گزارش رویداد اکتبر 2023 سامسونگ؛ رونمایی از گلکسی S23 FE!

بعد از نزدیک به ۲ سال که از معرفی گلکسی S21 FE میگذره، بالاخره سامسونگ از جدیدترین مدل گوشی های سری FE رونمایی کرد و در کنار معرفی این گوشی، دو مدل تبلت و یه هندزفری بلوتوثی باحال و جمع و جور رو هم معرفی کرد. برخلاف تصورمون، گلکسی S23 FE که فکر میکردیم حداقل با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ روانه بازار بشه، سفت و سخت به اگزینوس چسبید و به غیر از مردم آمریکا، بقیه علاقمندهای این گوشی، دستشون به اسنپدراگون نمیرسه و باید با نسخه مجهز به اگزینوس ۲۲۰۰ سر و کله بزنن. در ادامه با بقیه ویژگی های Galaxy S23 FE و جدیدترین محصولات سری FE سامسونگ بیشتر آشنا میشیم، پس تا آخر این مقاله همراه موبونیوز باشید.

 

مشخصات سامسونگ گلکسی S23 FE؛ وفاداری به تراشه پرحاشیه اگزینوس!

تا قبل از رویداد سامسونگ، اونقدر اخبار متنوعی در تایید اینکه سامسونگ قراره که توی این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده کنه، شنیده بودیم که حسابی دلمون رو صابون زدیم واسه امتحان کردن کارایی این تراشه روی گلکسی اس ۲۳ اف ای اما خوب سامسونگ بهمون ضد حال زد. این گوشی توی ۲ نسخه با تراشه های ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه می شه که نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون، صرفا برای ساکنان کشور آمریکاست و بقیه بازارها از جمله بازار ایران، فقط میتونن از نسخه اگزینوس ۲۲۰۰ استفاده کنن. البته استفاده از این تراشه ها روی Galaxy S23 FE، در مقایسه با اگزینوس ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ که روی گلکسی S21 FE به کار گرفته شده بودن، تغییر چشمگیری به حساب نمیاد ولی با این وجود، این تراشه ها نسبت به تراشه های نسل قبل S23 FE، عملکرد بهتری دارن.

مشخصات سامسونگ گلکسی S23 FE؛ وفاداری به تراشه پرحاشیه اگزینوس!

هر دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ توی این گوشی، ۸ هسته ای هستند و به ترتیب از پردازنده های گرافیکی Adreno 730 و Xclipse 920 پشتیبانی می کنن و انتظار داریم که هر دو نسخه این گوشی، بتونن تو بخش اجرای عملیات های مختلف و بازی های سنگین و با فریم پایین و متوسط، عملکرد قابل قبولی، بدون لگ و یا داغ کردن بیش از اندازه بدنه رو داشته باشن.
گلکسی S23 FE در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و صرفا با رم ۸ گیگابایت عرضه میشه و برخلاف گلکسی S21 FE، نسخه رم ۶ گیگابایت نداره. این گوشی، در مدل پایه، قیمت ۵۹۹ دلاری داره و احتمالا توی بازار ایران با قیمتی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومن به فروش میرسه.

طراحی و نمایشگر گلکسی S23 FE

توی Galaxy S23 FE نه خبری از جزیره دوربین هست و نه طراحی با انحنای زیادی که توی S21 FE داشتیم. هر سه ماژول دوربین، به تبعیت از سری S23، پشت بدنه اصلی جا گرفتن و ظاهر خیلی قشنگی دارن؛ از طرفی، رنگ بندی گوشی هم متنوع تر شده. S23 FE هم مثل نسل قبلی خودش، گواهی IP68 داره و در مقابل گرد و غبار مقاومتش بالاست و تا ۳۰ دقیقه هم میتونه زیر عمق ۱/۵ متر آب، بدون مشکل کار کنه.

طراحی و نمایشگر گلکسی S23 FE

گلکسی S23 FE از همون نمایشگر ۶/۴ اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل نسل قبلی استفاده می کنه و حداکثر نرخ بروزرسانی  ۱۲۰ هرتزی اما با قابلیت تغییر هوشمند رو در اختیارتون قرار میده که در مقایسه با نمایشگر اس ۲۱ اف ای که فقط ۱۲۰ هرتزی بود و قابلیت تغییر هوشمند رو نداشته؛ پیشرفت خوبی داشته اما خوب میتونست بهتر هم باشه و به نرخ ۱ هرتزی هم برسه که این اتفاق نیفتاد. نکته قابل توجه در مورد نمایشگر گلکسی اس ۲۳ اف ای اینه که برخلاف تلاش بقیه برندها برای کم کردن حاشیه نمایشگر، سامسونگ توی این گوشی برعکس عمل کرده و حاشیه اش تقریبا ۳ تا ۴ درصد از مدل قبلی بیشتر هم شده که خوب اگه مثل من روی این موضوع حساس باشین، رو اعصابتون رژه میره!

