معرفی تبلت های A9 و A9 پلاس سامسونگ

تبلت A9 و A9 پلاس سامسونگ، دو عضو جدید خانواده سری A، تبلت‌های اقتصادی جدید کهکشانی‌ها هستند. با اینکه هنوز سامسونگ به طور رسمی اطلاعاتی از این دو تبلت منتشر نکرده اما با موجود شدن این دو دستگاه در سایت‌های هندی و اماراتی، هم‌اکنون اطلاعات زیادی از آنها داریم. تبلت A9 و تبلت A9 پلاس جدیدترین تبلت‌های اندرویدی سامسونگ هستند. این دو عضو تازه نفس خانواده تبلت های گلکسی، بدون هیچ سروصدایی، در سایت آمازون امارات در دسترس قرار گرفتند و دو روز بعد در سکوت کامل خبری، در کشور هندوستان، معرفی شدند. با معرفی تبلت های A9 و A9 پلاس سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

 

مشخصات کلیدی تبلت A9 و تبلت A9 پلاس

Galaxy Tab A9 و +Galaxy Tab A9 با برچسب قیمتی 180 و 240 یورویی معرفی شدن و میشه این محصولات رو در صدر لیست تبلت‌های اقتصادی امسال قرار داد. تفاوت اصلی این دو مدل در اندازه‌ نمایشگر استفاده شده است. تبلت A9 با ابعاد 211 * 8 * 124.7 میلیمتری خوش دست‌تره اما اگه دنبال یه تبلت بزرگتر هستید، تبلت +A9 با ابعاد 257.1 * 6.9 * 168.7 میلیمتری میتونه گزینه بهتری برای شما باشه.

این تبلت‌ها در دو نسخه با 4 و 6 گیگ رم و دو حافظه ذخیره سازی 64 و 128 گیگابایتی قابل سفارش هستند. فضای ذخیره سازی هر دو مدل، با یک اسلات Micro SD قابل افزایشه و شما با خیال راحت میتونید سراغ نسخه با حافظه کمتر هم برید و بابت فضای ذخیره سازی در آینده خیالتون راحت باشه. تبلت A9 و تبلت A9 پلاس در سه رنگ گرافیت، نقره‌ای و آبی عرضه میشن.

مشخصات کلیدی تبلت A9 و تبلت A9 پلاس

 

مشخصات نرم افزاری تبلت A9 و A9 پلاس سامسونگ

Galaxy Tab A9 و +Tab A9 از سیستم عامل Android 13 قدرت میگیرند که سامسونگ مانند سایر دستگاه‌های گلکسی، از پوسته‌ی اختصاصی One UI 5.1 برای اونها استفاده شده. این تبلت‌ها حداقل 2 سال آپدیت اندروید رو دریافت میکنن.

 

نمایشگر تبلت A9 و A9 پلاس

تبلت A9 به یک نمایشگر 8.7 اینچی، با پنل TFT LCD مجهز شده که رزولوشن 800 در 1340 پیکسلی و نرخ به‌روزرسانی 60 هرتزی داره. تبلت A9 پلاس علاوه بر داشتن نمایشگری با ابعاد بزرگتر یعنی 11 اینچی، از لحاظ رزولوشن و نرخ به روزرسانی صفحه هم یه مقداری از نسخه پایه بهتره و از نرخ به روزرسانی 90 هرتزی و رزولوشن 1920 در 1200 پیکسلی استفاده میکنه.

نمایشگر تبلت A9 و A9 پلاس

 

دوربین تبلت A9 و تبلت A9 پلاس

معمولا به بخش دوربین تبلت‌ها، خیلی اهمیت خاصی داده نمیشه، Galaxy Tab A9 و +Tab A9 هم از این قاعده مستثنی نیستن. برای دوربین اصلی هر دو مدل، از یک لنز 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه استفاده شده ولی توی بخش دوربین سلفی شاهد تفاوت اندکی بین این دوتا تبلت هستیم. لنز دوربین سلفی به کار رفته در نسخه معمولی 2 مگاپیکسلیه ولی نسخه پلاس از یک لنز 5 مگاپیکسلی بهره می‌بره.

