بررسی مشخصات گوشی M13 سامسونگ

سامسونگ برادر دوقلو گوشی F13 از سری M یعنی M13 رو معرفی کرده. این گوشی هوشمند کره‌ای‌ به عنوان جایگزین گلکسی M12 با رنگ های سبز تیره، مسی و آبی روونه بازار شده که البته هنوز توی بازار ایران موجود نیست. در ادامه قراره بیشتر با این گوشی اقتصادی سامسونگ آشنا بشیم و اونو با رقبای خودش بررسی کنیم.

بخش طراحی جاییه که گوشی ام 13 کاملا مشابه گوشی اف 13 سامسونگه.  در ابتدا، با یه گوشی بزرگ، قطور و نسبتا سنگین مواجه میشیم. دور تا دور و پشت گوشی پلاستیکه، گوشی M13 به یک نمایشگر 6.6 اینچی IPS LCD مجهز شده که از نرخ تازه سازی 60 هرتزی پشتیبانی میکنه. به طور کلی این نمایشگر برای استفاده‌های روزمره و تماشای فیلم مناسبه.

در قسمت جلوی گوشی دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در ناچ قطره ای و اسپیکر مکالمه و میکروفن هم قسمت بالایی دوربین سلفی قرار داره. لبه سمت راست گوشی دکمه کم و زیاد کردن صدا و حسگر اثر انگشت که با دکمه پاور ادغام شده وجود داره که عملکردش خوبه و می تونید روش حساب کنید. سمت چپ گوشی ام 13 خشاب سیم کارته که از دو سیم کارت و رم میکرو بطور همزمان پشتیبانی میکنه.

توی قاب پشتی سه تا دوربین 2/5/50 مگاپیکسلی به همراه یه فلش توی ماژول مستطیلی شکل دیده میشه. تو لبه پایین سامسونگ M13 پورت تایپ سی، اسپیکر، جک 3/5 میلی‌متری صدا  و میکروفون دوم وجود داره.

گوشی M13 برای لنز اصلی یه سنسور 50 مگاپیکسلی داره که عکس‌ هاش با توجه به بازه‌ ی قیمتی خودش مناسبه. اگه وقت، حوصله و انرژی داشته باشید، می تونید با این گوشی عکس‌ های خوبی با توجه به پولی که می دید، ثبت کنید. اگه شرایط نوری مناسبی نباشه، مقداری نویز توی تصویر می بینید اما توی بقیه ‌ی بخش‌ ها تقریبا میشه گفت خوبه. یه سنسور ۵ مگاپیکسلی اولترا واید برای M13 در نظر گرفته شده که عکس‌ های اون افت شدید دارن و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی عکس های پرتره خوبی ثبت میکنه، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم عملکرد نسبتا خوبی داره. بطور کلی دوربین ها عملکرد معمولی دارن که از چنین گوشی ارزان قیمتی نمیشه انتظار بیشتری داشت.

دوربین اصلی و سلفی قابلیت فیلمبرداری 1080 با 30 فریم بر ثانیه دارن که کیفیت ویدئوها رضایت بخش و خوبه.

سامسونگ برای گوشی M13 از پردازنده اگزینوس 850 استفاده کرده. از نظر پردازشی مشابه گوشی های F13 و M12 سامسونگه که برای کار های روزانه و سبک مناسبه.

بهترین ویژگی گوشی M13 اینه که به طور پیش‌فرض رابط کاربری One UI Core 4.1 و اندروید 12 رو اجرا میکنه و کاملا به روزه. در واقع One UI Core نسخه‌ی سبک شده از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI، که مخصوص گوشی‌های اقتصادی این برنده و روی مدل‌هایی که از نظر سخت‌افزاری نسبتاً ضعیف‌ ترن به راحتی اجرا میشه.

بخش باتری یکی از نقاط قوت گوشی ام 13 توی این بازه قیمتیه. باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت داره و تقریبا تا یک روز کامل میتونه شارژدهی داشته باشه. یه آداپتور ۱۵ وات فست شارژ توی جعبه‌ی وجود داره که فول شارژ شدن گوشی با استفاده از این شارژر، حدود ۲ ساعت شاید هم بیشتر، تا ۲ ساعت و ربع ممکنه طول بکشه.

