گلکسی آنپکد 2024؛ رویدادی با سورپرایزهای مختلف

دومین رویداد Galaxy Unpacked 2024 سامسونگ، چهارشنبه 20 تیر (10 جولای) در حالی در شهر پاریس برگزار شد که اخبار محصولات جدید و نسبتا خلاقانه سامسونگ در این رویداد، از مدت ها قبل از در سایت های مختلف و بین علاقمندان به محصولات سامسونگ دست به دست می شد. از گوشی های زد فولد 6 و زد فیلیپ 6 گرفته تا حلقه جالب و هوشمند سامسونگ و البته یک سورپرایز که شدیدا ما را به یاد یکی از محصولات اپل می اندازد. در ادامه، همراه موبونیوز باشید تا مروری بر اتفاقات رویداد تابستانی گلکسی آنپکد 2024 و محصولاتی که در این رویداد معرفی شدند، داشته باشیم.

رونمایی از زد فلیپ 6

مدل های تاشدنی جدید سامسونگ، امسال هم در رویداد تابستانی گلکسی آنپکد 2024 با وفاداری به همان فرمول نسل قبلی و با تغییرات نسبتا محدودی در بخش های سخت افزاری معرفی شدند. گوشی زد فلیپ 6، اغلب مشخصات زد فلیپ 5 را در بخش هایی مانند نمایشگر حفظ کرده است، اما برخی از بخش ها آن، تغییرات جالبی داشتند. سامسونگ برای این گوشی تاشدنی جدیدش، مشکل خط افقی آزاردهنده ای را که در زد فلیپ 5 و نسل های قبل وجود داشت، تا حد زیادی حل کرد.

استفاده از یک لایه خاص روی نمایشگر اصلی این گوشی، علاوه بر افزایش استحکام پنل، خطوط ایجاد شده در محل تا شدن پنل نمایش را تا حد زیادی اصلاح می کند، به طوری که به زحمت متوجه این خطوط یا فرورفتگی نمایشگر در این بخش می شوید. در کنار این ویژگی، اضافه شدن قابلیت Suggested Replies در نمایشگر خارجی این گوشی، امکان پاسخگویی بهتر به پیام های دریافتی را فراهم می کند. با این قابلیت، می توانید از پاسخ هایی که بر اساس تجزیه و تحلیل محتوای پیام دریافتی به شما پیشنهاد داده می شود، استفاده کنید.

گوشی گلکسی Z Flip 6تغییر دیگری که زد فلیپ 6 در مقایسه با نسل قبل دارد، تغییر دوربین اصلی و اضافه شدن یک حسگر ارتقا یافته 50 مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین 12 مگاپیکسلی زد فلیپ 5 است. این دوربین، از قابلیت های مانند Auto Zoom (بزرگ نمایی خودکار روی سوژه برای پیدا کردن کادر مناسب)، FlexCam و AI Zoom برای عکاسی استفاده می کند که برخی از آنها را در زد فلیپ 5 نیز داشتیم.
در راستای همکاری نسبتا طولانی سامسونگ و گوگل، زد فلیپ 6 از قابلیت های چت بات Gemini گوگل بهره می برد. این چت بات، در قالب یک دستیار هوش مصنوعی در بعضی از برنامه های گوگل ادغام شده تا کار کردن با این گوشی تاشدنی را لذت بخش تر از نسل قبل کند.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، پشتیبانی از آداپتور 25 واتی سیمی و تنوع حافظه 256 یا 512 گیگابایتی به همراه رم 12 گیگابایت، از جمله مشخصات زد فلیپ 6 هستند. گفتنی است که این گوشی در کانفیگ پایه با قیمت 1099 دلار عرضه می شود و رنگ بندی های متنوعی شامل خاکستری، سبز نعنایی، آبی روشن، زرد، مشکی، سفید و گلبهی دارد.

 

زد فولد 6؛ سبک تر و باریک تر از نسل قبل

تاشدنی گران قیمت جدید سامسونگ، با ظاهری نسبتا متفاوت و البته بدنه ای باریک تر و سبک تر رونمایی شد؛ ویژگی هایی که می توانند روی تجربه کاربری این گوشی اثر مثبتی داشته باشند. کره ای ها مدعی هستند سیستم خنک کننده جدیدی که در این تاشدنی پرچمدار قرار داده شده است، کارایی بهتری در مقایسه با زد فولد 5 دارد.
به غیر از ابعاد زد فولد 6، نمایشگر خارجی این گوشی نیز، دستخوش تغییراتی شده است. بر این اساس، نسبت تصویر نمایشگر خارجی این گوشی از 23.1:9 در مدل قبلی به 22.1:9 در گوشی زد فولد 6 تغییر کرده و ابعاد این نمایشگر نیز 0.1 اینچ افزایش یافته است.

گوشی گلکسی Z Fold 6

سامسونگ این پرچمدار تاشدنی جدیدش را مانند گوشی S24 Ultra و دو مدل دیگر سری S24 به قابلیت های هوش مصنوعی از جمله Circle To Search و Note Assistant مجهز کرده است که به لطف توان پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3، در اختیار کاربر قرار می گیرند. در کنار این تغییرات، برخی از بخش های زد فولد 6 مانند باتری 4400 میلی آمپر ساعتی، وضوح دوربین های پشتی، سلفی اصلی و سلفی دوم و کانفیگ های رم و حافظه داخلی، هیچ تغییری نسبت به زد فولد 5 ندارند. گوشی زد فولد 6 در کانفیگ پایه حدود 100 دلار گران تر از نسل قبلی است و با قیمت حدود 1900 دلار به فروش می رسد.

 

گلکسی رینگ؛ هوشمندترین حلقه بازار؟

یکی از بخش های جذاب و البته غافلگیرکننده رویداد گلکسی آنپکد 2024، رونمایی از محصول جدید و متفاوتی بود که کمتر شرکتی، مدل مشابهی از آن را تولید کرده است. گلکسی رینگ (Galaxy Ring)، حلقه هوشمند سامسونگ که به تعبیر این شرکت قرار است تجربه هوشمند سلامتی را برای کاربران به ارمغان بیاورد، محصولی است که از مدت ها قبل، انتظار معرفی آن را داشتیم. گلکسی رینگ، حلقه ای متشکل از حسگرهای دقیق و البته متنوع سامسونگ برای پایش سلامتی مانند سنجش ضربان قلب، ردگیری عادات خواب و سلامت بانوان است.

حلقه هوشمند گلکسی رینگ

این حلقه هوشمند که حدود 3 گرم وزن دارد، برای کاربرانی که نمی خواهند از مچ بندهای سلامتی استفاده کنند، طراحی شده است. وزن سبک در کنار طراحی نسبتا ارگونومیک این محصول و همچنین، پشتیبانی از گواهی IP68 (بیانگر مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه)، استفاده از گلکسی رینگ را در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته امکان پذیر می کند.گلکسی رینگ از قابلیت های پیشرفته و متنوع Galaxy AI (هوش مصنوعی اختصاصی سامسونگ) استفاده می کند و تمام اطلاعات سلامتی دریافت شده از کاربر را در برنامه Samsung Health روی گوشی یا تبلت سامسونگ ذخیره می کند. قیمت 400 دلاری این حلقه هوشمند، در مقابل امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهد، نسبتا منطقی است؛ اما رقبای قدرتمند و البته ارزان تری نیز در بازار دارد که کار سامسونگ را برای فروش این محصول کمی سخت می کند.

 

رونمایی از بادز 3 و بادز 3 پرو

در گلکسی آنپکد 2024، هدفون های هوشمند جدید سامسونگ نیز در کنار گوشی های تاشدنی جدید این برند معرفی شدند. طراحی خاص این هدفون ها، شباهتی به بادزهای قبلی ندارد و با یک پایه نسبتا بلند طراحی شده اند. به ادعای سامسونگ، این طراحی، به دلیل فاصله کوتاهتری که با دهان دارد، قرار است صدای کاربر را به شکل بهبود یافته تری منتقل کند. اگر کمی روی این طراحی دقیق تر شوید، متوجه می شوید این سبک طراحی، تا حدی شما را به یاد ایرپادهای اپل می اندازد. این راحی خاص و البته کارامد، برای آن دسته از کاربرانی که با ابعاد هدفون های بادز راحت نبودند، جایگزین خوبی محسوب می شود. بادز 3 و بادز 3 پرو به ترتیب با وزن 4.7 و 5.4 گرمی عرضه می شوند که در مقایسه با نسل های قبلی، سنگین تر هستند.

هدفون بادز 3 ساموسنگ

این دو هدفون مجهز به قابلیت جدید برای ترجمه همزمان صدای خارجی هستند. بادز 3 و بادز 3 پرو با تکیه بر این قابلیت می توانند صدای افراد را در جلسات آنلاین شنیده و به طور مستقیم و از طریق حالت Listening Mode ترجمه کنند. Listening Mode بخشی از قابلیت Interpreter در دو گوشی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 است که امکان ترجمه همزمان و سریع را در اختیار کاربر قرار می دهد. علاوه بر این قابلیت، هر دو هدفون جدید سامسونگ مجهز به نویز کنسلینگ قوی، بلوتوث نسخه 5.4 و پشتیبانی از ویژگی فرمان صوتی (Voice Command) هستند. قیمت بادز 3 و بادز 3 پرو به ترتیب برابر با 180 و 250 دلار است و هر دو مدل نیز، دارای رنگ بندی سفید و نقره ای هستند.

