کالبدشکافی و تعمیرپذیری گوشی A05s سامسونگ

گوشی اقتصادی جدید سامسونگ که با نام A05s در تاریخ 18 اکتبر 2023 (26 مهر 1402) به بازار جهانی عرضه شده، جایگزین نسل قبلی خودش یعنی گوشی A04s سامسونگ به حساب میاد. هدف سامسونگ از عرضه این سری از گوشی‌ها، تحت تاثیر قرار دادن بازار هدف و کاربرانی همچون کودکان و نوجوانان محصل و افرادی که بودجه محدودی برای خرید گوشی دارند، بوده است. سامسونگ در نسل جدید این گوشی سعی کرده همراه با کاهش قیمت، امکانات مناسب و قابل قبولی رو در این گوشی استفاده کنه. اگه قصد خرید این گوشی رو دارید و میخواید ببینید داخل این گوشی چه خبره و قابلیت تعمیرپذیری آسان یا سختی داره، با بررسی کالبدشکافی و تعمیرپذیری گوشی A05s سامسونگ همراه موبونیوز باشید.

بررسی مشخصات گوشی Samsung A05s

گوشی گلکسی A05s سامسونگ با ابعاد و اندازه بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی خودش به بازار عرضه شده. این گوشی از صفحه‌نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 1080*2400 برخورداره که در مقایسه با مدل A04s پیشرفت قابل‌توجهی داشته. صفحه‌نمایش این گوشی از جنس PLS LCD هست که تصاویر رو با نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی به نمایش میزاره.
در قسمت طراحی بدنه این گوشی، گلکسی A05s طراحی مشابه تمامی گوشی های سال 2023 سامسونگ داره و تفاوت خاصی در این بخش دیده نمیشه. قاب پشتی و فریم کناری این گوشی از جنس پلاستیک ساخت شده و روی نمایشگر گلس محافظ خاصی نداره. سیستم‌عامل این گوشی اندروید 13 هست و این گوشی به وسلیه پردازنده اسنپ‌دارگون 680 قدرت میگیره که از سرعت و قدرت بیشتری به نسبت نسل قبلی برخورداره. حافظه ذخیره‌سازی گوشی سامسونگ A05s فقط در یک ظرفیت 128 گیگی عرضه میشه که بسته به نیازتون می‌تونید نسخه رم 4 گیگ یا 6 گیگ رو خریداری کنید.

بررسی مشخصات گوشی Samsung A05s

طبق گفته های سامسونگ صرف نظر از ارتقاء قدرت پردازنده، کیفیت دوربین های گوشی گلکسی A05s هم بهبود چشمگیری پیدا کرده. همونطور که تو قاب پشتی این گوشی دیده میشه، دوربین های سه گانه این گوشی شامل یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل میشن. گوشی A05s دارای فیلم‌برداری با کیفیت Full HD و 60 فریم در ثانیه هست و همچنین امکان ثبت ویدیو Slow Motion با 120 فریم در ثانیه رو هم داره که گوشی A04s فاقد این قابلیت بود. ظرفیت باتری گوشی A05s همون 5000 میلی‌آمپر ساعتی باقی مونده اما از آداپتور با توان 25 وات پشتیبانی میکنه. وزن این گوشی 194 گرم هست و در رنگ های مشکی، نقره‌ای، سبز و بنفش به بازار عرضه میشه.

 

بررسی کالبدشکافی گوشی A05s سامسونگ

کانال PBK reviews در جدیدترین ویدیو خودش به کالبدشکافی گوشی A05s سامسونگ پرداخته. بریم تا ببینیم داخل این گوشی اقتصادی و جدید سامسونگ چه خبره.

بررسی درگاه سیم کارت گوشی A05s سامسونگ

طبق معمول، اول از همه درگاه سیم‌کارت رو درمیاریم. همونطور که مشاهده می‌کنید جای سیم‌کارت اول و دوم و محل قرارگیری حافظه ذخیره‌سازی (SD) به ترتیب روی جایگاه سیم‌کارت قرار گرفته.

بررسی کالبدشکافی گوشی A05s سامسونگ

در مرحله بعدی با استفاده از کمی حرارت و ابزار مخصوص میزاریم عایق‌بندی قاب پشتی شل بشه، بعدش اون رو با استفاده از پیک پلاستیکی بلند می‌کنیم. همونطور که اول مقاله اشاره کردیم قاب پشتی از جنس پلاستیکه و از انعطاف پذیری خوبی برخورداره. برای تعویض یا تعمیر کاور های لنز دوربین نیاز به باز کردن قطعه دیگه‌ای نیست و با استفاده از حرارت می‌تونید اونا رو به آرومی جدا کنید.

بررسی کالبدشکافی گوشی ای 05 اس سامسونگ

در مرحله بعد 17 تا پیچ وجود داره که باید باز بشن. برای درآوردن محفظه پشتی که بر خلاف گوشی های دیگه به فریم اصلی متصل شده، از اهرم پلاستیکی استفاده می‌کنیم و به آرومی اون رو باز می‌کنیم. پس از جدا کردن محفظه پشتی یادتون نره که کابل اتصال حسگر اثر انگشت همچنان به برد اصلی متصله، پس حواستون باشه که آسیب نبینه!

بررسی کالبدشکافی گوشی A05s Samsung

پس از بررسی کارشناس کانال PBK reviews مشخص شد که کابل های اتصال آنتن روی محفظه پشتی قرار گرفتن.

