مقایسه A35 و A54 سامسونگ

سامسونگ در 4 فروردین سال 1402 گوشی A54 رو عرضه کرد و تقریبا 11 ماه بعدش، در 25 اسفند همون سال هم میانرده جدید سری A یعنی A35 رو روانه بازار کرد. با اینکه تقریبا یک سال اختلاف زمانی بین عرضه این دو محصول به بازار وجود داره، ولی در مقایسه a35 با a54، شاهد اختلافات خیلی جزئی در مشخصات و طراحیشون هستیم. از اون طرف اما، تفاوت قیمتی چشمگیره و به نرخ امروز بازار موبایل، چیزی در حدود 2.5 میلیون تومان اختلاف قیمت با هم دارن. به همین دلیل ممکنه برای خیلی از ما که a54 سال پیش رو داریم، سوال بشه که آیا ارتقا به نسخه A35 لازمه یا نه. صفحه نمایش سوپر آمولد 120 هرتزی، چیپست 5 نانومتری و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، مواردی اند که در هر دو گوشی دقیقا مشابه هم هستن. اما تفاوت دو گوشی در چی هست؟ اختلاف قیمتشون برای چیه و اینکه ارزش خرید کدوم بیشتره؟ پس تو مقایسه A35 و A54 سامسونگ با ما در موبونیوز همراه باشید تا به این سوالات پاسخ بدیم و بهترین انتخاب رو داشته باشیم.

 

مقایسه A35 و A54 سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت

اول از همه میرسیم به طراحی؛ جایی که سامسونگ چندان دل و دماغ نوآوری و یا تغییرات خیلی بزرگ رو نداره و همون طرح قبلی رو با یه سری تفاوت جزئی ریز، پیاده میکنه. پس به طور کلی میتونیم بگیم یه کپی پیست زیبا رو در دو گوشی A54 و A35 داریم. منتها تغییراتی رو در ابعاد، سایز و به تبعیت از اون‌‎ها، در وزنشون شاهد هستیم. یه طراحی زیبا با تابعیت از پرچمدارها، که سه لنز دوربین در پنل پشتی با سایز برابر روی هم قرار گرفتن.

مقایسه A35 و A54 سامسونگ از نظر طراحی

جنس قاب پشتی در هر دو گوشی از شیشه است. جنس فریم هر دو مدل هم، همچون بیشتر میان‎رده‎‌ها از نوع پلاستیکی هستش. طراحی قاب پشتی دو گوشی کاملا تخت و خوش دسته. لایه حفاظتی صفحه نمایش دو گوشی اما متفاوته؛ A54 از شیشه Gorilla Glass 5 استفاده کرده، ولی A35 نوع جدیدش رو برداشته (Gorilla Glass Victus+) که مقاوم‌‎تر عمل کنه. صفحه نمایش هر دو مدل از نوع سوپر آمولد با رفرش ریت 120 هرتزی هستش که از نظر اندازه و داشتن قابلیت HDR10 با هم متفاوتن.

مقایسه طراحی A35 و A54 سامسونگ

در هر دو گوشی، باتر‎ی‌‎های 5000 میلی‌‎آمپری کار گذاشته شده که کاملا مناسبه و تقریبا با استفاده معمولی از گوشی، یک روز کامل براتون شارژدهی خواهند داشت. هر دو گوشی در 4 رنگ عرضه شدن که با هم متفاوتن. A35 در رنگ‌های Ice Blue (آبی یخی)، Lilac (یاسی)، Navy (سرمه‌‎ای) و Lemon (لیمویی) عرضه شده. A54 هم در رنگبندی Lime (لیمویی)، Black (مشکی)، Violet (بنفش) و White (سفید) موجوده.

