مقایسه S23 FE سامسونگ و Poco F5 شیائومی

مطمئنم خیلیاتون تو خرید گوشی میان رده و پرچمدار حساسیت زیادی دارین و به سراغ برندهای مطرح بازار مثل سامسونگ و شیائومی میرین که شناخته شده تر هستن و میشه بهشون اعتماد کرد. دو تا گوشی قاتل پرچمدار S23 FE سامسونگ و Poco F5 شیائومی دارای امکانات سخت افزاری جذاب و درخور توجهی هستن که این روزا طرفداران زیادی دارن. پس اگه به دنبال خرید یه گوشی با ژن پرچمدار هستین تا آخر مقایسه S23 FE سامسونگ و Poco F5 شیائومی با موبونیوز همراه باشین تا ببینم بین S23 FE و Poco F5 کدوم ارزش خرید بیشتری داره.

 

مقایسه طراحی S23 FE سامسونگ و Poco F5 شیائومی

نماینده سامسونگ از طراحی تکراری و مشابه پرچمدار های سری S23 و S23 پلاس استفاده کرده که توی چیدمان دوربین به وضوح دیده میشه. درب پشتی گوشی از جنس شیشه با کیفیت ساخته شده و فریم گوشی آلومینیوم کار شده که حس خوبی رو بهتون منتقل میکنه. برای محافظت از نمایشگر و درب پشتی گوشی از لایه گوریلا گلس ۵ استفاده شده که مقاومت مناسبی در برابر ضربه و خط و خش داره.

طراحی S23 FE سامسونگ

در مقابل تو ساخت درب پشتی و فریم Poco F5 از پلاستیک براق استفاده شده که لک و کثیفی رو جذب میکنن. پوکو F5 برخلاف سایر اعضای خانواده شیائومی جزیره نداره و تمامی دوربین های پشتی با یه برآمدگی جزئی رو درب پشتی سوار شدن و دور هر لنز رو یه لایه از جنس پلاستیک پوشونده. جلوی گوشی شیائومی از شیشه ساخته شده و دوربین سلفی در پانچ هول زیر نمایشگر قرار داره و کل این مجموعه توسط یه لایه گوریلا گلس 5 محافظت میشه که مقاومت بالای در برابر ضربه و خط و خش داره. اسکنر اثر انگشت در شبه پرچمدار سامسونگ در زیر نمایشگر گوشی قرار گرفته که از کیفیت و سرعت بازخورد بالایی برخورداره و کارتون رو راه میندازه. در مقابل توی نماینده شیائومی در سمت چپ فریم گوشی کلید های تنظیم صدا و پاور قرار دارن که به عنوان اسکنر اثر انگشت هم استفاده میشه و سرعت و کارایی مناسبی بهتون میده.

طراحی POCO F5 شیائومی
هر دو تا گوشی از گواهی محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب پشتیبانی میکنن، اما Galaxy S23 FE پا رو فراتر گذاشته و از گواهی IP68 هم استفاده کرده که میتونین گوشی رو تا عمق ۱/۵ متر به مدت نیم ساعت هم زیر آب بذارین؛ اما اگه پوکو یهو توی آب بیفته دیگه قابل استفاده نیست. در حالت کلی اگر بخوایم دو تا گوشی رو توی دو کفه ترازو قرار بدیم؛ قاتل پرچمدار سامسونگ به دلیل طراحی جذاب و بروز جذابیت بیشتری داره و اگه ضد آب بودن دستگاه رو هم در نظر بگیریم امتیاز بخش طراحی به نماینده سامسونگ میرسه. البته گوشی پوکو، گزینه خوش دست تریه و وزن کمتری داره اما کیفیت ساخت و طراحی گزینه سامسونگی تا حدودی بهتره.

