مقایسه A25 و Redmi Note 13 4G

شیائومی و سامسونگ پرفروش‌ترین برندهای بازار ایران هستن که هر سال در بازه‌های قیمتی مختلف مخصوصا در رنج اقتصادی و میانرده، با هم در رقابتن. گوشی A25 یکی از اعضای خانواده سری A سامسونگه که در آخرین ماه سال 2023 معرفی شد. رقیب این گوشی یعنی ردمی Note 13 4G هم یکی از نماینده‌های شیائومی در بازه قیمتی 10 میلیون تومنه که تقریبا یک ماه بعد در ژانویه سال 2024 رونمایی شد. هر دو گوشی پیشرفت‌هایی نسبت به نسل قبل خودشون کردن و رقبای سختی برای هم محسوب میشن. پس اگر کنجکاوید بدونید کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره تا پایان با مقایسه A25 و Redmi Note 13 4G موبونیوز با ما همراه باشید.

 

مقایسه A25 و Redmi Note 13 4G از نظر طراحی و کیفیت

با وجود تفاوت‌های همیشگی بین طراحی سامسونگ و شیائومی، ظاهر این دو شباهت‌هایی با هم داره. هر دو کمپانی برآمدگی که دوربین‌ها روی اون قرار می‌گرفتند رو حذف کردن و دوربین‌ها مستقیما رو بدنه گوشی قرار گرفتن. از طرف دیگه شیائومی سراغ یک پنل پشتی طرحدار رفته در حالی که در پنل پشتی سامسونگ ساده هست. در پنل جلویی هم حاشیه‌های A25 بیشتره و کاملا به چشم میاد. در ادامه تک تک بخش‌های دو گوشی رو با هم مقایسه می‌کنیم.

 

مقایسه کیفیت بدنه گوشی ای 25 و ردمی نوت 13

عجیبه که با وجود داشتن نمایشگر بزرگتر، گوشی Redmi Note 13 4G تنها ارتفاع بیشتری نسبت به رقیبش داره. ارتفاع این گوشی 162.3، عرضش 75.6 و قطر اون 8 میلی‌متره. از طرفی، ارتفاع A25 سامسونگ هم 161، عرضش 76.5 و قطرش 8.3 میلی‌متره. همونطور که می‌بینید به غیر از ارتفاع، نوت 13 در مجموع ابعاد جمع‌وجورتری داره و باریک‌تره. وزن اون هم 188.5 گرمه که از رقیبش 8.5 گرم سبک‌تره.

پنل پشتی و فریم هر دو گوشی از پلاستیک ساخته شده و خبری از جنس شیشه تو این مدل‌ها نیست. در پنل پشتی A25، فارغ از اینکه کدوم رنگش رو انتخاب می‌کنید، یک طرح شطرنجی خیلی ریزی دیده میشه که زیبا بودنش سلیقه‌ایه و ممکنه بعضی‌ها اون رو دوست نداشته باشن؛ اما قطعا به کمتر دیده شدن اثر انگشت کمک می‌کنه.

مقایسه کیفیت بدنه گوشی ای 25 و ردمی نوت 13

پنل پشتی Redmi Note 13 4G هم از پلاستیک ساخته شده اما ساده و براقه و بیشتر اثر انگشت رو نشون میده. البته باید این رو هم بگیم که شیائومی در جعبه این گوشی یک قاب سیلیکونی هم قرار داده که هم مقاومتش رو افزایش میده و هم باعث میشه جای اثر انگشت کمتر به چشم بیاد.

 

پنل جلویی گوشی‌ها

در پنل جلویی نماینده شیائومی یک دوربین سلفی در یک حفره دایره‌ای شکل قرار گرفته که فرم بهتر و مدرن‌تری نسبت به ناچ قطره‌ای A25 داره. به طور کلی این طراحی قطره‌ای هم حاشیه زیادی رو اشغال می‌کنه و هم خیلی زیبا نیست. به همین دلیل در اکثر مدل‌های جدیدتر از پانچ هول استفاده میشه که ردمی ازش بهره‌مند شده.

