نقد و بررسی مشخصات گوشی A70 سامسونگ

بررسی گوشی گلکسی A70 سامسونگ

سلام. سامسونگ بعد از تجربه موفق توی فروش A50 تصمیم گرفت، یکی دیگه از گوشی های خودش توی سری A رو معرفی و وارد بازار کنه که از گوشی قبلی امکانات بیشتری داشته باشه. این گوشی تقریبا بین 8 تا 9 میلیون توی بازار ایران خرید و فروش میشه. GALAXY A70 اواخر مارس 2019 توسط سامسونگ معرفی شد و بعد از تقریبا یک ماه یعنی اول می 2019 وارد بازار شد. با توجه به قیمت این گوشی باید انتظار میان رده با کیفیت ر از این گوشی داشت.این گوشی تقریبا یک میلیون از A50 گرون تره و همین باعث شده کاربرها برای خرید گوشی سامسونگ توی بازی قیمت 7 تا 9 میلیون سر دوراهی قرار بگیرین و این سوال براشون پیش بیاد که آیا A70 ارزش خرید بیشتری نسبت به خرید گوشی A50 داره یا نه؟ توی این مطلب قصد دارم این گوشی رو به صورت کامل مورد بررسی قرار بدم و اگر تا آخر این مطلب همراه من باشید جواب سوالتون رو میگیرید. بریم ببینیم سامسونگ تونسته رقبا رو توی این بازه قیمتی شکست بده و بازار رو مال خودش کنه یا نه؟!

طراحی و کیفیت ساخت GALAXY A70

با توجه به قیمت و رقبا توی این بازه قیمتی به خصوص گوشی های شیائومی توقع می رفت که این گوشی بدنه ای شیشه دای داشته باشه که اینطور نیست. سامسونگ تصمیم گرفته GALAXY A70 رو با بدنه کاملا پلاستیکی روونه بازار کنه. توی بخش طراحی اتفاق خارق العاده ای برای گوشی نیافته و طراحی اون شبیه به A50 هستش با این تفاوت که این گوشی یکم بزرگتره.قاب پشتی دقیقا شبیه A50 هستش و از پلاستیک براق برای ساخت اون استفاده شده. فریم جمع و جور دوربین اون بالا سمت چپ قرار داره. فریم بیضی شکلی که 3 تا دوربین این گوشی رو توی خودش جا داده. زیر فریم دوربین ها فلش دوربین قرار گرفته و یکم پایین تز از فریم  دوربین و فلش دوربین، اون وسط لوگو سامسونگ به چشم میخوره. قاب پشتی طوری طراحی شده که با تکون دادن گوشی توی نور رنگ های مختلفی رو به شما نمایش میده که دقیقا توی A50 هم این اتفاق رو دیده بودیم.طراحی قاب پشتیGALAXY A70فریم میانی هم از جنس پلاستیک براقه که سامسونگ سعی کرده حس آلومینیوم بودن رو به مخاطب خودش القا کنه. زیر گوشی اسپیکر، درگاه شارژ (Type-C)، جک هندزفری به همراه میکروفون مکالمه قرار گرفتن. لبه سمت راست مثل تمام گوشی های سامسونگ دکمه پاور به همراه دکمه های کنترل کننده صدا جا خوش کردن. لبه سمت چپ گوشی به خشاب سیم کارت تعلق داره که قابلیت پشتیبانی دو سیم و حافظه خارجی رو به صورت همزمان داره. بالای گوشی هم خبری از چیز خاصی نیست.طراحی سمت راست GALAXY A70طراحی سمت چپ GALAXY A70طراحی زیر GALAXY A70پنل جلویی رو نمایشگر تخت به خودش اختصاص داده که حاشیه هم نسبتا کمی داره و همین باعث شده 86 درصد از پنل جلویی نمایشگر باشه. دوربین سلفی توی ناچ قطره ای اون بالا قرار گرفته و بالای دوربین سلفی هم اسپیکر مکالمه جمع و جور قرار داره.در مجموع در مورد طراحی این گوشی باید بگم با توجه به پلاستیکی بودن بازی به رقبای خودش باخته. اندازه بزرگ این گوشی باعث شده گوشی یکم بد دست باشه و اگر به گوشی های بزرگ عادت نداشته باشید میتونه شما رو اذیت کنه. سامسونگ واقعا برای طراحی این گوشی هیچ وقتی نذاشته و به حداقل ها بسنده کرده. البته پلاستیکی بودن باعث شده این گوشی با توجه به اندازه نسبتا بزرگش فقط 183 گرم وزن داشته باشه همین  میتونه تنها نکته مثبت GALAXY A70 نسبت به رقبای هم قیمت خودش باشه.

