بررسی Galaxy Ring سامسونگ

اگه حوصله ندارید برای پایش سلامتت، دائماً ساعت یا مچ بند هوشمند به دستتون باشه، گلکسی رینگ برای شماست. Samsung گجت پوشیدنی گلکسی رینگ رو در 10 جولای 2024 به طور رسمی معرفی کرد. گرچه استارتاپ‌های دیگه‌ای مثل Oura یا Ringconn قبلاً حلقه‌های هوشمندی تولید کرده بودن اما سامسونگ اولین شرکت بزرگ در حوزه تلفن همراهه که در این عرصه ورود کرده. این گجت هوشمند قراره خیلی از کارهایی که ساعت‌های هوشمند انجام میدن رو بر عهده بگیره و برای کسایی که دنبال یه گجت پوشیدنی هوشمند هستن که وضعیت سلامتی و ورزش‌هایی که انجام میدن رو رصد کنه، ساخته شده. اما سامسونگ تا چه حد تونسته موفق باشه؟ با بررسی Galaxy Ring سامسونگ همراه موبونیوز باشید تا ببینیم این گجت ارزش خرید داره یا نه؟

 

بررسی طراحی

چیزی شبیه حلقه ازدواج ولی کمی بزرگ‌تره! این ساده‌ترین توصیفیه که از طاهر گلکسی رینگ میشه ارائه داد. این گجت پوشیدنی شبیه حلقه‌های معمولی ساخته شده ولی بخاطر وجود سنسور و برد الکترونیکی، کمی بزرگ‌تر از حالت معمولی به نظر می‌رسه. این حلقه در اندازه‌های مختلفی عرضه شده و سامسونگ برای کسایی که سفارشش میدن، اول یه کیت تست با حلقه‌های پلاستیکی ارسال می‌کنه تا کاربرها حدقل 24 ساعت حلقه پلاستیکی رو دستشون کنن و بعد از فهمیدن اندازه مناسب، مدل اصلی رو سفارش بدن. البته تو ایران که انتظار این امکان رو نباید داشته باشید!

بررسی طراحی Galaxy Ring

در مورد طراحی گلکسی رینگ هیچ چیز عجیب و خارق‌العاده‌ای وجود نداره و همه‌چیز در نهایت سادگی ساخته شده. داخل حلقه اسم Samsung حک شده و روی قاب بیرونی علامتی به شکل یه خط تیره وجود داره که نشون میده کدوم طرف حلقه باید به سمت پایین قرار بگیره. این حلقه بیشتر برای انگشت اشاره طراحی شده اما کاربرها می‌تونن اونو داخل انگشت‌های دیگه هم بندازن و تستش کنن. این حلقه در 9 اندازه مختلف از اندازه 5 تا 13 ساخته شده و وزنش بین 2.3 تا 3 گرم متغیره.

جنس و کیفیت بدنه

شرکت سامسونگ برای کاهش وزن و افزایش مقاومت و طول عمر این حلقه هوشمند، بدنه اون رو از تیتانیوم گرید 5 ساخته. این فلز دسته فلزات سبک قرار می‌گیره و به همین دلیل وزن محصول نهایی رو خیلی زیاد نمی‌کنه. اصلاً بیشتر وزن این حلقه نه بخاطر بدنه تیتانیومی، بلکه بخاطر برد و قطعات سخت‌افزاریه که داخل بدنه قرار داده شده.

بررسی جنس و کیفیت بدنه Galaxy Ring

از سوی دیگر باید اشاره کنیم که فلز تیتانیوم کمترین حساسیت پوستی رو در انسان‌ها به وجود میاره. به همین دلیل تماس طولانی مدت این حلقه تیتانیومی با بدن، مشکلی برای افراد به وجود نمیاره. سطح خارجی بدنه گلکسی رینگ به شکل مقعر یا تو رفته طراحی شده. دلیل این نوع طراحی اینه که سطح حلقه کمترین اصطکاک با اشیای اطراف رو داشته باشه و کمتر دچار خراشیدگی و آسیب بشه.

رنگ‌بندی

این حلقه زیبای سامسونگ در سه رنگ مختلف تولید شده. شما می‌تونید اون رو در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و طلایی خریداری کنید. رنگ مشکی برای آقایون و خانم‌ها با هر تیپ و استایلی مناسبه و خود سامسونگ هم این رنگ رو جزو رنگ‌های محبوب گلکسی رینگ می‌دونه. حلقه نقره‌ای برای کسایی که استایل مدرن رو ترجیح میدن مناسبه و مدل طلایی حس گرما و ظرافت بیشتری رو انتقال میده و بخاطر لوکس بودنش، بیشتر با استایل‌های کلاسیک پیشنهاد میشه.

