نقد و بررسی مشخصات گوشی Z Fold 2 سامسونگ

نقد و بررسی گوشی Galaxy Z Fold 2 سامسونگ

سال‌هاست که طراحی گوشی‌های هوشمند تغییر خیلی بزرگی نداشته و گوشی‌های فولد (تاشو)، یا قراره آینده‌ی شکل و قیافه‌ی گوشی‌های جدید رو رقم بزنن و یا مثل یه تب زودگذر بیان و برن و بعد از یه مدت دیگه خبری ازشون نباشه. محصول جدید سامسونگ هم یکی از این گوشی‌های جدیده که تو 18 سپتامبر 2020 یعنی اواخر شهریور 99 عرضه شده و قبلا تو بررسی اولیه Galaxy Z Fold 2 سامسونگ به صورت کلی و اجمالی راجع بهش صحبت کردیم؛ اما این‌بار قراره زیر و بم تمام ویژگی‌ها و مشخصات Galaxy Z Fold 2 رو دربیاریم.بررسی Galaxy Z Fold 2

طراحی و کیفیت ساخت Galaxy Z Fold 2

تو بررسی گلکسی Z Fold 2، طراحی منحصر به فرد و جدیدشه که اونو از بقیه‌ی گوشی‌های هوشمند متفاوت میکنه. کمپانی سامسونگ بعد از گذشت یک سال از معرفی تقریباً نا امید کننده‌ی اولین گوشی فولدش، Galaxy Z Fold 2 رو با طراحی تاشو، بدنه‌ی آلومینیومی و ابعاد 128*160 در حالت باز و 160*68 در حالت بسته عرضه کرد؛ و این گوشی تو رنگ‌های  برنزی و مشکی اسرارآمیز (Mystic Bronze and Mystic Black) وارد بازار جهانی شد. این نوع طراحی تاشو Galaxy Z Fold 2 با وجود داشتن نقاط ضعف نه چندان کم،‌ حسن‌هایی هم داره که به نوبت بهش می‌پردازیم. اولین عیبی تو مواجهه با این گوشی 282 گرمی متوجه‌ش میشیم، اینه که حس امنیت زیادی رو بهمون منتقل نمیکنه و یه استرس خیلی محسوس و غریبی موقع تو دست گرفتنش داریم. نمایشگر داخلی زد فولد 2، روکش پلاستیکی داره و سامسونگ تاکید کرده که به هیچ وجه این روکش کنده نشه. چون اگر به هر دلیلی برداشته بشه، نمایشگر کلا از بین میره و همین مسئله باعث پایین اومدن امنیت و راحتی حین استفاده ازش میشه.اولین مشکل این گوشی تو حالت بسته، ارتفاع (طول) زیاد و عرض کم Galaxy Z Fold 2 نسبت به گوشی‌های عادیه. نسبت طول و عرضش خیلی رایج نیست و حین استفاده از اپلیکیشن‌ها با نسبت تصویر عجیب غریبی رو به روییم. اگر بخوایم با یک دست هم باهاش کار کنیم که احتمالاً به خاطر ارتفاع زیادش، دستمون به بالای گوشی نمیرسه. دومین مشکل ابعاد Galaxy Z Fold 2 هم اینه که تو حالت تا شده، ضخامت و طول گوشی خیلی زیاده و علاوه بر این که به سختی تو جیب میره، قسمتیش هم بیرون هم میزنه. کلا تناسبات ابعاد این گوشی نسبت به گوشی‌های دیگه بهم ریختگی داره و برای همین خیلی راحت نمیشه باهاش ارتباط برقرار کرد. اما از نقطه ضعف طراحیGalaxy Z Fold 2 که بگذریم، کمپانی سامسونگ تمام تلاششو کرده که جای قرار گرفتن تمام اجزای گوشی مثل دوربین‌های اصلی و سلفی، حسگر اثر انگشت، اسپیکر‌ها و … رو نسبت به گلکسی فولد 1 بهینه‌تر کنه. بخش لولای این گوشی خیلی بهتر و جذاب‌تر شده. لولای مخفی شونده‌ی گلکسی زد فولد 2 بر خلاف مدل قبلی، تو هر زاویه‌ای که بخوایم تا میشه و باقی میمونه و ما رو از داشتن هولدر (Holder) بی نیاز میکنه. این محصول سامسونگ نسبت به بقیه‌ی گوشی‌ها، ۴ تا آهنربای بیشتر داره که 2 تا آهنربای بزرگ تو کناره‌ها و 2 تا کوچیک هم تو کنج بالایی نمایشگر داخلی جا گرفتن؛ و باعث میشن که از اون حس ناامنی اولیه‌ی طراحی موقع بسته و باز کردن گوشی کم بشه. کیفیت ساخت و متریال هم عالیه و در مجموع سامسونگ تو این طراحی عجیب، نهایت تلاشش رو گنجونده و آینده‌دار بودن این نوع گوشی‌های هوشمند، کاملاً به سلیقه‌ی مخاطب‌ها و گذر زمان بستگی داره.طراحی Galaxy Z Fold 2

