نقد و بررسی مشخصات گوشی S21 Plus سامسونگ

بررسی گوشی گلکسی اس 21 پلاس سامسونگ

بررسی Galaxy S21 Plus سامسونگ، یکی از پرچمداران جدید سری S سامسونگ که در اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه شد و حداقل رو کاغذ تمومی مشخصات یک گوشی جذاب رو داره باید دید در عمل هم همینطوره یا خیر! طبق روال همیشگی سامسونگ، Galaxy S21 Plus از ۲ مدل پردازنده Exynos 2100 که نسخه گلوباله و Snapdragon 888 که مخصوص بازار های آمریکا، چین، کره جنوبیه استفاده کرده و در ۲ مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی به همراه ۸ گیگابایت رم به فروش میرسه. با ما در ادامه همراه باشید تا بررسی Galaxy S21 Plus پلاس سامسونگ و پرچمدار جدید از غول کره ایو داشته باشیم.

طراحی و کیفیت ساخت Galaxy S21 Plus

تو این بخش از بررسیGalaxy S21 Plus پلاس یعنی طراحی، شاهد زبون جدید طراحی سری های اس سامسونگ هستیم که خیلی جذاب تر شده، در بخش پشتی ۳ تا دوربین زیر هم داخل قابی که با فریم دور گوشی یکیه قرار گرفتن، یدونه فلش بیرون از قاب وجود داره.بررسی گلکسی اس 21 پلاسجنس پشت گوشی گوریلاگلس وِکتوسه که جای اثر انگشت روش نمی‌مونه،  فریم دور گوشی هم کاملا از جنس آلمینیومه، زیر گوشی درگاه Type C، اسپیکر، میکروفون و خشاب سیم کارت وجود داره، لبه‌ی سمت راست گوشی هم میزبان دکمه کم و زیاد کردن صدا و پاوره، بالای گوشی هم میکروفون لغو نویز وجود داره و سمپ چپ گوشی هم چیز خاصی نیست.توی پنل جلویی بر خلاف اس ۲۱ اولترا، یک پنل تخت می‌بینیم، که تقریبا ۸۹ درصد پنل رو نمایشگر به خودش اختصاص داده، دوربین سلفی داخل یه پانچ هول خیلی ریز اون بالا قرار داره، اسپیکر مکالمه هم یه جوریه که دیده نمیشه که جالبه ولی در نوع خودش کشیده و بزرگه.طراحی گلکسی اس 21 پلاسدر کل راجع به طراحیGalaxy S21 Plus می‌تونیم بگم که این بهترین طراحی توی سری جدید پرچمدارای سامسونگه از همه نظر! هم از نظر اندازه، هم پخش شدن وزن، چون داخل اس ۲۱ اولترا ما دوربین های بزرگی داشتم و باعث میشد اون سمت گوشی سنگینی کنه، هم طراحی و دیزاین که مارو با یک گوشی خوش ساخت طرف می‌کنه. در ضمن این گوشی مجهز به گواهی IP68 هست و کاملا ضد آبه.

صفحه نمایش Galaxy S21 Plus

سامسونگ همیشه توی این بخش غوغا به پا کرده و امسال هم طبق هرسال ترکونده! پنل Dynamic AMOLED 2X که روزلیشن ۱۰۸۰ در که ۲۴۰۰ با نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز رو پشتیبانی می‌کنه. اس۲۱ پلاس در این ضیمنه خوب ظاهر شده و قابلیت این رو داره که خودش به صورت هوشمند بر اساس کارایی شما با گوشی از ۴۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز سوییچ کنه و این توی مصرف بهینه باتری تاثییر به سزایی داره. اندازه این صفحه ۶.۷ اینچ می‌باشد. از ویژگی های دیگه صفحه نمایش Galaxy S21 Plus میشه به پشتیبانی از +HDR10،  روشنایی 1300 نیت که تقریبا ۲۰۰ نیت از اس ۲۱ اولترا پایین تره، کنتراست عالی، نمایشگر همیشه روشن (Always-on)، فناوری Eye Comfort Shield برای محافظت از چشم اشاره کرد. تنها ایرادی هم که توی این بخش بهش وارده اینکه چرا صفحه نمایشش ۱۴۴۰ نیست که بالاخره برای یک گوشی در قامت پرچمدار لازمه!صفحه نمایش گلکسی اس 21 پلاس

در مجموع سامسونگ همیشه تو بخش طراحی خوب عمل کرده و تو بخش صفحه نمایش Galaxy S21 Plus هم سعی کرده بهترین نمایشگرو در اختیار مشتری هاش بذاره و واقعا هم نمایشگر این گوشی راضیتون میکنه و نمیشه بهش هیچ عیب و ایرادی گرفت.

