بررسی مشخصات گوشی S23 Plus سامسونگ

گوشی S23 Plus بچه وسط خانواده S23 با قیمت 1000 دلاری مابین گوشی S23 و S23 Ultra قرار میگیره و از لحاظ اندازه صفحه نمایش کمی از S23 بزرگتره  و ظرفیت باتری بیشتری داره ولی از امکانات جذاب و خاص تر نسخه Ultra باز هم خبری نیست، دقیقا مثل سال گذشته. تغییرات ایجاد شده مثل نسخه معمولی در ظاهر، باتری و تراشه استفاده شده محدود میشه و قراره ببینیم اختلاف قیمتی 200 دلاری نسبت به نسخه معمولی ارزشش رو داره یا نه؟ یا بهتره سراغ نسخه اولترا برید و خیال خودتون رو راحت کنید؟ با بررسی مشخصات گوشی S23 Plus سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی گوشی سامسونگ S23 Plus

اولین بخشی که تغییر در اون دیده میشه، ظاهر و طراحی گوشیه که با حذف قاب و برآمدگی فلزی دوربین ها و یکپارچه شدن قسمت پشتی و قرار گرفتن جداگانه هر لنز در بدنه بیشتر شبیه نسخه Ultra شده و دیگه تفاوت نسخه های مختلف، زیاد نیست. یه محافظ فلزی دور لنز ها رو در برگرفته که هر چه بیشتر شبیه نسخه اولترا بشه و محافظت بیشتری هم از لنزها صورت بگیره. فلش LED مثل سال قبل کنار لنز اصلی در بدنه قرار گرفته. جنس قسمت پشتی مثل سال قبل از گلس با متریال خوش ساختی ساخته شده و پایین این قسمت هم لوگوی SAMSUNG دیده میشه. رنگ های استفاده شده در تمامی نسخه های امسال یکسانه و شامل رنگ های مشکی، سبز تیره، Cream و Lavender میشه.

بررسی طراحی گوشی سامسونگ S23 Plus

سامسونگ برای فریم گوشی های پرچمدار امسال خودش از زره آلومینیومی جدیدی استفاده کرده که مقاومت نسبتا بیشتری در مقابل افتادن و ضربه داره. ساختار فریم تا حدودی عوض شده و مقداری تخت تر شده ولی خیلی تخت و تیز مثل گوشی های iPhone جدید نشده. با بزرگتر شدن اندازه گوشی نسبت به نسخه معمولی، وزن بیشتر شده و به حدود 196 گرم رسیده و که با توجه به اندازه و متریال به کار رفته خیلی سنگین نیست و هنوز هم خوش دسته و راحت میتونید با این گوشی کار کنید.

روی لبه راست دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا، لبه بالایی میکروفون، پایین گوشی اسپیکر اصلی، دو میکروفون، پورت تایپ سی و درگاه سیم کارت (که فقط از دو سیم پشتیبانی میکنه و مثل نسل قبلی از کارت حافظه جانبی خبری نیست) تشکیل شده. لبه چپ گوشی هم کویره و خبری نیست.

مشخصات بدنه گوشی اس 23 پلاس

 

برای هر دو بخش پشت و جلو گوشی برای مقاومت بیشتر در مقابل خط و خش، از نسل جدید گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده شده. از گواهی IP68 که از نفوذ گرد و غبار و تا عمق 1.5 متری و 30 دقیقه از نفوذ آب جلوگیری میکنه هم استفاده شده و باعث میشه از لحاظ کیفیت ساخت و مقاومت گوشی هم خیالتون راحت تر باشه. در راستای شعار حفظ محیط زیست شرکت سامسونگ، گوشی های پرچمدار امسال از مواد بازیافتی بیشتری ساخته شدن.

بررسی بدنه گوشی s23+ سامسونگ

با یه سری تغییرات کوچک اما جالب این نسل از پرچمدارهای سامسونگ علاوه بر فاصله گرفتن از نسل قبلی و ادامه ندادن مسیر اپل که هر ساله بدون تغییرات ظاهری گوشی های خودش رو عرض میکنه، باعث شده یه یکپارچگی بین گوشی های این نسل سری S ایجاد بشه و مثل نسل های قبل انگار تافته های جدا بافته نباشند. گوشی S23 Plus با اندازه عادی و معقول خودش (که دیگه اکثر ما به این اندازه عادت کردیم)، میتونه انتخاب مناسبی برای افراد بیشتری باشه.

