بررسی Region گوشی های شیائومی

ممکنه یه سری چیز ها در رابطه با ریجن گوشی شیائومی شنیده باشید و به سوالاتی مثل این که Region چیه؟ گوشیمون رو روی کدوم ریجن بذاریم؟ بین ریجن های ایران، هند، آمریکا، مکزیک، اندونزی یا مالزی کدوم رو انتخاب کنیم؟ فرقشون چیه؟ یه سری سوال این چنینی که اگه طرفدار شیائومی باشید یا گوشیتون شیائومی باشه، جواب این سوال ها به دردتون می خوره. البته باید بگم که این مطالب در صورتی که گوشی غیر از شیائومی داشته باشید هم میتونه کمکتون کنه. پس برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به Region گوشی های شیائومی همراه موبونیوز باشید.

Region شیائومی به زبان ساده

Regionیعنی چی؟ ریجن یعنی منطقه. شیائومی به عنوان تولید کننده، گوشی هاش رو به نقاط مختلف جهان می فرسته. برای همین اومده و یه بخشی به اسم Region گذاشته که اگه شما توی هند زندگی می کنید ریجن گوشی شیائومیتون هند باشه، اگه ایرانید ریجن ایران رو داشته باشید و اگه آمرکا سکونت دارید ریجن آمریکا روی گوشیتون باشه.

حالا فرق بین این ها چیه؟ اینه که یه سری از قابلیت ها و امکاناتی که برای هر کشوری باید توی گوشی وجود داشته باشه فعاله و اگه لازم هم نباشه توی اون ریجن غیر فعاله. مثلا اگه شما گوشی رو توی آلمان استفاده کنی و Region اون رو روی germany بذارید اتفاقی که میفته اینه که مثلا اپلیکیشن های پرداخت رو با سیستم آلمان دارید. یا مثلا توی هند اگه که یه اپلیکیشنی که لازمه از اول روی گوشی نصب باشه، روی ریجن هند از اول نصبه.

بهترین ریجن گوشی های شیائومی

بعد از فهمیدن این که ریجن چیه ممکن براتون یه سری سوال پیش بیاد. این که حالا ما خودمون گوشی رو روی کدوم Region بذاریم؟ میتونیم خودمون ریجن رو تغییر بدیم؟ اصلا بهتره ریجن رو تغییر بدیم یا ندیم؟ اول در جواب این سوالات باید بگم که بدون هیچ محدودیتی می تونید ریجن ها رو تغییر بدید.

این نکته هم وجود داره که یه سری از ریجن ها قفله. یعنی مثلا وقتی اون Region رو انتخاب می کنید قبول نمی کنه. ولی اکثر ریجن ها رو می تونید بذارید. روی ریجن ایران بدون دردسر می تونید با گوشی کار کنید ولی اگه بخواید از یه سری از امکانات استفاده کنید بهتره که گوشی رو روی ریجن هند بذارید. چرا؟ چون این ریجن توی بخش اپلیکیشن تم یه گزینه به اسم فونت داره که با اون میشه فونت گوشیتون رو عوض کنید.

پس اگه خواستید فونت گوشی رو عوض کنید، می ذارید روی ریجن هند. Region هند یه سری قابلیت های دیگه هم بهتون می ده. مثلا اپلیکیشن موزیک یه فضای آنلاینی پیدا می کنه و می تونید از خود برنامه ی موزیک شیائومی به صورت آنلاین استفاده کنید.

یه قابلیت دیگه هم که ریجن های هند، چین و مکزیک داره اینه که آپدیت ها رو زودتر دریافت می کنه. یه سوال! این قابلیت ها خوبه یا بده؟ این که بتونی فونت رو عوض کنی، خوبه. یه سری از افراد دوست دارن که برن فونت های مختلف رو تست و عوض کنن که فونت کل گوشیشون تغییر کنه. این ویژگی مثبت تغییر ریجن گوشیه.

این که اپلیکیشن موزیک رو بتونی آنلاین داشته باشی هم باز می تونه برای یه سری ها قابلیت باشه. حالا می رسیم به این سوال که سریع دریافت کردن آپدیت خوبه؟ باید بگم الزاما نه همیشه! چون اون موقع شما جزو نفرات اولی می شید که آپدیت رو روی ریجن های چین، هند و مکزیک دریافت می کنید برای همین هم احتمال داره که آپدیت باگ داشته باشه و گوشی شما به راه خوبی کشیده نشه!