برای محافظت از پنل جلویی، شیائومی از یک لایه گوریلا گلس 3 استفاده کرده، اما سامسونگ تنها یک لایه شیشه حرارت دیده رو در پنل جلویی قرار داده. بنابراین واضحه که نمایشگر Redmi Note 13 4G به خاطر لایه محافظ بهتر، مقاومت بیشتری در برابر خط و خش و ضربه از خودش نشون میده. نکته آخری که باید در این قسمت به اون اشاره کنیم حاشیه‌های نمایشگره که در A25 به مراتب بیشتره. در نوت 13 نمایشگر 87.5 درصد از پنل جلویی رو به خودش اختصاص داده در حالی که در A25 تنها 84.2 درصد از پنل جلویی، نمایشگره.

 

طراحی اطراف بدنه

با توجه به بازه قیمت گوشی، پلاستیک متریال مورد استفاده هر دو کمپانی بوده و طبیعیه که خبری از فریم فلزی نباشه. این گوشی‌ها لبه‌های تختی دارن و از این نظر زبان طراحی آیفون رو میشه توشون دید. در حالی که سامسونگ هر دو درگاه تایپ سی و صدا رو در لبه پایینی قرار داده و در لبه بالایی اون تنها یک میکروفون دیده میشه؛ شیائومی جک 3.5 میلی‌متری رو هم به لبه بالایی منتقل کرده و یه اسپیکر دیگه هم اونجا گذاشته. هر دو گوشی از شیار مشترک کارت حافظه و سیم کارت بهره‌مند شدن؛ اما این شیار در سامسونگ در لبه کناری و در ردمی در پایین بدنه قرار گرفته.

 

طراحی دوربین‌ها

طراحی دوربین‌ها در A25 درست مثل گوشی‌های دیگه سامسونگه؛ سه دوربین که به صورت عمودی زیر هم قرار گرفتن و مستقیما از بدنه خارج شدن. فلاش ال ای دی هم سمت راست اون‌ها و بین لنز اول و دوم قرار گرفته.

طراحی دوربین‌ها در Redmi Note 13 4G

سه دوربین نوت 13 اما یک اندازه نیستن؛ دو تا دوربین بزرگتر به همراه یک دوربین کوچکتر و فلاش ال ای دی به صورت مربعی شکل در کنار هم قرار دارن. در اینجا هم دوربین‌ها مستقیما از خود بدنه خارج شدن و به غیر از خود دوربین‌ها برآمدگی یا جزیره‌ای وجود نداره. رزولوشن دوربین اصلی و نام Redmi هم در کنار دوربین‌ها حک شده.

 

استانداردهای حفاظتی

A25 برخلاف برادرای بزرگترش هیچ استاندارد حفاظتی نداره، اما شیائومی موفق به کسب استاندارد IP54 شده؛ استانداردی که نشون میده Redmi Note 13 4G در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاومه. در مجموع باید گفت که هر دو گوشی طراحی و کیفیت ساخت قابل قبولی دارن اما Redmi Note 13 4G به خاطر طراحی جمع و جورتر و وزن کمتر و همچنین داشتن لایه حفاظتی گوریلاگلس 3 و در کنار همه این‌ها داشتن استاندارد IP54 یه سر و گردن بالاتر از رقیبش قرار می‌گیره.

 

مقایسه صفحه نمایش Redmi Note 13 4G و A25

خوشبختانه الان یه طوری شده که حتی گوشی‌هایی با قیمت پایین‌تر هم به نمایشگر باکیفیت امولد مجهز شدن. ردمی نوت 13 به یک نمایشگر 6.67 اینچی مجهز شده که رزولوشن اون 1080 در 2400 پیکسله. تراکم پیکسلی در نمایشگر نماینده شیائومی به 395 پیکسل بر اینچ می‌رسه و تصاویر کاملا شفاف و پرجزئیات هستن. در مجموع باید گفت در این بازه قیمتی ردمی یکی از بهترین نمایشگرها رو داره؛ تصاویر جزئیات کافی دارن و رنگ‌ها به خوبی به تصویر کشیده میشن. حداکثر روشنایی اعلام شده Note 13 4G 1800 نیته اما در تست‌های انجام شده مقدار واقعی کمی با این عدد فاصله داره؛ اما به هر حال شما می‌تونید محتوای نمایش داده شده رو حتی زیر نور آفتاب ببینید و کارتون راه می‌افته.