 

مقایسه کیفیت بدنه A35 با A54 سامسونگ

اغلب اوقات برای قاب پشتی میان رده‌‎ها، از جنس پلاستیک استفاده میشه. ولی در مورد A54 و A35، سامسونگ پنل پشتی رو از جنس شیشه‌ ساخته تا حس یه پرچمدار رو بهتون القا کنه. در مورد نوع شیشه قاب پشتی A35 اطلاعی در دست نیست، ولی A54 مثل محافظ پنل جلوییش از نوع Gorilla Glass 5 بهره برده که خب در برابر خط و خش تا حد مناسبی مقاومه. اثر انگشت طبیعتا روی شیشه‌‌‎ی پنل پشتی هر دو گوشی میمونه، ولی به خوش دستیش و حس پرچمداریش می‌ارزه. فریم کماکان جنسش پلاستیکه که خب باید برای یه میان رده بهش قانع باشیم. میرسیم به ابعاد و سایز، جایی که دو گوشی بیشترین تفاوت رو از نظر طراحی دارن. A54 با طول 158.2 در عرض 76.7 نسبت به A35 با طول 161.7 در عرض 78 میلی‌متر، 3.5 میلی متر کوتاه‌تر و 1.3 میلی متر کم عرض‌‎تر هست که خب چشمگیره؛ تا جایی که در نهایت 0.2 اینچ تفاوت سایز در صفحه نمایش رو بهتون میده. ضخامت اما در دو گوشی کاملا برابر و 8.2 میلی متر هستش که به نسبت خوبه. در نهایت A35 وزنش 7 گرم بیشتر از A54 میشه، که با توجه به اختلاف ابعادی که دارن خوبه اما تقریبا سنگین به حساب میاد.

 

مقایسه پنل جلویی

در پنل جلوی هر دو گوشی، صفحه نمایش با دوربین سلفی رو داریم. محل قرار گیری لنز دوربین سلفی گوشی‌ها مشابه هم و از نوع پانچ هوله. A54 صفحه نمایشی به اندازه 6.4 اینچ رو با 82.9 درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه بهتون میده. A35 اما بزرگتر شده و صفحه نمایشی با سایز 6.6 اینچی پنل جلوییش رو در برگرفته. همچنین نسبت صفحه نمایش A35 به بدنه، 84.8 درصد هست که نوید حاشیه‎ باریکتر رو نسبت به A54 در پنل جلو بهمون میده.

 

مقایسه طراحی اطراف بدنه

در سمت راست هر دو گوشی، کلید‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا رو داریم. با این تفاوت که در A35 دکمه‌‎ها روی یه برآمدگی ظریفی به اسم Key Island قرار گرفتن که هم خوشگل‌تره هم برای استفاده راحت‎تر.

مقایسه کیفیت بدنه A54 و A35

قسمت بالای هر دو گوشی رو هم درگاه سیمکارت و میکروفون در برگرفته. سمت چپ طبق معمول کاملا خالیه و در قسمت پایین هم درگاه تایپ سی، میکروفون و اسپیکر رو شاهد هستیم. البته با این تفاوت که طراحی اسپیکر A35، از اون حالت معمول خارج شده و یه طرح خطی ساده و خاصی به خودش گرفته.

 

مقایسه طراحی دوربین‌‎ها

نحوه قرار گرفتن دوربین‌‎ها در پنل پشتی کاملا شبیه به هم هستن؛ سه تا لنز دوربین که با کاورهای حلقه‌‎ای برابر، روی یه خط قرار گرفتن. سامسونگ اسم این نوع طراحی رو flowing گذاشته، چرا که انگار سه حباب پشت سر هم روی آب جریان دارن.

مقایسه طراحی دوربین های a35 و a54

فلاش LED هم کنار سه لنز نشسته که یکم طراحی دوربین‎ ها رو از اون حالت خیلی ساده دربیاره. در کل اگه خیلی دقت کنیم، یه تفاوت جزئی ریز رو در رنگ‎بندی کاور دوربین‌‎ها میبینیم. اونم اینکه در A35 کاورها حاشیه مشکی دارن و بلافاصله یه حلقه رنگی خیلی ریز به رنگ بدنه گوشی روی کاور لنز قرار گرفته. در A54 اما شاهد این ظرافت نیستیم و صرفا رنگ از بدنه به حاشیه کاورها هم نفوذ کرده. دوربین سلفی هم همونطور که از قیمت گوشی سامسونگ تو این رده انتظار میره، در پانچ‎ هول زیر صفحه نمایش قرار گرفته.

