مقایسه دوربین S24 Ultra و Xiaomi 14 Ultra

گلکسی S24 اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا، دو مدل پرچمدار پر سر و صدای ۲۰۲۴، با امکانات فوق العاده ای روانه بازار شدن و به لطف همین امکانات و با وجود قیمت نه چندان ارزان، ارزش خرید بالایی دارن. در بین مشخصات این دو گوشی، مجهز بودن هر دو پرچمدار به دوربین های قدرتمند، یکی از مهمترین ویژگی هاشونه که ممکنه باعث مردد شدن علاقمندان در خرید یکی از گوشی‌ها بشه. در ادامه، همراه موبونیوز باشین تا با مقایسه دوربین S24 Ultra و Xiaomi 14 Ultra ببینیم که عملکرد این دوربین ها توی حالت های مختلف چجوریه و در نهایت، کدومشون بهتر هستن؟

 

معرفی گوشی S24 Ultra و Xiaomi 14 Ultra

برندهای معتبر از جمله شیائومی و سامسونگ، گل سر سبد تمام امکانات و قابلیت های خودشون رو به پرچمدارهایی اختصاص میدن که هر ساله با کلی تبلیغات مختلف وارد بازار میشن. تبلیغاتی که در بسیاری از موارد، صرفا یک تبلیغ نیستن و در عمل هم واقعا همون چیزی رو در اختیار خریدار قرار میدن که کمپانی سازنده مدعی شده بود. قبل از اینکه سراغ مقایسه دوربین S24 Ultra و Xiaomi 14 Ultra بریم، به نظرم بهتره که یه آشنایی مختصری با هر کدوم از این دو پرچمدار داشته باشیم.
گوشی S24 اولترا در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۷ دی ۱۴۰۲) نه فقط در قالب پرچمدار جدید سامسونگ، بلکه به عنوان یکی از سه گوشی این برند که برای اولین بار در دنیا به ویژگی های هوش مصنوعی پیشرفته مجهز بودن معرفی شد. کمی بیشتر از یک ماه بعد و در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۴ (۳ اسفند ۱۴۰۲) شیائومی ۱۴ اولترا رونمایی شد. این گوشی جدید شیائومی علاوه بر امکانات قابل توجهی که داره، به تبعیت از نسل قبلی خودش، به عنوان یک گوشی کاملا دوربین محور و رقیب جدی گلکسی S24 شناخته میشه. توی مقاله مقایسه S24 Ultra و Xiaomi 14 Ultra به طور مفصل در مورد هر دو گوشی صحبت کردیم؛ اما اگه بخوایم به طور خلاصه در مورد ویژگی های مهم این دو پرچمدار صحبت کنیم، میتونیم بگیم که شاخص ترین قابلیت ها و امکانات S24 اولترا شامل موارد زیر میشن:

  • مجهز بودن به دوربین قدرتمند ۲۰۰ مگاپیکسلی
  • قابلیت فیلمبرداری بدون لرزش با وضوح 8K
  • دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت
  • پشتیبانی ۷ ساله نرم افزاری و امنیتی
  • مجهز به نسخه اختصاصی اسنپدراگون ۸ نسل ۳
  • دارای نسخه ۱ ترابایتی با ۱۲ گیگابایت رم
  • طراحی جذاب با نمایشگر تخت
  • پشتیبانی از فناوری شارژ بی سیم با توان ۱۵ وات
  • مجهز به قابلیت های هوش مصنوعی Galaxy AI

از بین تمام این ویژگی ها، استفاده از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی که قبلا در اس ۲۳ اولترا به کار گرفته شده بود و همینطور، ویژگی های متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی رو میشه به عنوان دو مورد از چشمگیرترین ویژگی های S24 Ultra سامسونگ در نظر بگیریم که توی مورد دوم، هنوز هم رقیبی در بازار نداره.