 

مشخصات نمایشگر سامسونگ اس 23 پلاس

یکی از بخش ها که باعث تفاوت S23 Plus با S23 سامسونگ میشه، صفحه نمایش بزرگتر 6.6 اینچی که مثل باقی این خانواده پرچمدار از پنل Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی استفاده میکنه. کیفیت صفحه نمایش مانند برادر کوچکتر خودش بسیار عالیه و جزئیات خیلی زیادی رو میتونید داشته باشید. دقت و کنتراست رنگ هم بسیار خوب و دقیقه. روشنایی صفحه نمایش هم کاملا مناسب و کافیه، در حالت دستی تا 770 نیت و در حالت خودکار تا 1200 نیت افزایش پیدا میکنه تا بتونید در محیط های پر نور هم خیلی راحت و بدون مشکل در دیدن صفحه از گوشی استفاده کنید.

از استاندارد HDR10+ هم در فرمت های قابل پخش تصویری پشتیبانی میکنه برای کسانی که محتوای ویدیویی با کیفیت با گوشی میبینن. نرخ به روز رسانی هم با توجه با استفاده بین 10 تا 120 هرتز جابجا میشه تا همیشه تجربه روونی موقع استفاده از گوشی داشته باشید و هم مصرف باتری بهینه تر بشه. قابلیت Vision Booster هم به کار رفته تا با استفاده از سنسورهای به کار رفته در گوشی و با توجه به نور محیط، رنگ و کنتراست تصویر رو عوض کنه تا تجربه بهتری موقع استفاده از گوشی داشته باشید. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک هم روی صفحه نمایش قرار داره که دقت و سرعت مناسبی داره و محل قرارگیریش هم مناسب و در دسترسه.

 

مشخصات باتری سامسونگ S23 Plus

بخش دیگه این نسل که شاهد تغییرات مثبت بوده، بخش باتریه که با افزایش ظرفیت باتری به 4700 میلی آمپر ساعت و استفاده از پردازنده جدید با مصرف انرژی بهینه تر شارژدهی بهبود پیدا کرده و در استفاده معمولی و روزانه خیلی راحت میتونید یک روز از گوشی استفاده کنید و مقداری شارژ هم انتهای روز باقی میمونه.

در بحث سرعت شارژ و شارژر سامسونگ هنوز نسبت به رقبای چینی خودش حرف خاصی برای گفتن نداره و استفاده از باتری بزرگتر هم باعث شده مقدار شارژ در حالت فست شارژ هم کاهش پیدا کنه. از شارژر داخل جعبه هم خبری نیست و باید شارژر 45 واتی قابل پشتیبانی رو جدا تهیه کنید که در نیم ساعت حدود 57 درصد شارژ گوشی رو پر میکنه و شارژ کامل حدود یک ساعت زمان میبره. شارژ معکوس بیسیم 4.5 واتی و شارژ بیسیم 15 واتی هم برای گوشی اس 23 پلاس استفاده شده. یه قابلیت جذاب برای گیمرها که به زودی به این نسل از گوشی ها در آپدیت های آینده اضافه میشه قابلیت Pause USB Power Delivery که موقع بازی و با استفاده از گیم بوستر سامسونگ فعال میشه و به شما اجازه میده موقع بازی به جای شارژ شدن گوشی درصد باتری رو ثابت نگه دارید و از شارژ شدن و داغ شدن گوشی جلوگیری کنید.

 

بررسی مشخصات دوربین سامسونگ S23 Plus

بخشی که تقریبا هیچ تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته و هنوز از همون لنزهای سه گانه قبلی 50 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم سه برابری اپتیکال استفاده میکنه ولی هنوز کیفیت عکاسی بسیار خوبه اما با توجه به امکانات و قابلیت های جذاب اضافه شده به نسخه Ultra ممکنه این فکر به ذهنتون خطور کنه که سامسونگ قصد داره طرفدارهای این برند دلیل بیشتری برای رفتن سراغ و خرید S23 Ultra داشته باشن! البته سنسور سلفی در همه نسخه ها یکسان شده و از یه سنسور 12 مگاپیکسلی با کیفیت و خوب استفاده میکنه.

بررسی مشخصات دوربین سامسونگ S23 Plus

عکس های لنز اصلی به صورت پیش فرض 12 مگاپیکسلی ثبت میشن و کیفیت خوبی دارند ولی نسبت به نسل قبلی تغییری خاصی نداشتن. جزئیات عکس ها بسیار عالیه، دینامیک رنج خوبه و با اینکه رنگ ها با فیلتر خاص سامسونگ کمی ادیت شدن هنوز زیبا و جذاب به نظر میرسن. عکس های پرتره هم با لنز اصلی گرفته میشن و جداسازی سوژه و حذف پس بسیار خوب و با دقت و با درصد خطای خیلی کم انجام میشه. پرتره های با زوم سه برابری هم میتونید با لنز تله فوتو بگیرید که تقریبا فرق خاصی با لنز اصلی ندارن و عکس های جالب و خوبی به شما میده.