 

مقایسه استانداردهای محافظتی

در این مرحله توجه شما رو جلب میکنم به آپشن جذاب IP67 در هر دو مدل A35 و A54، که به دلیل میان‎رده بودنشون قابلیت خوبی براشون محسوب میشه. قابلیتی که باهاش میتونین گوشیتون رو نیم ساعت توی عمق یک متری آب ببرین. البته که ریسکش بالاست و کسی تقریبا این کار رو نمیکنه، ولی مطمئنیم با این گواهی هر دو گوشی در مقابل گرد و غبار و پاشش آب کاملا مقاوم هستن و جای نگرانی نیست. محافظ صفحه نمایش A54 از نوع Gorilla Glass 5 هست و مقاومتش در برابر ضربه و خط و خش به نسبت خوبه. منتها سامسونگ در A35 از محافظ +Gorilla Glass Victus استفاده کرده تا مقاومت خیلی بیشتری نسبت به A54 به صفحه نمایش گوشیتون بده. پنل پشتی هر دو گوشی هم از جنس شیشه است، که در مورد A54 دوباره از نوع Gorilla Glass 5 استفاده شده و خوبه. در مورد A35 اما، نوع شیشه حفاظتی پنل پشتیش توسط سامسونگ اعلام نشده.

سنسور اثر انگشت در هر دو گوشی A54 و A35، از نوع اپتیکاله و در زیر صفحه نمایش قرار گرفته. به نسبت سری S، محل قرار گیری سنسور اثر انگشت کمی پایین‎تر هستش که شاید یه ذره اذیت کننده باشه. عملکردشونم به نسبت یه میان رده خوبه و میشه گفت حسگر اثر انگشت در هر دو گوشی سریع عمل میکنه.

 

مقایسه صفحه نمایش

تا اسم سامسونگ رو می‌شنویم، آوازه کیفیت صفحه نمایش‌‎های سوپر آمولد فوق جذابش به یادمون میاد. سامسونگ در هر دو گوشی A54 و A35 از صفحه نمایش سوپر آمولد خودش استفاده کرده. همینطور رفرش ریت 120 هرتزی روی هر دوشون قرار داده تا سرعت و نرمی باحالی رو به صفحه نمایش بده. علاوه بر این، سامسونگ تکنولوژی +HDR10 رو در A54 بکار گرفته که در نتیجه تصاویر با کیفیت بهتری خواهید داشت و رنگبندی‌‎ها به واقعیت نزدیکتر خواهند بود. A35 اما متاسفانه از این آپشن جا مونده و از قابلیت +HDR10 پشتیبانی نمیکنه.

مقایسه صفحه نمایش گوشی A35 و A54 سامسونگ

هر دو صفحه نمایش رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل دارن، با این تفاوت که A54 تراکم پیکسلی بیشتری داره. تراکم پیکسلی صفحه نمایش در مدل A35، چیزی در حد 390ppi هست، در حالی که صفحه نمایش A54 تراکم پیکسلی 403ppi رو بهتون میده. همینطور از نظر کار با گوشی زیر نور خورشید، طبق مشخصات حداکثر روشنایی 1000 نیت برای هر دو گوشی در نظر گرفته شده. در عمل اما کمی با هم تفاوت دارن و صفحه نمایش A54 به حداکثر روشناییش تا 980 نیت میرسه، اما A35 تا 1024 نیت رو هم پشتیبانی میکنه. از نظر ابعاد هم، اندازه صفحه نمایش A35 بزرگتره و نسبت به A54 که 6.4 اینچ هستش، 0.2 اینچ تفاوت ابعاد با هم دارن. 

