مقایسه ساعت هوشمند Redmi Watch 3 Active و Glorimi GS1 Pro

اگه گوشی شیائومی دارین و دنبال خرید یه ساعت هوشمند درست و حسابی در بازه قیمتی 2 میلیون تومان هستین، چند تا گزینه خیلی خوب در این بازه دارین. ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو و گلوریمی جی اس 1 پرو دو تا از این گزینه ها هستن که می‌تونن برای گوشی های شیائومی یه انتخاب جذاب باشن و امکاناتی مثل مکالمه و زبان فارسی در اختیارتون بذارن. در ادامه، همراه موبونیوز باشین تا مقایسه ساعت هوشمند Redmi Watch 3 Active و Glorimi GS1 Pro رو با هم جلو ببریم و ببینم با اختلاف قیمت نزدیک به 500 هزار تومن، کدومشون ارزش خرید بیشتری دارن؟

 

مقایسه طراحی ساعت Redmi Watch 3 Active و Glorimi GS1 Pro

بدنه ساعت گلوریمی GS1 Pro از جنس استیل ساخته شده و ظرافت خوبی از نظر طراحی و ضخامت برای مچ دست های لاغر تا یه کم تپل داره. از اون طرف، جنس بدنه ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو از پلاستیکه ولی اون ظرافت گلوریمی رو نداره و یه کمی ضخیم تره. البته، حاشیه های نمایشگرش هم نسبت به گلوریمی جی اس 1 پرو بیشتره.
هر 2 مدل گلوریمی و ردمی از گواهی ضد آب پشتیبانی می کنن و میتونین با خیال راحت، در استخر و محیط های مرطوب ازشون استفاده کنین.

مقایسه طراحی ساعت Redmi Watch 3 Active و Glorimi GS1 Proتفاوت دیگه ای که بین این دو مدل هست اینه که ساعت Glorimi GS1 Pro دو تا بند مگنتی و سیلیکونی داره که میتونین مطابق سلیقه از هر کدوم استفاده کنین. اما ردمی، این انتخاب رو بهتون نمیده و صرفا با یه بند سیلیکونی به فروش میرسه. البته همچنان میتونین از بندهای متنوعی که در بازار وجود داره برای این ساعت ها استفاده کنین؛ اما در ردمی، خبری از اون احترام به سلیقه مشتری که در گلوریمی رعایت میشه و 2 بند مختلف در جعبه ساعت وجود داره نیست.

 

مقایسه صفحه نمایش ردمی واچ 3 اکتیو و جی اس 1 پرو گلوریمی

ساعت هوشمند Redmi Watch 3 Active مجهز به یک نمایشگر 1.83 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 240 در 280 پیکسله که روشنایی 450 نیتی داره. از اون طرف، گلوریمی GS1 Pro از یک نمایشگر OLED با اندازه 2.01 اینچ و وضوح 410 در 502 پیکسل استفاده می کنه. این نمایشگر، حداکثر روشنایی 1200 نیتی رو بهتون میده که یه عدد فوق العاده خوبه و به راحتی میتونین با این ساعت در محیط های باز کار کنین.

مقایسه صفحه نمایش ردمی واچ 3 اکتیو و جی اس 1 پرو گلوریمیاگه تفاوت بین نمایشگرهای IPS LCD و OLED رو نمیدونین، باید بگم که در نمایشگر های IPS LCD به خاطر اینکه از نور پس زمینه یکپارچه استفاده میشه، نمیتونین توقع یه رنگ مشکی خالص و بی نقص رو ازشون داشته باشین. همین موضوع باعث میشه که زیر نور آفتاب، یه مقدار جزئیات نمایشگر براتون واضح نباشه. از اون طرف، نمایشگرهای AMOLED به دلیل نداشتن نور پس زمینه و عملکرد مستقل هر پیکسل، میتونن یک پیکسل رو برای ایجاد رنگ مشکی به طور کامل خاموش کنن. این رنگ مشکی، نه تنها عمق بیشتری داره، بلکه باعث میشه که کار کردن با نمایشگرهای OLED در فضای باز بهتر باشه و عملکرد بهینه تری رو در اختیارتون قرار بدن.
اندازه نمایشگرهای این دو ساعت در نگاه اول، تقریبا مشابه به نظر میرسه؛ اما نمایشگر گلوریمی نه تنها از نظر ابعاد بزرگتره، بلکه به دلیل حاشیه های نمایشگر کمتر نسبت به ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو، تجربه کاربری بهتری بهتون میده.

مقایسه باتری ساعت گلوریمی GS1 Pro و ردمی Watch 3 Active

برخلاف دو بخش طراحی و نمایشگر که دستِ بالاتر در اختیار گلوریمی GS1 Pro بود، این بار ورق میچرخه و برگ برنده در اختیار ردمی واچ 3 اکتیو قرار میگیره. ساعت هوشمند Glorimi GS1 Pro از یک باتری با ظرفیت 280 میلی آمپر ساعت استفاده می کنه که در حدود 2 ساعت به طور کامل شارژ میشه. در مقابل، Redmi Watch 3 Active مجهز به یک باتری 289 میلی آمپر ساعتیه. اختلاف بین ظرفیت های باتری این دو تا ساعت، واقعا کمه؛ اما شارژدهی ردمی واچ 3 اکتیو در استفاده های زیاد و روشن بودن سنسورها، حدود 1.5 روز بیشتر از گلوریمی GS1 Pro هست. البته این مورد رو هم در نظر بگیرین که باتری ردمی واچ 3 اکتیو یه مقدار دیرتر از باتری گلوریمی GS1 Pro شارژ میشه.