باتری و دوربین گلکسی S23 FE

تغییرات Galaxy S23 FE توی بخش دوربین، قابل توجه هست. دوربین اصلی این گوشی، یه لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی کار شده که نسبت به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی S21 FE، پیشرفت قابل توجهی داشته. لنز تله فوتو مجموعه دوربین پشتی توی این گوشی، تغییری نداشته و همون ۸ مگاپیکسل که قبلا بود، همچنان مورد استفاده قرار گرفته اما اندازه دوربین اولترا واید، کاهش داشته و از ۱۲ مگاپیکسل توی S21 FE به ۱۰ مگاپیکسل توی گلکسی S23 FE رسیده که واقعا جای تعجب داره و معلوم نیست سامسونگ چرا همچین تصمیمی رو گرفته!

باتری و دوربین گلکسی S23 FE

کیفیت فیلمبرداری با مجموعه دوربین های پشتی، تقریبا همونه و تغییر جدی نداشته به جز یه مورد و اونم حذف امکان ضبط ویدیو با فریم ۶۰ و کیفیت 4K با این دوربین هاست و حداکثر کیفیتی که این ۳ تا دوربین برای فیلمبرداری در اختیارتون میذارن، کیفیت 4K با فریم ۳۰ خواهد بود. دوربین سلفی Galaxy S23 FE هم مثل لنز اولترا واید، با کاهش قابل توجه اندازه روبرو شده و از لنز ۳۲ مگاپیکسلی توی نسل قبلی، به لنز ۱۰ مگاپیکسلی توی گلکسی S23 FE رسیدیم.
توی بحث باتری، سامسونگ از همون باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت گلکسی اس ۲۱ اف ای، توی این گوشی هم استفاده کرده و ظرفیت باتری رو هیچ تغییری نداده. این باتری، با آداپتور 25 وات شارژ سریع سیم دار، میتونه از صفر تا ۵۰ درصد، در مدت ۳۰ دقیقه شارژ بشه و از آداپتور شارژ بی سیم هم پشتیبانی می کنه.

معرفی گلکسی تب S9 FE و گلکسی تب S9 FE پلاس

در کنار معرفی جنجالی گلکسی S23 FE، توی رویداد جدید سامسونگ، از دو مدل تبلت سری FE این برند هم رونمایی شد. سری Galaxy Tab S9 FE با دو مدل ۱۰/۹ اینچی گلکسی تب S9 FE و ۱۲/۴ اینچی گلکسی تب S9 FE پلاس معرفی شد. نمایشگر هر دو نسخه تبلت های سری S9 FE، از نوع IPS LCD با حداکثر نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز و رزولوشن HD+ هستن که به لطف استفاده از فناوری Vision Booster سامسونگ، کیفیت خوبی رو توی محیط باز بهتون میده.
گلکسی تب S9 FE و گلکسی تب S9 FE پلاس، رنگبندی نسبتا خوبی دارن و با رنگ های نقره ای، خاکستری، نعنایی و یاسی و با قیمت های ۵۲۹ یورو برای مدل استاندارد و ۶۹۹ یورو برای مدل پلاس، روانه بازار میشن که این قیمت، برای نسخه WiFi این تبلت هاست و برای مدل های 5G، حدود ۱۰۰ یورو به این قیمت ها اضافه میشه.

معرفی گلکسی تب S9 FE و گلکسی تب S9 FE پلاس

 

سخت افزار گلکسی تب S9 FE و گلکسی تب S9 FE پلاس

گلکسی تب S9 FE و گلکسی تب S9 FE پلاس، مجهز به قلم S Pen هستند و مثل گلکسی S23 FE، گواهی IP68 دارن و در برابر آب و گرد و غبار مقاومن. بخش پردازشی توی هر دو مدل این تبلت ها، بر عهده تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ هست که عملکرد مناسبی رو در بخش های مختلف در اختیارتون میذاره اما در زمینه اجرای بازی های سنگین، زیاد نباید روش حساب باز کنین!
گلکسی تب S9 FE با دو نسخه رم ۶ و ۸ گیگابایت و گلکسی تب S9 FE پلاس با رم های ۸ و ۱۲ گیگابایت به بازار عرضه می شن و حافظه هر دو تبلت هم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت هست که میتونین در کنارش از کارت حافظه خارجی microSD هم استفاده کنین.

باتری و دوربین گلکسی تب S9 FE و گلکسی تب S9 FE پلاس

هر دو مدل Galaxy Tab S9 FE و Galaxy Tab S9 FE+ مجهز به دوربین سلفی اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی در پشت بدنه تبلت هستن که توی مدل تب S9 FE پلاس، در کنار دوربین اصلی، یه لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی هم قرار داره.

باتری و دوربین گلکسی تب S9 FE و گلکسی تب S9 FE پلاس

گلکسی تب S9 FE یه باتری ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعت داره که این ظرفیت، برای باتری گلکسی تب S9 FE پلاس به ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت میرسه و هر دو باتری هم، با آداپتور شارژ سریع ۴۵ واتی قابل شارژ هستن.