باتری و شارژدهی Galaxy S21 Plus

یکی از برتری های این گوشی نسبت به S21 معمولی همین بخش باتریه که Galaxy S21 Plus یه باتری با ظرفیت ۴۸۰۰ میلی آمپرساعت داره که تقریبا یه روز کامل میتونه بهتون شارژ دهی بده، که تقریبا توی یک ساعت کالاف بازی کردن حلوحوش ۱۰ الی ۱۲ درصد شارژش کم میشه که واقعا قابل قبول و عالیه. وظیفه شارژ این گوشی رو یک اداپتور ۲۵ وات فست شارژ برعهده داره که توی جعبش نیست وباید خوتون جدا تهیه کنید، تقریبا یک ساعت زمان میبره تا باتری اس ۲۱ پلاس فول شارژ بشه که زمان خوبیه، یکی از قابلیت های جالبش توی این بخش اینکه شما می‌تویند ریورس شارژ ۴.۵ واتی ازش بگیرید یعنی گوشی یا گجت های دیگه ای رو باهاش شارژ کنید و قابلیت وایرلس شارژ ۱۵ واتی هم در نوع خودش عالیه.شارژر گلکسی اس 21 پلاس

 امنیت Galaxy S21 Plus

تو این بخش از بررسی Galaxy S21 Plus پلاس سامسونگ میریم سراغ امنیت، جایی که اثر انگشت زیرنمایشگر این گوشی پیشرفت خیلی چشمگیری نسبت به نسل قبلی خودش داشته و واقعا اثر انگشت اولترا سونیک اس ۲۱ پلاس یکی از بهترین هاست واقعا معرکست. اندازه این سنسور ۱.۷۷ برابر بزرگ تر شده که فضای بیشتری رو به شما میده و باعث میشه خیلی راحت جاش پیدا بشه و خیلی سریع تر هم عمل کنه، و از نظر امنیت هم نسبت به اپتیکال ها بهتره. تو بخش امنیت Galaxy S21 Plus قایلیت تشخیص چهره ۲ بعدی هم داره که به وسیله‌ی دوربین سلفیش انجام میشه، که عملکری بی نظیری داره.امنیت گلکسی اس 21 پلاس

دوربین Galaxy S21 Plus

تو بخش دوربینGalaxy S21 Plus همون ۳ تا لنزی که روی S21 میدیدیم، روی S21 Plus هم می‌بینیم:

  • سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی
  • سنسور ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو 
  • سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید

دوربین گلکسی اس 21 پلاس عکس ها واقعا خوبن، کیفیت خیلی خوب، بدون بزرگ نمایی، تنها ایرادش اینکه توی بخش پرتره یکم توی تشخیص سوژه مشکل داره، و البته که به S21 Ultra نمیرسه.

دوربین اصلی گبکسی اس 21 پلاس
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

عکس های اولترا واید گرفته شده با دوربین S21 Plus یکم کیفیت پایین تری دارن و لبه های عکس یکم اعوجاج داره، ولی عکساش جوریه که بشه ازش استفاده کرد، چون ما توی گوشی های میان رده می‌بینیم که سنسور های اولترا واید فقط هستن و کیفیت مناسبی ندارن.

لنز اولترا واید گلکسی اس 21 پلاس
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

عکاسی تو حالت شب هم عملکرد خوب و قابل قبولی داره و دارای نویز کمیه، دوربین S21 Plus با S21 معمولی زیاد تفاوتی نداره، اما در مقایسه با S21 Ultra خیلی تفاوت دارن، و اگه دوربین براتون مهمه قطعا انتخاب اولترا می‌تونه بهتر باشه.