مقایسه صفحه نمایش Redmi Note 13 4G و A25

نمایشگر A25 یک پنل 6.5 اینچی سوپرامولد با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسله و تراکم پیکسلی اون یکم از نوت 13 بیشتره. همیشه از سامسونگ انتظارات زیادی در بخش نمایشگر داریم و در اینجا هم این انتظارات برآورده میشن. جزئیات تصویر بسیار خوبه و رنگ‌ها هم از دقت مناسبی برخوردارن. حداکثر روشنایی A25 برابر با 1000 اعلام شده و در تست‌ها هم عملکرد نزدیکی به همین عدد داره و میشه در محیط‌های پرنور باهاش کار کرد.

نرخ نوسازی هر دو نمایشگر به 120 هرتز می‌رسه؛ عددی که امروز اون رو هم در گوشی‌های اقتصادی و هم گوشی‌های پرچمدار میشه دید. نرخ نوسازی 120 هرتزی باعث روان‌تر شدن عملکرد کلی نمایشگر میشه و به نوعی کار سخت افزار رو تکمیل می‌کنه. تعیین برنده برای بخش نمایشگر به خاطر نزدیک بودن کیفیت‌ها کار سختیه. تنها تفاوت مهم بین این دو در اندازه‌هاشونه. اما برخورداری از نمایشگر همیشه روشن در A25 می‌تونه امتیاز دیگه‌ای برای این میانرده سامسونگ باشه.

 

مقایسه باتری و شارژدهی گلکسی A25 و Redmi Note 13 4G

ظرفیت باتری گوشی‌ها مثل اکثر مدل‌های این سال 5000 میلی‌آمپر ساعته، اما به خاطر تفاوت‌ها در قطعات مختلف به ویژه پردازنده، شارژدهی این دو با هم یکسان نیست. در تست‌های انجام شده نوت 13 برای 8 ساعت و 43 دقیقه وب گردی شارژدهی داره در حالی که این مقدار برای A25 سامسونگ 6 ساعت و 44 دقیقه است. در تماشای ویدیو و گیمینگ هم به همین ترتیب Redmi Note 13 4G در حد 3 ساعت عملکرد بهتری نسبت به رقیب خودش داره.

مقایسه باتری A25 و Redmi Note 13 4G

A25 سامسونگ مثل گوشی‌های دیگه سری A از فست شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کنه، اما همچنان باید آداپتور رو جداگانه تهیه کنید. این گوشی با آداپتور 25 واتی اورجینال سامسونگ در مدت 30 دقیقه حدود 50 درصد شارژ میشه و فول شارژ شدنش هم یک ساعت و 25 دقیقه تا یک ساعت و نیم زمان می‌بره. از اون طرف Redmi Note 13 4G از فست شارژ 33 واتی پشتیبانی می‌کنه و خوشبختانه آداپتورش در جعبه وجود داره. این آداپتور می‌تونه باتری رو در مدت 29 دقیقه به 50 درصد برسونه و در تقریبا یک ساعت و ربع اونو فول شارژ کنه. بنابراین تفاوت قابل توجه تو زمان شارژ در حد یک ربعه و نمیشه خیلی روش مانور دارد. البته گاهی وقتا که عجله داریم، همین یک ربع هم کلی کارمون رو جلو میندازه.

با توجه به شارژدهی بهتر، سرعت شارژ بیشتر و از همه مهمتر وجود آداپتور در جعبه، باید نوت 13 رو برنده این بخش اعلام کنیم. A25 هم عملکرد قابل قبولی داره و به غیر از نبود آداپتور ایرادی بهش وارد نیست اما در مجموع Redmi Note 13 4G عملکرد بهتری در این بخش داره.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های ردمی نوت 13 4G و A25 سامسونگ

شاید جالب باشه بدونید که دوربین اصلی هر دو گوشی توسط سامسونگ ساخته شده. ردمی به یک دوربین 108 مگاپیکسلی در لنز اصلی مجهز شده و A25 از یک سنسور 50 مگاپیکسلی بهره می‌بره. مقایسه دو دوربین اما تنها با رزولوشن اون‌ها ممکن نیست و ممکنه در عمل نتیجه با چیزی که شما انتظارش رو دارید تفاوت زیادی داشته باشه. پس در ادامه هر چهار دوربین این دو گوشی رو با توجه به عکس‌هایی که ثبت می‌کنن با هم مقایسه می‌کنیم.