کیفیت نمایشگر Galaxy Z Fold 2

نمایشگر معرکه‌ی گوشی‌های سامسونگ زبانزد عام و خاصه و گلکسی Z Fold 2 با داشتن 2 تا صفحه نمایش داخلی و بیرونی با کیفیت بسنده کرده. حاشیه‌ی نمایشگر داخلی این گوشی نسبت به نسخه‌ی اولیه (Galaxy Fold 1) کمتر شده و با نسبت 88٪ به پنل جلویی، حس فوق‌العاده‌ای رو به آدم منتقل میکنه. پنل جلویی 7.6 اینچی با نمایشگر داینامیک امولد (Foldable Dynamic AMOLED) و رزولوشن 1768*2208 میتونه ۱۶ میلیون رنگ متفاوت رو نمایش بده و از قابلیت HDR10+ هم پشتیبانی میکنه. نمایشگر سوپر امولد (Super AMOLED) بیرونی این گوشی هم هم رزولوشن 816*2260 داره و از تکنولوژی گوریلا گلس ویکتوس (Corning Gorilla Glass Victus) بهره میبره. به غیر از ابعاد یکی دیگه از تفاوت‌های نمایشگر داخلی و بیرونی، نرخ تازه سازی تصاویرشون هست که نمایشگر بیرونی 60 هرتزه و وقتی گوشی رو باز میکنیم، با نمایشگر 120 هرتزی رو به رو میشم. البته این نرخ رو میشه تو تنظیمات نمایشگر داخلی کم و زیاد کرد.  نقطه ضعفی که تو نمایشگر داخلی Galaxy Z Fold 2 مثل مدل قبلی همچنان وجود داره و به بخش طراحیش هم مربوط میشه، وجود خط تای وسط صفحه نمایشه. سامسونگ هنوز راهکاری برای این مشکل پیدا نکرده و توی چشم بودن برآمدگی و تورفتگی این خط، حس خوب نمایشگر 120 هرتز با رزولوشن بالا و پنل سوپر امولد رو خدشه‌دار میکنه. نکته منفی دیگه‌ی این نوع طراحی و نمایشگر، روکش پلاستیکی محافظ داخلیه که اثر انگشت به شدت روش میمونه و روی کیفیت نمایشش تاثیر منفی میذاره. به علاوه، بعد از یه مدت کار کردن با گوشی و بازی کردن، دست عرق میکنه و این روکش مانع عملکرد لمسی روون گوشی میشه. با همه‌ی این احوال، کیفیت و روشنایی نمایشگر Galaxy Z Fold 2 نمره‌ی عالی میگیره و نقصی بهش وارد نیست.صفحه نمایش Galaxy Z Fold 2صفحه نمایش Galaxy Z Fold 2صفحه نمایش Galaxy Z Fold 2

