مقایسه Redmi Note 13 Pro 4G و Redmi Note 13 Pro Plus

چند سالیه که شیائومی با تولید گوشی های لاین ردمی نوت مجموعه ای از امکانات مناسب رو با برچسب قیمتی منطقی در اختیار کاربران قرار میده. پس از تکرار‌ این موفقیت ها شیائومی اواخر سال ۲۰۲۳ سری ردمی نوت ۱۳ رو معرفی کرد که یک سری میان‌رده اقتصادی و به صرفه با قابلیت‌های جالبن. دو میان رده Redmi Note 13 Pro 4G و Redmi Note 13 Pro Plus با امکانات سخت افزاری نزدیک به هم و تفاوت قیمتی نه چندان زیاد وارد بازار موبایل کشور شدن که در مقایسه با رقبای هم‌قیمت ارزش خرید خوبی دارن. روی همین حساب اگه دنبال یه گوشی میان رده شیائومی با امکانات بالا و قیمت مناسب هستین؛ توی این مقاله مقایسه Redmi Note 13 Pro 4G و Redmi Note 13 Pro Plus موبونیوز با ما همراه باشین تا ببینیم بین این دو تا ردمی کدومش بهتره؟

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس و ۱۳ پرو ۴جی

اکثر کاربران گوشی های شیائومی رو با طراحی های جذاب و بامزه و گاهی عجیب و غریبشون میشناسن. توی طراحی درب پشتی و فریم میان رده Redmi Note 13 Pro 4G از پلاستیک با کیفیت استفاده شده که ظاهرش جذابه ولی از اون طرف به راحتی لکه و کثیفی رو به خودش جذب میکنه.
دوربین های پشتی گوشی شامل دو تا دوربین بزرگ اصلی و اولترا واید و یه دوربین ماکرو با چیدمان بدون جزیره تقریبا یک سوم بدنه پشتی رو در اختیار دارن. از اون طرف جلوی گوشی از شیشه ساخته شده و دوربین سلفی توی ناچ حفره ای زیر نمایشگر قرار داره. برای محافظت از نمایشگر گوشی از یه لایه گوریلا گلس ۵ استفاده شده که مقاومت زیادی در برابر خط و خش داره ولی بازم برای راحتی کار یه گلس و قاب محکم بخرین.

طراحی ردمی نوت ۱۳ پرو 4G
Redmi Note 13 Pro Plus با بدنه و فریم شیشه‌ای طراحی جذاب‌تر و درجه یک تری نسبت به Redmi Note 13 Pro 4G دارد

در مقابل شیائومی با بالا بردن قیمت گوشی تو میان رده Redmi Note 13 Pro Plus خلاقیت بیشتری به خرج داده که میخوام در ادامه براتون توضیح بدم. درب پشتی نماینده میان رده نوت ۱۳ پرو پلاس در دو مدل مختلف با روکش سیلیکون پلیمری (چرم مصنوعی) و شیشه ای در رنگ های سفید و مشکی ساخته شده که هر دو تا مدل جذابیت خاص خودشونو دارن. از اون طرف دوربین های پشتی گوشی با چیدمانی بدون جزیره بخش وسیعی از درب پشتی گوشی رو به خودشون اختصاص دادن.
جلوی گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از شیشه با کیفیت ساخته شده و دوربین سلفی توی ناچ زیر نمایشگر جا خوش کرده و به غیر از این نکته خاصی توی طراحی گوشی وجود نداره. برای محافظت از نمایشگر گوشی از یه لایه گوریلا گلس ویکتوس (Victus) استفاده شده که مقاومت زیادی در برابر خط و خش از خودش نشون میده؛ اما بازم به نظرم خریدن یه گلس و قاب هزینه زیادی نداره و شما رو از دردسر های اضافی نجات میده.

