کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

گوشی میان‌رده گلکسی A25 سامسونگ 16 دسامبر 2023 (25 آذر 1402) به بازار عرضه شد. سامسونگ در این گوشی سعی کرده تا علاوه بر حفظ قیمت اقتصادی، عملکرد فنی مناسب و دل‌نشینی رو به کاربران ارائه بده. امروز قراره به بررسی کالبدشکافی و تعمیرپذیری این گوشی بپردازیم. گلکسی A25 5G سامسونگ بر خلاف نسل قبلی خودش، از ویژگی های منحصر به‌فردی همانند صفحه‌نمایش AMOLED با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز مجهز شده. قبل از بررسی ویدیو کالبدشکافی این میان‌رده اقتصادی، به صورت مختصر با مشخصات فنی اون، آشنا خواهیم شد. اگه برای شما هم جالبه که بدونید داخل این گوشی اقتصادی چه خبره، با کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی مشخصات فنی گوشی A25 سامسونگ

قلب تپنده گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ چیپ 5 نانومتری Exynos 1280 هست که برای کارهای روزمره و هر از گاهی بازی های سنگین کفایت می‌کنه. در کنار هشت هسته پردازنده، همانند گوشی گلکسی A15 از GPU نوع Mali-G68 استفاده شده. در بخش طراحی، این گوشی طراحی مشابه نسبت به نسل قبلی خودش داره و وزن اون 197 گرم هست. یکی از ویژگی های خوب و کاربردی A25 سامسونگ استفاده از صفحه‌نمایش Super AMOLED هست که با نرخ به‌روزرسانی 120Hz، حداکثر میزان روشنایی 1000 نیت رو برای کاربران به ارمغان میاره که برای یک گوشی اقتصادی مناسب و ایده‌آل هست.
گلکسی A25 سامسونگ به صفحه‌نمایش با اندازه 6.5 اینچی مجهز شده و نسبت صفحه‌نمایش به پنل جلویی 84.2 درصد می‌باشد. رزولوشن این گوشی 1080 در 2340 و تراکم پیکسلی اون 396 ppi هست. سیستم‌عامل این گوشی Android 14 هست و از رابط کاربری One UI 6 برخورداره. شما می‌تونید این گوشی رو در حافظه‌های ذخیره‌سازی 128GB و  256GB و متناسب با نیاز تون در رم های 6GB و 8GB تهیه کنید. در قسمت دوربین‌ها، لنز اصلی این گوشی کیفیت 50 مگاپیکسلی داره و بر خلاف گوشی A15 به قابلیت OIS یا همون لرزش‌گیری تصاویر مجهز شده. با استفاده از لنز اصلی می‌تونید فیلم های 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و با کیفیت 1080p آن هم 30 فریم بر ثانیه بگیرید.
دوربین سلفی A25 5G سامسونگ به لنز 13 مگاپیکسلی مجهز شده و قابلیت فیلم‌برداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه رو داره. ظرفیت باتری گوشی A25 سامسونگ 5000 میلی‌آمپر ساعت هست و توان شارژ اون 25 وات می‌باشد.

 

بررسی کالبدشکافی گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ

اول از هر کاری باید درگاه سیم‌کارت گوشی رو دربیاریم.

Text Cover 1 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

پس از اون با استفاده از ابزار مخصوص به قاب پشتی گوشی حرارت می‌دیم و صبر می‌کنیم تا عایق‌بندی اون شل بشه. بعدش با استفاده از اهرم پلاستیکی قاب رو بلند و جدا می‌کنیم.

Text Cover 2 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

یکی از تفاوت های اصلی معماری داخلی این گوشی در مقایسه با بقیه محصولات سامسونگ، استفاده از پنل جدا برای قاب لنز های دوربین گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ هست.

Text Cover 3 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

در قسمت بعدی 15 تا پیج هست که باید باز بشه. بعد از باز کردن پیچ‌ها، کابل اتصال حسگر اثر انگشت رو از برد اصلی جدا می‌کنیم.

Text Cover 4 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

در مرحله بعد با استفاده از اهرم پلاستیکی به آرومی و با دقت، شروع به جدا کردن فریم کناری دستگاه می‌کنیم. فریم کناری همانند قاب پشتی از جنس پلاستیک هست و قابلیت انعطاف پذیری خوبی رو داره. پنل NFC و گیرنده های آنتن بر روی پنل پشتی نصب شدن. در قسمت پشتی، اسپیکر پایینی و مقداری لایه گرافیتی در جهت انتقال گرما تعبیه شده.

Text Cover 5 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

در قسمت بعدی می‌تونیم کابل اتصال باتری و کابل اتصال صفحه‌نمایش رو به همراه تمامی کابل‌ها جدا کنیم.

Text Cover 6 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

برای تعویض و درآوردن صفحه‌نمایش تمامی مراحل تا اینجای کار یکسان هست اما در مرحله بعدی باید کابل اتصال اون رو از فریم و برد اصلی جدا کنید، سپس با حرارت دادن از سمت جلو به صفحه‌نمایش، با استفاده از اهرم پلاستیکی می‌تونید اون رو در بیارید و صفحه‌نمایش جدید رو جا بزنید و دوباره عایق‌بندی کنید. همچنین یادتون نره که کابل اتصال صفحه‌نمایش رو از بین فریم میانی رد کنید.

Text Cover 7 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

در قسمت پایینی و سمت راست دو تا کابل هم محور وجود داره که به راحتی باز میشه. برای درآوردن برد اصلی فقط باید یه پیچ دیگه رو باز کنیم و بعد از اون برد اصلی رو به آرومی بلند کنید. در داخل برد اصلی می‌تونید لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید و لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو مشاهده کنید. در گوشی A25 سامسونگ فقط لنز اصلی به قابلیت لرزش‌گیری تصاویر یا همون OIS مجهز شده. فلش LED و نوار های عایق‌بندی از دیگر مواردی هست که روی برد اصلی تعبیه شده.