عکس های لنز تله فوتو بسیار خوبه و با حفظ جزئیات عکس های بسیار شارپ، با دینامیک رنج خوب و رنگ های عالی و زنده به شما میده. عکس های لنز اولترا واید جزئیات خوب و مناسبی در نوع خودش داره و رنگ های شبیه به لنز های دیگه به شما میده و خیلی نویز و به هم ریختگی در عکس ها دیده نمیشه. از قابلیت اتوفوکوس بر خلاف S23 Ultra برای این لنز خبری نیست و امکان گرفتن عکس های ماکرو رو ندارید.

با عکاسی در نور کم و شب، حالت نایت مد به صورت خودکار فعال میشه و شما اگه این حالت رو خاموش کنید باز هم عکس ها جزئیات و رنگ های خوب با کنتراست مناسبی دارند و نویز کمی هم در اونها دیده میشه. با روشن کردن حالت نایت مد، عکس ها کمی روشن تر میشن ولی بعضی منابع نور خیلی روشنایی مصنوعی و بیش از حدی پیدا میکنن. به خاطر پردازنده قوی تر هم در این حالت عکس ها با سرعت بیشتری پردازش و ثبت میشن. در مابقی سنسور ها هم عکاسی در شب با کیفیت و جزئیات خوبی انجام میگیره.

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی جدید عکس های بسیار با جزئیات و رنگ های خوبی ثبت میکنه، مخصوصا رنگ پوست و صورت بسیار واقعی گرفته میشه و قابلیت اتوفوکوس هم باعث میشه خیلی راحت تر و با سختی کمتری بتونید عکس های جذاب تری بگیرید.

امکان ضبط ویدیوهای 8K با 30 فریم به این نسل اضافه شده و جزئیات و رنگ های خوبی به شما میده ولی حجم ویدیوها بسیار بالاست و اگه دنبال ویدیو با کیفیت و حجم مناسب میگردید بهتره در حالت 4K و 60 فریم یا 30 فریم ویدیو بگیرید که جزئیاتش دست کمی از حالت 8K نداره و حجم کمتری هم داره. لرزشگیر هم در اکثر لنزها به خوبی عمل میکنه ولی حالت Super Steady باعث میشه ویدیوهایی با کمترین لرزش بدون امکانات خاصی بگیرید و اگه خیلی اهل Vlog گرفتن باشید، خیلی کار رو راحت تر میکنه.

 

تست عملکرد سخت افزار و رابط کاربری سامسونگ S23 Plus

در نسخه های امسال دیگه خبری از پردازنده های مختلف برای منطقه های مختلف نیست و همه گوشی های این نسل با یه پردازنده جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 مخصوص سامسونگ عرضه میشن که سرعت هسته های CPU و GPU با کمک شرکت کوالکام بهبود پیدا کردن و مقداری بیشتر شدن و به نسبت نسل قبلی حدود 30 درصد افزایش قدرت رو شاهدیم. به احتمال زیاد نسخه های اگزینوس حداقل دیگه در گوشی های پرچمدار استفاده نشه و بیشتر در گوشی های میان رده سامسونگ استفاده بشه. این افزایش سرعت هسته ها باعث شده عملکرد پردازشی این گوشی نسبت به گوشی های پرچمدار دیگه که از این تراشه استفاده میکنن بهبود پیدا کنه و یکی از سریع ترین و پر قدرت ترین گوشی های موجود در بازار باشه که فقط گوشی های اختصاصی گیمینگ به خاطر سیستم خنک کننده بهتر عملکرد بهتری از این گوشی نشون میدن.

در کاربری معمولی همه چی به بهترین نحو اجرا میشه و با خیال راحت میتونید از اکثر برنامه های سنگین استفاده کنید و از قابلیت های مولتی تسکینگ زیاد رابط کاربری سامسونگ لذت ببرید. اکثر بازی ها روز و سنگین رو هم به بهترین نحو و با بالاترین گرافیک میتونید اجرا کنید و هیچ مشکلی و باگی در اجرای بازی ها دیده نمیشه. البته به خاطر استفاده نکردن از سیستم خنک کننده معمولی در استفاده طولانی مدت کمی افت قدرت پردازشی رو باید انتظار داشته باشیم و گوشی کمی داغ میکنه اما به صورت ناگهانی نیست و لگ و افت فریم شدیدی دیده نمیشه اما باید انتظارش رو داشته باشید. حافظه 128 گیگ از این نسل حذف شده و فقط در دو نسخه با حافظه 256/512 گیگابایتی از نوع UFS 4.0 و با 8 گیگ رم LPDDR5X عرضه میشه.