طراحی بدنه ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
چینش لنزها در دوربین ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس برخلاف رقیب ۱۳ پرو ۴جی خود بدون جزیره بوده و روی یک بدنه شیشه‌ای سوار شده است

اسکنر اثر انگشت توی هر دو تا میان رده ردمی به زیر نمایشگر گوشی منتقل شده که سرعت و کارایی بسیار بالای داره و انتظاراتمون رو برآورده میکنه. هر دو تا گوشی گواهی استاندارد در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و غبار رو دارن ولی این عدد در نسخه پرو پلاس IP68 بوده و تا عمق ۱.۵ متری زیر آب دوام می‌آورد ولی در نسخه پرو ۴جی IP54 است و چندان قوی نیست.

در حالت کلی میان رده Redmi Note 13 Pro Plus به دلیل ظاهر بروزتر و جذابیت بدنه، استفاده از فریم فلزی و گواهی ضد آب برتری بیشتری در مقایسه با رقیب داره و امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

مقایسه صفحه نمایش Redmi Note 13 Pro 4G و Redmi Note 13 Pro Plus

شیائومی برای میان رده Redmi Note 13 Pro 4G از یه نمایشگر آمولد ۶/۶۷ اینچی با رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ استفاده کرده که توانایی نمایش بیش از ۱ میلیارد رنگ رو داره. نمایشگر این گوشی نرخ بالای بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی رو داره که میتونین بین دو تا حالت کم مصرف ۶۰ هرتزی و حداکثری ۱۲۰ هرتزی یکی رو انتخاب کنین. متاسفانه نمایشگر این گوشی از استاندارد تصویر +HDR10 پشتیبانی نمیکنه که به نظرم چندان جالب نیست.
نمایشگر میان رده ردمی نوت ۱۳ پرو 4G نزدیک به ۸۹ درصد فضای جلویی گوشی رو به خودش اختصاص داده و تنها یه حاشه نازک مشکی داره. نمایشگر این گوشی توانایی تولید روشنایی ۵۰۰ نیت در حالت عادی و ۱۰۰۰ نیت در حالت خودکار رو داره که بر اساس ادعای چینی ها نمایشگر این گوشی میتونه توی حالت حداکثری روشنایی بالای ۱۳۰۰ نیت رو در اختیارتون بذاره. با این حساب نماینده میان رده ردمی نوت ۱۳ پرو 4G گزینه مناسبی برای استفاده توی محیط های باز و زیر نور خورشید محسوب میشه و میتونین فیلم ها و تصاویر رو بدون افت کیفیت تماشا کنین.

نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو 4G
عدم پشتیبانی از HDR10+ در گوشی Redmi Note 13 Pro 4G این گوشی را در بخش نمایشگر از رقیبش عقب انداخته است

در مقابل میان رده گرون قیمت Redmi Note 13 Pro Plus به یه نمایشگر ۶/۶۷ اینچی AMOLED مجهز شده که از رزولوشن بالای ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل پشتیبانی میکنه و توانایی نمایش بیش از ۶۸ میلیارد رنگ رو داره. شیائومی امسال مانور زیادی روی نمایشگر های 1.5k خودش داده که با این حساب ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس به دلیل داشتن این نمایشگر و همچنین قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ کیفیت تصویر بالاتری رو در مقابل رقیب داره.
نمایشگر این گوشی از نرخ بروزرسانی بالای ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی میکنه که میتونین بر اساس نیاز کاربری خودتون یکی از دو تا حالت کم مصرف ۶۰ هرتزی و یا حداکثری ۱۲۰ رو استفاده کنین. از اون طرف مطابق انتظارمون نمایشگر گوشی از استانداردهای تصویر دالبی ویژن، +HDR10 ،HDR10 و HLG پشتیبانی میکنه که با این حساب میتونین محتوای استریم رو با بهترین کیفیت ببینین.

نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

نمایشگر ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس مثل رقیبش نزدیک به ۹۰ درصد فضای جلویی رو به خودش اختصاص داده و در مقایسه با رقبای هم قیمت از حاشیه کمتری استفاده کرده. از اون طرف نمایشگر این گوشی توانایی تولید روشنایی ۵۰۰ نیت دستی و تا ۱۲۰۰ در حالت خودکار رو داره که به ادعای سازندگان میتونه توی حالت حداکثری روشنایی بالای ۱۸۰۰ نیت رو هم تولید کنه. با این اوصاف ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس رو میتونین توی محیط های باز و حتی زیر نور شدید خورشید استفاده کنین.

در حالت کلی نمایشگر میان رده Redmi Note 13 Pro Plus به دلیل داشتن روشنایی ثابت و پیک بیشتر، رزولوشن بالاتر و پشتیبانی از تمامی استانداردهای تصویر HDR برتری بیشتری در مقابل رقیب و امتیاز این بخش رو دریافت میکنه.

 

مقایسه قدرت پردازشی و سخت افزار Redmi Note 13 Pro 4G و Redmi Note 13 Pro Plus

توی بخش پردازشی میان رده جذاب Redmi Note 13 Pro 4G از تراشه جدید مدیاتک Helio G99 Ultra با معماری ۶ نانومتری استفاده کرده که یه ارتقای کوچیک در مقابل نسل قبلی هلیو G99 داره و توی کاربری های روزانه و معمولی عملکرد بازدهی مناسبی بهتون میده. این تراشه از ۸ هسته پردازشی شامل دو هسته اصلی ۲/۲ گیگاهرتزی Cortex-A76 در کنار ۶ هسته کم مصرف ۲/۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 ساخته شده که با هم بخش پردازشی میان رده شیائومی رو به عهده دارن.
در مقابل میان رده گرون قیمت Redmi Note 13 Pro Plus به تراشه نسبتا جدید و قدرتمند مدیاتک Dimensity 7200 Ultra با معماری ۴ نانومتری مجهز شده که عملکرد پردازشی مناسبی رو در مقایسه با رقبا توی استفاده های روزانه در اختیارتون میذاره. این تراشه از ۸ هسته پردازشی از جمله ۲ هسته اصلی ۲/۸ گیگاهرتزی Cortex-A715 در کنار ۶ هسته پشتیبان ۲/۰ گیگاهرتزی Cortex-A510 ساخته شده و برای بخش گرافیکی از پردازنده Mali-G610 MC استفاده میکنه.

تست بازی ردمی نوت ۱۳ پرو 4Gبر اساس داده های منتشر شده از بنچمارک های مختلف تراشه میان رده مدیاتک Dimensity 7200 Ultra توی بخش تک هسته ای تا ۲۷ درصد و توی بخش چند هسته ای تا ۱۹ درصد عملکرد و کارایی بهتری رو در مقابل تراشه Helio G99 Ultra از خودش نشون میده. توی اجرای بازی و برنامه های سنگین و نیمه سنگین تراشه دیمنستی ۷۲۰۰ پایداری مناسبی داره که میتونین بازی های جدید رو با نرخ کیفیت و نرخ فریم بالا اجرا کنین و اگه گرمای تراشه رو فاکتور بگیریم وضعیت خوبی داره. اما از اون طرف تراشه Helio G99 Ultra توی کاربری سنگین و بازی پایداری خوبی نداره و اصلا بدرد گیم نمیخوره. با این حساب اگر موبایل گیمر هستین و به هر دلیلی به سراغ میان رده Redmi Note 13 Pro 4G رفتین بهتره برای تجربه خالی از لگ گرافیک بازی رو روی حالت متوسط بذارین تا فریم بیشتری بهتون بده.