به همین ترتیب، مهم ترین و بارزترین ویژگی های شیائومی ۱۴ اولترا عبارتند از:

  • دوربین های قدرتمند با حسگرهای سونی و لنزهای لایکا
  • قابلیت فیلمبرداری با وضوح 8K
  • تنوع فوق العاده بالای نرخ فیلمبرداری با مجموعه دوربین های پشتی
  • دارای اسپیکرهای استریو با قابلیت پخش صدای Hi-Res (با کیفیت فوق العاده بالا)
  • مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳
  • دارای نسخه ۱ ترابایتی با ۱۶ گیگابایت رم
  • باتری قدرتمند با ظرفیت ۵۳۰۰ میلی آمپر ساعت
  • شارژ کامل باتری با آداپتور ۹۰ واتی سیم دار تنها در ۳۰ دقیقه
  • دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از فناوری های HDR10+ و دالبی ویژن

با توجه به دوربین محور بودن Xiaomi 14 Ultra انتظارها از عملکرد دوربین های این گوشی، بیشتر از سایر بخش ها از جمله توانایی های پردازشی، مصرف انرژی و مواردی از این قبیل هست. البته این انتظارها چندان هم غیر منطقی نیستن چون دو شرکت بزرگ تولیدکننده لنز و حسگر دوربین یعنی سونی و لایکا، به طور مشترک در ساخت دوربین های شیائومی ۱۴ اولترا مشارکت داشتن و طبیعیه که با توجه به قیمت گوشی توقع بهترین عملکرد رو از نتیجه همکاری این دو شرکت داشته باشیم.

 

مقایسه دوربین S24 Ultra و Xiaomi 14 Ultra

شیائومی قبل از معرفی گوشی ۱۴ اولترا، روی کارایی دوربین این گوشی مانور زیادی داد. از اون طرف، سامسونگ هم همین کار رو در زمان رونمایی از S24 اولترا انجام داده بود و پرچمدار جدید خودش رو به عنوان رقیب جدی آیفون ۱۵ پرومکس در بخش دوربین معرفی کرد. همی کل کل بین شیائومی و سامسونگ با برندهای دیگه، پرچمدارهای ۲۰۲۴ این دو برند رو به رقیب جدی همدیگه تبدیل کرد. رقابتی که توی بخش های مختلف به شدت نفس گیره. در ادامه این بخش شاهد جدال بین دوربین های پشتی و سلفی این دو تا گوشی توی هر دو بخش عکاسی و فیلمبرداری خواهیم بود.

 

مقایسه دوربین واید (اصلی)

دوربین اصلی S24 اولترا، همون چیزیه که در نسل قبلی یعنی S23 اولترا به کار رفته بود. این دوربین از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی HP2 سامسونگ استفاده می کنه که ابعاد پیکسل و سنسور کاملا مشابه با دوربین اس ۲۳ اولترا رو داره. این حسگر که در پشت لنز واید ۲۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.7 قرار گرفته، در کنار هم ساختار دوربین اصلی این گوشی پرچمدار رو تشکیل میدن.
این دوربین در نور روز، عکس ها رو با نویز کم، جزئیات دقیق، کنتراست بالا و نوردهی مناسب ثبت می کنه؛ البته رنگ ها کمی گرم تر از دوربین اصلی S23 Ultra ثبت میشه. همونطور که توی کراپ تصویر گرفته شده با دوربین اصلی S24 Ultra در نور روز میتونین ببینین، جزئیات ریز (شاخه های درختان و گرد و غبار روی ماشین های مشکی) به خوبی ثبت شده و خبری از محو کردن جزئیات نیست.

با افزایش بزرگنمایی دوربین به حالت های ۲ و ۱۰ برابر که ترکیبی از همکاری دوربین اصلی و تله فوتوی پریسکوپی هستند، عملکرد فوق العاده دوربین اصلی حفظ می شه و تصاویر همچنان جزئیات دقیقی دارن. البته در حالت بزرگنمایی ۱۰ برابری، کمی رنگ ها گرم تر از حالت واقعی ثبت میشه. عملکرد خوب دوربین اصلی S24 اولترا با افزایش بزرگنمایی رفته رفته افت میکنه و با رسیدن به زوم های بیشتر (به ویژه در بزرگنمایی ۱۰۰ برابری) کار در نهایت به جایی میرسه که تصاویری با رنگ های آبرنگی دارید و عملا درصد قابل توجهی از جزئیات از بین رفتن.