گوشی های سری S23 از روز اول با نسخه One UI 5.1 و اندروید 13 عرضه میشن که یکسری امکانات جدید مثل ویجت باتری و ویجت بهبود یافته آب و هوا به اون اضافه شده، که میتونید تمامی موارد عرضه شده در این آپدیت رو در مقاله بررسی امکانات و قابلیت های One UI 5.1 مطالعه کنید. سرعت انیمیشن ها هم بیشتر شده تا یه تجربه خیلی روون و سبک با این نسل از گوشی های پرچمدار سامسونگ داشته باشید و قابلیت های شخصی سازی خوب این رابط کاربری بهتر و بیشتر هم شده.

 

بررسی عملکرد اسپیکر S23 Plus

اسپیکر استریو استفاده شده بلندی خوبی داره و کیفیت صدا بسیار خوبه و صداهای میانه و بالا به خوبی بخش میشه و بیس هم مناسبه. از قابلیت دالبی اتموس هم استفاده میشه که باعث میشه کمی بیس، عمق بیشتری پیدا کنه.

 

آیا گوشی S23 Plus سامسونگ ارزش خرید دارد؟

گوشی S23 Plus با اندازه بزرگ تر و باتری با ظرفیت بیشتر میتونه یه انتخاب خوب برای افرادی باشه که سایز کوچیک نسخه معمولی خیلی مورد پسندشون نیست و دوست دارند روی یه صفحه نمایش بزرگتر محتواهای ویدیوی خودشون رو ببین و شارژدهی بیشتر از کوچیک و جمع و جور بودن براشون مهم تره. به غیر این دو مورد فرق خاصی بین این دو گوشی نیست و اگه این مسائل براتون مهم نیست، گوشی S23 با حدود 200 دلار ارزانتر بودن دقیقا کیفیت و تجربه مشابهی رو به شما میده. اگه مسئله مالی هم براتون خیلی مهم نیست، گوشی S23 Ultra هم از لحاظ تجربه کلی و هم از لحاظ کیفیت و امکانات به مراتب انتخاب بهتری نسبت به قیمت به حساب میاد و از همه لحاظ اون فاصله قیمتی 200 دلاری رو توجیه میکنه. اگه قصد مهاجرت از نسل قبلی رو هم دارید بهتره دست نگه دارید، چون تغییرات این نسل شاید خیلی زیاد و هیجان انگیز نباشه براتون و تجربه خیلی نزدیکی به شما میده. اس 23 پلاس تو بازار ایران الان به صورت محدود موجود شده و با قیمت حدودی 61 میلیون تومان به فروش میرسه (اواخر بهمن 1401). چون در حال حاضر قیمت S23 Plus با قیمت اس 23 اولترا خیلی تفاوت زیادی نداره (کمتر از 5 میلیون) فروش بالایی نداره و اکثرا میرن سراغ خرید نسخه اولترا. اگه در آینده این اختلاف قیمت بیشتر بشه احتمالا ارزش خرید اس 23 پلاس بالاتر بیاد اما تجربه ثابت کرده همیشه تو سری پرچمدار گوشی سامسونگ بیشترین فروش رو با اختلاف نسخه اولترا داره، بعدش نسخه معمولی و در نهایت نسخه پلاس و بعیده که امسال هم این روند تغییر کنه.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۱ اسفند, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 55
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
ALLIENGER

هرچقدر از این گوشی بگی کم گفتی بینظیره واقعا

۲۵ بهمن ۱۴۰۲
comment-user-img
Pasa1402

ویدئو نقد برسی s23 plus بزارید 🥺🙏🙏🙏

۲۲ مهر ۱۴۰۲
comment-user-img
qazal

من موندم چرا این نسخه از گوشی کمترین فروشو بین سه نسخه داره
درصورتی که قیمتش از اولترا کمتره و باتریشم از نسخه ی عادی بهتره !!!!!!

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
comment-user-img
ali.1997

بین S23plus و S22ultra؟

۱۶ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Nurse

دوربین‌ش نسبت به رقبا چطوره ؟

۳۰ تیر ۱۴۰۲
comment-user-img
Tahas

خوشگله

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
Mahdi2005

یکی از گوشی های درجه یک 👌👌👌

۲۲ اسفند ۱۴۰۱
comment-user-img
Abolfazl Nahidi

ارزش خرید بالایی داره👌

۱۵ اسفند ۱۴۰۱
comment-user-img
thisabasi

جذاب لعنتی 🤩

۰۷ اسفند ۱۴۰۱
comment-user-img
tahamousavi

حتی این تغییر ظاهری گوشی هم در راستای سیاست های اپله که همه گوشی هاش یه شکلند و یه طراحی دارند و فقط در اندازه تفاوت دارند…

۰۷ اسفند ۱۴۰۱
comment-user-img
AliNajafiJahani

عالی ❤️👌🏻😍

۰۷ اسفند ۱۴۰۱