مقایسه نمایشگر گوشی A35 و A54 سامسونگ

در کل در صفحه نمایش هر دو گوشی عمق رنگ مشکی عالی، جزئیات بالا و کنتراست و کیفیت رنگ خوبی رو شاهد هستیم. این وسط اما A54 به خاطر قابلیت +HDR10 یه نمه کیفیت بهتری بهتون میده ولی خب بیشینه روشنایی و سایز صفحه نمایشش کمتره.

 

مقایسه باتری و شارژدهی

در هر دو گوشی A54 و A35، باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی گنجانده شده و تفاوتی از نظر عددی با هم ندارن. منتها در تست عملی که از میزان مصرف و شارژدهی این دو مدل گرفته شده، نتایج تا حدودی متفاوت هستش. هنگام وب گردی و بازی گوشی A35 به نسبت رقیبش نیم ساعت بیشتر شارژدهی میکنه، در حالی که A54 موقع تماشای ویدیو کمی شارژدهی بیشتری داره. در کل اما تفاوت خیلی زیادی تو شارژدهی این گوشی‌ها نمی‌بینیم و تفاوت اصلی در سرعت فست شارژشونه.

هر دو گوشی خوشبختانه فست شارژ هستن و آداپتور 25 وات رو ساپورت میکنن. 86 دقیقه، مدت زمانیه که برای فول شارژ شدن A35 با آداپتور 25 واتی نیاز دارین. A54 اما سریع‌‌ تر عمل میکنه و در 63 دقیقه باتریش فول شارژ میشه. خلاصه که A54 زودتر شارژ میشه و زودتر هم خالی میشه. از طرفی A35 بیست دقیقه دیرتر فول شارژ میشه و اما به خاطر سخت افزار بهینه‌تری که داره، مدت زمان بیشتری همراهتونه.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌‎های A54 و A35

سه دوربین با لنز ماکرو، اولترا واید، واید و دوربین سلفی در این دو مدل گوشی قرار داده شدن تا نیاز کاربر رو تا حد زیادی برطرف کنن. روی کاغذ تفاوت شاخص در لنز اولترا واید و سلفی هستش. به این صورت که A54، لنز 12 مگاپیکسل رو برای دوربین اولترا واید و 32 مگاپیکسل رو برای دوربین سلفیش داره، اما A35 همون 8 مگاپیکسل معمول خودمون برای دوربین اولترا واید و 13 مگاپیکسل رو برای دوربین سلفی در خودش گنجانده. به هر حال در ادامه به بررسی عملکرد تک تکشون می‌پردازیم تا ببینیم در عمل چه عکس‌هایی برامون می‌گیرن.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌‌های واید (اصلی)

لنز واید 50 مگاپیکسلی در چیدمان دوربین‌های اصلی هر دو مدل A54 و A35 بکار برده شده. کیفیت عکس‌‎ها خوب و مناسبه، جزئیات زیاد و در عین حال طبیعیه و عکس‌‎ها به صورت مصنوعی شارپ نمیشن. همینطور تصاویر خیلی خوب پردازش میشن و مقدار نویزشون بسیار کم و قابل قبوله. عکس‌‎ها به طور پیش فرض روی رزولوشن 12.5 مگاپیکسل ثبت میشن. در کل تفاوت محسوسی بین لنز اصلی دو گوشی وجود نداره، به غیر از اینکه A54 یه مقدار عکس‌‎ها رو با رنگ بندی گرم‌‎تر و غیر واقعی‎تر ثبت میکنه. در کل با یه ذره اختلاف میشه گفت A35 بهتر عکس‎برداری میکنه. تو بررسی زیر به طور کامل عملکرد دوربین‌های A35 رو ارزیابی کردیم.


