مشخصات گوشی A15 سامسونگ فاش شد

سامسونگ توی بخش تولید گوشی های اقتصادی، مدل های خوبی رو وارد بازار می کنه که به نسبت پولی که براشون میدین، امکانات قابل قبولی رو در اختیارتون میذارن. گلکسی A15 جدیدترین مدل این دسته گوشی های این غول کره ای هست که جدیدا امتیازات مربوط به عملکرد تراشه اش توی دو بخش تک هسته ای و چند هسته ای فاش شده. در مورد امکانات این گوشی تا الان، شایعات مختلفی توی سایت ها پخش شده. توی این مقاله، قراره که این شایعات و البته اطلاعاتی که از Galaxy A15 توی بنچمارک Geekbench موجود هست رو بررسی کنیم؛ پس با بررسی اطلاعا لو رفته گوشی Samsung A15 همراه موبونیوز باشید.

 

سخت افزار گلکسی A15 سامسونگ

قبل از منتشر شدن امتیاز بنچمارک Galaxy A15، شایعاتی بود که توی این گوشی از پردازنده اگزینوس ۱۳۳۰ یا مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰ استفاده میشه که بر اساس مشخصات هسته های تراشه توی بنچمارک، گویا این اتفاق نیفتاده و گلکسی A15 قراره با تراشه مدیاتک Helio G99 عرضه بشه. این تراشه، ۶ نانومتری هست و ۸ هسته داره و از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 هم استفاده می کنه. عملکرد این تراشه در مقایسه با تراشه های گلکسی A14، بهتره و میتونین بازی های با گرافیک بالا رو هم (البته با فریم پایین) باهاش اجرا کنین اما خوب انتظار داغ کردن بدنه گوشی رو هم باید داشته باشین!
امتیازات گلکسی A15 توی بنچمارک Geekbench برای تست های تراشه توی بخش تک هسته ای و چند هسته ای، به ترتیب برابر ۷۴۳ و ۲۰۰۵ هست که اعداد قابل قبولی برای یه تراشه اقتصادی به حساب میاد و کارای روزمره مثل وبگردی و تماشای فیلم و بازی کردن رو میتونه پشتیبانی کنه و بدک نیست.

سخت افزار گلکسی A15 سامسونگ
شایعات گلکسی A15 توی بخش رم و حافظه گوشی هم حاکی از اینه که این بار، رم ۸ گیگابایت هم به جمع رم های ۴ و ۶ گیگابایت اضافه شده اما توی بخش حافظه داخلی، همچنان همون نسخه های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت رو داریم که البته هنوز معلوم نیست که نسخه ۶۴ گیگابایت، همچنان با رم ۴ گیگ عرضه میشه یا نسخه ای با رم ۶ گیگ رو هم میتونیم بخریم.

انتظار داریم این گوشی با نسخه جدید رابط کاربری One UI Core بیاد که خوب، هنوز اطلاعات موثقی از این مورد منتشر نشده. در مورد نسخه اندروید، امیدواریم که حداقل با اندروید ۱۴ عرضه بشه اما معلوم نیست و شاید با اندروید ۱۳ بیاد ولی قابلیت ارتقا به نسخه ۱۴ رو هم داشته باشه.

 

صفحه نمایش و طراحی سامسونگ A15

مهمترین تغییر توی نمایشگر Galaxy A15، تغییر بریدگی V شکل بالای نمایشگر و جایگزینیش با یه بریدگی U شکل هست که به نظرم چیز چندان جالبی نشده. به غیر از این مورد، سامسونگ واسه این گوشی از یه نمایشگر ۶/۴ اینچی و ۹۰ هرتزی تقریبا مشابه A14 اما کوچیکتر از اون استفاده کرده و بدنه گوشی هم کوتاهتر از نسل قبلی شده و البته ضخامتش رو هم کاهش دادن!
چیزی که از رندرهای گلکسی A15 فهمیدیم، ساختار بدنه هم تغییر خاصی نداشته و تقریبا همون طراحی و چیدمان ماژول های دوربین توی بخش پشتی رو که در گلکسی A14 داشتیم؛ توی این مدل هم داریم اما قاب Galaxy A15، انحناش در مقایسه با نسل قبلی کمتر شده و ظاهر گوشی، به بالارده های سری S سامسونگ بیشتر شباهت پیدا کرده. دکمه های تغییر صدا و پاور (مجهز به اسکنر اثر انگشت) هم توی بخش راست فریم قرار گرفتن اما یه کم نسبت به خود فریم برجستگی دارن که اونقدر زیاد نیست و قابل تحمل هست.

صفحه نمایش و طراحی سامسونگ A15

 

دوربین Samsung A15

ساختار دوربین توی Galaxy A15، به جای واید، اولترا واید و ماکرو به واید، ماکرو و تشخیص عمیق تغییر پیدا کرده. شایعات میگه که دوربین اصلی و ماکرو این گوشی، به ترتیب دو تا لنز ۵۰ و ۲ مگاپیکسلی هستن که از نظر اندازه، تغییری نسبت به گلکسی A14 ندارن و فقط، دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی با لنز تشخیص عمیق ۲ مگاپیکسلی جایگزین شده. دوربین سلفی این گوشی هم، همون سنسور ۱۳ مگاپیکسلی هست و توی این بخش هم، گلکسی A15 نسبت به نسل قبلی بدون تغییر خاصی باقی مونده.

 

باتری گلکسی A15 سامسونگ

توی بخش باتری، به نظر میاد که سامسونگ هیچ تغییری واسه Galaxy A15 در نظر نگرفته و همون باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت که توی گلکسی A14 استفاده شده بود، برای این گوشی هم در نظر گرفته شده و میتونید با آداپتور شارژ ۱۵ واتی شارژش کنید.

باتری گلکسی A15 سامسونگ

جمع بندی

گلکسی A15 یه گوشی کاملا اقتصادی محسوب میشه که احتمالا توی اسفند 1402 به بازار عرضه بشه و با توجه به قیمت مشابه با نسل قبلی، قیمت نسخه پایه اش چیزی حدود ۶ تا ۷ میلیون تومن (البته به شرط ثابت بودن قیمت دلار!) باشه که برای یه گوشی اقتصادی، مناسبه. تراشه این گوشی، عملکرد بهتری نسبت به A14 داره و امیدواریم زیاد توی اجرای برنامه های سنگین هم اذیت نکنه. از نمایشگر و دوربینش هم نمیشه انتظار چیز خیلی خارق العاده ای داشته باشیم اما در حد قیمت، احتمالا بتونه مثل گوشی A14 راضی کننده باشه. نظر شما در مورد این گوشی چیه؟ به نظرتون چقدر ازش استقبال میشه؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 10 ماه پیش
تعداد نظرات : 26
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
reza dadashi 1376

سلام سامسونگ a15 کی میاد؟ ایران

۲۶ آذر ۱۴۰۲
godrati

گوشی خوبیه تو این بازه

۲۶ مهر ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

عالی بود 👌🏻

۲۶ مهر ۱۴۰۲
mehdi gheysari

اگه تراحیش یکم فرق میکرد یه چیزی

۱۹ مهر ۱۴۰۲
shahab-021

از آ۵۰ به آ۱۵ برگشت
ولی قویتر
سامسونگ چیکار میکنه واقعا؟

۱۹ مهر ۱۴۰۲