نمایشگر GALAXY A70

نمایشگر این گوشی یکی از نقاط قوت اون محسوب میشه. نمایشگری با اندازه 6.7 اینچ که با تکنولوژی سوپر امولد ساخته شده. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 هستش که باعث تصاویری با نسبت 20:9 رو در اختیار کاربر خودش قرار بده. نمایشگرهای سوپر امولد روشنایی کاملا مطلوبی دارن و عمق رنگ مشکی توی این دسته از نمایشگر ها واقعا مطلوبه. اگر دوست دارید در مورد انواع نمایش بیشتر بدونید، پیشنهاد میکنم حتما مطلب انواع نمایشگر رو دقیق مطالعه کنید چون توی اون مطلب به صورت کامل در مورد ویژگی ها، معایب و مزایای انواع نمایشگر توضیح دادم.نمایشگر GALAXY A70کیفیت عکس ها، روشنایی و کنتراست توی این نمایشگر واقعا فوق العادست. سامسونگ همیشه تونسته برای نمایشگر گوشی های خودش بهترین رو در نظر بگیره و توی این بخش برنده رقابت بین رقبای هم قیمت خودش بشه. نگاه کردن و کار کردن با این نمایشگر واقعا لذت بخشه. به خصوص اندازه بزرگ اون باعث میشه بازی کردن و فیلم دیدن توی این نمایشگر عالی باشه. اگر صفحه نمایشه گوشی براتون اولویت اوله بدون شک بهترین انتخاب توی این بازه قیمتی همین گوشیه!

باتری و شارژدهی GALAXY A70

سامسونگ برای این باتری GALAXY A70 از تکنولوژی لیتیم پلیمری استفاده کرده. A70 توی این بخش نسبت به A50 پیشرفت کرده. باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر توی این گوشی وجود داره که نسبت به A50 ظرفیتش 500 میلی آمپر بیشتر شده که متناسب با بزرگ تر شدن این اتفاق دور از انتظار نبوده! از نظر شارژدهی باید بگم این گوشی توی استفاده های معمولی میتونه تا یک روز و نصفی به شما شارژ دهی کنه اما اگر اهل بازی، وبگردی یا فیلم دیدن هستید این گوشی میتونه یک روز کامل شما رو همراهی کنه و خیالتون رو از این بابت راحت میکنه.در مورد مدت زمان شارژ شدن باید بگم این گوشی از قابلیت شارژ سریع 25W پشتیبانی میکنه. داخل جعبه آداپتور 25W وجود داره که برای شارژ کردن این گوشی تقریبا 75 دقیقه زمان میبره اما توی مدت زمان 30 دقیقه میتونید تا 50 درصد ظرفیت باتری رو شارژ کنید که قابلیت خیلی خوبیه! در مجموع باید گفت عملکرد باتری و شارژدهی این گوشی کاملا مطلوبه و رقبای هم قیمتش هم تقریبا عملکرد مشابهی دارن.