می پرسید چرا؟ چون پیش اومده که یه آپدیتی می آد و پایدار نیست. سریع بعد از یکی دو هفته یه نسخه ی دیگه عرضه می شه که قبلی رو پوشش بده. این که شما آپدیت رو زودتر دریافت کنید خیلی اتفاق خفنی نیست.

عوض کردن Region گوشی شیائومی

حالا وقتی بخواید ریجن رو عوض کنید، برید از کجا عوضش کنید؟ به نظر خیلی از افراد ریجن هند، ریجن قابل قبولی و خفنیه که اگه خواستید دسترسی به قابلیت هاش رو داشته باشید، کافیه وارد Additional settings (تنظیمات بیشتر) بشید.

توی این جا یه قسمت به اسم Region می بینید که از روی Iran به India هند تغییرش می دید و بعد توی قسمت Themes می رید و به راحتی Fount رو می تونید تغییر بدید و عوض کنید.

حل مشکل عوض نشدن ریجن گوشی شیائومی

اما یکی از بچه های موبوبکس گفته بود که ریجن گوشی شیائومیش رو به هند تغییر داده و فونت رو عوض کرده. بعد از یه مدت فونتی که تغییر داده دلش رو زده و وقتی می خواسته عوضش کنه دیگه نمیتونست تغییرش بده و فونت هم پریده بود و دیگه ریجنش عوض نمی شد!

اگه یه موقعی اتفاق این مدلی افتاد حالا راهکار چیه؟ راه حل اینه که ریجن آمریکا که پایداره رو انتخاب کنی. بعد گوشی رو Clear Cache و Clear Data کنی. این کارها رو که انجام دادید گوشی رو Restart کنید و اون رو روی ریجن هند قرار بدید. در انتها با فیلتر شکن به قسمت Themes برید و از اون قسمت فونت رو به حالت اول برگردونید.

توی حالت دوم می تونید از همون اول Region رو روی هند قرار بدید. بعد از این که فونت مورد نظرتون رو که انتخاب کردید و کارتون تموم شد، دوباره برش گردونید روی ریجن آمریکا. همونطور که قبلا گفتم ریجن آمریکا خوب و پایداره که می تونید ازش استفاده کنید.

بالاخره بهترین Region گوشی شیائومی مال کجاست؟

اگه شیائومی بازید، کل چیزهایی که باید راجع به ریجن بدونید رو گفتم. بهترین Region به خاطر یه سری از قابلیت ها می تونه هند باشه ولی باگ داره. توی این ریجن آپدیت ها رو زودتر دریافت می کنید و اگه خوش شانس باشید و نسخه ی پایداری باشه، گوشیتون زودتر از همه آپدیت می شه. باگی که ریجن هند داره اینه که تبلیغ نشون می ده. ولی خوب از اون طرف هم دسترسی به یه سری از قابلیت ها دارید.

پیشنهاد من اینه که ریجن رو روی هند بذارید و از اون قابلیت ها استفاده کنید. بعد از اون برگردید روی ریجن ایران یا آمریکا. نکته ی دیگه ای راجع به ریجن های شیائومی نمی مونه و کل داستانش همینه.

امیدوارم بررسی Region گوشی های شیائومی بتونه کمکتون کنه. اگه قابلیتی روی ریجن خاصی وجود داره که خفن و خوبه و بقیه هم بتونن ازش استفاده کنن، تو کامنت ها برامون بنویسید.

سوالات متداول
(2 سوال)
آیا تغییر ریجن از ایران به هند گوشی را دچار خطا نمی کند؟

خیر اما تغییر ریجن به هند تبلیغات زیادی روی گوشی می آورد که البته با توجه به قابلیت هایی که به گوشی اضافه می شود ارزشش را دارد.

ریجن هند بهتره یا ریجن آمریکا؟

ریچن آمریکا پایداری خوبی داره اما تغییر ریجن از آمریکا و ایران به هند می تونه قابلیت های بیشتری به گوشیتون اضافه کنه.

نویسنده : zohreh
تاریخ انتشار ۷ تیر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 299
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Shayan xiaomi

سلام ببخشید میخواستم بدونم تغییر ریجن شیاومی مداوم شیاومی،باعث میشه تا دیگر آپدیت نشه
گوشیم (نوت ۱۱ پرو ۵جی)هستش و میخوام که از MIUI14 به هایپر او اس برود

۲۸ دی ۱۴۰۲