باتری و شارژدهی Galaxy Z Fold 2

تو بررسی اجمالی و اولیه‌ی Galaxy Z Fold 2، خیلی کم به بخش باتری پرداختیم و تو این قسمت قراره ته توی عملکرد باتری این گوشی رو دربیاریم. ظرفیت باتری نسخه‌ی دوم گوشی‌های فولد سامسونگ، 4500 میلی آمپر ساعته و با توجه به نمایشگر دوگانه، تو اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین فقط از صبح تا غروب یک روز رو بدون شارژر دووم میاره؛ ولی تو استفاده‌های عادی تا یک روز رو شارژدهی داره و عملکردش قابل قبوله. آداپتور فست شارژ 25 وات Galaxy Z Fold 2، این گوشی رو تو حدود یک ساعت و ربع فول شارژ میکنه. البته تو 25 دقیقه‌ی اول تقریباً 60 درصد شارژ رو پر میکنه که فوق‌العاده‌ست. گلکسی Z Fold 2 قابلیت وایرلس شارژ (شارژ بی‌سیم) 11 وات و توانایی جالب ریورس وایرلس شارژ 4.5 واتی هم داره. البته ریورس وایرلس شارژ بیشتر از شارژ گوشی‌های دیگه، برای شارژ گجت‌های هوشمند کارایی داره.باتری Galaxy Z Fold 2

امنیت Galaxy Z Fold 2

حسگر اثر انگشت گلکسی Z Fold 2 به حاشیه‌ی راست گوشی نقل مکان کرده و با دکمه‌ی پاور ادغام شده که عادت کردن به جای قرارگیریش یکم سخت و زمان بره؛ اما چون حسگر روی لبه‌ی زیری سمت راست گوشی (موقعی که تا شده‌س) قرار گرفته، موقع باز شدن هم همون سمت قرار میگیره و دیگه جاش عوض نمیشه و این هوشمندی سامسونگ رو میرسونه. برای استفاده از این سنسور باید تو تنظیمات گوشی، گزینه‌ی Fingerprint always on فعال باشه و عملکردش واقعا خارق‌العاده و سریعه. ولی اگر به خاطر بی احتیاطی خط و خش روش بیفته و یا دستمون خیس باشه، نمیتونه درست تشخیص بده. حسگر تشخیص چهره تو این گوشی، سرعت خوبی داره و لنز‌های سلفی رو به عنوان کارگذارش معرفی کرده. نکته‌ی جذاب سنسور تشخیص چهره اینجاست که تنظیمات قفل و تشخیص چهره روی هر دو لنز سلفی اعمال میشه و با هر کدوم که بخوایم میتونیم گوشی رو از حالت قفل دربیاریم. البته برای باز شدن حتما باید به دوربین نگاه کنیم و تو نور کم هم با اینکه گاهی اذیت میکنه اما در کل عملکرد خوبی داره.

عملکرد دوربین Galaxy Z Fold 2 

تو بخش بررسی دوربین، باید گفت که کمپانی سامسونگ تو Galaxy Z Fold 2 بر خلاف Note 20 Ultra و  S20 Ultra با اعداد و ارقام بازی نکرده و دیگه خبری از سنسور 108 مگاپیکسلی نیست. این گوشی یه سه‌گانه‌ی دوربین روی قاب پشتی‌ش داره که شامل سنسور 12 مگاپیکسلی برای لنز اصلی، سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید میشه. البته گلکسی فولد از نعمت داشتن ۲ تا سنسور 10 مگاپیکسلی برای لنزهای سلفی هم بهره میبره که شاهکار سامسونگه.دوربین Galaxy Z Fold 2لنز اصلی Galaxy Z Fold 2:کیفیت عکس‌هایی که لنز اصلی Galaxy Z Fold 2 با سنسور 12 مگاپیکسلی ثبت میکنه، واقعاً عالیه. شارپنس و داینامیک رنج و روشنایی عکس‌ها خوبن و تصاویر گرفته شده، وضوح بالایی دارن و جزئیات رو به خوبی میشه دید. این لنز قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر رو هم داره. دیافراگم 1.8 این سنسور حتی اگر حالت لایو فوکوس (پرتره) هم فعال نباشه، پس زمینه و سوژه‌ی اصلی رو خیلی عالی تشخیص میده و با تار کردن بک گراند، به خوبی از هم جداشون میکنه.

