شیائومی MIUI 14 مجهز شده و محیط روون و مناسبی رو در اختیار کاربر میذاره.
براساس اعلام سامسونگ اکثر گوشی های میان رده و پرچمدار این برند، تا ۴ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۶ سال آپدیت امنیتی خواهند داشت. از اون طرف شیائومی هم وعده آپدیت نرم افزاری ۲ ساله رو به هواداران داده که روی این حساب یه پله عقب تر از سامسونگ قرار میگیره.

بررسی نرم افزاری S23 fe
سامسونگ S23 fe محیط کاربری روان و پشتیبانی نرم افزاری طولانی تری در مقایسه با رقیب دارد.

از نظر رابط کاربری، سامسونگ S23 fe محیط خوش رنگ و لعاب و کاربردی رو در اختیارتون میذاره و تمامی گزینه ها کاملا در دسترس هستند. از اون طرف شیائومی 13 تی پرو هم وضعیت خوبی داره و محیط کاربری بدون باگ رو بهتون میده که پس از دریافت آپدیت نرم افزاری HyperOS، بخش های شاخص لاک اسکرین، ویجت ها و برنامه دوربین تا حدودی شبیه به پرچمدار های اخیر اپل خواهند بود. توی مقایسه Xiaomi 13T Pro و S23 fe هر دو تا گوشی عملکرد نرم افزاری مناسبی دارن و نیاز کاربر رو برطرف می‌کنن.

 

مقایسه اسپیکر S23 FE و شیائومی ۱۳ تی پرو

توی بخش اسپیکر، هر دو تا گوشی از اسپیکر استریو استفاده میکنن که به لطف استفاده از دالبی اتموس (Dolby Atmos) صدای خروجی با کیفیت، بلند و شفافی رو در اختیارتون میذاره. کیفیت صدای بیس توی سامسونگ معمولیه و چنگی به دل نمیزنه، در مقابل اسپیکر 13T Pro صدای بیس بالاتری رو بهتون میده که از این نظر در مقایسه با سامسونگ برتری داره.

بررسی اسپیکر 13T Pro
شیائومی 13T Pro صدای با کیفیت و بیس قوی تری در مقایسه با S23 fe داره.

متاسفانه S23 fe و 13T Pro جک صدا رو حذف کردن که راهی به جز استفاده از هدفون های بلوتوثی نداریم؛ اما از اون طرف هر دو تا گوشی از بلوتوث نسخه ۵/۳ پشتیبانی میکنن که با این حساب میتونین هندزفری های بلوتوثی رو با کمترین تاخیر صدا استفاده کنین.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

گوشی S23 FE سامسونگ توی ظرفیت حافظه ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت با قیمت ۲۲ میلیون (اسفند ۱۴۰۲) در بازار به فروش میرسه. این در حالیه که Xiaomi 13T Pro با همون ظرفیت حافظه ولی رم ۱۲ گیگابایت قیمت حدودی ۲۶ تا ۲۸ میلیون تومان داره که اینجا هر دو تا گوشی رو توی ترازو میذاریم تا ارزش خریدشون مشخص بشه.
سامسونگ توی بخش های طراحی، دوربین، پشتیبانی نرم افزاری طولانی و رابط کاربری روان و بدون باگ با اختلاف زیاد در جایگاه بالاتری در مقایسه با 13T Pro میگیره. در مقابل شیائومی به دلیل داشتن نمایشگر با کیفیت تر و روشنایی بالای ۲۶۰۰ نیت، سخت افزاری قوی تر توی اجرای برنامه ها و بازی های سنگین، سرعت شارژ دو برابری و شارژدهی بالاتر، حافظه داخلی و رم بالاتر و اسپیکرهای استریو قدرتمند برتری بیشتری در مقابل با رقیب کره ای داره.
به طور کلی با در نظر گرفتن قیمت گوشی باید بگیم که اگه گیم نمی‌زنین و نیاز به حافظه داخلی خیلی زیاد ندارین، اس ۲۳ اف ای کارتون رو راه می‌ندازه. اما با ۶ تومن هزینه بیشتر پرچم دار شیائومی نسیب‌تون میشه که تا ۱ ترا حافظه بهتون میده و با سخت افزار قویش برای بازی‌های موبایلی مناسب‌تره. شما نظرتون در مورد این گوشی‌ها چیه و کدومو انتخاب می‌کنین؟ تو کامنتا برامون بنویسین.