 

مقایسه نمایشگر S23 FE سامسونگ و Poco F5

سامسونگ امسال برای S23 FE از نمایشگر ۶/۴ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده که توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل رو داره و از نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتزی و استاندارد های تصویر +HDR10 پشتیبانی میکنه. صفحه نمایش گوشی حاشیه های مشکی کمی رو داره و بیش از ۸۳ درصد جلوی گوشی در اختیار نمایشگر قرار گرفته که در مقایسه با مدل دو سال قبل یه تغییر جزئی داشته و زیاد به حساب نمیاد.
نمایشگر Galaxy S23 FE توانایی تولید روشنایی ۵۰۰ نیت در حالت عادی و تا ۱۰۰۰ نیت در حالت حداکثری رو داره؛ بر اساس ادعای کره ای ها این نمایشگر در حالت بیشینه میتونه تا ۱۴۵۰ نیت هم روشنایی تولید کنه. به همین دلیل S23 FE گزینه مناسبی برای استفاده توی محیط های باز و زیر نور خورشید محسوب میشه و میشه تصاویر و ویدیو های خودتون رو بدون افت کیفیت و تار شدن تماشا کنین.

نمایشگر S23 FE سامسونگ
از اون طرف گوشی Poco F5 از یه پنل ۶/۶۷ اینچی OLED استفاده میکنه رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل رو بهتون نمایش میده و کیفیت خوبی داره. این نمایشگر نرخ بروزرسانی بالای ۱۲۰ هرتزی و استانداردهای Dolby Vision و +HDR10 رو پشتیبانی میکنه.
نماینده پوکو حاشیه کمتری رو در مقایسه با سامسونگ داره و بیشتر از ۸۹ درصد فضای جلویی گوشی رو به خودش اختصاص داده. نمایشگر گوشی در حالت عادی توانایی تولید روشنایی تا ۴۷۰ نیت رو داره که در حالت خودکار تا ۹۶۰ نیت هم میرسه که برای گوشی بسیار خوبه و نمیشه توقع زیادی ازش داشته باشیم؛ به این ترتیب میشه گفت قاتل پرچمدار پوکو رو میتونین توی محیط های باز و زیر نور شدید خورشید هم به خوبی استفاده کنین.

نمایشگر POCO F5 شیائومی
توی این بخش اگه بخوایم دو تا گوشی رو با هم دیگه مقایسه کنیم؛ نمایشگر سامسونگ کیفیت ساخت بهتری در مقایسه با رقیب داره و به دلیل تولید روشنایی تا ۱۴۵۰ نیت انتخاب مناسبی برای محیط های باز محسوب میشه. از اون طرف نمایشگر شیائومی به طور همزمان از استانداردهای Dolby Vision و +HDR10 پشتیبانی میکنه و حاشیه کمتر و ظاهر جذاب تری داره که در نوع خودش قابل توجه ولی به نظرم توی این بخش امتیاز نمایشگر به نماینده سامسونگ میرسه.

 

مقایسه قدرت پردازشی S23 FE سامسونگ و Poco F5

گوشی S23 FE سامسونگ در دو نسخه گلوبال با تراشه Exynos 2200 و نسخه آمریکای شمالی Snapdragon 8 Gen 1 وارد بازار شده که هر دو مدل معماری ۴ نانومتری دارن ولی در بازار ایران تراشه اگزینوس وارد شده. تراشه اگزینوس 2200 از ۸ هسته پردازشی شامل ۱ هسته اصلی ۲/۸ گیگاهرتزی Cortex-X2 در کنار ۳ هسته ۲/۵ گیگاهرتزی Cortex-A710 و ۴ هسته کم مصرف ۱/۸ گیگاهرتزی Cortex-A510 تشکیل شده و برای پردازش گرافیکی از تراشه گرافیکی Xclipse 920 استفاده میکنه.