 

عملکرد دوربین‌های واید (اصلی)

سنسور اصلی Redmi Note 13 4G که 108 مگاپیکسله عکس‌های خوبی ثبت می‌کنه. عکس‌ها در حالت پیشفرض با ترکیب پیکسل‌ها (Pixel Binning) با رزولوشن 12 مگاپیکسل ثبت میشن. جزئیات تصاویر بسیار خوبه اما بعضی جاها به خاطر پردازش تصاویر ممکنه جزئیات مصنوعی به نظر برسن. کنتراست کمتر از چیزیه که باید باشه اما داینامیک رنج به نسبت قابل قبوله. رنگ‌ها به صورت طبیعی ثبت میشن و همین باعث میشه که تصاویر برای کسانی که طرفدار اغراق رنگی هستن کمی بی‌رنگ و روح به نظر برسن. کیفیت تصاویر ثبت شده در نور کم کیفیت خوبی دارن؛ روشنایی تصاویر به خوبی افزایش پیدا می‌کنه و نقاط تاریک هم با کیفیت قابل قبولی ثبت میشن.

تست دوربین اصلی Redmi Note 13 4G در نور کم
تصویر ثبت شده با دوربین اصلی Redmi Note 13 4G در نور کم

حالا میریم سراغ دوربین اصلی گلکسی A25؛ جایی که یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به صورت پیشفرض تصاویر 12.5 مگاپیکسلی ثبت می‌کنه. عکس‌های گرفته شده با این دوربین از جزئیات قابل قبولی برخوردارن، کنتراست اون‌ها بسیار خوبه و داینامیک رنج گسترده‌ای داره. مثل اکثر گوشی‌های سامسونگ، در اینجا هم در تصاویر اغراق رنگی دیده میشه که بعضی‌ها طرفدارشن و بعضی‌ها هم رنگ‌های طبیعی رو ترجیح میدن. همچنین تصاویر مصنوعی به نظر نمی‌رسن که نشون میده یا پردازشی روی اون‌ها صورت نگرفته یا این پردازش بسیار خوب انجام شده.

تست دوربین اصلی A25 در نور کم
عملکرد دوربین اصلی A25 در نور کم

یک برتری نسبتا مهم A25 نسبت به رقیبش، داشتن لرزشگیر اپتیکال تصویر یا همون OIS هست. این فناوری لرزش‌های جزئی دست رو خنثی می‌کنه و به شما کمک می‌کنه تا تصاویر بهتری مخصوصا در نور کم ثبت کنید. به خاطر همین هم کیفیت تصاویر ثبت شده در نور کم نسبت به Redmi Note 13 4G بهتره. A25 می‌تونه با موفقیت نقاط تاریک و روشن تصویر رو مدیریت کنه و نتیجه مطلوب رو به کاربر برسونه.

در بخش فیلمبرداری هم A25 قادره ویدیوهایی با کیفیت 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه ثبت کنه، در حالی که رقیبش می‌تونه تنها با کیفیت فول اچ دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازه. ویدیوهای ضبط شده با A25 علاوه بر کیفیت بهتری که دارن، به لطف وجود OIS لرزش‌های کمتری هم در اونها دیده میشه.

 

عملکرد دوربین‌های اولتراواید

هر دو گوشی به یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید 120 درجه مجهز شدن. در گوشی‌های میانرده و اقتصادی کیفیت دوربین‌های دیگه با دوربین اصلی اختلاف زیادی داره و خیلی نمیشه روشون حساب کرد. در Note 13 4G هم اوضاع همینطوره. تصاویر ثبت شده با دوربین اولتراواید این گوشی کیفیت معمولی دارن و جزئیات در اون‌ها کمه و تصاویر مخصوصا در نور کم با نویز زیاد ثبت میشن. در A25 وضعیت کمی بهتره اما باز هم در مجموع کیفیت عکس‌ها تعریفی نداره. تصاویر ثبت شده در بعضی نقاط زیادی پردازش شدن و غیر طبیعی به نظر می‌رسن و از اون طرف در بعضی نقاط آبرنگی میشن و جزئیات از دست میره.