دوربین تبلت A9 و تبلت A9 پلاس

 

باتری تبلت A9 و A9 پلاس سامسونگ

تفاوت دیگه ای که این دو تبلت با هم دارند توی بخش باتری دیده میشه که بیشتر مربوط به سایز و اندازه نمایشگر این دو دستگاه میشه. نسخه معمولی از باتری 5100 میلی آمپر ساعتی و نسخه پلاس از باتری 7040 میلی آمپر ساعتی استفاده میکنه. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که هر دو مدل تبلت A9 و A9 پلاس، فقط از شارژ سیمی 15 واتی، پشتیبانی می‌کنن.

 

سخت  افزار تبلت A9 و تبلت A9 پلاس

توی بخش سخت‌افزار هم این دو تبلت از پردازنده های مختلفی استفاده میکنن. سامسونگ برای نسخه معمولی تبلت A9 از تراشه 6 نانومتری Helio G99 برند مدیاتک استفاده کرده و تبلت A9 پلاس، از چیپست Snapdragon 695 برند کوالکام قدرت میگیره.

سخت  افزار تبلت A9 و تبلت A9 پلاس

جمع بندی

توی این پست با مشخصات سخت افزاری و فنی دو تبلت جدید سامسونگ Galaxy Tab A9 و +Galaxy Tab A9 آشنا شدیم. با اینکه این محصولات رونمایی بی‌سروصدایی داشتن؛ ولی با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که برای این دو تبلت جدید خانواده گلکسی استفاده شده و برچسب قیمتی اونها میشه انتظار دو تبلت نسبتا اقتصادی و با ارزش خرید بالا رو داشت. نظر شما درباره رونمایی محصولات اقتصادی در سکوت خبری چیه؟ آیا سامسونگ با این کار می‌خواد با ایجاد هایپ و هیجان خبری کاربران رو به سمت پرچم‌دارهای گران قیمت سری S سوق بده؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 7 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 22
5/ 3.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mhds2013

میشه تب s9 ultra رو بررسی کنین؟

۱۵ آبان ۱۴۰۲
tahamousavi

اسمش اقتصادیه ولی پولش خیلی به اقتصادی نمیخوره…

۰۲ آبان ۱۴۰۲
Soheil1386

پول میخواد که ما نداریم

۰۱ آبان ۱۴۰۲
mehdi gheysari

پول

۳۰ مهر ۱۴۰۲
amirhosein911119

G99 روی تبلت ؟!؟a9 plus شاید ارزش خرید داشته باشه a9 نه

۲۸ مهر ۱۴۰۲
alirezanikkhah

عالی ❤️

۲۸ مهر ۱۴۰۲
Mahdi 14000000

مقاله نزار اون مجری را هم ول کن همه ویدیو را فیکس خودت باش شجاری ناگهان میزنی با این کارات دهن موبونیوز سرویس میکنی

۲۷ مهر ۱۴۰۲
    Sheedar

    آقا به نظر من یکم تفاوت بد نیست.

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
Mohammadreza138

عالی هست

۲۷ مهر ۱۴۰۲
Mohammadreza138

عالی

۲۷ مهر ۱۴۰۲
Limb0onTop

تو این رنج تبلت ارزش نداره

۲۷ مهر ۱۴۰۲
Glvsid

سلام

۲۷ مهر ۱۴۰۲
hashemaqa

میشه انتظار دو تبلت نسبتا اقتصادی و با ارزش خرید بالا رو داشت.

۲۷ مهر ۱۴۰۲
sepahsalar1998

کی میاد؟

۲۷ مهر ۱۴۰۲
Mrprofessor

با اینکه این محصولات رونمایی بی‌سروصدایی داشتن؛ ولی با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که برای این دو تبلت جدید خانواده گلکسی استفاده شده و برچسب قیمتی اونها میشه انتظار دو تبلت نسبتا اقتصادی و با ارزش خرید بالا رو داشت

۲۷ مهر ۱۴۰۲
Nurse

الان دیگ نمیشه نظرات رو لایک(پسند) و دیس‌لایک زد؟!

۲۶ مهر ۱۴۰۲
Mohammad_d

به نظر خوب میاد👍

۲۶ مهر ۱۴۰۲
alirza.amiry

WOW

۲۶ مهر ۱۴۰۲
Mahayd24

🌚

۲۶ مهر ۱۴۰۲
SinaRe8596

توی دسته بندی خودشون خوبن واقعا

۲۶ مهر ۱۴۰۲
Arash 12345

اولین کامنت

۲۶ مهر ۱۴۰۲
    Mahdi 14000000

    به یه ورم

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