بررسی گلکسی بادز 3 پرو

برادر بزرگ‌تر گلکسی بادز 3 که در 10 جولای 2024 (20 تیر 1403) معرفی شد و یه سر و گردن بالاتر از نسخه پایه‌ست، گلکسی بادز 3 پرو سامسونگه. این شرکت کره‌ای بعد از تولید موفق هندزفری‌های بلوتوث در سال‌های گذشته، حالا با طراحی جدید بادز 3 پرو که با ترند روز دنیا هم سازگاری داره، دوباره به عرصه رقابت برگشته. استفاده از هوش مصنوعی، طراحی ایربادها با ساقه‌های بلند، به کار بردن LED روی ساقه‌ها، استفاده از حالت‌های لمسی مختلف برای کنترل صدا و موسیقی و تماس و ترکیب ووفر و توییتر در اسپیکر برای شنیدن صداهای خیلی بم یا خیلی زیر، بخشی از جذابیت‌های این هندزفریه. اما آیا این ایربادز بی‌ایراده؟! اصلاً با توجه به قیمتش، ارزش خرید داره؟ با بررسی گلکسی بادز 3 پرو سامسونگ همراه ما باشید.

 

بررسی طراحی

همین اول باید بگیم که نسل‌های قبلی گلکسی بادزهای سامسونگ، سبک طراحی خاص خودشونو داشتن و کاملاً‌ میشد تفاوت بین بادزهای سامسونگ و ایرپادهای اپل رو متوجه شد. اما از وقتی گلکسی بادز 3 و 3 پرو رونمایی شدن، یه سری آدم بدبین و غرغرو میگن که این محصول جدید سامسونگ، کپی برداری از ایرپاد پرو 2 اپله که خب درست نیست. سامسونگ سر عقل اومده و طراحی گلکسی یادز 3 پرو رو با ترندهای روز سازگار کرده. این یعنی چی؟ یعنی کیس شارژ این بادزها، شبیه بیشتر کیس‌هاست و برای اولین بار طراحی بادزها رو با ساقه‌های بلند انجام داده.

بررسی طراحی گلکسی بادز 3 پرو

گلکسی بادز 3 و گلکسی بادز 3 پرو از نظر کیس شارژ‌ کاملاً شبیه به هم هستن، ولی از نظر طراحی بادزها، سامسونگ امکانات هیجان‌انگیزتری برای گلکسی بادز 3 پرو در نظر گرفته. ساده‌ترین تفاوت رو می‌تونید در وجود چراغ LED که روی بادزها وجود داره ببینید. این چراغ LED سفید رنگ، افکت‌های مختلفی داره که هر افکتش معنا و مفهوم خودشو داره و اگه بخواید همیشه روشن باشه کافیه روی ساقه بادز رو چند ثانیه‌ای با انگشتتون لمس کنید.

گلکسی بادز 3 پرو در دو رنگ نقره‌ای و سفید تولید شده که رنگ نقره‌ای بیشتر به خاکستری متالیک نزدیکه. ترکیب چراغ LED سفید رنگی که روی بادزها قرار داره با مدل نقره‌ای، ترکیب خیلی قشنگی به وجود میاره. در ادامه به طور مفصل‌تر طراحی ظاهری گلکسی بادز 3 پرو رو بررسی می‌کنیم.

طراحی ظاهری کیس

قبل از اینکه طراحی بادزها رو بررسی کنیم، خوبه یه نگاهی به کیس شارژ گلکسی بادز 3 پرو بندازیم. برای اولین بار، سامسونگ از این مدل کیس شارژ‌ استفاده کرده تا بتونه بادزهایی که ساقه بلندی هم دارن رو راحت‌تر داخلش قرار بده. کیس شارژ اندازه خیلی بزرگی نداره و راحت توی جیب یا کیف جا میشه. طراحیش برخلاف خود بادزها، کاملاً صیقلیه و هیج نقطه تیز و تختی نمی‌تونی توی طراحیش ببینید. زیر بدنه کیس می‌تونید ورودی پورت شارژ و یه کلید برای جفت شدن سریع با گوشی رو ببینید.

طراحی ظاهری کیس گلکسی بادز 3 پرو

نحوه قرار گرفتن بادزها داخل کیس شارژ به صورت عمودیه و دو رنگ نارنجی و آبی سامسونگ رو هم می‌تونید روی کیس ببینید. وقتی درب شیشه‌ای کیس رو باز می‌کنید، چراغ LED‌ ای که جلوی کیس وجود داره روشن میشه و در کل میشه گفت که طراحی قابل قبولی برای کیس شارژ‌ انجام داده.