تست بازی S23 FE سامسونگ
در مقابل نماینده Poco F5 شیائومی از تراشه Snapdragon 7 Plus Gen 2 با معماری ۴ نانومتری استفاده کرده که در مقایسه با مدل قبلی عملکرد بهتری در اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین داره. این تراشه دارای ۸ هسته پردازشی از جمله ۱ هسته اصلی ۲/۹۱ گیگاهرتزی Cortex-X2 در کنار ۳ هسته ۲/۴۹ گیگاهرتزی Cortex-A710 و ۴ هسته کم مصرف گیگاهرتزی Cortex-A510 هستن و برای پردازش گرافیکی روی کمک تراشه گرافیکی Adreno 725 حساب باز کرده که در مجموع بخش پردازشی Poco F5 شیائومی رو تشکیل میدن.
بر اساس نتایج بنچمارک های مختلف تراشه Snapdragon 7 Plus Gen 2 قاتل پرچمدار پوکو تا ۸ درصد در بخش تک هسته و تا ۲۰ درصد در بخش چند هسته ای برتری خودشو نسبت به تراشه اگزینوس سامسونگ نشون میده.

تست بازی
یکی از مشکلات تراشه های اگزینوس داغی بیش از حد اوناست که تراشه Exynos 2200 در قاتل پرچمدار سامسونگ هم این مشکل رو داره؛ به همین دلیل حتی توی استفاده های معمولی و متوسط هم گوشی کمی داغ میکنه و خیلی پایدار نیست و حتی تراشه نسخه اسنپدراگون این گوشی هم فرق چندانی نداره و موقع بازی کردن زیاد داغ میکنه. از اون طرف، تراشه بهینه شده Snapdragon 7 Plus Gen 2 پوکو توی اجرای برنامه های سنگین و نیمه سنگین با اختلاف عملکرد بالاتری رو در مقایسه با نماینده سامسونگ داره و گرمای کمتری رو تولید میکنه که از این نظر، میتونین با خیال راحت سنگین ترین برنامه ها رو با کیفیت و فریم بالا اجرا کنین.
نماینده سامسونگ با دو ظرفیت حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی تولید شده؛ از اون طرف قاتل پرچمدار شیائومی تنها در ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی و دو ظرفیت رم ۸ و ۱۲ به بازار عرضه شده که متاسفانه درگاه کارت حافظه هم نداره و باید یه جوری باهاش کنار بیاین. در حالت کلی اگه بخوایم دو تا گوشیو با هم مقایسه کنیم؛ تراشه قاتل پرچمدار پوکو پایداری عملکرد و کنترل دمای بیشتری رو داره و امتیاز بخش پردازشی با اختلاف کم به Poco F5 شیائومی میرسه.

 

مقایسه باتری S23 FE سامسونگ و Poco F5 شیائومی

توی بخش باتری نماینده سامسونگ از یه باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه که توی استفاده های روزانه و معمولی عملکرد و شارژدهی مناسبی رو در اختیارتون میذاره. باتری این گوشی در هر دو مدل تراشه اسنپدراگون و اگزینوس استندبای تا ۹۰ ساعت رو بهتون میده که خیلی بدک نیست؛ بر اساس نتایج تست های معتبر با باتری این گوشی میتونین تا ۲۸ ساعت زنگ بزنین، حدود ۷ ساعت توی نت بچرخین، ۹ ساعت فیلم ببینین و یا نهایتا حدود ۵ ساعت بازی کنین.

در مقابل نماینده پوکو شیائومی به یه باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که شارژدهی بالایی در استفاده های روزانه و ترکیبی در اختیارتون میذاره. این باتری عمر طولانی ۱۱۸ ساعت در حالت استندبای رو داره که میشه گفت در مقایسه با رقیب تا ۳۰ ساعت بیشتر هم بهتون جواب میده. به این ترتیب پس از هر بار فول شارژ باتری گوشی میتونین تا ۲۹ ساعت تماس بگیرین، تا ۱۰ ساعت وب گردی کنین، تا ۱۳ ساعت ویدیو تماشا کنین و یا ۸ ساعت بدون دردسر بازی مورد علاقتون رو انجام بدین.

