سری S25 سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی جدید گوگل!

سامسونگ از هوش مصنوعی نسل جدیدش برای ارتقای قابلیت‌های سری گلکسی S24 خود استفاده کرده است. این گوشی‌ها از چیپ Gemini Nano گوگل بهره می‌برند که امکان پردازش هوش مصنوعی را به طور مستقیم روی دستگاه فراهم می‌کند. این کار به گوشی‌ها اجازه می‌دهد تا وظایف مربوط به هوش مصنوعی را سریع‌تر و کارآمدتر انجام دهند و در عین حال حریم خصوصی کاربر را نیز حفظ کنند. سری گوشی‌های S24 با مجموعه امکانات Galaxy AI، از جمله Circle to Search (CtS) به شما کمک می‌کنند تا کارهای مختلف را سریع‌تر انجام دهید. حضور Gemini Nano گوگل به همراه توانایی هوش‌مصنوعی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳‌ (و اگزینوس ۲۴۰۰) به سری اس ۲۴ اجازه داد تا هوش‌مصنوعی مولد را بدون نیاز به اینترنت ارائه کنند.

اکنون به گفته یکی از مدیران سامسونگ، پرچمدار بعدی این شرکت، یعنی گلکسی S25 می‌تواند به مدل جمینای نانو 2 که گوگل هنوز آن را معرفی نکرده است، مجهز می‌شود. سامسونگ نیز تایید کرده است که گلکسی اس 25 به لطف Gemini Nano 2 گوگل از قدرت هوش مصنوعی بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

هوش مصنوعی Gemini Nano 2 در گوشی‌های آینده سامسونگ

بر اساس گزارشی، به نظر می‌رسد سامسونگ در انجمن AI Semiconductor، توسعه نسل دوم Gemini Nano گوگل را به طور رسمی تایید کرده و برنامه‌های اولیه را در مورد برنامه‌های Galaxy S25 خود ارائه کرده است.

Gemini Nano گوگل یک مدل هوش مصنوعی است که سامسونگ برای برخی از قابلیت‌ها هوش مصنوعی در دستگاه‌های گلکسی اس ۲۴، گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ الترا استفاده می‌کند. اخیراً این مدل به بسیاری از دستگاه‌های پرچمدار گلکسی سال ۲۰۲۳ از طریق به‌روزرسانی One UI ۶.۱ اضافه شده است و بخش‌های کوچکی از آن نیز به زودی به برخی از گوشی‌های سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ سامسونگ اضافه خواهد شد. اکنون به نظر می‌رسد که سامسونگ برای Galaxy AI محصولات نسل آینده خود یعنی سری S25 نیز برنامه‌هایی دارد.

هوش مصنوعی Gemini Nano 2 در گوشی‌های آینده سامسونگ

رسانه کره‌ای Daum Herald Economy به نقل از “چو چئول-مین”، مدیر اجرایی سیستم LSI سامسونگ، گزارش می‌دهد که گلکسی S25 که احتمالاً اوایل سال 2025 عرضه می‌شود، می‌تواند اولین موبایلی باشد که مدل هوش مصنوعی جمینای نانو 2 را ارائه می‌دهد. قابل ذکر است که صحبت‌های مدیر سامسونگ شامل جزئیاتی درباره جمینای نانو 2 بوده که خود گوگل هنوز به‌طور رسمی از آن‌ها رونمایی نکرده است.

 

ادامه همکاری سامسونگ و گوگل در سری S25

به نظر می‌رسد که گوگل و سامسونگ اکنون شروع به کار روی ارائه نسخه بهبود یافته‌ی Gemini Nano با سری گوشی‌های Galaxy S25 کرده‌اند. در این زمینه، گزارش‌ها می‌گوید که سامسونگ در حال حاضر برنامه‌ریزی برای همکاری دیگری با گوگل برای پرچمدارهای گلکسی سال ۲۰۲۵ دارد و به احتمال زیاد یک ملاقات با گوگل در هفته آینده به این منظور برگزار می‌شود.

به گفته مدیر سامسونگ، جمینای نانو 2 نسبت به نسل قبلی خود بهبود خواهد یافت و می‌توانیم انتظار پیشرفت‌هایی در زمینه‌هایی مانند تشخیص صدا و پردازش تصویر را داشته باشیم. یکی دیگر از جزئیات افشا شده درباره این مدل هوش مصنوعی، بحث هزینه اشتراک آن است.

هوش مصنوعی سری S24 سامسونگ

در ماه فوریه (بهمن‌ماه)، یکی از مدیران ارشد سامسونگ گفت که ویژگی‌های آینده هوش مصنوعی ممکن است به نوعی هزینه اشتراک نیاز داشته باشد. بنابراین، ویژگی آینده‌ی هوش مصنوعی جمینای نانو 2 ممکن است کاملاً رایگان نباشد.

تا عرضه رسمی سری گلکسی S25 زمان زیادی باقی مانده و هنوز گوگل تأیید نکرده است که جمینای نانو 2 چه پیشرفت‌هایی در زمینه هوش مصنوعی روی دستگاه به‌همراه خواهد داشت. اگرچه صحبت‌های مدیر سامسونگ، خبر از ادامه همکاری گوگل و این شرکت کره‌ای می‌دهد، با این‌حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این همکاری دقیقاً چه ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را فراهم می‌کند و هزینه اشتراک آن برای کاربر چقدر خواهد بود. به نظر شما چه قابلیت‌های با هوش مصنوعی گوگل به گوشی‌های سری s جدید سامسونگ اضافه خواهد شد؟!

نویسنده : مهران عثمان نژاد
تاریخ انتشار 3 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 6
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

عالیه

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
SinaRe8596

عالی و قوی

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
Mhch8877

جالب بود

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
Alioxv

با یه AI کلی خبر و حاشیه درست میکنند که بتونن گوشیای جدیدشون رو بفروشن

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

اوایلش پولی چند وقت دیگ رایگانش هم میاد

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

اینم اولش رایگانه و بعد پولی میشه؟

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