طراحی ظاهری بادزها

اما در طرف مقابل، خود ایربادها قرار دارن که به طور ویژه‌ای، خاص طراحی شدن! سامسونگ اولین باره که طراحی ایربادهاش رو به شکل تخت و تا حدودی تیز انجام داده که این موضوع بخاطر وجود ساقه‌های بلند، امکان‌پذیر شده. الیته اینو در نظر بگیرید که سامسونگ می‌تونست مثل اپل، ساقه‌های ایربادها رو به شکل استوانه‌ای و صیقلی طراحی کنه اما این کارو نکرد. سامسونگ طراحی ساقه بادزها رو به شکل مثلثی انجام داده که آدمو یاد نقاشی‌های کوبیسم پیکاسو یا ماشین سایبر تراک تسلا میندازه!

طراحی ظاهری بادزها گلکسی بادز 3 پرو

بدنه بادزها به صورت یکدست و با یه رنگ ساخته شدن ولی در پایین‌ترین قسمت بادزها میشه یه سطح مثلثی نقره‌ای رو دید که روی هر کدوم از بادزها یکی از رنگ‌های نارنجی یا آبی کشیده شده تا راحت‌تر داخل کیس شارژ قرار بگیرن.

به طور کلی، طراحی کیس و بادزهای گلکسی بادز 3 پرو سامسونگ رو میشه یه قدم رو به جلو توصیف کرد. به نظر میاد مهندس‌های سامسونگ زبان طراحیشونو تغییر دادن و تا چند سال آینده، بادزهایی که تولید میشه به همین زبان طراحی بشه.

استاندارد محافظتی

از اونجایی که استانداردهای محافظتی در گلکسی بادز 3 پرو جزو نقاط قوتش محسوب نمیشه، سامسونگ هم خیلی روی تبلیغش مانور نداده. خود همین موضوع نشون میده که یه جای کار می‌لنگه! گلکسی بادز 3 پرو تونسته گواهینامه IP57 رو دریافت کنه که خب خیلیم بد نیست. این استاندارد یعنی محصول جدید سامسونگ ضدآب نیست و مواظب باشید که از گوشتون داخل آب نیوفته. البته در مقابل رطوبت و عرق مقاومت بالایی داره و می‌تونید باهاش ورزش کنید اما حواستون باشه که خیلی خیس نشه.

استاندارد IP57 بیشتر به مقاومت بالای این ایربادز در برابر گرد و غبار اشاره می‌کنه و برای کسایی که توی کارگاه‌های پر از گرد و خاک کار می‌کنن مناسبه. توجه داشته باشید که کیس شارژ این محصول ضدآب و ضد رطوبت نیست و حتماً قبل از قرار دادن بادزها داخل کیس، خشکشون کنید.

قابلیت‌های گلکسی بادز 3 پرو سامسونگ

در مقایسه با گلکسی بادز 3 که نسخه ارزون‌تریه، مدل Pro امکانات و قابلیت‌های بیشتری داره که البته تعدادی از اون‌ها به دلیل محدودیت‌ها توی ایران قابل استفاده نیستن. در ادامه مهم‌ترین قابلیت‌های گلکسی بادز 3 پرو رو بهتون معرفی می‌کنیم.

قابلیت‌های گلکسی بادز 3 پرو سامسونگ

دارای چراغ LED یا Blade light

Blade Light یا نور تیغه‌ای یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ایربادزهای جدید سامسونگه. این نور که در واقع یه نوار نوری باریک و درخشانه، در قسمت خارجی هرکدوم از ایربادها قرار گرفته و در موقعیت‌های مختلف، افکت‌های متفاوتی داره. مثلاً برای اعلان پیام یا تماس، این نور به حالت چشمک‌زن در میاد تا حتی اگه ایربادز روی گوش‌تون نیست، متوجه از این چراغ‌ها متوجه تماس بشید. البته می‌تونید وارد تنظیماتش بشید و هرطور که دوست دارید این افکت‌ها رو شخص‌سازی کنید.