عملکرد دوربین اصلی S24 Ultra در شب و نور کم هم مثل عکاسی در نور روز، در سطح عالی قرار داره اگرچه، باز هم ثبت تصاویر با رنگ های گرم تر از حالت واقعی رو داریم؛ اما فارغ از رنگ بندی گرم، این تصاویر کنتراست بالایی دارن و با نوردهی مناسب و شارپ بالا ثبت میشن؛ عملکرد بسیار خوبی که در دوربین اصلی اس ۲۳ اولترا هم شاهد بودیم.

دوربین اصلی S24 اولترا در شب با بزرگنمایی ۱ برابر

در سمت مقابل اس ۲۴ اولترا، غول دوربین محور شیائومی قرار داره که با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به حسگر پیشرفته LYT-900 سونی و لنز لایکا و پیکسل های بزرگتر از پیکسل های S24 Ultra، انتظار مخاطب رو برای ثبت تصاویر با کیفیت، تا حد زیادی بالا میبره که البته، این انتظار بالا چندان هم بیراه نیست.
دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا مثل نسل قبلی، مجهز به دیافراگم متغیر بین f/1.6 تا f/4.0 هست که نوردهی عکس رو به انتخاب مخاطب واگذار میکنه و میتونین بر اساس شرایط موجود، گزینه دلخواه خودتون رو انتخاب کنین؛ البته دقت داشته باشین که حالت خودکار این دوربین، گزینه های دیافراگم رو محدود کرده ولی برای حالت پیشرفته، انتخاب دیافراگم در این بازه به دلخواه خودتونه.
به لطف الگوریتم های ویژه لایکا برای پردازش بهتر رنگ های تصاویر، عملکرد دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا در نور روز منجر به ثبت عکس هایی با رنگ های زنده تر و واقعی تر میشه. از طرف دیگه، حذف قابل توجه میزان نویز در تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی این گوشی باعث از دست رفتن جزئیات زیادی میشه و عکس گرفته شده رو از حالت طبیعی خارج میکنه. اگه به کراپ تصویر دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا نگاه کنین، میتونین خودتون این موضوع رو به خوبی ببینین که برخلاف اس ۲۴ اولترا بعضی از جزئیات (مثل گرد و غبار روی ماشین ها، برگ های درختان و فاصله های خطوط سنگ فرش پیاده رو بین چمن ها) از بین رفته.

عملکرد دوربین اصلی Xiaomi 14 Ultra در بزرگ نمایی های ۲ و ۱۰ برابری واقعا ستودنی هست و به جرات میتونم بگم که شیائومی در این بخش سنگ تموم گذاشته. این تصاویر که مثل دوربین اس ۲۴ اولترا، از کراپ روی تصاویر دوربین های اصلی و تله فوتوی پریسکوپی ایجاد میشن، جزئیات دقیقی دارن و خبری از ثبت تصاویر آبرنگی در این حالت ها نیست. البته اگه از حق نگذریم، دوربین اصلی شیائومی در حالتی که بزرگ نمایی افزایش پیدا میکنه و به نزدیک ۱۰۰ برابر میرسه، عملکردی در سطح دوربین اس ۲۴ اولترا رو نشون میده و باز هم با عکس هایی طرف میشیم که جزئیات زیادی رو از دست دادن و آبرنگی شدن.

شیائومی، مدل ۱۴ اولترا رو به عنوان یک گوشی همه چی تموم در بخش دوربین معرفی کرد؛ ادعایی که حداقل تا اینجای مقایسه دوربین S24 Ultra و Xiaomi 14 Ultra بیراه نبوده. عملکرد دوربین اصلی این گوشی در شب هم مثل دوربین اس ۲۴ اولترا عالی هست و میتونه تصاویر رو با جزئیات دقیق، کنتراست بالا، نوردهی مناسب و کنترل شده و البته با «کمتر زرد کردن» رنگ ها ثبت کنه. اگه به پله های ساختمون پایین در تصویر گرفته شده با این دوربین و دوربین اس ۲۴ اولترا در شب نگاه کنین، متوجه تاریک تر بودن پله ها در عکس گرفته شده با دوربین نماینده سامسونگ میشین. علت این موضوع، به تفاوت بین گشودگی دیافراگم دوربین های اصلی این دو گوشی برمیگرده؛ جایی که گشودگی بیشتر و در نتیجه، جذب بهتر نور در تصاویر در اختیار دوربین شیائومی ۱۴ اولترا هست و به همین خاطر، نوردهی تصاویر گرفته شده با این دوربین در شب و به خصوص در نزدیکی منابع نور مصنوعی بیشتر از عکس های دوربین اس ۲۴اولترا هست و تصاویر حال و هوای روشن تری دارن.