حالت شب گلکسی اس 21 پلاس
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.
  • فیلمبرداری:

اما تو بخش فیلمبرداری ما همچنان 8K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه رو داریم، که ویدیو هاش حجم زیادی رو اشغال می‌کنه، روی رزولیشن ۱۰۸۰ و 4K می‌تونید ویدیو های خیلی خوبی با این گوشی ضبط کنید، تنها ایرادش قدرت فوکوس در حالت سوپر استِدی هست یا همون لرزشگیر، که یکم کنده و اذیت کنندست.

  • سنسور سلفی:

بریم سراغ دوربین سلفی جایی که سنسور ۱۰ مگاپیکسلی S21 Plus خیلی عملکردش خوب نیست، مخصوصا توی داینامیک رنج و موقعی که توی یک جای تیره یا تاریک توی تصویرتون باشه، داینامیک رنجش خیلی خوب نمی‌تونه عمل کنه، ولی شارپنس و کیفیت خیلی خوبی داره.

دوربین سلفی گلکسی اس 21 پلاس
برای مشاهده عکس ها در سایز اصلی کلیک کنید.

 

در مجموع دوربین Galaxy S21 Plus خوبه و کاملا میتونه راضیتون کنه و همونطور که گفته شد عکس ها با سنسور اصلی کیفیت خیلی خوبی دارن و فیلمبرداری هم کاملا راضی کنندست. سامسونگ میتونست تو بخش سلفی بیشتر کار کنه و عملکردشو بهتر کنه اما خب این هم باید در نظر گرفت که باید بین این گوشی و Galaxy S21 Ultra یه فرقی باشه.

سخت افزار و پردازنده Galaxy S21 Plus

در این بخش ۲ مدل پردازنده طبق معمول وجود داره، اسنپدراگون ۸۸۸ که متاسفانه به ما نمی‌رسه، و اگزینوس ۲۱۰۰ که به ما می‌رسه، خوشبختانه عملکرد این سری از پردازنده های اگزینوس ثابت شده تر از نسل های قبلشه، و میشه گفتش که یه ذره بهینه شده و بهبود پیدا کرده، اما همچنان توی پایداری ضعف داره، مثلا اگه یک ساعت با این گوشی کار کنید احتمالا باید بهش نیم ساعت استراحت بدید، چون توی استفاده های مداوم و طولانی عملکردش نسبت به اسنپدراگون ها خیلی میاد پایین تر، هم سرعت هم گرما خلاصه همه چیش افت می‌کنه.سخت افزار گلکسی اس 21 پلاسیکی از نکات منفی دیگه ای که توی سخت افزار Galaxy S21 Plus وجود داره اینکه فقط نسخه رم ۸ گیگابایتی داره و خبری از رم ۱۲ گیگی نیست! و حذف شدن قابلیت پشتیبانی از حافظه SD card رو هم باید بهش اضافه کرد. این گوشی در ۲ مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه میشه.راجع به کلیت بخش سخت افزار باید بگم که عملکرد فوق العاده خوبی داره و توی بازی کالاف دیوتی موبایل همه تنظیمات گرافیکی رو ماکسیموم ۶۰ فریم به خوبی اجرا میشه بدون هیچ لگ و تیکی، صدا روی استریو و عمق لذت و احساس بازی رو می‌تونی بهش برسی، نمایشگر ۱۲۰ هم که خودش بی نظیره و این پکیح کنار اندروید ۱۱ و one UI 3.1 واقعا تجربه کاربری بی نظیری ایجاد می‌کنه.فقط تا دمای ۴۰ درجه داغ می‌کنه که خب می‌تونه طبیعی باشه و نسبت به Note 20 Ultraکمتره حداقل گرماش، البته دمای S21 Plus حین استفاده طولانی از دوربین هم تا حدی داغ می‌کنه.  

نرم افزار و رابط کاربری Galaxy S21 Plus

 اندروید 11 و One UI 3.1 به همراه بیشتر سینک شدنش با گوگل به شدت خوبه، یک رابط کاربری خوب، روون و سریع که سامسونگ پس از ۷ نسل از one ui به بلوغ کاملی رسیده.رابط کاربری گلکسی اس 21 پلاس

 اسپیکر Galaxy S21 Plus

کیفیت و شدت صدای اسپیکر این گوشی به معنای واقعی کلمه فوق العادست، حتی تفکیک صدا هم بی نقصه و سامسونگ توی این بخش گل کاشته.اسپیکر گلکسی اس 21 پلاس