قابلیت حذف نویز فعال (ANC)

این قابلیت که به Active noise cancelling معروفه در اکثر بادزهای گرون‌قیمت بازار وجود داره. کیفیت و میزان توانایی حذف نویز باعث میشه که تفاوت‌هایی بین قیمت هندزفری‌ها به وجود بیاد. شرکت سامسونگ مدعی شده که قابلیت ANC موجود در گلکسی بادز 3 پرو با هوش مصنوعی ترکیب شده و حالا این بادز می‌تونه صداهای مزاحم محیط و حتی صدای باد رو تشخیص بده و با تولی فرکانس‌های معکوس، اون صداها رو حذف کنه.

این قابلیت سه حالت مختلف داره؛ در حالت اول تمام نویزهای محیط حذف میشه تا کامل روی موسیقی متمرکز بشید، حالت دوم برای زمانیه که دارید توی خیابون قدم می‌زنید یا رانندگی می‌کنید و دوست دارید ناگهان یه دوستی رو می‌بینید و می‌خواید بدون در آوردن هندزفری، باهاش صحبت کنید. و حالت سوم تمام صداهای اطراف به جز صدای آژیرها یا بوق ماشین‌ها یا صداهای هشدار رو حذف می‌کنه.

کنترل‌های لمسی متعدد

بدون اینکه نیاز باشه گلکسی بادز 3 پرو رو از گوشتون در بیارید، می‌تونید با استفاده از حالت‌های لمسی، کنترلش کنید.

بررسی گلکسی بادز 3 پرو

در زیر چندتا از حالت‌های لمسی این هندزفری بلوتوث آورده شده:

  • پخش/ قطع آهنگ: با یه ضربه کوتاه روی بادزها
  • رفتن به آهنگ بعدی: دو بار ضربه روی بادزها
  • رفتن به آهنگ قبلی: سه بار ضربه روی بادزها
  • پاسخگویی به تماس: با یه بار ضربه زدن روی بادزها
  • فعال کردن دستیار صوتی: لمس و نگه داشتن بادز برای چند ثانیه
  • افزایش یا کاهش صدا: با کشیدن انگشت از بالا به پایین (یا بالعکس) بادزها

تنظیم اکولایزر

افراد حرفه‌ای دوست دارن تنظیمات یا اکولایزر آهنگ‌هایی که گوش میدن رو خودشون انتخاب کنن. گلکسی بادز 3 پرو این قابلیت رو داره و البته باید گوشی سامسونگ هم داشته باشید. برای دسترسی به این بخش باید Galaxy Wearable روی گوشی سامسونگتون نصب باشه. بعد از اجرای این برنامه، وارد بخش Sound Settings میشید و توی بخش Equalizer می‌تونید حالت‌های مختلف رو ببینید.

تنظیم اکولایزر گلکسی بادز 3 پرو

یه سری حالت‌ها به صورت پیش‌فرض در نظر گرفته شده که می‌تونید مثلاً از حالت Smooth یا Dynamic یا Clear استفاده کنید. اما از اون جذاب‌تر حالت دستی هستش که می‌تونید اونجوری که دوست دارید، فرکانس‌های مختلف رو تنظیم کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم اگه حرفه‌ای نیستید خیلی با این ستون‌های فرکانسی ور نرید چون کیفیت پخش موسیقی رو مستقیماً تحت تاثیر قرار میده و ممکنه بزنید نابودش کنید!

تطبیق خودکار صدا با توجه به محیط

یکی دیگه از قابلیت‌های هوشمند گلکسی بادز 3 پرو، Adaptive Sound یا تطبیق صدا با توجه به به محیطه. این هندزفری بلوتوث‌های جدید سامسونگ با توجه به محیطی که قرار دارید، کیفیت و اکولایز صدا رو به صورت هوشمند تغییر میدن تا بهترین کیفیت رو بشنوید. مثلاً وقتی توی مترو هستید، با وقتی که توی راهروی مترو باشید با وقتی که توی خیابون قدم می‌زنید، تنظیمات صدایی با هم فرق می‌کنه. توجه داشته باشید برای فعال کردن این حالت هم باید Galaxy Wearable روی گوشی سامسونگ شما نصب باشه.