تست بازی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس
تست پردازنده Helio G99 Ultra به کار رفته در ردمی نوت ۱۳ ۴جی نشان داده که این تراشه توانایی اجرای بازی‌های سنگین را ندارد

میان رده گرون قیمت ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس تو ظرفیت های مختلف حافظه داخلی ۲۵۶ و رم ۸ تا ۱۲ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت و حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایت به بازار جهانی عرضه شده که انتخاب های زیادی رو پیش روتون قرار میده. در مقابل میان رده جذاب Redmi Note 13 Pro 4G با سه ترکیب حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت با رم ۸ و ۱۲ گیگابایت به بازار عرضه شده و جای رم ۱۶ گیگ توش خالیه.

در حالت کلی Redmi Note 13 Pro Plus توی بخش پردازشی عملکرد بالاتری داره و به دلیل داشتن حافظه رم بالاتر (۱۶) و ترکیب حافظه متنوع برتری بیشتری در مقابل رقیب از خودش نشون میده که به نظرم امتیاز بخش پردازشی بهش میرسه.

 

مقایسه باتری Note 13 Pro 4G و Note 13 Pro Plus

توی بخش باتری نماینده میان رده Redmi Note 13 Pro 4G از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده که تقریبا توی اکثر گوشی های میان رده و اقتصادی بازار همین ترکیب رعایت میشه. باتری این گوشی در حالت استندبای تا ۱۱۰ ساعت هم دووم میاره که روی این حساب با هر با شارژ کامل باتری میتونین تا ۳۹ ساعت برای زنگ زدن، ۱۰ ساعت وب گردی، ۱۳ ساعت تماشای ویدیو و ۷ ساعت بازی کردن روش حساب باز کنید.

باتری ردمی نوت ۱۳ پرو 4G

از اون طرف نماینده میان رده Redmi Note 13 Pro Plus هم مثل رقیب به یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری مجهز شده که توی استفاده های روزانه و ترکیبی تا یک روز کامل هم بهتون جواب میده. باتری این گوشی استندبای ۹۹ ساعتی داره که با این اوصاف برای ۲۵ ساعت زنگ زدن، ۹ ساعت وب گردی، ۱۲ ساعت فیلم دیدن و یا ۷ ساعت بازی کردن دووم میاره.

باتری ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

باتری ردمی نوت ۱۳ پرو 4G با آداپتور ۶۷ واتی داخل جعبه گوشی توی نیم ساعت تا ۷۳ درصد شارژ میشه و برای فول شارژ شدن تنها باید ۴۹ دقیقه صبر کنین. در مقابل Redmi Note 13 Pro Plus از یه آداپتور ۱۲۰ واتی پشتیبانی میکنه که باتری گوشی رو توی کمتر از یه ربع تا ۷۰ درصد شارژ میکنه و کمتر از ۲۰ دقیقه باتری فول شارژ میشه که از این نظر واقعا سرعت بالایی داره.

در حالت کلی توی بخش باتری نماینده میان رده Redmi Note 13 Pro 4G شارژدهی بهتری داره ولی از اون طرف نوت ۱۳ پرو پلاس تا دو برابر سریع تر شارژ میشه و به نظرم امتیاز بخش باتری رو دریافت میکنه.

مقایسه دوربین Redmi Note 13 Pro 4G و Redmi Note 13 Pro Plus

توی بخش دوربین میان رده Redmi Note 13 Pro 4G از دوربین های سه گانه شامل یه دوربین واید ۲۰۰ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/1.7، یه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و فاصله کانونی f/2.2 و در نهایت یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که به همراه فلش LED با چیدمان بدون جزیره رو درب پشتی گوشی سوار شدن. دوربین اصلی این گوشی توانایی فیلمبرداری با وضوح بالای 1080p و سرعت ۳۰ تا ۶۰ فریم رو بهتون میده.
در مقابل میان رده Redmi Note 13 Pro Plus از ترکیب مشابه دوربین واید دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، یه دوربین واید ۸ مگاپیکسلی و یه دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که به همراه فلش دوگانه با چیدمان بدون جزیره روی درب پشتی گوشی جای گرفتن. دوربین اصلی نوت ۱۳ پرو پلاس برخلاف رقیب توانایی فیلمبرداری با وضوح 4K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه داره.