باتری POCO F5 شیائومی
نماینده سامسونگ با آداپتور ۲۵ واتی در مدت نیم ساعت تا ۵۸ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ شدن باتری باید ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان بذارین که برای یه گوشی با این قیمت در سال 2024 خیلی جالب نیست! در مقابل نماینده پوکو با آداپتور ۶۷ واتی درون جعبه توی نیم ساعت تا ۸۳ درصد شارژ میشه و برای شارژ کامل باتری باید ۴۷ دقیقه صبر کنین که اینجا سریع تر از رقیب شارژ میشه. در حالت کلی اگه بخوایم دو تا گوشی رو با هم مقایسه کنیم؛ قاتل پرچمدار شیائومی هم در زمینه سرعت شارژ و هم شارژدهی دست بالا رو در مقابل رقیب داره و به نظرم امتیاز بخش باتری به Poco F5 شیائومی میرسه.

 

مقایسه عملکرد دوربین S23 FE سامسونگ و Poco F5

نماینده سامسونگ از مجموعه دوربین سه تایی با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/1.8، یه دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زوم سه برابری و یه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده کرده. دوربین اصلی نماینده سامسونگ توانایی فیلمبرداری با وضوح 8K و ۲۴ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره.
تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی نماینده سامسونگ کیفیت و نوردهی مناسبی دارن و جزئیات به طور کامل و واضح ثبت میشن؛ رنگ های محیط و سوژه تا حد امکان طبیعی به نظر میرسن، نویز زیادی وجود نداره و محدوده داینامیکی و کنتراست به خوبی رعایت میشه. کیفیت دوربین اصلی حتی در محیط های باز و زیر نور خورشید هم تغییر زیادی نمیکنه و نویز زیادی روی عکس نداریم.

توی این گوشی از دوربین ماکرو خبری نیست و به جاش از یه دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی استفاده شده که زوم سه برابری داره و بیشتر برای عکاسی پرتره استفاده میشه. از اون طرف دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی در مقایسه با مدل دو سال قبل کیفیت بهتری داره و عکس های تقریبا خوبی رو تحویلتون میده اما از اون طرف دوربین اولترا واید توی محیط بیرون و زیر نور خورشید وضعیت جالبی نداره و عکس ها با نویز محدود و افت کیفیت ثبت میشن.

دوربین S23 FE سامسونگ

از اون طرف Poco F5 شیائومی هم مثل رقیب از ترکیب دوربین های سه تایی شامل یه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/1.8، یه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و در آخر یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده میکنه. دوربین اصلی این گوشی توانایی فیلمبرداری با وضوح 4K تا ۳۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره.
تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی نماینده پرچمدار Poco F5 شیائومی کیفیت و وضوح مناسبی رو داره و جزئیات محیط و سوژه ها بدون اشکال هستن؛ رنگ های تصویر طبیعی هستن و محدوده دینامیکی و کنتراست هم رعایت میشه. از اون طرف اگه توی محیط های باز و زیر نور خورشید عکسبرداری کنین ممکنه یه افت کیفیت محدود و نویز روی عکساتون بیفته. دوربین اولترا واید کیفیت عکس برداری معمولی داره که توی شرایط نور عادی واقعا کارتون رو راه میندازه؛ اما از اون طرف اگه نور محیط کم باشه نویز زیادی روی عکس میفته. دوربین ماکرو هم جنبه نمایشی داره و تصاویر ثبت شده با این دوربین کیفیت مناسبی ندارن.