بررسی کالبدشکافی گوشی سامسونگ A05s

بریم سراغ بررسی برد اصلی، داخل برد اصلی، لنز دو مگاپیکسلی ماکرو، لنز 50 مگاپیکسلی دوربین اصلی و لنز تشخیص عمق دو مگاپیکسلی قرار گرفته. با توجه به ذات اقتصادی گوشی گلکسی A05s، هیچ یک از این لنزها به سنسور لرزش‌گیر تصاویر یا همون OIS مجهز نشدن. کناره های اتصالات برد اصلی عایق‌بندی شده و میکروفون ثانویه هم در گوشه بالایی برد تعبیه شده. فلش LED هم کمی اون طرف‌تر نصب شده.

بررسی کالبدشکافی دوربین اصلی گوشی A05s سامسونگ

با برگردوندن برد اصلی، می‌تونیم حسگر مجاورتی، درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه رو مشاهده کنیم. دوربین جلو این گوشی از کیفیت 13 مگاپیکسلی برخورداره که و در مقایسه با نسل قبلی که کیفیت 5 مگاپیکسلی داشت، پیشرفت زیادی داشته. در قسمت پشتی برد اصلی از نوار مسی برای انتقال بهتر گرما استفاده شده و با کالبدشکافی این نوار، می‌تونیم پد حرارتی رو ببینیم که روی چیپ پردازنده و رم نصب شده.

بررسی کالبدشکافی پردازنده گوشی A05s سامسونگ

برای تعویض صفحه‌نمایش این گوشی، ابتدا باید قاب پشتی رو جدا کنید و پیچ های اون رو باز کنید. بعدش باید کابل های اتصال برد اصلی و برد جانبی از فریم اصلی دستگاه جدا کنید و از سمت جلو به صفحه‌نمایش حرارت بدید تا عایق بندی اون شل بشه. در مرحله آخر، با استفاده از اهرم صفحه‌نمایش معیوب رو جدا کنید، صفحه‌نمایش جدید رو جا بزنید و دوباره عایق‌بندی کنید. یادتون نره که کابل های
اتصال بدنه رو به فریم اصلی وصل کنید و در نهایت قطعات باز شده رو سرهم کنید.

بررسی تعمیرپذیری و کالبدشکافی گوشی A05s سامسونگ

پس از جداسازی و بررسی برد جانبی مشخصه که سامسونگ اطراف جک هدفون، درگاه شارژر و بقیه اتصالات رو عایق‌بندی کرده. میکروفون اصلی هم زیر لایه محافظ نصب شده. ماژول ویبره گوشی A05s سامسونگ در گوشی پایینی فریم قرار گرفته و عایق‌بندی شده. پس طبق معمول برای باز کردنش باید بهش حرارت بدید و به آرومی بلندش کنید. اسپیکر پایینی هم در سمت مخالف ماژول ویبره قرار گرفته.

بررسی کالبدشکافی باتری گوشی A05s سامسونگ

برای درآوردن باتری از چسب های مخصوص جداسازی (چسب آبی رنگ) استفاده می‌کنیم که پیش‌تر در بررسی کالبدشکافی گوشی های گلکسی S23 FE و A54 دیده بودیم. برای تعویض دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه روشن و خاموش که در کناره‌ی فریم اصلی تعبیه شدن، کافیست کابل اتصال اونا رو قطع کنید و به راحتی دکمه‌ها رو جدا و تعویض کنید.

روی فریم اصلی هم پد حرارتی تعبیه شده که به خنک شدن پردازنده و رم کمک می‌کنه، همچنین برای تعویض اسپیکر مکالمه هم ابتدا کابل اتصال اون رو جدا کنید و به آرومی اسپیکر رو بلند و تعویض کنید.

امتیاز نهایی و جمع‌بندی

امتیاز کانال PBK reviews به تعمیرپذیری گوشی اقتصادی A05s سامسونگ 9 از ده می‌باشد که در مقایسه با رقبای خودش یعنی شیائومی Redmi 12C و موتورولا موتو E32s حرف زیادی برای گفتن داره! گوشی اقتصادی، جمع‌ و جور و کار راه‌ بنداز سامسونگ A05s علاوه بر داشتن یک قیمت اقتصادی و مناسب، قابلیت تعمیرپذیری خوبی هم داره و میتونه یه گزینه مناسب بین باقی گوشی های اقتصادی بازار باشه. به نظرتون گوشی سامسونگ A05s، با توجه به قیمت و امتیاز تعمیرپذیری مناسبی که داره می‌تونه گزینه خوبی در برابر رقبای خودش باشه؟ برای افرادی که بودجه محدودی دارن امکانات گوشی گلکسی A05s رو چطور می‌بینید؟ آیا این گوشی در بازار ایران ارزش خرید داره؟

امتیاز نهایی و جمع‌بندی

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 4 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 30
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

moonity47

❤️❤️❤️

۱۳ اسفند ۱۴۰۲
A.B.C.D

عالی

۱۷ دی ۱۴۰۲
reza2

این بخش کالبدشکافی دوست دارم

۱۷ دی ۱۴۰۲
majid_kh

ممنون

۱۷ دی ۱۴۰۲
mms2099

نمی‌فهمم ما تا کی باید این طراحی تکراری ر تحمل کنیم

۱۷ دی ۱۴۰۲
Ali8848

عالی

۱۶ دی ۱۴۰۲
Ali8848

علی

۱۶ دی ۱۴۰۲
Amirali_2006

درجه یک 👍

۱۶ دی ۱۴۰۲
A.A.O.6945

کاملا شیک و مجلسی با معماری خفن.

۱۶ دی ۱۴۰۲