مقایسه مشخصات s23 fe با 13t pro

Samsung Galaxy S23 FE
Xiaomi 13T Pro
تاریخ عرضه

Announced2023, October 04

StatusAvailable. Released 2023, October 05

Announced2023, September 26

StatusAvailable. Released 2023, September 26

مشخصات بدنه

رنگ بندیMint, Cream, Graphite, Purple, Indigo, Tangerine

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), glass back (Gorilla Glass 5), aluminum frame

Weight209 g (7.37 oz)

Dimensions158 x 76.5 x 8.2 mm (6.22 x 3.01 x 0.32 in)

رنگ بندیAlpine Blue, Meadow Green, Black

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), glass back or silicone polymer back, plastic frame

Weight200 g or 206 g (7.05 oz)

Dimensions162.2 x 75.7 x 8.5 mm (6.39 x 2.98 x 0.33 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)

Size6.4 inches, 100.5 cm2 (~83.2% screen-to-body ratio)

نوعDynamic AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 1450 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~87.5% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 144Hz, Dolby Vision, HDR10+, 1200 nits (HBM), 2600 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired, PD2.0, 50% in 30 min Wirless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Ion 4500 mAh, non-removable

Charging120W wired, PD3.0, QC4, 100% in 19 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, 24mm (wide), PDAF, OIS 8 MP, f/2.4, 75mm (telephoto), PDAF, 3x optical zoom 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide)

ویدئو8K@24fps, 4K@30fps, 1080p@30/60/120/240fps, 720p@960fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.9, 24mm (wide), 1/1.28", 1.22m, PDAF, OIS 50 MP, f/1.9, 50mm (telephoto), 1/2.88", 0.61m, PDAF, 2x optical zoom 12 MP, f/2.2, 15mm (ultrawide), 1/3.06", 1.12m

ویدئو8K@24fps, 4K@24/30/60fps, 4K/1080p@30fps HDR10+, 1080p@30/60/120/240fps; 10-bit LOG, gyro-EIS

ویژگیLeica lens, LED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 10 MP, f/2.4, 26mm (wide)

ویدئوYes

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 20 MP, f/2.2, (wide), 0.8m

ویدئو1080p@30fps, HDR10+

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotNo

ChipsetExynos 2200 (4 nm) - InternationalQualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 nm) - USA

CPUOcta-core (1x2.8 GHz Cortex-X2 & 3x2.50 GHz Cortex-A710 & 4x1.8 GHz Cortex-A510) - InternationalOcta-core (1x3.00 GHz Cortex-X2 & 3x2.50 GHz Cortex-A710 & 4x1.80 GHz Cortex-A510) - USA

GPUXclipse 920 - InternationalAdreno 730 - USA

InternalUFS 4.0

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 9200+ (4 nm)

CPUOcta-core (1x3.35 GHz Cortex-X3 & 3x3.0 GHz Cortex-A715 & 4x2.0 GHz Cortex-A510)

GPUImmortalis-G715 MC11

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing Samsung DeX

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass, color spectrum

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6 - International

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (Dual SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66 - International

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 75, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 800 / 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 39, 40, 41, 42, 48, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioUnspecified

USBUSB Type-C, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1+L5), GLONASS (G1), GALILEO (E1+E5a), NavIC (L5), BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7, tri-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -26.7 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 102h

Camera Photo / Video

Display

Performance

سایر

SAR0.80 W/kg (head) 0.72 W/kg (body)

رنگ بندی

Price59,999

SAR EU0.76 W/kg (head) 1.04 W/kg (body)