دوربین POCO F5 شیائومی

دوربین سلفی نماینده سامسونگ به یه لنز ۱۰ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز شده که میتونه فیلمبرداری با کیفیت 4K و سرعت ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه رو انجام بده. تصاویر گرفته شده با دوربین سلفی نماینده سامسونگ کیفیت و نوردهی بالایی دارن و رنگ های طبیعی رو ثبت میکنن.
در مقابل، نماینده پوکو از یه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.5 استفاده میکنه که توانایی فیلمبرداری با وضوح تصویر 1080p و با ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه رو در اختیارتون میذاره. تصاویر گرفته شده با دوربین سلفی Poco F5 کیفیت مناسبی دارن و در شرایط نور مناسب کارتون رو راه میندازه.
عکسبرداری و فیلمبرداری با دوربین های پشتی و سلفی سامسونگ چه در روز و چه در شب کیفیت بالایی دارن و حتی در شرایط نوری کم اینقدر افت کیفیت و یا نویز شدید ندارن. از اون طرف، دوربین های اصلی Poco F5 شیائومی در حد معمولی و یه پله پایین تر از سامسونگ هستن، ولی دوربین سلفی گوشی کیفیت مناسبی نداره و توی شب نویز شدید روی عکس و فیلم ها میندازه. در حالت کلی اگر بخوایم دو تا گوشی رو با همدیگه مقایسه کنیم، نماینده سامسونگ دوربین با کیفیت و فیلمبرداری 8K رو داره که با اختلاف نسبتا زیاد امتیاز بخش دوربین رو دریافت میکنه.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری S23 FE سامسونگ و Poco F5 شیائومی

گوشی S23 FE سامسونگ با اندروید نسخه ۱۳ و پوسته One UI 5.1 به بازار جهانی عرضه شده که محیط کاملا روون و بدون باگی رو در اختیار تون میذاره. توی چند سال اخیر سامسونگ با بروزرسانی های منظم رابط کاربری خودش در هر نسخه امکانات زیادی رو اضافه کرده و به جرات میتونم بگم One UI نسبت به قبل بسیار پخته تر شده و توی گوشی های میان رده و پرچمدار واقعا ترکونده و تقریبا رقیب نداره!
از اون طرف، نماینده قاتل پرچمدار شیائومی هم از اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 استفاده میکنه که برای کاربرای جدید باید بگم؛ پوکو رابط کاربری ضعیف و پر از باگ داشت که توی این چند سال اخیر وضعیت بهتری پیدا کرده و به لطف به کار گیری تراشه های میان رده و پرچمدار محیط کاربری روون تری رو در اختیارتون میذاره.

نرم افزار POCO F5 شیائومی
گوشی های سامسونگ در سال های اخیر در حدود 4 سال آپدیت های اندروید و تا 5 سال آپدیت های امنیتی رو دریافت میکنن که این موضوع برای افرادی که طولانی مدت از گوشی استفاده میکنن خبری خوشحال کننده ای هست. در مقابل نماینده شیائومی هم تا الان ۱ سال آپدیت نرم افزاری رو گرفته و اکثر کاربران رابط جدید HyperOS مبتنی بر اندروید ۱۴ رو روی گوشی خودشون نصب کردن ولی برای ادامه بروز رسانی های شیائومی هنوز هیچ قولی داده نشده و فعلا وضعیت به همین شکل پیش میره.

در حالت کلی اگه میخواین گوشیتون آپدیت های منظم نرم افزاری و امنیتی رو داشته باشه به سراغ خرید Galaxy S23 FE برین. از اون طرف اگر دنبال یه گوشی با حافظه رم بالاتر برای اجرای برنامه ها و بازی های سنگین هستین سراغ Poco F5 شیائومی برین که در کنار قیمت کمتر توی کاربری روزانه شما رو راضی نگه میداره. در حالت کلی اگه دو تا گوشی رو با هم دیگه مقایسه کنیم؛ نماینده پرچمدار سامسونگ با اختلاف کم رابط کاربری روون و بروزرسانی طولانی تری رو در مقابل حریف داره و امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه اسپیکر S23 FE سامسونگ و Poco F5 شیائومی

اسپیکر استریو نماینده سامسونگ کیفیت صدای خوبی داره و کار راه بندازه اما خیلی صدای بالانسی به خاطر استفاده از اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر دوم نداره؛ در مقابل پوکو دو تا اسپیکر استریو قوی داره که یکیش بالای فریم کنار جک صدا و اون یکی در پایین فریم گوشی و نزدیک پورت شارژ و خشاب سیم کارت تعبیه شده و میشه گفت با داشتن دو تا بلندگوی کیفیت صدای خروجی بالاتر و بالانس تری رو توی تجربه فیلم دیدن و بازی کردن در اختیارتون میذاره.