معرفی گلکسی بادز FE

ایرباد جدید سامسونگ، ۹۹ دلار قیمتشه و امکانات به نسبت خوبی هم مثل قابلیت حذف نویز فعال یا ANC و کنترل های لمسی داره و از بلوتوث نسخه 5.2 پشتیبانی می کنه. سری های Galaxy Buds FE از جنس سیلیکون هستن و هر ایرباد، ۳ تا میکروفون داره. این بادز سامسونگ، کیس قابل شارژ با ظرفیت ۴۷۹ میلی آمپر ساعت داره و شارژدهیش با این کیس، ۲۱ ساعت هست که در صورت فعال بودن قابلیت حذف نویز فعال، این مقدار کمتر میشه و به ۶ ساعت میرسه که بازم خیلی خوبه. رنگ بندی گلکسی بادز FE محدود به دو رنگ سفید و نوک مدادی میشه.

معرفی گلکسی بادز FE

جمع بندی

گل سر سبد محصولاتی که توی رویداد اکتبر سامسونگ معرفی شدن، گوشی گلکسی S23 FE بود که برخلاف انتظارمون، تغییراتش اونجوری که انتظار داشتیم چنگی به دل نمیزنه و اگه قرار باشه بین این مدل با رقباش مثل ناتینگ فون ۲، یه گوشی رو انتخاب کنیم و دوربین گوشی، چندان ملاک انتخابمون نباشه؛ شبه پرچمدار کره ای ها چندان شانس کافی نداره و شاید بشه اینجوری حساب کنیم که اگر قبلا گلکسی S21 FE داشتین، شاید برای ارتقا اون هم بعد از ۲ سال، انتخاب خوبی باشه. دو مدل تبلت سری Galaxy Tab S9 FE و گلکسی بادز FE، برخلاف گلکسی S23 FE، محصولای بهتری بودن که توی این رویداد معرفی شدن و تقریبا همون چیزی که با توجه به قیمتشون و اخبارهای قبلی ازشون انتظار داشتیم رو ارائه کردن و میشه به عنوان گزینه های مناسبی برای کاربری روزانه روشون حساب باز کرد. نظر شما درباره این محصولای جدید سری FE سامسونگ چیه؟ به نظرتون ارزش خرید دارن یا اینکه محصولای مشابه شون از برندهای دیگه رو انتخاب میکنین؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 10 ماه پیش
تعداد نظرات : 49
5/ 3.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
godrati

عالی بود

۲۳ مهر ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

فکر نکنم با A54 فرق زیادی داشته باشه

۲۲ مهر ۱۴۰۲
a.m110

بدی نبود

۲۰ مهر ۱۴۰۲
Soheil1386

جالب نیست زیاد.

۱۷ مهر ۱۴۰۲
hashemaqa

گلکسی S23 FE برخلاف انتظارمون، تغییراتش اونجوری که انتظار داشتیم چنگی به دل نمیزنه

۱۶ مهر ۱۴۰۲
Forooghim23232

سلام خسته نباشین.دوربین اولتراواید همون ۱۲ مگاپیکسلیه و ۱۰ مگاپیکسلی نشده عزیز!
ضمنا تقلیل دوربین سلفی از ۳۲ به ۱۰ لزوما بد نیست؛کما اینکه در اس ۲۳ اولترا دوربین سلفی از ۴۰ مکاپیکسل در مدل قبلی به ۱۰ مگاپیکسل در پرچم دار ۲۰۲۳ سامسونگ تقلیل پیدا کرد ولی عملا عکس های سلفی بهتری به ثبت رسوند.
ضمنا داریم در مورد یه گوشی قاتل پرچمدار صحبت میکنیم نه یک گوشی پرچمدار؛پس باید انتظاراتمون منطقی باشه!
تراشه گوشی که همون تراشه ی پرچمدارهای ۲۰۲۲ سامسونگ البته با یک سری بهبود ها هست.
پشت گوشی هم که گوریلا گلس ۵ شده.
دوربین اصلی هم که ارتقا پیدا کرده.
طراحی به روزتر شده.
صفحه نمایش در قامت پرچمدار هست و برخلاف اس ۲۱ اف ای،آداپتیو شده.
به نظرم باتری میتونست بهتر باشه و اینکه قطور تر شدن و سنگین تر شدن و بیشتر شدن حاشیه ی صفحه نمایش مهم ترین نقدهایی هست که شخصا به این گوشی دارم ،چون واقعا گوشی اس ۲۱ اف ای خیلی نازک و سبک و خوب طراحی شده بود و برای من این پسرفت عجیب بود!
امیدوارم قیمتش هم از این چیزی که شما گفتین خیلی کمتر باشه.
در هر صورت دم سامسونگ گرم که هم گوشی رو بهبود داده هم ۱۰۰ دلار ارزونش کرده.

۱۶ مهر ۱۴۰۲