دوربین شیائومی ۱۴ اولترا در شب با بزرگ نمایی ۱ برابر

انتخاب بین یکی از این دو هیولای سامسونگ و شیائومی در بخش دوربین های اصلی، واقعا سخته. هر دو دوربین اصلی در این گوشی ها چه در نور روز و چه در شب و در حالت های مختلف بزرگنمایی، عملکرد بی نظیری دارن و تصاویر رو با جزئیات دقیق، رنگ بندی های «تا حد امکان طبیعی»، کنتراست بالا و نوردهی مناسب ثبت میکنن. با این وجود، به نظرم عملکرد دوربین شیائومی ۱۴ اولترا با اختلاف خیلی میلی متری و جزئی، در بخش بزرگ نمایی ۱۰ برابری بهتره ولی از اون طرف، عکس های شب دوربین S24 اولترا، جلوه طبیعی تری دارند و اونجوری نیست که حتی در حد خیلی کم هم، نورهای مصنوعی محیط در این عکس ها توی ذوق بزنه. با رعایت جانب انصاف و نه بر اساس سلیقه، به نظر من توی این بخش، رقابت دوربین ها اونقدر نزدیک به همدیگه هست که واقعا نمیشه یکی رو به دیگری برتری داد.

 

مقایسه دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید گوشی S24 اولترا سامسونگ ترکیبی از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی IMX564 سونی و یک لنز ۱۳ میلیمتری با پوشش ۱۲۰ درجه ای هست که به لطف بهره مندی از قابلیت فوکوس خودکار، علاوه بر عکس های اولتراواید، امکان ثبت تصاویر ماکرو رو هم داره.
عملکرد این دوربین در نور روز، در سطح بسیار خوبی قرار داره و میتونه عکس هایی با جزئیات نسبتا دقیق، رنگ بندی طبیعی تر از دوربین اولتراواید اس ۲۳ اولترا و البته، با نوردهی مناسب رو ثبت کنه. در کنار این ویژگی ها، در نور کم و در زمانی که روی سوژه زوم میکنین، این دوربین ضعف قابل توجهی در ثبت جزئیات داره و تصاویر رو به شکل آبرنگی و البته با نوردهی شدیدتر و غیر طبیعی تر از نسل قبلی ثبت میکنه.

در این سوی میدان، دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی شیائومی ۱۴ اولترا با قدرت نمایی مشابه دوربین اصلی این گوشی ظاهر میشه و عکس هایی رو ثبت میکنه که نه فقط جزئیات دقیقی دارن؛ بلکه از کنتراست بالا، نویز حداقلی و رنگ بندی طبیعی و با کمتری اشباع رنگ بهره مند هستن. عملکرد این دوربین در شب هم کاملا راضی کننده اس و در این حالت هم برخلاف دوربین اولتراواید S24 Ultra، میتونه همچنان ویژگی هایی از جمله ثبت دقیق جزئیات رو در تصاویر گرفته شده به خوبی حفظ کنه.

به نظرم ناتوانی دوربین اولتراواید اس ۲۴ اولترا در ثبت جزئیات دقیق در تصاویر گرفته شده در نور کم و در بسیاری از سناریوها، دلیل موجهی هست که من رو قانع کنه تا در مقایسه دوربین S24 Ultra و Xiaomi 14 Ultra در این بخش، امیتاز بهتر رو به نماینده شیائومی بدم. اگرچه، عملکرد دوربین اولترا واید پرچمدار کره ای ها هم در سطح بسیار خوبی قرار داره؛ اما بهتر بودن عملکرد این دوربین در شیائومی ۱۴ اولترا، حقیقتی هست که نمیشه نادیده گرفت.