دوربین اصلی Galaxy Z Fold 2
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

سنسور لنز اولترا واید و تله فوتو Galaxy Z Fold 2:

بر خلاف کیفیت عالی لنز اصلی Galaxy Z Fold 2، سنسور اولترا واید و تله فوتو به اون خوبی نیستن. سنسور لنز اولترا واید با پوشش 123 درجه‌ای تو عکس‌ها و دیافراگم 2.2، توی ثبت جزئیات یکم لنگ میزنه و به نسبت سنسور اصلی، شارپنس کمتری داره. این افت شارپنس تو سنسور تله فوتو با دیافراگم 2.4 هم دیده میشه و عکس‌ها دیگه کیفیت عالی سنسور اصلی رو ندارن. اما زوم دو برابری این سنسور یه حسن داره و میشه باهاش عکس‌های ماکروی خوبی و جالبی رو ثبت کرد.

لنز الترا واید Galaxy z Fold 2
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

حالت شب و پرتره Galaxy Z Fold 2 :

نمره‌ی توصیفی عملکرد حالت شب دوربین گلکسی Z Fold 2 قابل قبول رو به بالاست و تا حد زیادی نویزها رو میگیره و اکسپوژر رو بالا میبره. اما کارکردش به گرد پای Note 20 Ultra و ثبت عکس‌های محشرش تو حالت Night mode نمیرسه. همین اتفاق تو عکاسی در حالت پرتره‌ی این گوشی هم میفته و نمره‌ی قابل قبول میگیره. کم کردن نویز‌ها و بالا بردن اکسپوژر و تشخیص سوژه از بک گراند و تار کردن پس زمینه، مراحلیه که دوربین گوشی تو حالت پرتره اجرا میکنه. اما نقطه ضعف بزرگ پکیج دوربین‌های Galaxy Z Fold 2 تو عکاسی اینه که نمیتونه به خوبی از عهده‌ی فوکوس بربیاد. در واقع سنسور‌ها به خصوص تله فوتو و اولترا واید سوژه‌ رو به سختی تشخیص میدن. در حدی فوکوس کردن برای دوربین مشکله که نمیتونه قسمت‌های کوچیک و ظریف رو تشخیص بده و این یه باگ خیلی بزرگ برای دوربین Galaxy Z Fold 2 به حساب میاد. البته شاید با آپدیت‌های نرم‌افزاری حل بشه.

 

لنز تله فوتو Galaxy Z Fold 2
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

دوربین سلفی Galaxy Z Fold 2:

تو بررسی Galaxy Z Fold 2 از ضعف‌های طراحیش گفتیم، و الان قراره از نقطه قوت نمایشگر دوگانه‌ش هم تعریف کنیم. حسن بزرگ صفحه نمایش دوگانه اینه که میشه با دوربین‌های اصلی سلفی گرفت. چی از این بهتر؟ وقتی گوشی از حالت تاشو دربیاد و بازش کنیم، با دوربین‌های سه‌گانه و یکی از نمایشگر‌ها رو به رو میشیم و لنز‌های اصلی میتونن عکس‌های سلفی با کیفیتی رو ثبت کنن. این نوع سلفی گرفتن واقعا بی نظیره و اتفاق جالبیه که فقط تو این نوع طراحی شاهدش هستیم. البته با یک دست گرفتن گوشی یکم سخته ولی این نوع عکسبرداری سلفی ارزشش رو داره. علاوه بر این توانایی، Galaxy Z Fold 2، دو تا دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.22 هم داره که گرچه فقط تو شرایط نوری عالی، عکس‌های بی نویز و خوبی ثبت میکنن اما در شان دوربین سلفی پرچم‌دار یک کمپانی نیستن.

لنز سلفی Galaxy Z Fold 2
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

فیلم‌برداری Galaxy Z Fold 2:

سنسور لنز اصلی گلکسی Z Fold 2 قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720 و 960 فریم بر ثانیه داره و خبری از رزولوشن 8K مشابه Note 20 Ultra نیست. اما کیفیت فیلم‌برداری واقعا عالیه، عملکرد استبلایزر خوبه و قابلیت HDR10 هم تو فیلمبرداری به چشم میخوره. با دوربین سلفی هم میتونیم فیلم‌هایی با رزولوشن 1080 و 4K با تعداد فریم‌های 30 بر ثانیه ضبط کنیم.