 

عملکرد دوربین واید اصلی

دوربین اصلی میان رده Redmi Note 13 Pro 4G تصاویر رو به طور پیشفرض با وضوح ۱۲/۵ مگاپیکسلی ثبت میکنه که کیفیت و نوردهی مناسبی دارن و محدوده داینامیک و کنتراست در حد تعادل رعایت میشه. عکس های گرفته شده با دوربین واید گوشی کیفیت خوبی داره ولی اگه زیاد روی عکس ها زوم کنین ممکنه برخی از جزئیات نرم تر بشه و شارپ تصویر از بین بره. روی همین حساب برای گرفتن عکس های بهتر میتونین دوربین اصلی رو به اجبار روی حالت ۲۰۰ مگاپیکسلی تنظیم کنین که در این صورت عکس های با کیفیت رو ثبت میکنه ولی از اون طرف حجم هر فایل تا ۵۰ مگابایت هم خواهد رسید.

دوربین ردمی نوت ۱۳ پرو 4G
هر دو گوشی از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره‌مند شده‌اند که به سیستم ضدلرزش OIS مجهز است

عکس های گرفته شده با دوربین اصلی Redmi Note 13 Pro Plus کیفیت و نوردهی مناسبی دارن و محدوده داینامیک و کنتراست هم به طور کامل توشون رعایت شده. دوربین واید این گوشی توی پردازش و تشخیص رنگ سوژه ها و محیط مشکل داره و معمولا یه تن رنگ قرمز رو به عکس اضافه میکنه که توی پردازش نهایی پوست دست و صورت رو مایل به صورتی نشون میده. این مشکل حتی توی محیط های پارک و فضای سبز هم وجود داره و آسمون بالای سرتون رو با حاشیه های بنفش رنگ ثبت میکنه که برای دوربین غول این گوشی اصلا جذاب نیست.

 

عملکرد دوربین اولترا واید

دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی Redmi Note 13 Pro 4G برخلاف ظاهر و سایزش در شرایط نوری روز عکس های با کیفیتی رو ثبت میکنه که جزئیات و وضوح بالای دارن و محدوده داینامیک و کنتراست در حد تعادل رعایت میشه. از اون طرف توی محیط های باز و زیر نور خورشید هم دوربین کار خودشو رو بسیار عالی انجام میده و نویز خیلی کمی رو عکس میفته که به نظرم واقعا اعجاب انگیزه و توقع این کیفیت از دوربین واید گوشی نداشتم.
عکس های گرفته شده با دوربین اولترا واید میان رده ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس کیفیت معمولی دارن و بیشتر مواقع جزئیات تصویر از دست میرین؛ اما از اون طرف مطابق انتظارمون محدوده داینامیک، کنتراست و رنگ های محیط تا حد امکان رعایت میشه. دوربین اولترا واید این گوشی توی فضای باز و زیر نور خورشید عملکرد خوبی نداره و اکثرا نویز و تاری روی عکس هاش میفته. یکی دیگه از مشکلات دوربین اولترا واید به حاشیه های بنفش عکس برمیگرده که توی محیط های باز بیشتر خودشو نشون میده و متاسفانه عکس نهایی زیاد جالب نیست.