 

مقایسه دوربین های تله فوتو

نماینده سامسونگ از دو دوربین تله فوتو پریسکوپی و ثانویه با وضوح ۵۰ و ۱۰ مگاپیکسلی استفاده میکنه. حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX 854 سونی دوربین تله فوتوی پریسکوپی این گوشی، در پشت لنز ۱۱۱ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/3.4 قرار داره که امکان بزرگ نمایی ۵ برابری رو فراهم میکنه.
توانایی این دوربین در ثبت جزئیات در نور روز، بهتر از نسل قبلی هست. مشکل رنگ بندی گرم تصاویر که در دوربین های اصلی و اولتراواید این گوشی وجود داره، در این دوربین هم کماکان به چشم میاد؛ البته اونقدری نیست که توی ذوق بزنه ولی باز هم نمیشه به سادگی از کنارش عبور کنیم. در نور کم، تصاویر گرفته شده با این دوربین، کمی تاریک تر از نسل قبل هستن که به دلیل گشودگی دیافراگم بسته تر این دوربین نسبت به نسل قبل و جذف کمتر نور هست. با وجود همه این موارد، عکاسی در شب با دوربین تله فوتوی پریسکوپی اس ۱۴ اولترا، در نهایت تصاویری دارای جزئیات دقیق و شکل و شمایل دلچسبی رو بهتون تحویل میده.

دوربین تله فوتوی دوم این گوشی، ترکیب حسگر ۱۰ مگاپیکسلی IMX754 سونی و لنزی با دیافراگم f/2.4 هست و مثل نسل قبلی با ویژگی هایی مثل فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش گیر اپتیکال تصویر مجهز شده. این دوربین در نور روز عملکرد مشابهی با دوربین اصلی اس ۲۴ اولترا داره و تصاویر رو با نویز پایین ثبت میکنه ولی تا حدی جزئیات رو از دست میده. از طرفی، در نور کم، زوم ۳ برابر دوربین های های پشتی اس ۲۴ اولترا به لطف این دوربین، منجر به ثبت تصاویری با جزئیات دقیق و وضوح بالا میشه.

شیائومی ۱۴ اولترا از دو دوربین تله فوتو با وضوح ۵۰ مگاپیکسل استفاده میکنه که یکی در ترکیب با لنزی با فاصله کانونی ۱۲۰ میلی متری و گشودگی دیافراگم f/2.5 در قالب دوربین تله فوتوی پریسکوپی با بزرگ نمایی ۵ برابر ظاهر شده و حسگر بعدی، که در پشت یک لنز ۷۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار داره، نقش دوربین تله فوتوی دوم رو با قابلیت زوم ۳٫۲ برابر ایفا میکنه. عکاسی با دوربین تله فوتوی پریسکوپی شیائومی ۱۴ اولترا چه در نور روز و چه شب، ترکیبی از رنگ های گرم، جزئیات دقیق و کنتراست بسیار خوبه؛ عملکردی که به نظر من برای افرادی که علاقه زیادی به تصاویر کلوزآپ دارن، میتونه یک ویژگی منحصر به فرد در این غول شیائومی باشه.

این عملکرد خیره کننده در مورد دوربین تله فوتو دوم این گوشی هم صدق میکنه و تصاویر ماکروی گرفته شده با این دوربین، بی نهایت جذاب و خوش و آب رنگ هستن. البته، شاید این خوش آب و رنگی برای کسانی که دنبال «ثبت طبیعی تر تصاویر» هستن، کمی آزاردهنده باشه اما من به شخصه، عکاسی ماکرو با این دوربین ها رو به ۲ دوربین تله فوتوی اس ۲۴ اولترا ترجیح میدم. اگرچه اگه بخوام منصفانه نظر بدم، این دوربین ها در شیائومی ۱۴ اولترا، به دلیل همین تمایل به ثبت رنگ های گرم، کمی از جزئیات رو از دست میدن. اگه به تصویر سوم که از لِگوها در هر دو دوربین تله فوتوی این گوشی ثبت شده، نگاه کنین، متوجه از بین رفتن بخشی از جزئیات در حلقه نارنجی و طوسی (خطوط روی این حلقه ها) می شین. در کنار هر دو دوربین تله فوتوی این گوشی، یک حسگر تشخیص عمق TOF هم قرار داره که در فوکوس خودکار در نور کم و عکاسی بوکه، دقت دوربین های شیائومی ۱۴ اولترا رو افزایش میده.