رنگ بندی Galaxy Ring

استانداردهای مقاومتی

همانطور که گفته شد بدنه این حلقه از تیتانیوم ساخته شده و به همین دلیل تونسته گواهینامه IP68 رو دریافت کنه. بنابراین با یه محصول ضدآب طرف هستید که می‌تونید حتی توی استخر یا زیر دوش آب هم ازش استفاده کنید. البته حواستون باشه که این محصول تا 30 دقیقه توی عمق 1.5 متری سالم می‌مونه و بعدشو دیگه تضمینی نمیده. البته برای غواصی هم میشه ازش استفاده کرد و می‌تونه تا 10 دقیقه تا عمق 100 متری آب هم سالم بمونه.

این حلقه برای فعالیت‌های پرفشار و یا کار توی محیط های پر از گرد و غبار هم مناسبه و ذرات ریز خاک به هیچ وجه داخلش نمییره. البته توصیه میشه با دستی که گلکسی رینگ رو در اون دست قرار دادید، به خاک یا مواد خیلی ریز دست نزنید. به طور کلی بخاطر خاصیت ضدآبی که داره می‌تونید برای شنا و ورزش کردن ازش استفاده کنید و نگران خراب شدنش نباشید.

باتری گلکسی رینگ

ظرفیت باتری گلکسی رینگ‌های با اندازه‌های مختلف، با هم فرق می‌کنه. سامسونگ برای حلقه‌های سایز 5 و 6 و 7 از باتری 17mAh استفاده کرده که ماندگاریشون حدود 5 روزه. حلقه‌های سایز 8 تا 11، باتری 18.5mAh دارن که حدود 6 روز دوام میاره و حلقه‌های سایز 12 و 13 با باتری 22.5mAh ساخته شدن و تا 7 روز دوام میارن. البته خود سامسونگ ادعا کرده که این ماندگاری باتری تا 7 روز ادامه داره. اما تست‌هایی که روی این گلکسی رینگ انجام شده نشون میده که فقط در حالت غیرفعال کردن خیلی از قابلیت‌هاست که ماندگاری باتری بیشتر میشه.

باتری گلکسی رینگ

به همراه این رینگ، یه کیس شارژ هم عرضه شده و برای شارژ کردن حلقه، باید اون رو داخل این کیس شارژ قرار بدید. کیس شارژ از طریق کابل مخصوص به برق متصل میشه و می‌تونه در عرض 40 دقیقه تا 50 درصد و در عرض 80 دقیقه تا 100 درصد از شارژ باتری حلقه رو پر کنه. ظرفیت باتری این کیس، 361mAh هست و می‌تونه تا 20 بار، حلقه هوشمند سامسونگ رو شارژ کنه.

سامسونگ ادعا کرده که اگه این حلقه رو در کنار ساعت هوشمند گلکسی استفاده کنید، ماندگاری باتریش تا 30 درصد بیشتر میشه که خب این ادعا خیلی خرج رو دستتون میذاره. اینکه ساعت و حلقه گلکسی رو همزمان استفاده کنید، احتمالاً خیلی حوصله می‌خواد که بعیده کاربری بخواد هر دو گجت رو استفاده کنه.

قابلیت‌های سلامتی و تناسب اندام

به مهم‌ترین بخش رسیدیم و حالا اجازه بدید ببینیم گلکسی رینگ سامسونگ چه امکاناتی در اختیار ما قرار میده و اصلاً چرا باید اینقدر هزینه کنیم تا یه حلقه هوشمند بخریم. در ادامه قابلیت‌های مختلف این گجت رو بررسی می‌کنیم.

بررسی کیفیت خواب (Sleep Analysis)

اگه شما هم در دسته‌ی آدم‌های کم‌حوصله (خفتی) قرار می‌گیرید و از اینکه یه ساعت هوشمند بزرگ رو تموم شب به دستتون ببندید، فراری هستید، گلکسی رینگ گزینه بهتریه. برخلاف ساعت یا دستبندهای هوشمند که وزن بیشتری دارن، این گجت پوشیدنی، نهایتا 3 گرم وزن داره و به جایی هم گیر نمی‌کنه و در عین حال می‌تونه وضعیت خواب شما رو به طور کامل رصد کنه و آنالیز دقیقی ازش در اختیارتون قرار بده.

بررسی خواب گلکسی رینگ

وقتی اپلیکیشن Samsung Health رو روی گوشی‌تون نصب کرده و گلکسی رینگ رو بهش معرفی می‌کنید، بخشی به اسم Sleep Analysis رو می‌تونید در این اپلیکیشن ببینید. این بخش تموم اطلاعات مربوط به خواب شما رو نشون میده. وضعیت خواب شما به شکل کمی و کیفی بهتون نشون داده میشه و با حالت گیمیفیکیشن، عادت‌های خواب شما رو به شکل عادت خواب یه حیوون بهتون نشون میده داده حس صمیمانه‌تری باهاش داشته باشید.

با بررسی دقیق داده‌ها می‌تونید متوجه بشید شب گذشته کیفیت خواب‌تون چقدر بوده، چند ساعت خواب عمیق داشتید و وضعیت ضربان قلبتون چه زمانی افزایش یا کاهش پیدا کرده. همه این اطلاعات، بینش و آگاهی خوبی درباره عادت‌های خواب بهتون میدن.