 

معرفی گلکسی واچ 7

مدل های جدید ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ سامسونگ در حالی معرفی شدند که از نظر ظاهری، تغییر خاصی نسبت به نسل قبل ندارند؛ اما در بخش های سخت افزار و نرم افزار، تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده اند. گلکسی واچ 7 از حسگر جدید Bio-Active سامسونگ برای سنجش اکسیژن خون و ضربان قلب استفاده می کند که به ادعای این غول فناوری کره ای، حدود 30 درصد دقیق تر از حسگرهای گلکسی واچ 6 است.

ساعت هوشمند گلکسی واچ 7

تمرکز ساعت هوشمند جدید سامسونگ روی سلامت کاربر، به لطف سنسورهای متنوعی مانند Sleep Apnea (بررسی آپنه یا قطع لحظه ای تنفس در حین خواب)، Heart Rate Monitoring (بررسی لحظه ای ضربان قلب)، IHRN (بررسی ضربان قلب و هشدار ضربان نامنظم)، بهتر از نسل قبل خواهد بود.
گلکسی واچ 7 مجهز به پردازنده W1000 است که عملکرد سریع تری در اجرای برنامه های مختلف در مقایسه با پردازنده گلکسی واچ 6 دارد. ظرفیت باتری این ساعت تغییری نداشته و مانند نسل قبل است، اما ارتقا نرم افزاری گلکسی واچ 7، می تواند مصرف باتری این اسمارت واچ سامسونگ را در حالت بهینه تری نسبت به گلکسی واچ 6 قرار دهد. ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 در نسخه های 40 و 44 میلیمتری به ترتیب با قیمت 300 و 330 دلار به فروش می رسد.

 

گلکسی واچ اولترا؛ کپی برداری محسوس از اپل

غافلگیرکننده ترین رونمایی رویداد گلکسی آنپکد 2024، به محصولی اختصاص دارد که نه تنها در بخش سخت افزاری، حرف های زیادی برای گفتن دارد، بلکه شباهت آن به یکی از محصولات اپل، سر و صدای زیادی در دنیای فناوری به پا کرد. ساعت گلکسی واچ اولترا، اولین نمونه از ساعت های هوشمند سری اولترا سامسونگ است که با ظاهری شبیه به اپل واچ اولترا معرفی شد. این شباهت، در رنگ نارنجی و مدل بند، رنگ دکمه و حتی انتخاب نام «اولترا» برای نشان دادن برتری سخت افزاری و نرم افزاری آن نسبت به مدل های گلکسی واچ سامسونگ، به چشم می خورد.

ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا

گلکسی واچ اولترا، با نمایشگر 1.5 اینچی مجهز به پوششی از جنس یاقوت کبود (سافایر) و روشنایی 3000 نیتی، پردازنده W1000، باتری 590 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی بین 48 تا 100 ساعت و همچنین، پشتیبانی از گواهی IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD-810H معرفی شد. این ساعت با قیمت 649 دلار عرضه می شود که ارزان تر از اپل واچ اولترا و اولترا 2 است.

 

جمع بندی

رویداد گلکسی آنپکد 2024 در مقایسه با رویداد سال قبل، کمی خلوت تر بود، اما محصولاتی که در این رویداد معرفی شدند، علیرغم تعداد اندکشان، سر و صدای نسبتا زیادی در دنیای فناوری به پا کردند. گوشی های زد فولد 6 و زد فلیپ 6 با پشتیبانی از قابلیت های جدید هوش مصنوعی سامسونگ، بادز 3 و بادز 3 پرو با طراحی متفاوت و امکان استفاده از قابلیت ترجمه همزمان جلسات به کمک ویژگی Interpreter و گلکسی رینگ، حلقه بسیار هوشمند سامسونگ، بخشی از رونمایی های این رویداد بودند. در کنار این محصولات، رونمایی از ساعت گلکسی واچ اولترا که قوی ترین باتری را در میان اسمارت واچ های سامسونگ دارد و همچنین، گلکسی واچ 7 با سخت افزار قوی تر، رویداد خلوت اما پربار Galaxy Unpacked 2024 را به یکی از جذاب ترین رویدادهای تابستان امسال تبدیل کردند.

 

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 1
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Mohsen34

سلام ممنون که این رویداد رو پوشش دادین. خیلی مطلب خوب و کاملی بود.
یک سوال داشتم. برای این محصولات بررسی هم دارین؟

۲۲ تیر ۱۴۰۳