تو حالت پرو ویدیو هم که قبلا در موردش کاملا اینجا توضیح دادیم، میتونیم اکسپوژر، ایزو، دیافراگم و فوکوس دوربین رو حین فیلمبرداری صورت دستی تغییر بدیم. Galaxy Z Fold 2 برای کسایی که با گوشی فیلم‌های حرفه‌ای میگیرن، هم به دلیل وجود قابلیت معرکه‌ی پرو ویدیو و هم به دلیل نمایشگر بزرگش واقعا کارایی داره و ادیت ویدیو‌ها با این صفحه نمایش و رزولوشن واقعا لذت بخشه.

در مجموع، سامسونگ با اینکه روی پکیج دوربین‌های این گوشی خیلی زیاد مانور نداده و تمرکز اصلیش رو نوع طراحی بوده اما عملکرد دوربین‌های رضایت بخشه.

سخت افزار و پردازنده  Galaxy Z Fold 2

تو بررسی مشخصات گلکسی Z Fold 2، این گوشی با داشتن پردازنده‌ اسنپ‌دراگون 865+ و12  گیگابایت رم، به خوبی پرچم‌دار بودن رو معنی کرده. سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها واقعا عالی و روونه و عملکرد خفنی رو ارائه میده. البته تو استفاده‌های سنگین گاهی هم داغ میکنه و افزایش دمای تقریباً 8 درجه‌ای داره. یه نکته‌ای که تو Galaxy Z Fold 2 پیش اومده، اینه که گرچه سخت‌افزار این گوشی حرف نداره اما خیلی از اپلیکیشن‌ها با رزولوشن و ابعاد نمایشگر این گوشی هنوز بهینه نشدن. تو اجرای بازی‌هایی مثل پابجی و آسفالت ۹ لگ میبینیم، کال آف دیوتی افت کیفیت داره و تو تصویر هم کشیدگی وجود داره و بعضی از اپ‌ها تو نمایشگر به درستی جا نمیگیرن. همه‌ی این مشکلات ناشی از عدم تطبیق رزولوشن این گوشی با برنامه‌هاست و که کاری از دست پردازنده‌ی خفنش هم برنمیاد.نقطه قوت این گوشی هم قابلیت مولتی تسکینگ خفنشه که میتونه تا 3 تا اپلیکیشن رو (البته نه همه‌ی اپ‌ها) به صورت هم‌زمان تو یه نمایشگر اجرا کنه. در واقع با قابلیت چند پنجره فعال به فلسفه‌ی ساخت گوشی‌های تاشو یعنی تبلت و گوشی باهم، نزدیک میشیم.سخت افزار Galaxy Z Fold 2

نرم افزار و رابط کاربری Galaxy Z Fold 2

اندروید 10 قابل ارتقا به 11 و رابط کاربری One UI 2.5، بخش نرم‌افزاری Galaxy Z Fold 2 رو تشکیل میدن. اگر اطلاعی از این نوع رابط کاربری ندارید، بررسی‌ش رو به صورت مفصل تو مقاله‌ی قابلیت‌های رابط کاربری One UI سامسونگ شرح دادیم. کمپانی سامسونگ تو پشتیبانی و هماهنگ ‌کردن سخت‌افزار و نرم‌افزار و نمایشگر این گوشی هیچی کم نذاشته و این قسمت‌ها تو این گوشی کاملا با هم سینک و روونن. اگر هم نقصی وجود داشته باشه، سامسونگ بی شک تو آپدیت‌های بعدی برطرفش میکنه و اصلا جای نگرانی نیست.رابط کاربری Galaxy Z Fold 2

عملکرد اسپیکر Galaxy Z Fold 2

Galaxy Z Fold 2 با پخش صدا از دو تا اسپیکر پایینی و بالایی، صدای استریوی 384 هرتزی تحویل گوش‌هامون میده. وظیفه‌ی تنظیم صدای این گوشی به عهده‌ی شرکت خوش سابقه‌ی AKG بوده. به همین دلیل، کیفیت صدا خوبه و وقتی گوشی رو باز شده تو دست بگیریم، دست‌ها صدا رو به طرفمون برمیگردونن و وضوح و بلندی صدا به طرز فوق‌العاده‌ای عالی میشه. اسپیکر Galaxy Z Fold 2