سنجش ضربان قلب

یه سنسور لیزری bio-signal در داخل حلقه قرار داده شده که وضعیت ضربان قلب کاربرها رو می‌سنجه. اطلاعات مربوط به ضربان قلب کاربرها به بخش‌های مختلف نرم‌افزار Samsung Health ارسال میشه و از الگوی ضربان قلب شما می‌تونه به وضعیت خواب، تحرک، انرژی و تناسب اندامتون برسه.

آنالیز دمای بدن

دومین سنسوری که روی گلکسی رینگ قرار داده شده، یه سنسور مخصوص سنجش دمای بدنه. این سنسور تغییرات مربوط به دمای پوست شما رو در حین خواب بررسی می‌کنه و از این طریق می‌تونه اطلاعاتی در مورد زمان قاعدگی یا بیماری در اختیارتون قرار بده. اطلاعات مربوط به دمای بدن هم در برنامه سامسونگ قابل مشاهده‌ست و در بازه‌های زمانی چند ماهه به کمکتون میاد.

قابلیت Energy Score

اینکه الان که از خواب بیدار شدید، چقدر انرژی دارید می‌تونه خیلی بهتون کمک کنه. ممکنه بخاطر خواب نامنظم، فعالیت زیاد یا ورزش کردن، انرژی شما خیلی کم شده باشه و این رو در حالت طبیعی متوجه نشید. اما قابلیت Energy Score سامسونگ میزان انرژی شما رو با استفاده از تحلیل داده‌هایی که گلکسی رینگ به نرم‌افزار ارسال می‌کنه، بهتون میگه. این داده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی آنالیز میشه و در نهایت یه عدد از 0 تا 100 نشون میده که الان چقدر انرژی دارید.

قابلیت Energy Score

قابلیت Auto Workout Detection

سومین سنسور گلکسی رینگ، یه سنسور شتاب‌سنج هست که قابلیت نشخیص خودکار ورزش یا Auto Workout Detection رو به ارمغان میاره. این ویژگی‌های برای کسایی که چندین ورزش مختلف رو انجام میدن مناسب و دیگه نیاز نیست برای انجام هر ورزش، وارد تنظیمات ساعت یا گوشی بشن و نوع فعالیت رو مشخص کنن. گلسی رینگ با استفاده از این سنسور، نوع حرکت ورزشی شما رو تشخیص میده و اطلاعات مربوط به ضربان قلب و زمانی که اون ورزش رو انجام میدید رو هم حساب می‌کنه.

محاسبه گام‌ها

بدون اینکه نیازی به فشار دادن دکمه یا فعال کردن قابلیت خاصی باشه، گلکسی رینگ گام‌های شما رو محاسبه می‌کنه. این گام می‌تونن به حالت راه رفتن معمولی باشن یا به حالت دویدن. با توجه به تعداد گام‌هایی که در یه بازه زمانی مشخص بر می‌دارید، گلکسی رینگ میزان کالری سوازنده شده و آمارهای دیگه رو به Samsung Health ارسال می‌کنه تا از وضعیت تحرک‌تون مطلع باشید.

بررسی Galaxy Ring

کنترل گوشی با چند حرکت ساده

یه جستچر یا فیگور حرکتی خاص برای گلکسی رینگ در نظر گرفته شده که دو تا کار می‌تونه انجام بده. اگه این حلقه رو داخل انگشت اشاره‌تون قرار بدید، با دوبار زدن سر انگشت اشاره به انگشت شست می‌تونید آلارم گوشی‌تونو خاموش کنید. این قابلیت به ویژه برای آلارم‌هایی که صبح در نظر می‌گیرید و نمی‌خواید از جاتون بلند بشید، خیلی کاربردیه. از این جسچر برای عکس گرفتن هم میشه استفاده کرد. کافیه گوشی‌تونو به این حلقه متصل کنید، دوربین‌تونو یه جایی قرار بدید و انگشت شست رو دوبار به انگشت اشاره بزنید تا عکس گرفته بشه.

بررسی Galaxy Ring

آیا Galaxy Ring ارزش خرید داره؟

گلکسی رینگ هنوز به طور رسمی وارد بازار ایران نشده ولی در بازارهای جهانی قیمتی حدود 400 دلار داره. برای یه گجت پوشیدنی، قیمت خیلی زیادیه و احتمالاً وقتی وارد ایران بشه با قیمتی بالای 25 میلیون تومان به فروش می‌رسه و یه محصول لاکچری میتونه باشه. با این حال ممکنه یه گجت پوشیدنی کوچیک رو به یه ساعت هوشمند بزرگ یا حلقه طلا ترجیح بدید. این حلقه هوشمند سامسونگ، با سه حسگر قدرتمندی که داره می‌تونه وضعیت سلامتی شما رو در طول شبانه روز رصد کنه، اطلاعات رو به اپلیکیشن سامسونگ بفرسته تا از نظر تناسب اندام و سلامتی جسمی، دید بهتری نسبت به خودتون داشته باشید.

نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 هفته پیش
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید