معرفی و بررسی هندزفری FlyBuds کلومن پلاس

معرفی  و بررسی فلای بادز کلومن پلاس

همراه با پیشرفت تکنولوژی هدفون‌ها هم پیشرفت چشمگیری داشتن و حالا انواع هدفون‌های تو گوشی، رو گوشی، باسیم و بی‌سیم رو تو بازار می‌بینیم. شاید شما هم قصد خرید یه هدفون، مخصوصا یه هدفون بی‌سیم رو داشته باشید. فاکتورهای زیادی می‌تونه تو انتخاب شما تاثیر بذاره. قطعا قیمت و ارزش خرید، یکی از مهم‌ترین مواردیه که شما در نظر می‌گیرید. برند کلومن پلاس یکی از زیرشاخه‌های برند کلومن محسوب میشه که تمرکز خاصی روی تولید لوازم جانبی باکیفیت نظیر کابل، پاوربانک، هدفون و … بر اساس استانداردهای جهانی مثل Rohos، CE، FCC و… گذاشته. نتیجه این کار تولید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسبه که ارزش خرید این برند رو بالا میبره. تو این مطلب قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به هدفون بی‌سیم flybuds کلومن پلاس بیندازیم.  

طراحی flybuds

طراحی یه هدفون خیلی مهمه و اگه اون هدفون بی‌سیم هم باشه، اون موقع اهمیت این موضوع دو چندان میشه. ظاهر این هدفون خیلی جذابه و یه رنگ مشکی براق جذابیت اون رو بیشتر میکنه. این هدفون‌ها طراحی ارگونومیک و فوق‌العاده ای دارن که باعث میشه تو استفاده‌های طولانی شما رو اذیت نکنن و خسته نشید. علاوه بر این به لطف وجود سه سری با اندازه‌های مختلف داخل جعبه هدفون، دیگه خیالتون بابت جا افتادن هدفون تو گوشتون راحت میشه. این سری‌ها جنس سیلیکونی دارن و به خوبی با گوش‌های مختلف سازگارن. اما اگه نگران افتادن هدفون‌ها هستید؛ بذارید خیالتون رو راحت کنیم؛ بخاطر طراحی خوب و سری‌های مناسب، این هدفون‌ها حتی تو شدیدترین تکان‌ها هم توی گوش میمونن و نمیافتن. روی هر کدوم از این گوشی‌ها یه چراغ LED به چشم میخوره که وضعیت اون‌ها رو نشون میده. طراحی کیس flybudsطراحی هدفون داخل کیس flybudsاما نکته منفی طراحی این هدفون به کیس نگهدارنده اون برمی‌گرده. جایی که این کیس اصلا کیفیتش به خوبی گوشی‎هاش نیست، مخصوصا در کیس که یکم شل به نظر میاد که میتونه تو ذوقتون بزنه. این هدفون از تاچ هم پشتیبانی میکنه به این صورت که شما فقط با لمس هر کدوم از گوشی‌ها و بدون فشردن دکمه‌ای میتونید کارهای مختلفی رو انجام بدید. 

  •  1 مرتبه لمس: پخش یا توقف موسیقی، پاسخ دادن به تماس
  •  2 مرتبه لمس: رفتن به آهنگ بعدی
  •  3 مرتبه لمس: رفتن به آهنگ قبلی
  •  نگه داشتن: فعالسازی یا غیرفعالسازی حالت کاهش صدای محیطی ANC

طراحی خارجی هدفون های flybudsطراحی داخل هدفون های flybudsکلومن موفق به گرفتن گواهینامه IPX5 رو برای این گوشی شده. علاوه بر این گواهینامه، هدفون‌ها توسط پوشش نانو هم محافظت میشن. این یعنی حتی بعد از فعالیت بدنی زیاد هم نباید بابت رطوبت ناشی از عرق کردن و خراب شدن هدفون نگران باشید چون Flybuds به خوبی در برابر این نوع رطوبت‌ها مقاومه. 