جمع بندی

گلکسی Z Fold 2 با قیمت 2000 دلاری در حال حاضر به صورت رسمی وارد کشورمون نشده و همونطور که از مشخصاتش پیداست، مخاطب‌های این گوشی تمام افراد جامعه نیستن و تنها برای یه عده‌ی خاص کاربرد داره. یه سری گمانه‌زنی‌ها هم درباره‌ی حذف گوشی‌های سری نوت و جایگزین‌شدن سری فولد هستش که ایده‌ی واقعا جالبی نیست و امیدواریم سامسونگ ازش صرف نظر کنه. این گوشی تو نسخه‌های حافظه داخلی 256 و رم 12، حافظه داخلی 512 و رم 12 و 4G و 5G عرضه شده و سامسونگ تا جایی که تونسته نواقص گلکسی فولد 1 رو تو این گوشی برطرف و بهینه کرده. اگه دنبال اطلاعات بیشتر از این گوشی هستین، پیشنهاد میکنم به بررسی اولیه‌ی Galaxy Z Fold 2 هم سری بزنین.اما اگر کارتون به نحویه که به قابلیت مولتی تسکینگ (MultiTasking) نیاز مبرم دارین و یا با گوشی کار میکنین و همزمان تبلت و گوشی رو با هم میخواین، این گوشی به دردتون میخوره. درسته نقص‌هایی داره اما داشتن 2 تا نمایشگر و هماهنگی بی‌نظیر سخت افزار و نرم‌افزار حسن بزرگیه.البته با توجه به اینکه کمپانی های بزرگ گوشی سازی دنیا در حال حاضر دست ب ساخت گوشی های خاص میزنن و دنیا هم به سمت خاص پسند بودن داره میره، احتمالا شاهد طراحی‌های خاص و منحصر به فرد بیشتری از گوشی‌های هوشمند باشیم. مثلا تو تو نگاه اولیه و بررسی ال‌جی وینگ، بررسی زد فیلپ سامسونگ، هواوی میت ایکس که هنوز عرضه نشده، شاهد گوشی‌های منحصر به فردی هستیم که هر کدومشون ویژگی‌ها و قیمت‌های خودشونو دارن و هنوز جایگاهشونو بین مردم تثبیت نکردن. 

نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۱۹ آبان, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 20
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

abasi6658

جذاب ولی گرون

۱۳ آذر ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

عالیه این گوشی ❤👌🏻

۲۵ بهمن ۱۴۰۰
godrati

فقط اون صفحه نمایش بزرگش👌🏻👌🏻

۰۵ دی ۱۴۰۰
godrati

عالیه❤❤

۰۵ دی ۱۴۰۰
mjasghari44

خیلی هم عالی 💖🤩

۲۹ آذر ۱۴۰۰
_IRShadow80_

خیلی خفن 🥰💖

۲۹ آذر ۱۴۰۰
iman

خفن بود

۲۶ آذر ۱۴۰۰
a.s_momeni

💪💪💪

۱۹ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۱۷ آذر ۱۴۰۰
2079-soroush

🔥🔥

۲۱ آبان ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

❤❤❤

۱۸ آبان ۱۴۰۰
dMohammad

سامسونگ کار خوبی کرد که گوشی های تاشو تولید می کند.

۱۶ آبان ۱۴۰۰
seyed.abbas

ولی خیلی خوبه حس جدیدی داره

۱۰ آبان ۱۴۰۰
seyed.abbas

بیشتر خوشگلیه تا کارایی

۱۰ آبان ۱۴۰۰
amoradi829

متوسط روبه بالاست👌👌👌👌

۰۹ آبان ۱۴۰۰
abolfazl1384

امنیت ضعیفی داره و اگه از دستت بیفته به گاژ میره

۲۶ تیر ۱۴۰۰
mohammed 1383

واقعا خوب و درجه یک هست این گوشی

۲۰ تیر ۱۴۰۰
amir mohsen

.

۱۵ تیر ۱۴۰۰
Maziyar

نمی ارزه

۱۵ تیر ۱۴۰۰
Ali.Saeedzadeh98

اضافی کاری الکی گوشی های تاشو

۱۴ تیر ۱۴۰۰