صدا فقط از یه اسپیکر میاد که برای این بازه ی قیمتی، طبیعیه. عملکرد اسپیکر از نظر بلندی و کیفیت هم معمولیه.

گوشی M13 یکی از گوشی های اقتصادی سامسونگ محسوب میشه که توی دو نسخه با 4 گیگ رم و 64/128 گیگ حافظه ارائه شده. اما خیلی مشابه نسخه قبلی خودش از سری ام یعنی ام 12 و گوشی های اقتصادی A13 و F13 است. اگه به دنبال خرید گوشی اقتصادی با باتری با ظرفیت بالا و عملکرد پردازشی قابل قبول هستید، این گوشی از برند سامسونگ می تونه یکی از گزینه ها برای خرید باشه.

مقایسه گوشی M13 با A13 سامسونگ

گوشی A13 سامسونگ دو ماه قبل از M13 معرفی شد و یه دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو بیشتر از دوربین های ام 13 داره که توی بقیه بخش ها مشابه هم هستن. اما خشاب سیم کارت گوشی A13 از دو سیم کارت همزمان یا یک سیم کارت و رم میکرو پشتیبانی میکنه که در ام 13 این محدودیت وجود نداره و میشه همزمان از دو سیم کارت به همراه رم میکرو استفاده کرد.

مقایسه گوشی M13 با F13 سامسونگ

گوشی سامسونگ ام13 کاملا مشابه برادر دو قلو خودش F13 است. بزرگترین تفاوتش مربوط به بخش باتریه. سامسونگ F13، ظرفیت باتریش 1000 میلی آمپر از ام 13 بیشتره بخاطر همین تفاوت، حدود 10 گرم وزنش بیشتره، پس اگه ظرفیت باتری براتون مهمه، میتونین F13 رو برای خرید انتخاب کنید.

مقایسه گوشی M13 سامسونگ با گوشی M12

نمایشگر M13 نسبت به نسخه قبلی خودش بزرگتر و با کیفیت تر شده با این تفاوت که M12 یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی هم داره و از نرخ تازه سازی 90 هرتزی پشتیبانی میکنه ولی ام 13 که جدیدتر هم هست نرخ تازه سازی نمایشگرش 60 هرتزه و خبری از لنز ماکرو در m13 نیست! از طرفی گوشی M13 از نظر وزنی حدود 22 گرم نسبت به M12 سبک تره.

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۶ تیر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 32
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

ShaYanPC

من ازش دارم و راضی هستم با این قیمت خیلی خیلی از A13 بهتره و نظرشخصی من هست

۲۳ تیر ۱۴۰۲
Nurse

این یا f13 کدوم بهترن؟؟

۱۵ فروردین ۱۴۰۲
Naser111

سلام چرا سایت آوند هنگه!نمیشه خرید زد

۲۷ دی ۱۴۰۱
anti.gen

واسه استفاده های معمولی مناسبه

۰۲ دی ۱۴۰۱
mohammad756

عالییی

۲۵ شهریور ۱۴۰۱
MAHDI13

سری ای بهتره

۰۱ مرداد ۱۴۰۱
smart_aoi

این گوشی ها برای کسایی که میخوان یع گوشیه هوشمند داشته باشن که کار راه بندازه

۰۱ مرداد ۱۴۰۱
ALI ZAREI

گوشی خوبی میشه باهاش یکی دو سال سر کرر

۳۱ تیر ۱۴۰۱
A.L.I

در حد گوشی پایین رده خوبه

۳۱ تیر ۱۴۰۱
iman

جالب بودش

۳۰ تیر ۱۴۰۱
thisabasi

برام سواله که شما دیگه چرا بجای میکرو اس دی میگین رم میکرو؟ شما که ویدیوی تعریف رم رو هم ساختین 😑

۳۰ تیر ۱۴۰۱
afsheen

مدلهای جدید سامسونگ که با لنز ۵۰ مگاپیکسلی عرضه میشن کیفیت عکاسی و فیلمیرداریشون نسبت به قبل تغییر کرده؟

۲۹ تیر ۱۴۰۱