معرفی شیائومی Redmi Note 13 Pro

شیائومی توی رویداد سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور 1402) مدل های مختلف ردمی نوت ۱۳ رو معرفی کرد که هر کدوم، تغییرات مختلفی نسبت به نسل قبلی خودشون پیدا کردن. ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی، به به تراشه ۴ نانومتری و میان رده جدید کوالکام مجهز شده که عملکرد بهتری نسبت به تراشه نسل قبلی این گوشی داره. بریم ببینیم این گوشی جدید ردمی، چه حرفایی برای گفتن داره و در چه بخش هایی تغییرات ایجاد شده. پس با معرفی شیائومی Redmi Note 13 Pro همراه موبونیوز باشید.

 

سخت افزار شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو

اولین و مهمترین تغییر سخت افزاری نوت ۱۳ پرو برند ردمی نسبت به نسل قبلی، جایگزین شدن تراشه کوالکام با مدیاتک هست. اسنپدراگون ۷ اس نسل ۲، یه تراشه ۴ نانومتری میان رده با 4 هسته قوی با فرکانس ۲/۴ گیگاهرتز و ۴ هسته کم مصرف با فرکانس ۱/۹ گیگاهرتز هست که از پردازنده گرافیکی Adreno 710 هم برای پردازش کارهای گرافیکی استفاده می کنه.
ردمی نوت ۱۳ پرو، با سه رم مختلف ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5 و سه میزان حافظه ذخیره سازی داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی به بازار عرضه میشه که رم ۱۲ گیگ برای نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و رم ۱۶ گیگابایت، صرفا برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی این میان رده قابل انتخاب هست. ردمی نوت ۱۳ پرو، با رابط کاربری MIUI 14 و اندروید ۱۳ عرضه می شه.

سخت افزار شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو

 

صفحه نمایش و طراحی شیائومی Redmi Note 13 Pro

طراحی بدنه ردمی نوت ۱۳ پرو در گوشه ها یه کم صاف تر از نسخه قبلی شده و ماژول های دوربین هم یه مقدار بزرگتر شدن. نمایشگر این گوشی، یه پنل OLED با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل و حداکثر نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز هست که حداکثر روشنایی ۱۸۰۰ نیت رو بهتون میده و با گوریلا گلس Victus محافظت میشه و حسگر اثر انگشت گوشی هم زیر این نمایشگر قرار می گیره. ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی، توی ۴ تا رنگ سفید، آبی، مشکی و بنفش روشن به بازار عرضه می شه.

صفحه نمایش و طراحی شیائومی Redmi Note 13 Pro

 

دوربین Redmi Note 13 Pro

دوبین اصلی این گوشی، یه لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL HP3 سامسونگ هست که در کنار یه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یه دوبین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، ساختار کلی دوربین پشت گوشی رو تشکیل میدن و توانایی فیلمبرداری 4K هم دارن. دوربین جلوی ردمی نوت ۱۳ پرو هم یه لنز ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده که باهاش میتونین تا حداکثر کیفیت 1080p ویدیو ضبط کنید.

دوربین Redmi Note 13 Pro

 

باتری ردمی نوت ۱۳ پرو

باتری این گوشی، یه باتری لیتیوم پلیمری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی هست که با آداپتور شارژ سریع ۶۷ واتی شارژ میشه و به گفته ردمی، این آداپتور میتونه در مدت ۴۴ دقیقه، باتری این گوشی رو از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کنه.

 

جمع بندی

با توجه به تغییراتی که در بخش های مختلف ردمی نوت ۱۳ پرو نسبت به نسخه قبلی خودش ایجاده شده، میشه امیدوار بود که این گوشی، ارزش خرید خوبی رو به عنوان یه میان رده تقریبا ۱۸۰ یورویی در مقایسه با رقباش داشته باشه، یه میان رده با تراشه خوب و به روز، باتری با شارژدهی مناسب و شارژدهی سریع و البته طراحی بهتر و خوش دست تر نسبت به ردمی نوت ۱۲ پرو، ویژگی های مثبتی هستن که میتونن این گوشی رو بین گزینه های موجود در بازار، به عنوان یه میان رده خوب و نسبتا اقتصادی جا بدن. نظر شما در مورد مشخصات این گوشی چیه؟ به نظرتون تغییرات در جهت مثبتی بودن و یا شیائومی در این گوشی خیلی تغییرات جالبی ایجاد نکرده؟ توی کامنت ها برامون بنویسید که به نظرتون رقبای ردمی نوت ۱۳ پرو، چه گوشی هایی میتونن باشن و شما کدوم رو انتخاب می کنید؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 10 ماه پیش
تعداد نظرات : 73
5/ 4.4

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
mahdi140009

داداش مهدی دیگه جون مادرت اگه اومد برسی کن و ویدو شو بزار اون وقاله به درد نمیخره

۰۹ آبان ۱۴۰۲
mahdi8731

این گوشی ها نسخه ای چین هستن
اگه وارد بشه هم ارزش خرید نداره
نسخه ای گلوبال شیائومی برای بازار ما بهتره
البته بگم نسخه های گلوبال همیشه مقداری گرون تر از نسخه ای چین بودن

۲۸ مهر ۱۴۰۲
tahamousavi

شیائومی داره تلاش وافری در راستای اثبات کم تأثیر بودن عدد مگاپیکسل دوربین به تنهایی در کیفیت دوربین و عکسبرداری میکنه…

۲۴ مهر ۱۴۰۲
asha

گوشی خوبیه ، برای منی که پول پرچمدار ندارم کار رو در میاره 😁

۲۴ مهر ۱۴۰۲
Radman 88

قطعا نسبت به نسل قبلی خودش با این قیمت پیشرفت فوق‌العاده خوبی داشته

۲۴ مهر ۱۴۰۲
godrati

گوشی مناسبیه

۲۰ مهر ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

گوشی خوبیه 👌🏻

۱۷ مهر ۱۴۰۲
Mohammad456rahmani

بنظرتون بیاد ایران چقد پولش میشه بگید

۱۶ مهر ۱۴۰۲
a.m110

خیلی عالی هست

۱۵ مهر ۱۴۰۲
Babak.69

با این قیمت و با این پیشرفت و ترفیع در اکثر زمینه ها به نسبت نسل قبلی به نظر من بهترین میانرده بازار خواهد شد و هیج گوشی از هیج برندی به گرد پاش نمی‌رسه رقیب اصلیش poco f5 که احتمالا ازش خیلی گرون تر باشه

۱۴ مهر ۱۴۰۲
qazal

مگه همین دو ماه پیش ردمی نوت ۱۲ عرضه نشده بود؟🥲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
    Erfan_mobo

    ن ببین عرضه این گوشی ها اول تو چینه 4/5ماه بعد عرضه جهانی و ورود ب ایرانش شروع میشه برا همینه ک ما با فاصله کمی تو ی سال شاهد دو تا گوشی هستیم مثلا میبینی نوت 12تو بازار ایران هست 5ماه بعدش نوت13عرضه میشه تو چین

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
      qazal

      واقعا جالب بود من نمی‌دونستم
      دمت گرم واسه اطلاع رسانی

      ۱۵ مهر ۱۴۰۲
Mohammad456rahmani

سلام میگم واقعا ۱۸۰ یورو هستش یا الکی گفتن فک کنم تو ایران بیاد ۴۰ ۵۰ یورو بهش اضافه کنن

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Hwman

گوشی عالیییه

۱۲ مهر ۱۴۰۲
matin 777777

این گوشی یه گوشی با نمایشگر و دوربین عالی و چیپست مناسب و باتری خوب هستشت و اگه بیاد ایران تو بازه 13 تا 16 میلیون با حافظه و رم مختلف قرار میگیره

۱۲ مهر ۱۴۰۲
    Erfan_mobo

    میشه ب ما هم بگی چطوری حساب کردی بر چ اساسی
    ابن قیمت بهش دادی؟
    180دلار قیمت پایه نوت 13پرو میشه13ملیون! ؟؟

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
Hossein713

پیشرفت خیلی خوبیه
اگه با همین مشخصات و قیمت خوب وارد ایران بشه حسابی ب فروش میرسه و میترکونه

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Erfan.gh84

سلام ترو خدا بررسی ریلمی ۱۱ پرو پلاس رو بزار

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Mohammad456rahmani

قیمتش اگه ۱۸۰ یورو یعنی تقریبا ۹ میلیون باشه عالیه تا ۱۰ تومن باشه من میخرمش

۱۲ مهر ۱۴۰۲
amir137910

سلام لطفا گوشی ریلمی 11 پرو پلاس رو برسی کنین

۱۲ مهر ۱۴۰۲
zenith

👍🏻👍🏻👍🏻

۱۲ مهر ۱۴۰۲