 

عملکرد دوربین‌های ماکرو

دوربین‌های ماکرو گوشی‌های اقتصادی، باز هم یک درجه ضعیف‌تر از دوربین‌های اولتراواید هستن. هر دو گوشی یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو دارن که به شما اجازه میدن از فاصله نزدیک از یک سوژه عکس بگیرید. گرفتن عکس به خاطر نبود فوکوس خودکار و لرزشگیر چندان ساده نیست و گاهی باید چند بار اقدام به عکس گرفتن کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

عملکرد دوربین‌های سلفی

دوربین سلفی Note 13 4G یک سنسور 16 مگاپیکسلیه و از اون طرف سامسونگ از یک سنسور 13 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی استفاده کرده. در اینجا هم میشه دید که اطلاعات روی کاغذ تنها فاکتور مهم در مقایسه دو دوربین نیست، چرا که A25 عملکرد بهتری در ثبت عکس‌های سلفی داره. در نوت 13 تصاویر سلفی گاهی اوقات آبرنگی میشن و جزئیات کافی رو ندارن، در حالی که در A25 این مشکل کمتر اتفاق می‌افته. رنگ پوست در A25 بهتر ثبت میشه و به واقعیت نزدیک‌تره. البته باید این رو هم بگیم که نوت ۱۳ از کیفیت تصویر قابل قبولی برخورداره.

در مجموع برنده بخش دوربین بدون شک نماینده سامسونگه که همه دوربین‌های اون عملکرد بهتری نسبت به رقیبشون دارن. البته این رو هم باید بگیم که نماینده شیائومی قیمت پایین‌تری داره و کیفیت تصاویرش هم قابل قبوله، اما در رقابت با A25 شکست می‌خوره.

مقایسه Redmi Note 13 4G و A25 سامسونگ از نظر سخت افزار و نرم افزار

از اونجایی که بخش سخت افزار روی تمام عملکردهای گوشی تاثیر میذاره اهمیتش در گوشی‌ها خیلی زیاده. سامسونگ وظیفه پردازش اطلاعات در A25 رو به یکی از پردازنده‌های ساخت خودش یعنی اگزینوس 1280 محول کرده. این پردازنده با معماری 5 نانومتری رو قبلا در A53 5G هم دیده بودیم که الان تقریبا تو همین رنج قیمتی و کمی بالاتر قرار داره. عملکرد پردازنده برای کارهای روزمره بسیار خوبه و تنها مشکلش داغ کردنه که تو این سری اگزینوس معموله. اما در کل اپ‌ها به راحتی اجرا میشن و لگ و باگ به ندرت اتفاق می‌افته. اگر هم اهل بازی کردن هستید بد نیست بدونید که A25 می‌تونه بازی‌هایی مثل کال آف دیوتی رو تو کانفیگ پایین بدون لگ اجرا کنه.

از اون طرف، شیائومی سراغ یکی از پردازنده‌های ساخته شده توسط کوالکام یعنی اسنپدراگون 685 با معماری 6 نانومتری رفته. درسته که این پردازنده در بنچمارک‌ها عملکرد ضعیف‌تری نسبت به رقیبش داره، اما همچنان تو این رنج قیمتی خیلی بد نیست. این پردازنده هم می‌تونه بازی‌هایی مثل کال آف دیوتی رو اجرا کنه و عملکرد خودش رو در استفاده‌های سنگین برای حدود 50 دقیقه حفظ کنه. بعد از این بهتره یک 5 دقیقه‌ای به گوشی فرصت خنک شدن بدید. البته داغ شدن فقط در استفاده‌های سنگین اتفاق می‌افته و اگه قصدتون فقط تماشای ویدیو یا اینستاگرام‌گردیه با حرارت بیش از حد پردازنده مواجه نمیشید.

مقایسه سخت افزار Redmi Note 13 4G و A25 سامسونگ

از نظر حافظه داخلی و رم هر دو گوشی مشخصات یکسانی دارن. هر دو با 128 یا 256 گیگابایت حافظه و 6 یا 8 گیگابایت رم عرضه میشن و نوع حافظه داخلی و رم در هر دو یکسانه. گرچه سامسونگ یه نسخه 6/256 گیگ هم داره که ردمی اونو نداره. گوشی‌ها با پر شدن حافظه داخلی، عملکردشون مقداری افت می‌کنه و این افت در گوشی‌های اقتصادی مشهودتره. بهتره موقع خرید به این نکته دقت داشته باشید. خوشبختانه هر دو گوشی از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنن، اما جای سیم کارت دوم و کارت حافظه اشتراکیه و نمیشه به صورت همزمان دو سیم کارت و یک کارت حافظه رو در دستگاه قرار داد.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