پیدا کردن ایربادها با قابلیت Samsung Find

بررسی گلکسی بادز 3 پرو

قابلیت Samsung Find یکی دیگه از چیزایه که احتمالاً براتون جالبه. این قابلیت بهتون کمک می‌کنه وقتی ایربادهاتون گم شدن، بتونید راحت‌تر پیداشون کنید. البته این تنها کاری نیست که این قابلیت براتون انجام میده. با این قابلیت می‌تونید موقعیت مکانی خودتونو با خانواده و دوستاتون به اشتراک بذارید و علاوه بر گلکسی بادز 3 پرو، حتی می‌تونید دستگاه‌های سامسونگی دیگه‌تون رو هم راحت‌تر پیدا کنید.

دارای قابلیت Neck Stretch Reminder

قابلیت Neck Stretch Reminder یا یادآور کشش گردن، یه قابلیت هوشمند توی گلکسی بادز 3 پرو هست که به سلامت جسمی شما کمک می‌کنه. سنسوری داخل این گجت هوشمند قرار داده شده که وضعیت سر و گردن شما رو رصد می‌کنه. اگه مدت زمان زیادی سر و گردن شما در یه حالت ثابت قرار داشته باشه، این قابلیت به شما هشدار میده که تغییر وضعیت بدید تا دچار گردن درد نشید.

قابلیت ترجمه همزمان

یکی دیگه از قابلیت‌های جذاب این ایربادز سامسونگ که البته توی ایران خیلی کاربرد نداره، ترجمه همزمانه! شما می‌تونید از این هندزفری برای مکالمه به صورت real time و همزمان استفاده کنید. این هندزفری صحبت‌های مخاطب شما رو می‌شنوه و به صورت همزمان توی گوش شما ترجمه می‌کنه. شما هم می‌تونید با استفاده از نرم افزار مترجم تبلت یا گوشی‌تون، با طرف مقابل به زبان خودش صحبت کنید.

کیفیت صدا Galaxy Buds 3 pro سامسونگ

کیفیت صدای ایربادها ارتباط مستقیمی با دستگاه (گوشی، تبلت یا …) و نوع فایل صوتی داره. اگه از گوشی‌های جدید سامسونگ مثل سری S24 استفاده کنید و از طریق بلوتوث نسخه 5.4 با کدک‌های SBC یا AAC به گلکسی بادز 3 پرو وصل بشید، کیفیت صدایی که می‌شنوید بسیار شفاف و با حجم بالاست. صدایی که این هندزفری بلوتوث تولید می‌کنه از طریق یه DD speaker با اندازه 10.5mm و یه Planar speaker با اندازه 6.1mm ساخته میشه که به همین خاطر، حجم و شفافیت بالایی داره.

کیفیت صدا Galaxy Buds 3 pro سامسونگ

پشتیبانی از قابلیت 360 Audio در گلکسی بادز 3 پرو هم روی کیفیت صدایی تاثیرگذاره. این قابلیت حس و حالی شبیه نشستن وسط کنسرت رو بهتون میده. وقتی این حالت رو فعال می‌کنید، گلکسی بادز 3 پرو با استفاده از حسگرهایی که داره، حرکت سر شما رو ارزیابی می‌کنه و صدا رو به شکلی تولید می‌کنه که شما فکر می‌کنید صدا از همه جهات داره به گوشتون می‌رسه. این قابلیت که به اپلیکیشن Galaxy Wearable نیاز داره، برای تماشای فیلم و انجام بازی خیلی به درد می‌خوره.

باید به کیفیت میکروفن این هندزفری هم اشاره کنیم که 6 میکروفن روی بدنه بادزها قرار داده شده تا صدا از جهات مختلف با حداکثر جزئیات دریافت بشه. بخاطر بلوتوث نسخه 5.4، صدایی که به میکروفن و بعدش به گوشی انتقال پیدا می‌کنه کیفیت خیلی بالایی داره و صداهای مزاحم اطراف رو هم تا حدود زیادی حذف می‌کنه. میکروفن‌ها برای تماس‌های تصویری و صوتی عالی هستن اما برای ضبط استودیویی یا کارهای جدی‌تر بهتره خیلی روشون حساب نکنید.

به طور کلی، کیفیت، حجم و تفکیک صداهای زیر و بم در گلکسی بادز 3 پرو در حد عالی انجام شده و اگه یه مقدار اکولایزر رو هم تغییر بدید، می‌تونید به رنگ و مدل دلخواه خودتون برسید.