اسپیکر S23 FE سامسونگ
در نماینده شیائومی همچنان جک ۳/۵ میلیمتری صدا وجود داره که میتونین هندزفری های قدیمی سیمی خودتون رو استفاده کنین؛ در نقطه مقابل سامسونگ S23 FE جک صدا رو چند سالیه دیگه نداره و تنها میتونین از هندزفری های بلوتوثی و یا کابل تبدیل Aux به تایپ C استفاده کنین. در حالت کلی اگه بخوایم دو تا گوشی رو توی بخش اسپیکر با هم مقایسه کنیم نماینده شیائومی به دلیل داشتن اسپیکر استریو قوی و با صدای بلند و تقریبا بالانس و به همراه داشتن جک صدا برتری بیشتری در مقابل رقیب داره و امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

نماینده قاتل پرچمدار شیائومی برای نسخه با رم و حافظه 12/256 حدود 18 میلیون تومان و شبه پرچمدار سامسونگ در مدل حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت حدود 25 میلیون تومان قیمت داره و یه اختلاف قیمت حدود 6 تا 7 میلیون تومانی با هم دارن. Galaxy S23 FE توی بخش های طراحی و کیفیت ساخت بدنه، نمایشگر با کیفیت، دوربین های سلفی و اصلی با کیفیت و فیلمبرداری 8K و پشتیبانی نرم افزاری طولانی برتری بیشتری در مقابل رقیب پوکو داره. در مقابل قاتل پرچمدار پوکو عملکرد پردازشی و سخت افزاری بالایی توی بازی و برنامه های سنگین و نیمه سنگین، سرعت شارژ بالا و شارژدهی طولانی و بلندگوی های قوی و با کیفیت و همچنین داشتن جک صدا برتری خودش در مقابل رقیب رو نشون میده.
با این تفاسیر اگه بلاگر یا عکاس حرفه ای هستین و یه گوشی میخاین که دوربین با کیفیت و توانایی فیلمبرداری 8K رو داشته باشه، ظاهر جذاب و کیفیت ساخت بالای داشته باشه، نمایشگر پرنور و روشنی داشته باشه و از همه مهمتر آپدیت نرم افزاری طولانی دریافت کنه؛ بدون معطلی برین سراغ خرید S23 FE سامسونگ که در کنار داشتن یه پکیج عالی سخت افزاری از ژن پرچمدار هم برخورداره.
در مقابل اگه موبایل گیمر هستین و یه گوشی با تراشه قوی، باتری توپ و شارژ سریع و بلندگو های استریو با کیفیت میخواید داشتن باشین؛ پوکو Poco F5 شیائومی رو بخرین که دقیقا همونه چیزیه که انتظارشو دارین و با 6 تا 7 میلیون کمتر یه گوشی گیمینگ قوی با رم ۱۲ گیگابایتی نصیبتون میشه و آداپتور شارژ هم دارین. اگه دنبال یه گوشی به صرفه و اقتصادی با عملکرد کلی خوب، به جز دوربین هستید، گوشی پوکو F5 با توجه به قیمت واقعا گزینه جذابیه. به نظرتون کدوم یکی از گوشی های S23 FE سامسونگ و Poco F5 شیائومی ارزش خرید بیشتری دارن؟