امنیت GALAXY A70

سامسونگ برای این گوشی دقیقا شبیه A50 از حسگر زیر صفحه نمایش استفاده کرده. حسگر اپتیکالی که سرعت و عملکرد خوبی نداره. برای باز کردن این گوشی حتما باید انگشتتون رو دو یا سه ثانیه رو صفحه نمایش قرار بدید که نسبت به رقبای هم قیمت خودش اصلا سریع نیست. رقبای هم قیمت GALAXY A70 عملکرد بهتری توی بخش امنیت دارن و اگر براتون همین چند ثانیه تاخیر اهمیت داره برید سراغ رقبایی که از حسگر های خازنی استفاده میکنن. اگر تفاوت و ویژگی انواع حسگر ها رو نمیدونید پیشنهاد میکنم حتما یه سری به مطلب انواع حسگر های اثر انگشت بزنید.مثل تمام گوشی های این بازه قیمتی این گوشی هم از سیستم تشخیص چهره دو بعدی استفاده میکنه. سیستمی که با استفاده از دوربین سلفی از چهره شما عکس دو بعدی تهیه میکنه و هر بار که قصد باز کردن گوشی رو داشته باشید عکس رو با عکس اولیه مقایسه میکنه. همین دو بعدی بودن باعث میشه امنیت زیاد بالایی نداشته باشه. این سیستم سرعت قابل قبولی داره اما اگر شرایط نوری نا مناسب باشه دچار اختلال میشه.

دوربین GALAXY A70

اگر یادتون باشه توی بخش طراحی اشاره کردم که این گوشی از 3 تا سنسور برای بخش دوربین استفاده میکنه. سنسور اصلی 32 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق میدان 5 مگاپیکسل اعضای خانواده 3تایی دوربین های A70 رو تشکیل میدن. این گوشی توی بخش دوربین هم نسبت به برادر کوچیک ترش پیشرفت داشته. سنسور های دوربین GALAXY A70

  • سنسور اصلی:

عکس های ثبت شده با سنسور اصلی کیفیت مطلوب و قابل قبولی دارن. عکس های سنسور اصلی روشنایی و وضوح خوبی دارن اما داینامیک رنج عکس ها زیاد چنگی به دل نمیزنه. این گوشی برای ثبت عکس های پرتره از سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی استفاده میکنه که این سنسور تونسته از پس عکاسی پرتره بر بیاد. از سنسور تشخیص عمق میدان برای تشخیص سوژه از بکگراند و همچنین تار کردن پس زمینه استفاده میشه. جزئیات ثبت شده روی سوژه اصلی قابل قبوله اما بعضی اوقات توی تشخیص و جداسازی سوژه اصلی از پس زمینه دچار مشکل میشه که این اختلال زیاد آزاردهنده نیست.

عکس پرتره GALAXY A70
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
سنسور دوربین اصلی GALAXY A70
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • سنسور اولترا واید:

عکس ها با سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا کیفیت پایین تری نسبت به عکس های سنسور اصلی دارن اما میشه گفت نسبت به رقبای هم قیمت خودش عملکرد قابل قبولی داره. عکس ها روشنایی و وضوح خوبی دارن اما عکس های اولترا واید داینامیک رنج قابل قبولی ندارن. حواشی عکس های اولترا واید دچار تغییر فرم و بهم ریختگی میشه که توی این بازه قیمتی تقریبا تمام رقبا همچین مشکلی رو توی بخش عکاسی اولترا واید دارن.

سنسور اولترا واید GALAXY A70
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید
  • فیلم برداری:

سامسونگ برای بخش فیلمبرداری قابلیت فیلمبرداری 4K با 30 فریم بر ثانیه رو برای این گوشی در نظر گرفته. عملکرد این گوشی توی بخش دوربین قابل قبوله و کیفیت فیلم ها معمولی رو به خوبه. عملکرد لرزشگیر زیاد تعریفی نیست و سرعت تغییر فوکوس روی سوژه ها مختلف چنگی به دل نمیزنه. اگر زیاد اهل فیلمبرداری و یا کار تولید محتوا انجام میدید میتونید ببرید سراغ رقبای هم قیمت.