ModelsSM-S711B, SM-S711B/DS, SM-S711U1, SM-S711U, SM-S711W, SM-S7110

SAR

رنگ بندی

Price886.01 / 699.00

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 19
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

خوب و زیبا بود فقط یه نکته:
آخر مقاله نوشته بودید «نسیب‌تون» که «نصیب‌تون» درسته. ایشالا که از تأثیرات خستگی کار بوده…

۱۷ فروردین ۱۴۰۳
Vahid 1500

من جفتشو گرفتم شیامی ۱۳ تی پرو با اینکه زده ۲۵۰۰ نیت روشنایی ولی زیر آفتاب به مشکل میخورین صفحه نمایش آشغالی داره سامسونگ تا ۱۰ درصد روشناییشو زیاد کنی روشنایی شیامیم رو ۶۰ درصد تازه اندازه هم میشن تو نور زیاد آخر تازه یه زره شیامی بیشتره که هیچکی روشناییو تا آخر زیاد نمی‌کنه تو روشنایی تطبیقی روشنایی سامسونگ ۵۰ درصد بیشتره شیامی هیچی نداره فقط یه پردازنده قدرتمند گذاشته با یه دوربین اصلی خوب بقیه چیزاش آشغاله

۱۶ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

پولش باشه شیایومی

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Mobo like

چرا الکی گفتین 13t pro ۲ دو سال آپدیت میگیره ۴ سال اندروید آپدیت میگیره ۵ سال امنیتی

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

هر دو خیلی گرون هستن

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

۱۳ تی پرو روی کاغذ ک حداقل بیشتر می‌ارزه

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

دو گوشی عالی ولی ۱۳ تی پرو یه چیز دیگس…

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

به جز دوربین بقیه چیز ها اکثرا سر تره ۱۳ تی

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

با وجود اینکه خیلی شیائومی رو دوست ندارم ولی چشم بسته ۱۳ تی

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Mohammadamin

نصیب درسته نه نسیب 😁

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Dana

همانطور که بالا نوشته شما در عکاسی و فیلمبرداری راهی جز s23fe نداری 13t pro خریدی باید قید سلفی را بزنی ! در طراحی زیبا و باکلاس است لااقل ارزش پولی که میدی رو داره واقعا ارزش ندارد نزدیک 30 میلیون پول شیایومی بدی مگر اینکه نونهال باشی برای بازی بابا برات بخره وگرنه برای بزرگسالان زشته این همه پول برای شیایومی بدن که در عکاسی و پرستیژ به رقبا می‌بازد

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

13t pro خیلی بهتره .

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

13t pro خیلی بهتره

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
!Just trust me

۱۳ تی پرو خیلی قیمتش رفت بالا

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

مشخصا شیا بهتره، البته شاید مقایسه ی چندان درستیم نبود چون توی یه بازه نیستن

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    Dana

    همانطور که بالا نوشته شما در عکاسی و فیلمبرداری راهی جز s23fe نداری 13t pro خریدی باید قید سلفی را بزنی ! در طراحی زیبا و باکلاس است لااقل ارزش پولی که میدی رو داره واقعا ارزش ندارد نزدیک 30 میلیون پول شیایومی بدی مگر اینکه نونهال باشی برای بازی بابا برات بخره وگرنه برای بزرگسالان زشته این همه پول برای شیایومی بدن که در عکاسی و پرستیژ به رقبا می‌بازد

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

صد درصد 13t pro میگرفتم

۱۲ اسفند ۱۴۰۲
    Dana

    بدون شک چون اولویت بنده عکاسی و فیلمبرداری است سراغ s23fe می‌رفتم که موبو نیوز هم رای به برتری مقابل رقیب شیایومی داده ، 13t pro اصلا سلفی ندارد فقط برای بازی نونهالان خوبه که بازم ارزش ندارد 30 میلیون بدی !!!

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
      Mobo like

      چرا الکی گفتین 13t pro ۲ دو سال آپدیت میگیره ۴ سال اندروید آپدیت میگیره ۵ سال امنیتی

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۲