در مقایسه دوربین S24 Ultra و Xiaomi 14 Ultra در بخش دوربین های تله فوتو، عملکرد هر دو دوربین اس 24 اولترا با تمرکز بر ثبت طبیعی تر تصاویر در عین «حفظ جزئیات تا حد امکان» پیش میره. روندی که عکس های خوب و چشمگیری رو در۲ حالت بزرگنمایی ۳ و ۵ برابر ثبت میکنه. در مقابل، شیائومی هم هم پای اس ۲۴ اولترا در این بخش پیش میره؛ اما تصاویر رو با رنگ های گرم تر و خیره کننده تری ثبت میکنه تا جایی که در تصاویر نمای نزدیک، واقعا انتخاب بین دوربین های تله فوتو اس ۲۴ اولترا و شیائومی اولترا، سخت میشه. از اونجایی که اختلاف این دوربین ها توی این دو پرچمدار، جزئی هست و انتخاب یکی از این دو تا حد زیادی به سلیقه خودتون بستگی داره؛ من بنا به سلیقه خودم که طرفدار عکس های خوش رنگ و لعاب تر هستم، امتیاز این بخش رو به شیائومی ۱۴ اولترا میدم.

 

مقایسه دوربین سلفی

اس 24 اولترا مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی S5K3LU سامسونگه که در ترکیب با لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 ساختار دوربین سلفی رو تشکیل میدن. تصاویر سلفی گرفته شده با این دوربین، نسبت به نسل قبلی بهبود قابل توجهی داشتن و نه تنها پوست صورت با رنگ طبیعی تری ثبت میشه بلکه جزئیات تصاویر سلفی این گوشی، خیلی دقیق تر و بیشتر از عکس های گرفته شده با دوربین سلفی اس ۲۳ اولترا ثبت میشن.

در طرف مقابل، شیائومی علیرغم مجهز کردن پرچمدار جدیدش به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با حسگر OV32B40 آمنی ویژن و لنزی با فاصله کانونی ۲۲ میلی متری، نتونسته بخش دوربین سلفی این گوشی رو اونجوری که ازش انتظار میرفت مجهز کنه. بزرگترین ضعف این دوربین، رنگ بندی به شدت سرد و بی حال چهره هست تا جایی که ترجیح میدین عطای سلفی گرفتن با شیائومی ۱۴ اولترا رو به لقای اون ببخشید و کلا با این دوربین سلفی نگیرین. اگه این ضعف رو هم نادیده بگریم، از حذف نویز به قیمت محو شدن جزئیات سوژه نمیتونیم بگذریم. در یک کلام بخوام عملکرد دوربین سلفی شیائومی ۱۴ اولترا رو توصیف کنم، صفت «تاسف بار» برای کارایی دوربین سلفی گوشی پر سر و صدایی که تمام مانورها روی عملکرد همه دوربین هاش بودن، کاملا برازنده خواهد بود.

با توجه به این عملکرد فراتر از ضعیف دوربین سلفی شیائومی ۱۴ اولترا، در مقایسه دوربین S24 Ultra و Xiaomi 14 Ultra، نماینده سامسونگ بدون حرف و حدیثی برنده میشه. دوربینی با وجود داشتن وضوح پایین تر نسبت به پرچمدار شیائومی، عملکرد بسیار بهتری رو از خودش نشون میده.