مقایسه عملکرد دوربین‌‎های اولترا واید

اگرچه سامسونگ برای دوربین اولترا واید A54 از لنز 12 مگاپیکسلی استفاده کرده، اما عکس ‎های ثبت شده با اون، تفاوت آنچنان خاصی با لنز 8 مگاپیکسلی A35 ندارن. کیفیت عکس ‎ها در هر دو گوشی خوبه و نسبت به دوربین اصلیشون خیلی افت کیفیت رو شاهد نیستیم. در نور کم اما عملکرد A54 بهتر از A35 خواهد بود. 

 

مقایسه عملکرد دوربین‌‌‎های ماکرو

در دوربین ماکرو هم طبق معمول برای این دو میان‎رده، از لنز 5 مگاپیکسل استفاده شده. این لنزها دقیقا مشابه به هم عمل میکنن و عکس‌‎هایی که با این لنز ثبت میشن بسیار معمولی هستن. در این دوربین فوکوس ثابته و وضوح تصاویر چندان رضایت بخش نیست. به هر حال اما میتونه به کارتون بیاد و برای یه میان‎رده قابل قبوله.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌‎های سلفی

در A54، عکس‌‎های ثبت شده با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، داینامیک رنج و کیفیت خیلی مناسبی دارن. عکس‌‎ها پس از ثبت، با کیفیت 12 مگاپیکسل در اختیارتون قرار داده میشن. رنگ‌‎ها هم بسیار طبیعی و در کل کیفیت سلفی A54 قابل قبوله. در مقابل اما لنز سلفی 13 مگاپیکسل رو در A35 داریم که با اینکه عددی و روی کاغذ شاید کمتر از A54 باشه، ولی در عمل خوب عمل میکنه و از لحاظ کیفیت چندان تفاوتی رو نمیزاره با عکس ‎های A54 حس کنین.

مقایسه سخت افزار و نرم افزار

از نظر سخت افزاری، چیپست استفاده شده در هر دو گوشی هیچ تفاوتی با هم ندارن. سامسونگ از اگزینوس خودش در هر دو گوشی استفاده کرده و Exynos 1380 پردازنده‌ای هست که روی A54 و A35 سوار شده. اگزینوس 1380 با معماری 5 نانومتری، چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 رو در خودش جا داده. این چیپست سامسونگ از نوع 5G هست و شما رو تا حد زیادی برای پردازش و روون اجرا شدن گوشیتون یاری میکنه. پردازنده گرافیکی هم از نوع Mali-G68 MP5 هست که از پس پردازش گرافیکی نیمه سنگین برای گیمینگ به خوبی برمیاد.

مقایسه قدرت پردازش A35 و A54 سامسونگ

A35 در چهار نسخه 128 گیگ حافظه با رم 6 و 8 گیگ و همینطور 256 گیگ با رم 8 و 12 گیگ عرضه شده. A54 هم در پنج نسخه 128 گیگ حافظه با رم‎ های 4 گیگ، 6 گیگ و 8 گیگ، همچنین 256 گیگ با رم 6 و 8 گیگ عرضه شده. همونطور که دیدین خبری از نسخه با رم 12 گیگ در A54 نیست. درسته که چیپست ها دقیقا مشابه هم هستن، اما نحوه عملکرد دو گوشی از نظر عددی و بنچمارک تا حدودی متفاوت هستش. در ادامه به تست عملی پردازنده‎ های دو گوشی میپردازیم.

 

مقایسه پایداری سخت‌‌‌‌‌‌‌ افزاری‌‌‌‌‌

آمار و ارقام بنچمارک ها از جمله AnTuTu 9 و GeekBench 6 به ترتیب معیار 522829 و 2931 رو برای گوشی A35 ثبت کردن. این مقادیر برای گوشی A54 به ترتیب 506678 و 2797 بدست اومده که نشان از عملکرد قوی‌‌‌‌‌‌‌‎تر در A35 میده. اما این تفاوت عددی، چندان محسوس نیست و تقریبا میتونیم بگیم عملکرد پردازشی دو گوشی شبیه به هم هست. در کل خبری از لگ و باگ در استفاده روزمره نیست و از این بابت خیلی راضی کننده هستن. همینطور برای بازی کردن هم دو گوشی تا حد زیاد و قابل قبولی شما رو یاری میکنن. بازی‎ هایی از قبیل call of duty mobile و PUBG رو میتونین خیلی روان و نرم روی دو گوشی انجام بدین.

مقایسه پایداری سخت‌‌‌‌‌‌‌ افزاری‌‌‌‌‌ A35 و A54 سامسونگ

البته در حالت تنظمیات High، خبری از فریم ریت بالا نیست و اگر هم باشه و با این شرایط بازی کنین، شاهد لگ و باگ خواهید بود. ولی خب در حالت متوسط و یا Low با فریم ریت متوسط به پایین، عملکرد هر دو گوشی خوبه و خیلی روون میتونین گیم بزنین. از لحاظ داغ شدن هم دو گوشی بعد از استفاده سنگین و طولانی (یک ساعت) گرم میشن ولی خوبیش اینه که مشکلی برای عملکرد پردازشی پیش نمیاره و در نتیجه گوشی به صورت پایدار به کارش ادامه میده. البته که این مقدار گرم شدن در شرایط پردازشی سنگین قابل قبوله و اصلا اذیت کننده نیست.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

در این مرحله اختلاف زمانی عرضه A54 و A35 محسوس میشه و خب هر چی گوشی جدیدتر باشه، طبیعتا رابط کاربری جدیدتر و پشتیبانی بیشتری رو از لحاظ زمانی دریافت میکنه. A54 تقریبا یک سال قدیمی‎تر از A35 هست و خب یعنی یک سال از پشتیبانیش رو گذرونده. A54 با اندروید 13 و One UI 5.1 عرضه شد، در حالی که A35 با اندروید 14 و One UI 6.1 وارد بازار شده. البته که سامسونگ برای هر دو گوشی آپدیت سیستم عاملشون رو تا 5 سال براشون میفرسته و همینطور تا 4 سال پشتیبانی و بروزرسانی امنیتی خواهند داشت. رابط کاربری سامسونگ بسیار جذاب و کار راه اندازه که مخاطب رو کاملا راضی نگه میداره پس از این بابت هیچ مشکلی نخواهید داشت.

 

مقایسه اسپیکر A35 و A54 سامسونگ

در این دو مدل گوشی، اسپیکر استریو از نوع هیبریدی رو داریم که اسپیکر اصلی زیر گوشی و بلندگوی مکالمه به عنوان اسپیکر دوم عمل میکنه. کیفیت و بلندی صدا در هر دو گوشی نرمال و خوبه. جک 3.5 میلی متری هم خبری ازش نیست.

مقایسه اسپیکر A35 و A54 سامسونگ

تنها تفاوت دو گوشی در طراحی ظاهری اسپیکر اصلی است که در A54 همون طرح معمولی به صورت چند حفره ریز در یک خط رو داریم. در A35 اما طراحی متفاوته و یک حفره بزرگ به صورت خطی رو شاهد هستیم.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

طبق بررسی‎ هایی که انجام دادیم، میتونیم بگیم که این دو میانرده تفاوت آنچنان بالایی از لحاظ مشخصات با هم ندارن. گوشی A54 با یک سال قدیمی‌تر بودن تو کانفیگ 8/128 گیگ قیمتی حدود 15.9 میلیون تومن داره، در حالی که قیمت A35 تازه وارد با همین رم و حافظه دو میلیون ارزون‌تر وارد بازار شده.

با این اوصاف، گوشی A35 با نمایشگر بزرگ‌تر و محافظت ویکتوس پلاس، کیفیت ساخت بهتری بهتون میده و تازه حاشیه‌های کمتری هم داره. اما از اون طرف فست شارژش کمی کندتره. با این حال مهم‌ترین ویژگی رقابتی این گوشی یک سال جدیدتر بودنشه. که باعث شده بتونین با قیمت کمتر یه میانرده خفن و بروز تهیه کنین که یک سال بیشتر آپدیت نرم افزاری دریافت می‌کنه. این نکته، در صورتی که قصد خرید گوشی جدید داشته باشین، مسئله کمی نیست؛ با توجه به اینکه سیستم‌عامل‌ها دارن روز به روز بهینه‌تر میشن، حتی یک سال آپدیت بیشتر هم ارزش خریدش رو بالاتر می‌بره. در آخر با توجه به اینکه اکثر مشخصات این دو گوشی با هم برابره، به خودتون بستگی داره که کدوم مدل رو ترجیح بدین. 

مقایسه مشخصات galaxy a54 با A35 سامسونگ

thumb مقایسه A35 و A54 سامسونگ
Samsung Galaxy A54
thumb مقایسه A35 و A54 سامسونگ
Samsung Galaxy A35
تاریخ عرضه

Announced2023, March 15

StatusAvailable. Released 2023, March 24

Announced2024, March 11

StatusAvailable. Released 2024, March 15

مشخصات بدنه

رنگ بندیLime, Graphite, Violet, White

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

Build

Weight202 g (7.13 oz)

Dimensions158.2 x 76.7 x 8.2 mm (6.23 x 3.02 x 0.32 in)

رنگ بندیIceblue, Lilac, Navy

SIMIP67 dust/water resistant (up to 1m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus+), plastic frame, glass back

Weight209 g (7.37 oz)

Dimensions161.7 x 78 x 8.2 mm (6.37 x 3.07 x 0.32 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~403 ppi density)

Size6.4 inches, 100.5 cm2 (~82.9% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

ProtectionAlways-on display

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~390 ppi density)

Size6.6 inches, 106.9 cm2 (~84.8% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

مشخصات باتری

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 12 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, 720p@480fps

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), 1/1.96", PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 123, (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 5 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 32 MP, f/2.2, 26mm (wide), 1/2.8", 0.8m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide), 1/3.06", 1.12m

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1380 (5 nm)

CPUOcta-core (4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MP5

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1380 (5 nm)

CPUOcta-core (4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68 MP5

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, One UI 5.1

OSAndroid 14, One UI 6.1

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack No

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 77, 78 SA/NSA/Sub6 - International

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 26, 28, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 25, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو-26.6 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو -26.1 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 522829 (v9), 603441 (v10) GeekBench: 2740 (v5), 2931 (v6) 3DMark Wild life: 2751 (offscreen 1440p)

سایر

SAR0.81 W/kg (head) 0.67 W/kg (body)

رنگ بندی

Price$381.00 / 482.97 / 445.00 / 40,999

SAR EU0.69 W/kg (head) 1.34 W/kg (body)

ModelsSM-A546V, SM-A546U, SM-A546U1, SM-A546B, SM-A546B/DS, SM-A546E, SM-A546E/DS, SM-A5460

SAR0.81 W/kg (head)

رنگ بندی

Price$360.00 / 379.00 / 339.00 / 28,999

SAR EU0.44 W/kg (head) 0.92 W/kg (body)

ModelsSM-A356E, SM-A356E/DS, SM-A356B, SM-A356B/DS

نویسنده : صابر گلشاهی
تاریخ انتشار 5 ماه پیش
تعداد نظرات : 4
5/ 3.7

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
شهاب زمانی

بیا بگو ببینم موبوکوینامون چی شد؟
اینهمه زحمت کشیدیم موبوکوین جمع کردیم
یک شبه به باد دادی

۰۲ خرداد ۱۴۰۳
محمد مهدی صالحی

من ک دیگه تا طراحیش و عوض نکنه طرف سامسونگ نمیرم

۰۱ خرداد ۱۴۰۳
majid_kh

عالی

۰۱ خرداد ۱۴۰۳
mms2099

قضیه ی a12 تقلبی چیه ؟

۰۱ خرداد ۱۴۰۳