  • دوربین سلفی:

دوربین سلفی جاییه که با سنسور 32 مگاپیکسل واقعا عملکرد خوبی داره و سامسونگ با این دوربین سلفی تونسته توی این بازه قیمتی بهترین عملکرد رو داشته باشه. عکس های سلفی واقعا کیفیت خوبی داره علاوه بر کیفیت بالا، روشنایی، وضوح و داینامیک رنج مناسب قطعا شما رو به وجد میاره. اگر اهل سلفی گرفتن هستید و دنبال یه گوشی خوب توی این بازه قیمتی میگردید قطعا پیشنهاد میکنم برید سراغ A70.سنسور سلفی GALAXY A70در کل باید بگم سامسونگ برای بخش دوربین A70 رو نسبت به A50 بهینه تر و بهتر کرده که عملکرد قابل قبولی توی بازه قیمتی داره. این گوشی توی این بخش میتونه با رقبای هم قیمت خودش رقابت نزدیکی داشته باشه. نقطه قوت بخش دوربین، دوربین سلفی این گوشیه که خیال شما رو از بابت کیفیت عکس های سلفی کاملا راحت میکنه.

پردازنده و سخت افزار GALAXY A70

بر خلاف تمام میان رده های سامسونگ که از پردازنده اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس استفاده میکنن، سامسونگ برای این گوشی از اسنپدراگون استفاده کرده. اسنپدراگون 675 (SNAPDRAGON 675) به عنوان قلب تپنده این گوشی در نظر گرفته شده. پردازنده ای که با معماری 11 نانومتری طراحی و جز سری 6 پردازنده های اسنپدراگونه. این گوشی توی دوتا نسخه 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 6 گیگابایت رم و  گیگابایت حافظه داخلی به همراه 8 گیگابایت رم روونه بازار شده. سخت افزار GALAXY A70از نظر عملکرد پردازشی این گوشی میتونه از پس بازی ها بر بیاد اما گاهی اوقات توی نرم افزار مختلف دچار اختلال و کراش کردن میشه. در مورد جایگاه این گوشی توی بخش پردازنده بین رقبا باید بگم که نه بهترین و نه بدترین جایگاه رو داره. برند شیائومی توی این بازه قیمتی گوشی هایی با پردازنده قوی تر داره و همین باعث شده که سامسونگ توی بخش پردازنده بازی رو به رقیب خودش ببازه. انگار سامسونگ قصد نداشته روی عملکرد پردازشی این گوشی زیاد مانور بده و فقط خواسته با استفاده از اسنپدراگون، نسبت به A50 برای بخش پردازشی تغییر ایجاد کنه.

نرم افزار و رابط کاربری GALAXY A70

این گوشی از اندروید 9 به عنوان سیستم عامل درون خودش داره که با استفاده از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی وان یو آی (ONE UI) بهینه سازی شده. در مورد محیط کاربری رابط اختصاصی سامسونگ نظرات مختلفی وجود داره. البته باید به این نکته توجه داشته باشید رابط کاربری کاملا سلیقه ای هستش و به تجربه کاربری شما بستگی داره. در مورد این محیط کاربری باید بگم که محیط سبک و روونی داره، همچنین قابلیت شخصی سازی توی هر بخش باعث شده یکی از محبوب ترین رابط های کاربری اندروید محسوب بشه.محیط کاربری GALAXY A70

اسپیکر A70

GALAXY A70 هم مثل تمام میان رده های سامسونگ از قابلیت پخش صدای مونو استفاده میکنه و تمام صدای خروجی از تک اسپیکر پایین گوشی بیرون میاد. کیفیت و تفکیک صدای های مختلف توی این اسپیکر واقعا قابل قبوله اما اگر صدا روی بلند ترین حالت خودش باشه کیفیت افت پیدا میکنه. میشه گفت سامسونگ بلندی صدا رو فدای کیفیت صدا کرده.