 

مقایسه فیلمبرداری دوربین های پشتی و سلفی

مجموعه دوربین های پشتی در هر دو گوشی S24 Ultra و Xiaomi 14 Ultra قابلیت فیلمبرداری با حداکثر وضوح 8K و نرخ ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه رو دارن. از طرفی، تمام دوربین ها در هر دو پرچمدار میتونن ویدیوهایی رو با وضوح 4K و نرخ های ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه رو دارن؛ البته دوربین سلفی شیائومی ۱۴ اولترا توانایی فیلمبرداری با این وضوح و نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه رو نداره.
کیفیت فیلمبرداری دوربین های اس ۲۴ اولترا در روز و در نور کم بسیار خوبه و به لطف حالت Super Steady برای ضبط بدون لرزش ویدیو در دوربین اولتراواید و قابلیت هایی مثل لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی، فیلمبرداری +HDR10 و امکان ضبط صدای استریو، فیلمبرداری با دوربین های این گوشی، نتیجه عالی و چشمگیری رو بهتون تحویل میده.

در طرف مقابل، دوربین های شیائومی ۱۴ اولترا در نور روز، ویدیوهایی رو در حد و اندازه نماینده سامسونگ ضبط میکنن؛ اما در شب، عملکرد دوربین های پرچمدار شیائومی با اختلاف قابل توجهی عقب تر از اس ۲۴ اولترا قرار داره و در بخش های زیادی از جمله ثبت دقیق جزئیات و کنترل رنگ بندی و نوردهی، کارایی نسبتا ضعیفی رو ارائه میکنه. 

اگه از عملکرد بسیار خوب دوربین های شیائومی ۱۴ اولترا در بخش زوم های دوربین تله فوتو در زمان فیلمبرداری چشم پوشی کنیم، میشه بگیم که در مجموع، شیائومی ۱۴ اولترا با ثبت ویدیوهایی با رنگ های غیرطبیعی و نوردهی «از کنترل خارج شده» از گردونه رقابت کنار میره و امتیاز این بخش به پرچمدار ۲۰۲۴ سامسونگ میرسه. 

 

عملکرد دوربین های کدوم گوشی بهتره؟

توی بخش های دوربین اولتراواید و تله فوتو، دست بالاتر در اختیار شیائومی ۱۴ اولترا قرار داره. در مقابل، اس ۲۴ اولترا با داشتن عملکرد بهتر در بخش دوربین های سلفی و فیلمبرداری در جایگاه بهتری نسبت به رقیب قرار میگیره. با در نظر گرفتن اینکه هر دو گوشی مجهز به دوربین های اصلی با سطح عملکرد قدرتمند و مشابه هستند، در نهایت میتونیم بگیم که توی مقایسه S24 Ultra و Xiaomi 14 Ultra، دوربین محور بودن شیائومی ۱۴ اولترا برگ برنده این گوشی بود که تونست این مدل رو توی این رقابت نفس گیر به عنوان برنده نهایی اعلام کنه. اگرچه فاصله قابل توجه حدود ۳۰ میلیونی (فروردین ۱۴۰۳) بین قیمت شیائومی ۱۴ اولترا و قیمت S24 اولترا در نسخه یکسان دارای فضای ذخیره سازی (حافظه) ۲۵۶ گیگابایتی میتونه دلیل مهمی برای انتخاب نماینده ساموسونگ به عنوان گوشی ارزون تر باشه.

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 2 هفته پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 7
5/ 4.9

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Milad.z

سری اس به شدت ضعف باتری دارن ولی شیائومی همچین ضعف بزرگی نداره

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
Alireza.1402

S24ultra

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
Suran88

صد در صد سامسونگ همه چی دوربین نیس چون طراحی دیزاین بدنش بهتره تو دست موقع بازی و … پشت گوشی اذیت نمیشی اما شیامی انگار آجر دستته بیرون زدگی دوربینش افتضاحه

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
Nurse

متاسفانه پرچمداران شیایومی قیمت های ماورایی دارن

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
SinaRe8596

جفتش خوبه و تفاوت برای کاربرهای روزمره فاحش و ملموس نیست

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ali.sh2004

اگه پولسو داشم ۱۴ اولترا میخریدم

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    Ali Tarmesh

    همچنین

    ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