Text Cover 7 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

با برگردوندن برد اصلی می‌تونیم لنز دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی، میکروفون ثانویه، حسگر روشنایی و درگاه کارت حافظه رو بررسی کنیم. همچنین از پد های حرارتی در جهت انتقال گرما روی این برد استفاده شده. با پاره کردن پد حرارتی می‌تونیم به پردازنده و بقیه چیپ های به کار رفته دسترسی پیدا کنیم.

Text Cover 9 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگText Cover 8 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

 

برای درآوردن باتری از چسب های آبی رنگ مخصوص جداسازی استفاده می‌کنیم و با کمی فشار و زور بازو، باتری رو درمیاریم! این هم از باتری 5000 میلی‌آمپری گوشی گلکسی A25 5G سامسونگ.

Text Cover 10 1 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

در قسمت آخر می‌ریم سراغ درآوردن برد جانبی، برای جدا کردن این برد همانند برد اصلی یه پیچ نگهدارنده داره که باید باز بشه. جک 3.5 میلی‌متری هدفون، درگاه شارژر در جلو و سمت پشتی برد، میکروفون اصلی جای گرفته.

Text Cover 11 1 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

ماژول موتور ویبره هم به رنگ مشکی در لبه پایینی و سمت چپ گوشی قرار گرفته که با کمی حرارت و با استفاده از اهرم پلاستیکی به راحتی در میاد و قابل تعویض هست.

Text Cover 12 1 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

بعد از باز کردن لایه زیر باتری، می‌تونیم به نوار مسی گرماگیر دسترسی پیدا کنیم که جهت بهبود انتقال گرما زیر باتری و مادر برد قرار گرفته.

Text Cover 13 1 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

 

امتیاز نهایی و جمع‌بندی

در نهایت گوشی A25 سامسونگ طراحی مشابهی به معماری داخلی گوشی A15 داشت و تفاوت عمده‌ای در طراحی این دو گوشی دیده نشد. دشواری تعویض صفحه‌نمایش، باتری و پیچیده بودن معماری داخلی باعث شد تا A25 امتیاز کامل رو در این بخش‌ها کسب نکنه، از طرفی دیگه میزان موجودی قطعات و مراحل تعویض قطعه هایی مثل میکروفون و درگاه شارژ امتیاز کامل رو کسب کردن و در نهایت A25 امتیاز 8.5 از ده رو از کانال PBKreviews در قسمت تعمیرپذیری کسب می‌کنه. نظر شما چیه؟ به عنوان یه گوشی اقتصادی از یک تا ده به گوشی A25 سامسونگ چه امتیاز رو می‌دید؟ اون رو در برابر رقبا چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظرتون این گوشی در بازه قیمتی 200 دلاری در بازار ایران ارزش خرید داره؟

Text Cover 14 کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری A25 سامسونگ

نویسنده : تحریریه موبونیوز , موبونیوز
تاریخ انتشار 6 ماه پیش
تعداد نظرات : 17
5/ 4.8

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
MXMAXER

جالبه

۱۰ بهمن ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

جالب بود

۰۸ بهمن ۱۴۰۲
SinaRe8596

به طور کلی گوشی خیلی خوبیه

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
layeghMani

عالی بود و اموزنده
بسیار لذت بردم.
و کالبدشکافی عالی بود

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
layeghMani

عالی بود و اموزنده
بسیار لذت بردم.

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
layeghMani

عالی بود و اموزنده
بسیار لذت بردم

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
layeghMani

عالی بود و اموزنده

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
layeghMani

عالی

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
kianshah

سامسونگ Galaxy A25 یک گوشی هوشمند از شرکت سامسونگ است. این گوشی در آوریل 2021 معرفی شد.

Galaxy A25 دارای صفحه نمایش لمسی Super AMOLED با اندازه 6.5 اینچ و رزولوشن 720 × 1600 پیکسل است. این گوشی از پنج دوربین عقب تشکیل شده است که دارای سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی، سنسور 8 مگاپیکسلی فوق‌گسترده، سنسور 2 مگاپیکسلی عمق و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو است. در قسمت جلویی نیز یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی وجود دارد.

این گوشی از چیپست MediaTek Helio P65 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است که با استفاده از کارت حافظه قابل ارتقا است.

در مورد باتری، Galaxy A25 دارای باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت است. این گوشی همچنین دارای امکاناتی مانند شارژ سریع 15 وات، اسلات کارت SIM دوگانه، سنسور اثر انگشت در قسمت پشتی و سیستم عامل Android 11 با رابط کاربری One UI 3.1 است.

به طور کلی، Samsung Galaxy A25 یک گوشی میان رده با قابلیت‌ها و امکانات قابل قبول است که به قیمتی مقرون به صرفه عرضه می‌شود.

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Nurse

سری های جدید گوشی که عرضه میشه خیلی بهتر شدن
قطعا با A15 رقابت سختی میشه

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
!Just trust me

S24 ultra هم بزارید

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Mahayd24

از سام ۹ به بالا انتظار میرفت

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

بد نیست،بیشتر بزارید..

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Mahdi122

مرسی بابت سایت کاملتون ۱۲

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Mahdi122

مرسی بابت سایت کاملتون

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
ali.sh2004

بد نبود اما میتونست یه کم راحت تر و بی دردسر تر باشه

۰۷ بهمن ۱۴۰۲
Limb0onTop

جالب بود

۰۷ بهمن ۱۴۰۲