کیفیت صدا flybuds

کیفیت صدا، مهم‌ترین موردیه که هر شخصی موقع خرید هدفون در نظر میگیره.  قابلیت حذف صدای محیطی باعث شده تا از تراشه‌های بالارده تو ساخت Flybuds استفاده بشه. همین تراشه‌های بالارده، کیفیت صدای خارق‌العاده‌ای رو رقم می‌زنن. تفکیک صدا هم به خوبی انجام میشه. میشه گفت شما از گوش دادن به آهنگ لذت می‌برید. اما بهره‌مندی از قابلیت حذف صدای محیطی باعث شده تا Flybuds تو قسمت بلندی صدا عملکرد خوبی نداشته باشه. پس اگه عاشق گوش دادن به موسیقی با صدای خیلی بلند هستید باید دور این هدفون رو خط بکشید. کیفیت صدای flybudsتو بخش مکالمه هم این هدفون نمیتونه خیلی خوب عمل کنه. به فرض اگه تو یه محیط شلوغ حضور داشته باشید صددرصد تو مکالمه به مشکل برمی‌خورید و صدای شما هم به خوبی به طرف مقابل نمیرسه. درسته خیلی عملکرد خوبی نداره اما خیلی هم بد نیست و تو یه سطح کاملا معمولی قرار میگیره.

حذف صدای محیطی (Active Noise Cancellation)

قابلیت حذف صدای محیطی جذاب‌ترین امکانیه تو این هدفون به چشم می‌خوره. چرا که معمولا یه هدفون با قابلیت ANC، قیمتی به مراتب بیشتر از Flybuds داره. اما خوشبختانه کلومن تونسته این امکان رو با یه افزایش قیمت مناسبی به این محصول خودش اضافه کنه. علی رغم قیمت پایین ، سیستم ANC این هدفون عملکرد خیلی عالی داره و به خوبی از پس وظیفه خودش برمیاد. این هدفون با استفاده از 4 میکروفون میتونه تا 96 درصد صدای محیط(تا 28 دسیبل) رو شناسایی و لغو کنه.  همونطور که گفتیم برای فعال سازی این حالت هم کافیه تا انگشت خودتون رو روی یکی از هدفون‌ها نگه دارید و بعد با خیال راحت به موسیقی مورد علاقه خودتون گوش بدید و یه تجربه بی‌نظیری رو کسب کنید. 

باتری flybuds

هر کدوم از این هدفون‌ها 70 میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری دارن. این ظرفیت می‌تونه انرژی لازم برای 7 ساعت استفاده از هدفون با ANC روشن و 8 ساعت با ANC خاموش رو تامین کنه. کیس این هدفون هم یه باتری 340 میلی آمپر ساعتی داره که شما می‌تونید با قرار دادن هدفون‌ها داخل کیس اون‌ها رو شارژ کنید. از اونجایی که این هدفون‌ها پایه‌های بلندی دارن باید به صورت عمودی تو کیس قرار بگیرن و شارژ هدفون‌ها هم از طریق بخش انتهایی کیس انجام میشه. مجموعا Flybuds با اتکا بر هدفون‌ها و کیس نگهدارنده میتونه تا 30 ساعت شارژدهی داشته باشه. باتری flybudsوقتی به اطراف کیس شارژ هدفون نگاه می‌کنید حضور درگاه شارژ Type-C نظر شما رو جلب میکنه. درگاه شارژ Type-C یعنی اینکه این هدفون از تکنولوژی شارژ سریع بهره میبره. با استفاده از همین درگاه شما می‌تونید فقط با 10 دقیقه شارژ از 1 ساعت پخش آهنگ بهره ببرید. شما می‌تونید این کیس رو درعرض 1.5 ساعت به طور کامل شارژ کنید. شارژ خود هدفون‎ها هم تقریبا 1.5 ساعت طول میکشه. 