سامسونگ همونطوری که انتظار داریم برای A25 سراغ رابط کاربری همیشگی خودش یعنی One UI 6 رفته. این نسخه از One UI روی اندروید 14 سوار شده و بر خلاف بعضی از گوشی‌های اقتصادی که از ورژن ضعیف‌تر و کم حجم‌تر One UI Core استفاده می‌کنن، نسخه اصلی این رابط کاربری در A25 قرار داده شده. بنابراین اکثر قابلیت‌هایی که در میانرده‌های گران‌تر سامسونگ می‌بینیم در اینجا هم حضور دارن.

سامسونگ ضمانت کرده که برای A25 تا چهار سال آپدیت اصلی اندروید و تا پنج سال آپدیت‌های امنیتی ارائه بده که همین مسئله عمر این گوشی رو به مقدار قابل توجهی افزایش میده. همه این‌ها به این معنیه که A25 قرار حتی اندروید 18 رو هم دریافت کنه!

مقایسه رابط کاربری سامسونگ A25 و رمی نوت 13 4G

شیائومی به تازگی از رابط کاربری جدیدش یعنی Hyper OS رونمایی کرده اما ظاهرا روی گوشی‌های ارزون‌تر این برند همچنان همون MIUI قدیمی رو می‌بینیم. البته قراره که در یک آپدیت Hyper OS به همراه اندروید 14 برای Note 13 4G ارائه بشه که خبر خوبی برای طرفداران این گوشیه. رابط کاربری شیائومی همیشه لگ و باگ‌های بیشتری نسبت به رابط کاربری سامسونگ داشته و هنوز هم کم و بیش همینطوره. اگر از کاربران قدیمی شیائومی باشید به این رابط کاربری عادت دارین و مشکل چندانی ایجاد نمی‌کنه، اما اگه به این رابط کاربری عادت نداشته باشید کار با اون حداقل در ابتدا ممکنه کمی چالش برانگیز باشه.

در بخش سخت افزاری و نرم افزاری، این سامسونگه که نسبت به رقیبش برتری داره. A25 از پردازنده بهتری برخورداره که برخلاف رقیبش از 5G هم پشتیبانی می‌کنه. One UI نسبت به MIUI روان‌تره و لگ‌های کمتری داره و پشتیبانی نرم افزاری چهار ساله سامسونگ از A25 هم برتری این گوشی در بخش سخت افزار و نرم افزار رو تثبیت می‌کنه.

 

مقایسه اسپیکر ردمی نوت 13 4G و A25 سامسونگ

تا همین سال قبل A24 هنوز به اسپیکر استریو مجهز نبود که همین موضوع یک ضعف بزرگ نسبت به گوشی‌های شیائومی به شمار می‌رفت. امسال اما سامسونگ این مشکل رو حل کرده و A25 رو به یک جفت اسپیکر استریو مجهز کرده. نوت 13 4G هم درست مثل رقیبش به یک جفت اسپیکر استریو مجهز شده.

بلندی صدای هر دو تقریبا یکسانه. شیائومی در فرکانس‌های صوتی بالاتر (زیرتر) کیفیت خوبی داره اما در فرکانس‌های پایین (بم) صدا کیفیت پایین‌تری اراژه میده. اسپیکرهای A25 هم از کیفیت خوبی برخوردارن. کیفیت و جزئیات صدا حتی در ولوم‌های بالا به هم نمی‌ریزه و صداهای زیر به خوبی تولید میشن. اما A25 هم در صداهای بم‌تر عملکرد چندان فوق العاده‌ای نداره.

برای اتصال انواع دستگاه‌های صوتی مثل هدفون و اسپیکر، هم می‌تونید از بلوتوث استفاده کنید و هم به لطف وجود جک 3.5 میلی‌متری در هر دو گوشی، امکان اتصال از طریق کابل AUX وجود داره. در بخش صدا تفاوت چندانی بین این دو دیده نمیشه اما کیفیت صدای A25 یه مقدار از رقیبش بهتره.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