 

عملکرد دوربین ماکرو

دوربین ماکرو نوت ۱۳ پرو 4G توی شرایط نوری مناسب عکس های بدون نویز رو ثبت میکنه. اما از اون طرف به دلیل محدود بودن فاصله کانونی، رزولوشن پایین دوربین جزئیات سوژه ها و محیط زیاد نیستن که نمیشه ایراد خاصی ازش گرفت. در حالت کلی دوربین ماکرو این گوشی کیفیت عکسبرداری مناسبی رو بهتون میده و حتی با وجود نداشتن فوکوس اتوماتیک بازم زیاد توی ذوق نمیزنه.
دوربین ماکرو نماینده میان رده Redmi Note 13 Pro Plus کیفیت خوبی نداره و معمولا عکس های ثبت شده با این دوربین نرم، بدون جزئیات و پر از نویز هستن و به نظرم دوربین ماکرو گوشی در مقایسه با سال قبل حتی بهتر نشده و چند پله هم عقب گرد داشته که اصلا جالب نیست. شیائومی دوربین ماکرو این گوشی رو برای پر کردن قاب پشتی گذاشته و عملا نقشی توی بازی نداره که میتونین بخیالش شین و برای عکس های ماکرو از زوم ۲ و ۴ برابری دوربین اصلی استفاده کنین.

 

عملکرد دوربین سلفی

هر دو تا گوشی میان رده Redmi Note 13 Pro 4G و Redmi Note 13 Pro Plus از یه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی واید با فاصله کانونی f/2.4 استفاده میکنن که قابلیت فیلمبرداری با وضوح بالای 1080p و ۳۰ تا ۶۰ فریم بر ثانیه رو بهتون میده که در حد خودش خوبه انتظار شاهکار ازش نداریم. عکس های گرفته شده با دوربین سلفی هر دو تا گوشی توی شرایط نوری محیط عملکرد خوبی داره اما معمولا توی فضای باز و زیر نور خورشید وضعیت جالبی نداره و عکس های تاری و با نویز زیاد ثبت میکنه.

دوربین ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

دوربین اصلی هر دو تا میان رده ردمی نوت شیائومی توی فیلمبرداری و عکسبرداری توی روز و شب کیفیت قابل قبولی داره و در حد خودش کارتون رو راه میندازه. از اون طرف دوربین های سلفی دو تا گوشی توی شب وضعیت مناسبی ندارن و حتی با تلاش زیاد و فیلترهای جور واجور بازم نویز و تاری محسوسی روی عکس هاتون میفته.

در حالت کلی میان رده نوت ۱۳ پرو پلاس به دلیل مشکلات سخت افزاری بخش دوربین اونجوری که انتظار داشتیم عکاسی با کیفیتی نداره؛ اما از اون طرف نوت ۱۳ پرو 4G وضعیتش بهتره و عکس های با بهتری رو ثبت میکنه که اگه فیلمبرداری 4K رو فاکتور بگیریم امتیاز بخش دوربین به Redmi Note 13 Pro 4G میرسه.

 

مقایسه عملکرد نرم افزاری Redmi Note 13 Pro 4G و Redmi Note 13 Pro Plus

هر دو تا گوشی میان رده ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس و Redmi Note 13 Pro 4G به اندروید ۱۳ و پوسته اختصاصی MIUI 14 مجهز شده که محیط کاربری به مرتب روون و بدون باگی رو در مقایسه با مدل های سال قبل بهتون میده. رابط کاربری MIUI توی چند سال اخیر به دلیل استفاده از تراشه های با کیفیت مدیاتک و اسنپدراگون وضعیت بهتری پیدا کرده و دیگه اون باگ های وحشتناک و فریز شدن های طولانی رو نداریم.

نرم افزار ردمی نوت ۱۳ پرو 4G

روی این حساب در حال حاضر رابط کاربری شیائومی بعد از سامسونگ بهترین محیط کاربری رو در اختیارتون میذاره که توی گوشی های میان رده بسیار راضی خواهید شد. براساس اعلام شیائومی تمامی گوشی های سری ردمی نوت ۱۳ تا سه سال آپدیت نرم افزاری و تا چهار سال آپدیت امنیتی رو دریافت میکنن.

نرم افزار ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

با این اوصاف هر دو تا نماینده میان رده Redmi Note 13 Pro Plus و ردمی نوت ۱۳ پرو 4G کاندید دریافت بروزرسانی HyperOS و آپدیت سه ساله تا اندروید ۱۶ هستن.

 

مقایسه اسپیکر Redmi Note 13 Pro 4G و Redmi Note 13 Pro Plus

توی بخش اسپیکر میان رده Redmi Note 13 Pro 4G دو تا اسپیکر استریو قدرتمند داره که در بالای فریم گوشی کنار سنسور مادون قرمز و در بخش پایین فریم کنار پورت شارژ قرار داره. مجموعه اسپیکرهای این گوشی صدای خروجی با کیفیت و بیس مناسبی رو بهتون میده که گزینه مناسبی برای فیلم دیدن و بازی کردن محسوب میشه. از اون طرف به دلیل استفاده از جک ۳/۵ صدا میتونین هنوزم از هندزفری های سیمی قدیمی استفاده کنین.

اسپیکر ردمی نوت ۱۳ پرو 4G

در مقابل توی Redmi Note 13 Pro Plus هم دو تا بلندگوی استریو داریم که در بالا و پایین فریم فلزی گوشی تعبیه شدن که صدای دالبی اتموس و بیس بالایی بهتون میدن. توی این گوشی به دلیل طراحی جمع و جور شیائومی جک صدا حذف شده و فقط میتونین از هندزفری های سیم استفاده کنین. احتمالا شیائومی برای استفاده از گواهی ضد آب IP68 مجبور به این کار شده و گرنه اکثر گوشی های میان رده شیائومی جک صدا رو دارن.

اسپیکر ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

در حالت کلی هر دو تا گوشی میتونن صدای با کیفیتی رو تولید کنن و حتی توی محیط های پرسر و صدا کوچه و خیابون هم افت عملکرد ندارن؛ ولی اگه جک صدا خیلی براتون مهمه امتیاز این بخش رو به Redmi Note 13 Pro 4G خواهد رسید.

 

کدوم مدل ارزش خرید بیشتری داره؟

نماینده میان رده Redmi Note 13 Pro 4G توی ظرفیت حافظه ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایتی قیمت حدودی ۱۴ میلیون تومان (اسفند ۱۴۰۲) در بازار داره. در مقابل ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس با ترکیب حافظه داخلی و رم یکسان با قیمت حدودی ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان به فروش میرسه. با یه حساب سرانگشتی اینجا یه اختلاف قیمت ۷ میلیون تومان بین دو تا گوشی وجود داره که ممکنه توی تصمیم گیری نهایی شما تاثیر بذاره و به نظرم باید ارزش خرید هر دو تا گوشی رو اینجا مشخص کنیم.
اگه به موبایل گیمینگ علاقه زیادی دارین، سخت افزار نوت ۱۳ پرو پلاس بیشتر کارتون رو راه می‌ندازه و اجازه اجرای بازی‌های سنگین‌تری رو میده. اما از اونور ۱۳ پرو ۴جی خیلی برای بازی خوب نیست و تو کارای روزمره کارایی بیشتری داره. دوربین هر دو گوشی هم تقریبا شبیه به همه؛ بنابراین اگه عکاسی براتون مهمه و گیمر نیستین می‌تونین با انتخاب ۱۳ پرو ۴جی تو هزینه‌تون ۷ تومن صرفه‌جویی کنین و یه گوشی سبک بخرین که جک ۳.۵ هم داره و نیازی به هزینه اضافه برای هندزفری بلوتوث نداره. تازه این مدل امکان نصب کارت حافظه هم داره و میشه با قیمت پایین‌تر تهیه‌ش کرد تا بعدا با اضافه کردن حافظه فضاش رو بیشتر کنین. اما اگه گیمر هستین اوضاع فرق می‌کنه و باید سراغ رقیب پرو پلاسش برین که هم تراشه بهتری داره و هم رم بالاتری در اختیارتون قرار میده.