جمع بندی

رسیدیم به بخش انتهایی مطلب در مورد بررسیGALAXY A70 باید بگم که سامسونگ تلاش کرده با عرضه این گوشی تعداد گوشی های خودش رو توی این بازه قیمتی بیشتر کنه و رقابت رو به برند شیائومی نبازه. توی بخش طراحی چیز جدیدی از سامسونگ ندیدیم و بدنه پلاستیکی باعث شده رقیب این گوشی از برند شیائومی طرفدار های بیشتری پیدا کنه. توی بخش نمایشگر همون جایی که نقطه قوت گوشی های سامسونگ محسوب میشه، عملکرد به شدت قابل قبولی داره. اگر اهل فیلم دیدن یا بازی کردن هستید این گوشی با این نمایشگر بهترین انتخابه.توی بخش شارژدهی تمام گوشی های این بازه قیمتی عملکرد مشابهی دارن و نمیشه گفت کدوم بهتره. سرعت حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر نسبت به رقبای کمتره و همین باعث شده نمره بالایی توی این بخش نگیره. سامسونگ سعی کرده با استفاده کردن از اسنپدراگون بخش پردازنده رو قوی کنه اما میان رده شیائومی توی همین بازه قیمتی از پردازنده قوی تری استفاده کرده و احتمالا عملکرد بهتری برای طولانی مدت نسبت به GALAXY A70 داشته باشه. در مجموع باید بگم اگر نمایشگر بزرگتر جز اولویت های شما قرار داره، GALAXY A70 ارزش خرید بیشتری نسبت به A50 داره. همچنین دوربین این گوشی نسبت به A50 ارتقا پیدا کرده و انتخاب بهتریه. امیدوارم این مطلب به شما کمک کنه تا توی این بازه قیمتی، متناسب با نیازتون بهترین انتخاب رو داشته باشید.

نقاط قوت
نمایشگر با کیفیت
پردازنده قابل قبول
عملکرد دوربین ها
نقاط ضعف
طراحی و کیفیت ساخت
سرعت پایین حسگر اثر انگشت
نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۳ مهر, ۱۳۹۸

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 31
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mhch8877

یادش بخیر…

۰۴ فروردین ۱۴۰۳
SadeGraphic

سلام من چند سال دارم اين گوشى رو واقعان خيلی خوبه
تنها گوشی سامسونگ باشه فکر کنم دوربين مست و جلو 32 هست اما دوربين سلفى‌اش بهتره فقط موقع فیلمبرداری یکم داغ میکنه
گاهی اوقات صفحه لمس کار نمیکنه که دو تا دکمه صدای کم و خاموش رو باهم چند ثانیه نگه دارید ریستارت ميشه اونم سالی یک بار این اتفاق میفته
ولی الان در بازار نیست شاید دست دوم بتونی پیدا کنی

۲۱ فروردین ۱۴۰۲
SadeGraphic

سلام من چند سال دارم اين گوشى رو واقعان خيلی خوبه

تنها گوشی سامسونگ باشه فکر کنم دوربين مست و جلو 32 هست اما دوربين سلفى‌اش بهتره فقط موقع فیلمبرداری یکم داغ میکنه

گاهی اوقات صفحه لمس کار نمیکنه که دو تا دکمه صدای کم و خاموش رو باهم چند ثانیه نگه دارید ریستارت ميشه اونم سالی یک بار این اتفاق میفته

ولی الان در بازار نیست شاید دست دوم بتونی پیدا کنی

۲۱ فروردین ۱۴۰۲
abasi6658

توی زمان خودش یکی از گوشیهای خوب و قابل اعتماد سامسونگ بود

۲۷ مهر ۱۴۰۱
Mahdi Ghadiri

یادش بخیر اولین ویدئو ایی که از موبو نیوز دیدم این ویدئو بررسی بود❤️😘

۰۷ تیر ۱۴۰۱
alireza_ziarati

عالی

۰۶ تیر ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

گوشی خوبیه به نظرم ❤👌🏻

۱۲ اسفند ۱۴۰۰
Aria_A22 5G

عالیی و خوش دست

۰۴ اسفند ۱۴۰۰
godrati

Beautiful🔥🔥🔥🔥

۱۵ بهمن ۱۴۰۰