باتری و شارژ دهی

یه باتری 515 میلی آمپر ساعتی برای کیس شارژ گلکسی بادز 3 پرو و باتری‌های 53 میلی آمپر ساعتی برای هرکدوم از بادزها در نظر گرفته شده. سناریوهای مختلفی برای ماندگاری باتری این ایربادز وجود داره که باعث میشه بین 4.5 ساعت تا 30 ساعت شارژدهی کنه. اگه ANC رو فعال کنید، بهتون 4.5 ساعت شارژ برای مکالمه و 6 ساعت برای موسیقی گوش دادن میده و بعد باید حدود 1 ساعت بذاریشون توی کیس شارژ. اگه چندین بار از کیس استفاده کنید، بادزها می‌تونن در حالت کلی تا 20 ساعت برای مکالمه و تا 26 ساعت برای موسیقی گوش دادن بهتون شارژ‌ بدن.

galaxy buds3 pro case بررسی گلکسی بادز 3 پرو

سناریوی دوم، خاموش بودن ANC هستش که ماندگاری شارژو بیشتر می‌کنه. در این حالت بادزها تا 5 ساعت شارژ برای مکالمه و تا 7 ساعت برای موسیقی شنیدن دوام میارن که برای یه مسافرت چندین ساعته می‌تونه خوب باشه. در حالت کلی هم تا 30 ساعت با استفاده از کیس شارژ برای موسیقی گوش دادن شارژدهی دارن.

در نتیجه، میزان شارژدهی گلکسی بادز 3 پرو خیلی عالی نیست ولی بد هم نیست. بهتره کمتر از ANC استفاده کنید و توی محیط‌های ساکت، غیرفعال نگه‌ش دارید تا شارژ باتری بیشتر براتون بمونه

آیا گلکسی بادز 3 پرو سامسونگ ارزش خرید داره؟

همین الان اگه تصمیم داشته باشید که گلکسی بادز 3 پرو سامسونگ رو بخرید، این محصول توی بازار ایران قیمتی بین 13.5 تا 16 میلیون تومان فروخته میشه. البته به نظر میاد توی چند ماه آینده قیمتش کمتر بشه اما فعلاً که همین قیمته. رقیب جدی این هندزفری، AirPods Pro 2 شرکت اپله که حدود 11 میلیون تومان قیمت داره. البته تا چند ماه دیگه اپل احتمالاً از ایرپاد 2024 خودش هم رونمایی می‌کنه که رقیب جدی سامسونگ گلکسی بادز 3 پرو محسوب میشه. اگه دنبال طراحی متفاوت هستید و دنبال ایرپادی هستید که در کنار کیفیت صدا، از قابلیت‌های هوش مصنوعی هم پشتیبانی کنه و عمر باتری خوبی هم داشته باشه، گلکسی بادز 3 پرو سامسونگ انتخاب خوبی محسوب میشه. یادتون باشه، اگه سامسونگ داشته باشید، لذت کار کردن با این ایربادز بیشتر هم خواهد بود!

قیمت هندزفری بلوتوث سامسونگ Galaxy Buds 3 Pro

فروشنده توضیحات شرایط ارسال قیمت و خرید
تکنولایف
هزینه ارسال: 65 هزار تومان | تحویل حضوری تهران رایگان
نیک دیجی
ارسال با هماهنگی
دیجی کالا
هزینه ارسال: 39 هزار تومان
نویسنده : محمدسالار نعمتی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش
تعداد نظرات : 3
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
seyed7

سلام
وقتتون بخیر
بین این مدل که احتمالا تا یک‌ماه دیگه به قیمت 11 تومن برسه و مدل لیبرتی 4 nc شک دارم واقعا. قیمت لیبرتی 4 nc تقریبا ۳ میلونه.
گوشیم S23 هست و واقعا نمیدونم ارزش ۴ برابر پول بیشتر دادن داره گلکسی بادز پرو۳ یا خیر؟
ممنون میشم راهنمایی کنین که کدام مدل را بخرم؟ بادز پرو ۳ یا لیبرتی ۴ nc?

۰۷ شهریور ۱۴۰۳
Soheil_morid2007

با سلام خواستم بپرسم که من الان کلمسی باذز پلاس دارم ارزششو داره عوضش کنم و بیام روی بادز پرو ۲ یا پرو ۳ یا اینکه از همون استفاده کنم ؟

۰۱ شهریور ۱۴۰۳
    مهیار هشمتی رادمهر آریامهرزاده

    بله بادز ۳ پرو در کل خیلی بهتره نسبت به گلکسی بادزپلاس

    ۰۷ شهریور ۱۴۰۳