مقایسه مشخصات s23 fe با poco f5

Samsung Galaxy S23 FE
Xiaomi Poco F5
تاریخ عرضه

Announced2023, October 04

StatusAvailable. Released 2023, October 05

Announced2023, May 09

StatusAvailable. Released 2023, May

مشخصات بدنه

رنگ بندیMint, Cream, Graphite, Purple, Indigo, Tangerine

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), glass back (Gorilla Glass 5), aluminum frame

Weight209 g (7.37 oz)

Dimensions158 x 76.5 x 8.2 mm (6.22 x 3.01 x 0.32 in)

رنگ بندیBlack, Blue, White

SIMIP53, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic back, plastic frame

Weight181 g (6.38 oz)

Dimensions161.1 x 75 x 7.9 mm (6.34 x 2.95 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)

Size6.4 inches, 100.5 cm2 (~83.2% screen-to-body ratio)

نوعDynamic AMOLED 2X, 120Hz, HDR10+, 1450 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~88.9% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, Dolby Vision, HDR10+, 120Hz, 500 nits (typ), 1000 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired, PD2.0, 50% in 30 min Wirless

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Ion 4500 mAh, non-removable

Charging67W wired, PD3, QC4, 100% in 46 min (advertised)

مدت پخش موسیقی

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, 24mm (wide), PDAF, OIS 8 MP, f/2.4, 75mm (telephoto), PDAF, 3x optical zoom 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide)

ویدئو8K@24fps, 4K@30fps, 1080p@30/60/120/240fps, 720p@960fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.8, (wide), 1/2", 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 10 MP, f/2.4, 26mm (wide)

ویدئوYes

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotNo

ChipsetExynos 2200 (4 nm) - InternationalQualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (4 nm) - USA

CPUOcta-core (1x2.8 GHz Cortex-X2 & 3x2.50 GHz Cortex-A710 & 4x1.8 GHz Cortex-A510) - InternationalOcta-core (1x3.00 GHz Cortex-X2 & 3x2.50 GHz Cortex-A710 & 4x1.80 GHz Cortex-A510) - USA

GPUXclipse 920 - InternationalAdreno 730 - USA

InternalUFS 3.1

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7475-AB Snapdragon 7+ Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (1x2.91 GHz Cortex-X2 & 3x2.49 GHz Cortex-A710 & 4x1.8 GHz Cortex-A510)

GPUAdreno 725

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 13, MIUI 14 for POCO

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing Samsung DeX

SensorsFingerprint (side-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 2, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6 - International

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (Dual SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66 - International

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes

RadioUnspecified

USBUSB Type-C, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -24.3 LUFS (Very good)

کیفیت صدا

عمر باتری Endurance rating 118h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 931174 (v9) GeekBench: 3939 (v5.1), 4348 (v6) GFXBench: 66fps (ES 3.1 onscreen)

سایر

SAR0.80 W/kg (head) 0.72 W/kg (body)

رنگ بندی

Price59,999

SAR EU0.76 W/kg (head) 1.04 W/kg (body)

ModelsSM-S711B, SM-S711B/DS, SM-S711U1, SM-S711U, SM-S711W, SM-S7110

SAR

رنگ بندی

Price$379.05 / 429.90 / 399.00 / 35,999

SAR EU

Models23049PCD8G

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 26
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

به نظر من مقایسه این دو تا گوشی خیلی حرکت درستی نبود چون کلا تو بازه های قیمتی متفاوتی هستند و فقط یکم از نظر مشخصات به هم بگه نزدیک اند که این برتری پوکو رو می‌رسونه…

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
Mahayd24

اینا رقیب نیستن اصن

۲۲ بهمن ۱۴۰۲
Alioxv

هر دو گوشی رقیبای جدیدی دارند!

۱۴ بهمن ۱۴۰۲
Mobin.sn

با اینکه قیمت هاشون برابر نیست و مقایسه درست نیست اما بازم poco f5 انتخاب میکنم

۱۴ بهمن ۱۴۰۲
iman

انتخاب سخت شد!!!

۱۴ بهمن ۱۴۰۲