همونطور که گفتیم این دو گوشی با هم اختلاف قیمتی دارن و مقایسه اون‌ها کار آسونی نیست. قیمت ردمی نوت 13 4جی تو کانفیگ رم 8 و حافظه 256 گیگ برابر با 11 میلیون تومنه، در حالی که A25 سامسونگ با همین تنظیمات حدود 12.5 میلیون قیمت‌گذاری شده. در حالت کلی، ردمی ظاهر بهتری داره و وقتی از جلو بهش نگاه می‌کنین به خاطر حاشیه‌های کم نمایشگر و طراحی پانچ هول دوربین سلفی، حس یه گوشی پرمیوم رو بهتون میده. تازه نمایشگرشم پوشش گوریلا گلس 3 داره که تو رقیب چنین استانداردی رو نداریم. اما از لحاظ دوربین و پردازش، سامسونگ A25 حرف بیشتری برای گفتن داره و فعالیت‌های گوشی رو حدود 33 درصد بهتر پردازش می‌کنه.

در مجموع باید بگیم اگر برای شما کیفیت دوربین اهمیت زیادی داره و می‌خواین تو این رنج قیمتی یه گوشی بگیرین که بشه باهاش تا حدی بازی کرد، بهتره کمی بیشتر هزینه کنید و سراغ A25 برید. اما اگه دوربین و 5G بودن گوشی براتون اهمیت نداره و یه موبایل ارزون‌تر می‌خواین تا کارای روزمره رو باهاش بگذرونین، ردمی نوت ۱۳ هم کارتون رو راه میندازه.

مقایسه مشخصات a25 با redmi note 13 4g

thumb مقایسه A25 و Redmi Note 13 4G
Samsung Galaxy A25
thumb مقایسه A25 و Redmi Note 13 4G
Xiaomi Redmi Note 13 4G
تاریخ عرضه

Announced2023, December 11

StatusAvailable. Released 2023, December 16

Announced2024, January 15

StatusAvailable. Released 2024, January 15

مشخصات بدنه

رنگ بندیBrave Black, Personality Yellow, Fantasy Blue, Optimistic Blue

SIMSingle SIM (Nano-SIM) or Hybrid Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Build

Weight197 g (6.95 oz)

Dimensions161 x 76.5 x 8.3 mm (6.34 x 3.01 x 0.33 in)

رنگ بندیMidnight Black, Mint Green, Ice Blue, Ocean Sunset

SIMIP54, dust and splash resistant

Build

Weight188.5 g (6.67 oz)

Dimensions162.3 x 75.6 x 8 mm (6.39 x 2.98 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

Protection

Resolution1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~396 ppi density)

Size6.5 inches, 103.7 cm2 (~84.2% screen-to-body ratio)

نوعSuper AMOLED, 120Hz, 1000 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~87.5% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging25W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging33W wired, 50% in 29 min, 100% in 70 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, panorama, HDR

نوع دوربینTriple : 108 MP, f/1.8, 24mm (wide), 1/1.67", 0.64m, PDAF 8 MP, f/2.2, 120, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.2, (wide)

ویدئو1080p@30fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide)

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

Internal128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetExynos 1280 (5 nm)

CPUOcta-core (2x2.4 GHz Cortex-A78 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G68

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetQualcomm SM6225 Snapdragon 685 (6 nm)

CPUOcta-core (4x2.8 GHz Cortex-A73 & 4x1.9 GHz Cortex-A53)

GPUAdreno 610

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, One UI 6

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 26, 28, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM only)

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE, 5G

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS

Infrared port

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.1, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$239.50 / 319.00 / 26,990

SAR EU0.46 W/kg (head) 1.19 W/kg (body)

Models

SAR

رنگ بندی

Price$199.97 / 199.00 / 169.00

SAR EU

Models

نویسنده : پویا علیمی
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 2
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

ردمی نوت 13 4G واقعا ضعیفه

۱۳ خرداد ۱۴۰۳
Xy

فقط ی سری چیزا رو اشتباه نوشته بودی ولی در کل خوب بود
من دو ماه پیش گوشیم ردمی نوت ۱۳ ۴جی بود و هایپر او است ۱.۲براش عرضه شده بود
الآنم گوشیم ردمی نوت ۱۳ ۵ جی هست و هایپر او است ۱.۴ براش ی ی ماهی میشه که عرضه شده
و ی سری چیز ها رو هم برای دوربین ها را هم حالا یا جایزه جا نوشته بودی اشتباهی یا کلا غلط بود

۱۱ خرداد ۱۴۰۳