جمع بندی

تو بررسی Galaxy S21 Plus باید بگیم تو قامت یک پرچمدار خیلی خوب و روون و تقریبا کم ایراد ظاهر شده که بنظرم جزو خوب های امساله، تنها ضعفی که می‌تونم بهش بگیرم یکی صفحه نمایش ۱۰۸۰ هست که می‌تونست ۱۴۴۰ باشه، یکی هم دوربینش و ایراد دیگه ای بهش وارد نیست. توی این رنج قیمت شما چند تا انتخاب داری، انتخاب اول سری نوت سامسونگه، که انتخاب بهتریه هم یک قلم اضافی داره هم سنسور های دوربینش می‌تونه بهتر باشه، ولی توی بخش پردازشی S21 Plus عملکرد بهتری داره.انتخاب دیگه  تو این رنج قیمت آیفون ۱۲ اپله، عملکرد دوربین آیفون۱۲ تو بخش فیلمبردای بهتر از S21 Plus،  دوربین سلفیش هم یه سرو گردن بهتره، از نظر سخت افزاری هم آیفون ۱۲ بهتره، از نظر صفحه نمایش  S21 Plus بهتره، از نظر طراحی بنظرم این گوشی خیلی خوش دست تر و باحال تر از آيفونه، توی قسمت باتر هم اس ۲۱ پلاس خیلی بهتره. در مقایسه این گوشی با داداش های خودش یعنیS21 معمولی و S21 ultra باید بگم که اگه دوربین و صفحه نمایش مد نظرتونه قطعا S21 ultra  انتخاب بهتریه، و تنها تفاوت S21 عادی با S21 Plus در بخش صفحه نمایش بزرگ تر و باتری بهتره، که انتخاب رو باید طبق اولویت خودتون انجام بدید. امیدواریم بررسی Galaxy S21 Plus مورد توجهتون واقع شده باشه.

خرید گوشی s21 plus
نقاط قوت
پردازنده پرچمدار
نمایشگر فوق العاده
دوربین عالی
نقاط ضعف
شارژدهی قابل قبول
نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۲۷ بهمن, ۱۳۹۹

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 43
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

abasi6658

سری فن ادیشن های سامسونگ گوشیهای خوبین معمولا

۰۴ دی ۱۴۰۱
thisabasi

وقتی اس ۲۱ اولترا هست سخت میشه به نسخه های دیگش فکر کرد

۲۵ مهر ۱۴۰۱
Mahna sarikhan

من s21 plus میخرم
از s21 خوشم نمیاد

۱۰ مهر ۱۴۰۱
armincheraghi

خیلی گوشیه بی نظریه

۱۷ تیر ۱۴۰۱
رنگین کمانی ها

خی

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    ir.Hossein.com

    اگر برات دوربین مهم باشه
    هواوی p50 pro انتخاب نسبتا بهتریه

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    رنگین کمانی ها

    آقا

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
m.r.sh.1389

یا اولترا.

۱۶ اسفند ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

محشر به معنای واقعی ❤😍👌🏻

۱۹ بهمن ۱۴۰۰
iman

اندازه مناسبی نسبت به هم رده های خودش داره

نه خیلی بزرگه و نه خیلی کوچیک

۰۲ دی ۱۴۰۰
mjasghari44

مشتی 😍💖

۲۰ آذر ۱۴۰۰
_IRShadow80_

خفن 🥰

۲۰ آذر ۱۴۰۰
mjasghari80

عالی ❤️😍

۲۰ آذر ۱۴۰۰
godrati

❤❤❤❤🔥🔥🔥🔥

۱۹ آذر ۱۴۰۰
godrati

💪🏻

۱۹ آذر ۱۴۰۰
godrati

گوشی عالیه 😍😍😍

۱۹ آذر ۱۴۰۰
armansf2004

⚡👌

۱۸ آذر ۱۴۰۰
a.s_momeni

👍🏻👍🏻👍🏻

۱۴ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۱۳ آذر ۱۴۰۰
alimobaraki

خسته نباشید🤍💚😘

۰۸ آذر ۱۴۰۰
alimobaraki

مرسی👍💜💙

۰۸ آذر ۱۴۰۰
alimobaraki

متشکرم🙏🏻❣💓

۰۸ آذر ۱۴۰۰