اتصالات flybuds

این هدفون برای اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند به نسخه 5 بلوتوث مجهز شده. همین مورد باعث میشه تا Flybuds به خوبی و با سرعت خیلی زیادی با همه ابزارهای مختلف هماهنگ بشه. این هدفون برد مناسبی هم داره و تقریبا تا 15 متر به خوبی میتونه آنتن دهی داشته باشه.  اما این تکنولوژی تو این هدفون خیلی هم بی نقص نیست و ما تو تجربه‌ کاربری خودمون بعد از مدتی کار کردن با هدفون به یه سری قطعی‌ها و مشکلات برخوردیم. اما در مجموع استفاده از نسخه 5 بلوتوث، کار سخاوتمندانه‌ای بوده که کلومن انجام داده.

جمع بندی

طراحی ارگونومیک، کیفیت ساخت بالای هدفون‌ها، طول عمر خوب باتری و کیفیت مثال زدنی صدا از جمله ویژگی‌های مثبت این هدفون محسوب میشه. صرف نظر از همه این موارد حضور تکنولوژی حذف صدای محیطی (ANC) به تنهایی باعث میشه ارزش خرید Flybuds چندین برابر بشه. تو این بازه قیمتی به جز همین هدفون، هدفون دیگه‌ای رو نمیتونید پیدا کنید که به ANC مجهز شده باشه.اما در مقابل کیفیت پایین کیس و نبود تنوع رنگی میتونه مقداری کاربر رو نسبت به این محصول دلسرد کنه. بلندی کم صدا هم نکته منفی دیگه‌ایه که باید بهش توجه کرد. در نهایت اگه شما در طول روز تو محیط های شلوغی قرار میگیرید و ودائما در حال مکالمه هستید، Flybuds نمیتونه انتخاب مناسبی برای شما باشه. در مجموع با در نظر گرفتن همه نکات مثبت و منفی میشه گفت Flybuds یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین هدفون‌های بازاره. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. 

 

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۸ خرداد, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 63
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

abasi6658

پس با این تفاسیر خیلی نمیشه روی نویز کنسلنگیش حساب باز کرد

۲۳ بهمن ۱۴۰۱
mohammad756

عالیی

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
18mohsendavodi

نمیدونم بخرم یا نه

۲۴ تیر ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

برو درسته ❤👌🏻

۱۰ بهمن ۱۴۰۰
iman

خوب

۰۸ دی ۱۴۰۰
a.s_momeni

👌👌👌

۰۸ آذر ۱۴۰۰
AliNajafiJahani

👏🏻👏🏻👏🏻

۰۷ آذر ۱۴۰۰
mjasghari44

🧡😍❤️

۰۶ آذر ۱۴۰۰
_IRShadow80_

برو درسته 💖🤩

۰۶ آذر ۱۴۰۰
mjasghari80

عالیه ❤️

۰۶ آذر ۱۴۰۰
hossein.ham

عالییی

۲۹ آبان ۱۴۰۰
godrati

❤🧡❤🧡❤

۲۹ آبان ۱۴۰۰
godrati

کابل شارژ های این برند عالی هستن👌🏻👌🏻👌🏻👍🏻👍🏻

۲۹ آبان ۱۴۰۰
godrati

عالیییی بود

۲۹ آبان ۱۴۰۰
A.H.H

❤❤❤❤

۲۹ آبان ۱۴۰۰
Omid1995

دم شما گرم

۲۶ آبان ۱۴۰۰
alishm

سلام و خسته نباشید خدمت آقا مهدی و اعضای تیمش♥️

۲۳ آبان ۱۴۰۰
AMIR_LN

👍🏻👌🏻

۲۰ آبان ۱۴۰۰
Milad.ap

عالی

۱۲ آبان ۱۴۰۰
ali.ab

خوبه

۱۲ آبان ۱۴۰۰