 

مقایسه سنسورها و امکانات ساعت هوشمند واچ 3 اکتیو و جی اس 1 پرو

ساعت های هوشمندی که در بازه زیر 10 میلیون یا حتی زیر 20 میلیون هستن، از نظر امکانات، تعداد یا نوع سنسورها، تفاوت چندان زیادی با همدیگه ندارن. به طور مثال، اگه سنسور روی یه ساعت هوشمند این بازه قیمتی یک عدد مشخص رو نشون بده، این عدد تفاوت چندانی با نتیجه همین سنسور تو یه مدل ساعت هوشمند مشابه نداره. اسمارت واچ های بازه زیر 20 و 10 میلیون از جمله این 2 تا ساعت گلوریمی و ردمی، معمولا بالای 70-80 حالت ورزشی دارن و برای باشگاه رفتن مناسبن.

مقایسه سنسورها و امکانات ساعت هوشمند واچ 3 اکتیو و جی اس 1 پرو

در کنار پشتیبانی از 100 حالت ورزشی مختلف، مجهز بودن این ساعت‌ها به شتاب سنج، گام‌شمار، حسگر اپتیکال ضربان قلب و حسگر سطح اکسیژن خون (SpO2)، اون‌ها رو به گزینه های عالی برای ورزش کردن، به خصوص ورزش های هوازی و پیاده روی تبدیل میکنه.

این اسمارت‌واچ‌های ردمی و گلوریمی از زبان فارسی پشتیبانی می کنن، اما این موضوع روی ساعت ردمی واچ 3 اکتیو یه مقدار اذیت کننده است؛ چون گاهی اوقات مجبور میشین ریجن این ساعت رو ببرین روی هند یا آلمان تا بتونین زبان فارسی رو روی ساعتتون داشته باشین. از اون طرف، فونت فارسی ردمی واچ 3 اکتیو، چندان جالب نیست. البته این مشکل روی گلوریمی هم وجود داره، اما نه به شدت ردمی.
قابلیت مکالمه، ویژگی مشترکی دیگه‌ایه که هر دو مدل ساعت ردمی واچ 3 اکتیو و گلوریمی GS1 Pro دارن؛ البته در نظر داشته باشین که هیچکدوم از این دو مدل از سیم کارت پشتیبانی نمی کنن و صرفا از طریق اتصال به گوشی، قابلیت مکالمه دارن. کیفیت صدای رد و بدل شده در تماس با هر دو ساعت، خیلی خوبه و به راحتی میتونین در محیط های باز مثل پشت موتور یا موقعیت های مشابه که سر و صدا زیاده، یه مکالمه خوب و باکیفیت داشته باشین.

 

مقایسه رابط کاربری Redmi Watch 3 Active و Glorimi GS1 Pro

ساعت ردمی واچ 3 اکتیو، با برنامه مخصوص شیائومی یعنی Mi Fitness کار می کنه و در طرف مقابل، گلوریمی جی اس 1 پرو از برنامه اختصاصی Gloryfit بهره‌مند شده. محیط هر دو برنامه تقریبا مشابه همدیگه است؛ اما برنامه اختصاصی گلوریمی تنوع واچ فیس های کمتری داره و از این نظر ردمی بهتره.

مقایسه رابط کاربری Redmi Watch 3 Active و Glorimi GS1 Proیه مشکلی که شاید یه کم توی ذوقتون بزنه، بحث جفت کردن ساعت ردمی واچ 3 اکتیو با برنامه Mi Fitness هست که دردسر زیادی داره. البته چون فقط 1 بار قراره این مسیر رو طی کنین، میشه از این موضوع چشم پوشی کنیم.

 

کدوم ساعت هوشمند ارزش خرید بیشتری داره؟

اختلاف قیمت بین این ساعت‌ها حدود 400 تا 500 هزارتومنه و گلوریمی کمی گرون‌تره. همین تفاوت اندک هم باعث شده تا ارزش خرید GS1 Pro نسبت به رقیبش بیشتر باشه. اما چطور؟ جی اس وان پرو به خاطر طراحی بهتر و خوش دست تر، بدنه فلزی و مقاوم و همچنین داشتن نمایشگر بزرگتر، باکیفیت تر و روشن‌تر، ارزش خرید بیشتری داره. علاوه بر این تو اتصالش به گوشی هم به مشکل نمی‌خورین و چه گوشی شیائومی داشته باشین و چه هر مدل دیگه‌ای می‌تونین خیلی سریع ساعت رو باهاش جفت کنین. در حالی که تو ردمی مسئله اتصال ساعت به گوشی یکم دردسرسازه و حتی کسایی که گوشی‌های ردمی شیائومی دارن هم ممکنه تو جفت کردنش به مشکل بخورن.

نظر شما در مورد این ساعت‌ها چیه؟ اگه گوشی شیائومی دارین سراغ کدوم مدل میرین؟


نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 3 روز پیش
برچسب ها
تعداد نظرات : 0
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید