کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری گوشی A15 5G سامسونگ

گوشی A15 5G سامسونگ قطعا به یکی از پرفروش‌ترین گوشی های سال 2024 تبدیل خواهد شد. قیمت به‌صرفه، سخت‌افزار مناسب و پشتیبانی بلندمدت نرم‌افزاری از این گوشی، می‌تونه اون رو به یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی های اقتصادی 2024 تبدیل کنه. این گوشی از لحاظ ظاهری همانند نسل جدید گوشی های سامسونگ هست اما از لحاظ فنی برتری قابل‌توجهی نسبت به نسل قبلی خودش داره که مهم‌ترین اون استفاده از صفحه‌ نمایش AMOLED هست. در این مقاله همراه موبونیوز باشید که قراره به کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری گوشی A15 5G سامسونگ بپردازیم اما قبلش به صورت مختصر با مشخصات فنی این گوشی آشنا خواهیم شد.

 

بررسی مشخصات فنی گوشی گلکسی A15 سامسونگ

گلکسی A15 5G سامسونگ در نگاه کلی ترکیب گوشی های A14 و A13 سامسونگ به‌نظر می‌رسه. دوربین های این سری از گوشی‌ها شباهت زیادی به هم داره و پردازنده گلکسی A15 سامسونگ هم آنچنان سریع‌تر نیست. همونطوری که قبلا گفتیم بزرگ‌ترین تفاوت این گوشی استفاده از صفحه‌نمایش AMOLED هست. سامسونگ سعی کرده در بخش اقتصادی گوشی های سری A، صفحه‌نمایشی درخور و با کیفیت رو در اختیار کاربران بزاره. گوشی گلکسی A15 5G سامسونگ 16 دسامبر سال 2023 (25 آذر 1402) به بازار جهانی عرضه شده.
همونطور که گفتیم صفحه‌نمایش این گوشی به فناوری Super AMOLED سامسونگ مجهز شده و با نرخ به‌روزرسانی 90Hz تجربه روان و دل‌نشین رو در یک گوشی اقتصادی به کاربر ارائه میده. حداکثر میزان روشنایی این گوشی 800 نیت هست که چنگی به دل نمی‌زنه! اندازه صفحه‌نمایش گلکسی A15 5G سامسونگ 6.5 اینچ هست و نسبت کناره های صفحه‌نمایش به بدنه 84.3 درصد هست و میشه گفت حاشیه‌ها آنچنان هم باریک نیستن. رزولوشن صفحه‌نمایش 1080 در 2340 می‌باشد که با تراکم پیکسلی 396 ppi می‌تونه برای تماشای فیلم و سریال مناسب باشه.
قلب تپنده این گوشی به چیپ مدیاتک 6 نانومتری Dimensity 6100+ مجهز شده که در کنار 8 هسته پردازشی تونسته در بررسی گوشی A15 5G سامسونگ امتیاز بنچمارک 1717 در Geekbench رو کسب کرده که برای یه گوشی اقتصادی مناسب به نظر می‌رسه. GPU به کار رفته در A15 5G از نوع Mali-G57 MC2 می‌باشد و یکی از نکات حائز اهمیت در این گوشی پشتیبانی از microSD هست و می‌تونید ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی خودتون رو افزایش بدید. ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی به کار رفته در این گوشی 128GB و 256GB هست که می‌تونید بسته به مدل و نیازتون اون رو با رم های 4GB ،6GB و 8GB تهیه کنید.
گوشی A15 5G سامسونگ از دوربین اصلی با لنز 50 مگاپیکسلی برخوردار هست که در میزان نور متعادل عکس های با کیفیتی رو می‌گیره! از دیگر دوربین های این گوشی اقتصادی میشه به لنز اولترا واید 5 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی اشاره کرد که کار رو در میاره براتون و پشیمون‌تون نمی‌کنه. شما با استفاده از این گوشی می‌تونید ویدیو هایی با کیفیت 1080p و 30 فریم بر ثانیه بگیرید. قابلیت HDR و ثبت تصاویر panorama از دیگر ویژگی های دوربین گوشی گلکسی A15 5G هست. برای دوربین جلو (سلفی) یه لنز 13 مگاپیکسلی رو داریم که می‌تونید با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم بگیرید.

 

کالبدشکافی و بررسی تعمیرپذیری گوشی A15 5G سامسونگ

قبل از شروع کالبدشکافی، باید درگاه سیم‌کارت رو دربیاریم. با استفاده از حرارت، اهرم پلاستیکی و ابزار وکیوم مخصوص به آرومی قاب پشتی رو بلند می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا عایق‌بندی اون شل بشه.

همونطوری که بهش اشاره کردیم قاب پشتی از جنس پلاستیک هست و انعطاف‌پذیری خوبی رو داره.

در مرحله بعدی باید بریم سراغ 15 تا پیچی که پنل پشت رو به فریم اصلی متصل کردن. بعد از باز کردن پیچ‌ها، باید کابل اتصال حسگر اثر انگشت رو جدا کنیم. با استفاده از اهرم پلاستیکی و با ظرافت فریم پلاستیکی کناری گوشی رو از شاسی اصلی جدا می‌کنیم. 

پنل NFC و پنل آنتن گوشی بر روی فریم پلاستیکی تعبیه شدن و کابل های اتصال اون در بالای فریم جا گرفته. 

می‌ریم سراغ کالبدشکافی بدنه اصلی گوشی گلکسی A15 سامسونگ. کابل اتصال باتری رو همراه با بقیه کابل های اتصال جدا کنیم. کابل اتصال مشکی رنگ که وسط شاسی قرار گرفته، متصل کننده‌ی مادربرد به برد جانبی هست. 

برای جدا کردن صفحه‌نمایش باید کابل اتصال اون رو از قسمت پایینی فریم جدا کنید و از سمت جلو به گوشی حرارت بدید تا عایق‌بندی اون شل بشه. بعدش به آرومی می‌تونید با اهرم پلاستیکی صفحه‌نمایش رو در بیارید و پنل جدید رو جا بزنید.

بعد از این مرحله می‌ریم سراغ باز کردن قلاب های فلزی که کنار مادربرد قرار گرفتن. برای درآوردن برد اصلی یه پیچ دیگه مونده که باید باز بشه. 

داخل برد، دوربین اصلی با لنز 50MP، لنز اولترا واید 5 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی قرار گرفته. هیچ کدوم از این لنز های به قابلیت OIS یا لرزش‌گیری تصاویر مجهز نشدن. 

با برگردوندن برد اصلی، می‌تونیم دوربین جلو 13 مگاپیکسلی، میکروفون ثانویه، سنسور روشنایی و درگاه کارت حافظه رو بررسی کنیم. همچنین چسب های حرارتی بر روی پردازنده نصب شده تا عمل انتقال گرما رو به خوبی انجام بده.

بعد از درآوردن برد اصلی میتونیم چسب های حرارتی بیشتری رو ببینیم که روی فریم اصلی نصب شدن.

مرحله بعدی می‌ریم سراغ درآوردن باتری، برای این کار از چسب های مخصوص جداسازی باتری (چسب آبی رنگ) استفاده می‌کنیم. این هم از کالبدشکافی باتری 5000 میلی‌آمپری گوشی A15 5G سامسونگ.

در مرحله آخر می‌ریم سراغ کالبدشکافی برد جانبی اما اول باید یه دونه پیچ رو باز کنیم تا بتونیم برد جانبی رو در بیاریم. جک 3.5 میلی‌متری هدفون، میکروفون اصلی و درگاه شارژر بر روی برد جانبی نصب شدن.

 

امتیاز نهایی و جمع‌بندی

کالبدشکافی گوشی A15 5G سامسونگ همراه با مزایا و معایب مختلف بود. همونطور که خودتون تماشا کردید، مراحل تعویض صفحه‌نمایش و باتری، یکی از دشوارترین مراحل این ویدیو کالبدشکافی بود و A15 5G سامسونگ معماری داخلی جالبی نداشت، به خاطر این موارد امتیاز کامل رو کسب نکرد. از طرف دیگه موجودی قطعات این گوشی و مراحل تعویض قطعه های دیگه مثل درگاه شارژر، میکروفون و … بسیار آسون و منطقی بود، به همین دلیل امتیاز کامل رو کسب کردن و به صورت کلی، گوشی A15 5G سامسونگ امتیاز 8.5 از ده رو از کانال PBKreviews برای قسمت تعمیرپذیری می‌گیره. نظر شما چیه؟ شما از یک تا ده به گلکسی A15 5G چه امتیازی رو می‌دید؟ به نظرتون این گوشی در بازار ایران ارزش خرید داره یا گوشی A15 سامسونگ با قابلیت اتصال 4G و قیمت پایین ترش یا رقبای اون از برند شیائومی رو انتخاب می‌کنید؟

امتیاز نهایی و جمع‌بندی

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 3 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 14
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Amir ali namaei

نمی‌دونم گلکسی a15 رو خیلی بیشتر دوست دارم

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
Amir ali namaei

خیلی باحال و جذاب

۳۰ بهمن ۱۴۰۲
Mahayd24

این نسخه نمیاد ایران

۲۲ بهمن ۱۴۰۲
godrati

عالی و خبو

۱۶ بهمن ۱۴۰۲
arsalansh

سایت باگ داره . تقریبا هیچ قسمتی خوب کار نمی کنه !

۱۶ بهمن ۱۴۰۲
mms2099

کلش آداپتور داشت بابا ب خدا ی تومنه آداپتور 🤦

۱۶ بهمن ۱۴۰۲
alirezanikkhah

سایت چند روز هست باگ داره لطفا سریعتر درست کنید سایت رو

۱۶ بهمن ۱۴۰۲
SinaRe8596

لطفا سایت رو درست کنید

۱۵ بهمن ۱۴۰۲
™Pentagon

اوف

۱۵ بهمن ۱۴۰۲
Mobin.sn

برای منم همینطوری همش شده باگ
البته وقتی از اکانت میری بیرون خوب میشه ولی اگه دوباره شمارتو وارد کنی برمیگرده به حالت اول همش باگ

۱۵ بهمن ۱۴۰۲
asa mo

عالی

۱۵ بهمن ۱۴۰۲
alirza.amiry

awly

۱۵ بهمن ۱۴۰۲
Limb0onTop

نمیدونم بقیه هم اینجوری هستن یا نه ولی سایت برای من خرابه خیلی اذیت می‌کنه

۱۵ بهمن ۱۴۰۲
Mhch8877

خوب بود…

۱۵ بهمن ۱۴۰۲