حالا که تا آخر مقایسه Redmi Note 13 Pro 4G و Redmi Note 13 Pro Plus با ما همراه بودین نظرات خودتون راجع این دو تا گوشی رو با ما توی کامنتا به اشتراک بزارین.

مقایسه مشخصات redmi note 13 pro 4g با redmi note 13 pro+

thumb مقایسه Redmi Note 13 Pro 4G و Redmi Note 13 Pro Plus
Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G
thumb مقایسه Redmi Note 13 Pro 4G و Redmi Note 13 Pro Plus
Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus
تاریخ عرضه

Announced2024, January 15

StatusAvailable. Released 2024, January 15

Announced2023, September 21

StatusAvailable. Released 2023, September 21

مشخصات بدنه

رنگ بندیMidnight Black, Lavender Purple, Forest Green

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic frame, plastic back

Weight188 g (6.63 oz)

Dimensions161.1 x 75 x 8 mm (6.34 x 2.95 x 0.31 in)

رنگ بندیBlack, White, Violet, Camo Green

SIMIP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus), aluminum frame

Weight204.5 g (7.23 oz)

Dimensions161.4 x 74.2 x 8.9 mm (6.35 x 2.92 x 0.35 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~88.9% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 1B colors, 120Hz, 500 nits (typ), 1000 nits (HBM), 1300 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, HDR10+, 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging67W wired, 50% in 16 min, 100% in 46 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

Charging120W wired, PD3.0, 100% in 19 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوعLi-Po 5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, 23mm (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide), 1/4", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@24/30fps, 1080p@30/60/120fps

ویژگیDual-LED dual-tone flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC

ChipsetMediatek Helio G99 Ultra

CPUOcta-core (2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G57 MC2

InternalUFS 3.1

Card slotNo

ChipsetMediatek Dimensity 7200 Ultra (4 nm)

CPUOcta-core (2x2.8 GHz Cortex-A715 & 6x2.0 GHz Cortex-A510)

GPUMali-G610 MC4

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

3.5mm jack 24-bit/192kHz audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A

5G bands1, 3, 5, 8, 28, 38, 41, 77, 78 SA/NSA

EDGE

GPRS

3G bandsCDMA2000 1xEV-DO

TechnologyGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

2G bandsCDMA 800

4G bands1, 3, 5, 8, 19, 34, 38, 39, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A (CA), 5G

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioFM radio

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

PositioningGPS (L1), GLONASS (G1), BDS (B1I), GALILEO (E1), QZSS (L1)

Infrared portYes

Bluetooth5.3, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioNo

USBUSB Type-C 2.0

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band

تست ها

بلندگو -26.4 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 382881 (v9), 428545 (v10) GeekBench: 1844 (v5), 1942 (v6) GFXBench ES 3.1: 15fps (offscreen 1080p)

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$226.99 / 301.65

SAR EU

Models

SAR

رنگ بندی

PriceAbout 250 EUR

SAR EU

Models

نویسنده : امیر بهمن پور
تاریخ انتشار 5 ماه پیش
تعداد نظرات : 9
5/ 4.1

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
tahamousavi

گیمرها هم بنظرم سراغ نوت ۱۳ پروپلاس نرن چون گزینه های خیلی بهتر و به صرفه تری وجود داره توی اون بازه قیمتی…

۱۰ فروردین ۱۴۰۳
Blackwhiteboard

این دیگ چه سمی بود
این دوتا گوشی هیچ جوره باهم قابل مقایسه نیستن😂

۰۸ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

جالب بود

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

مقایسه های عجیب قریب میزارین

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

خیلی ممنون تشکر

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

جالب بود

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Amir ali namaei

ویدیو مقایسه رو بزارین

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
EminEm 19

ویدیو مقایسع رو حتما بزار مقالع خوب نیست

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
    Mobin.sn

    👍

    ۰۷ اسفند ۱۴۰۲