امکانات و قابلیت های رابط کاربری realme UI

امکانات و قابلیت های رابط کاربری ریلمی

گوشی های realme به تازگی وارد بازار ایران شدن و احتمالا به زودی سهم بزرگی از بازار ایران رو مال خودشون میکنن. وقتی یه برند سعی میکنه محصولات و بازار خودش رو گسترش بده باید روی رابط کاربری خودش هم کار کنه! گوشی های ریلمی هم مثل خیلی از گوشی های موجود توی بازار ایران از سیستم عامل اندروید استفاده میکنه. ریلمی برای بهینه سازی این سیستم عامل از رابط کاربری اختصاصی خودش یعنی realme UI استفاده میکنه. توی این مطلب قصد داریم در مورد امکانات و قابلیت های رابط کاربری اختصاصی ریلمی باهم صحبت کنیم. اگر گوشی ریلمی دارید یا در آینده قصد خرید این گوشی ها رو دارید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

رابط کاربری realme UI

در حال حاضر روی گوشی های ریلمی شما نسخه 2 این رابط کاربری رو میبینید. یه رابط کاربری مینیمال و جذاب که امکانات شخصی سازی به شدت زیادی رو در اختیار کاربر ها قرار میده. قبل از هر توضیحی باید به این نکته توجه کنید که گوشی های ریلمی از اندروید 11 به عنوان سیستم عامل استفاده میکنن و همین موضوع باعث میشه تمام قابلیت ها و امکانات اندروید 11 رو همراه خودشون داشته باشن! توی ادامه این مطلب قصد داریم دو بخشی که توی این رابط کاربری خیلی خاص و ویژه هستن صحبت کنیم. قبل از هرکاری وارد تنظیمات بشید reign گوشی رو به کشور هند تغییر بدید. چون توی این کشور قابلیت ها و امکانات بیشتر در دسترس شما قرار میگیره!

Personalizations

اولین بخشی که توی این مطلب بهش می پردازیم، بخش Personalizations هستش! همونطور که از اسم این بخش پیداست، تمام تنظیمات مربوط به شخصی سازی محیط گرافیکی رابط کاربری realme UI توی این بخش قرار گرفته. وارد تنظیمات بشید و روی گزینه Personalizations کلیک کنید. توی این بخش به صورت آیکونی 10 زیر مجموعه میبینید که توی این بخش از مطلب در مورد امکانات تمام این 10 آیتم صحبت میکنیم!

Theme

توی این بخش شما میتونید تم کلی گوشی رو عوض کنید. تمام گوشی ها این بخش رو دارن اما نکته ای که در مورد رابط کاربری realme UI وجود داره اینه که شما به دریایی از تم های مختلف دسترسی پیدا میکنید که به راحتی میتونید از این تم ها برای محیط کاربری خودتون استفاده کنید و نیازی نیست کار خاصی انجام بدید. بیشتر این تم ها رایگان هستن اما تم های پولی هم توی این فروشگاه دیده میشه. شما میتونید با دانلود کردن هر تم تمام عناصر گرافیک این تم ها رو تغییر بدید که واقعا کار کردن با گوشی رو جذاب میکنه!

Wallpapers

توی بخش تصاویر پس زمینه شما به راحتی میتونید عکسیی که مورد نظرتون هست رو پیدا کنید. وقتی وارد این بخش میشید با دسته بندی های متفاوت و کاربردی طرف هستید و این دسته بندی ها به شما کمک میکنن تا بتونید سریعتر به اون عکسی که مد نظرتون هست برسید. بیشتر عکس ها رایگان هستن اما والپیپر های پولی هم توی این بخش دیده میشه. کیفیت و رزولوشن این والپیپر ها متناسب با رزولوشن نمایشگر شما تعیین میشه و شما میتونید بالاترین و مناسب ترین کیفیت رو برای گوشی خودتون انتخاب کنید!

Always-On Display

این قابلیت توی تمام گوشی هایی که نمایشگر امولد دارن وجود داره اما توی گوشی های ریلمی شما میتونید دریایی از طرح های مختلف برای Always-On Display داشته باشید. توی رابط کاربری realme UI شما میتونید صفحه Always-On Display رو کاملا شخصی سازی کنید. از طرح های مختلف گرفته تا آیکون ها و اطلاعاتی که روی این صفحه به شما نمایش داده میشه. اگر اهل Always-On Display باشید گوشی های ریلمی دستتون رو باز میذارن که هر کاری دوس دارید توی این بخش انجام بدید و این صفحه رو کاملا متناسب با نیازتون و به صورت کاملا کاربردی شخصی سازی کنید!

Icon styles

یکی از جذاب ترین بخش های رابط کاربری ریلمی همین بخش Icon styles هستش. وقتی وارد این بخش بشید با 4 مدل از تنظیمات مربوط به آیکون ها رو به رو هستید. Default، Material Style، Pebble و Custom که توی تمام این بخش ها شما میتونید هر کاری که دوست دارید با آیکون ها بکنید.  توی حالا Default میتونید سایز آیکون ها و آیکون های هر برنامه رو مشخص کنید. میتونید نوشته و اسم زیر هر آیکون رو متناسب با نیاز تون بزرگ و کوچک کنید یا حتی تمام نوشته ها رو حذف کنید. اگر Material Style رو فعلا کنید تمام آیکون ها پالت رنگی مربوط به تم رو به خودشون میگیرین. وقتی وارد بخش Custom بشید میتونید حتی فرم و استایل آیکون ها رو هم تغییر بدید. تمام این قابلیت ها و تنظیمات باعث میشه هیچ وقت از محیط کاربری گوشی خودتون خسته نشید و همیشه براتون جذابیت داشته باشه!

App layout

توی این قسمت میتونید تعیین کنید توی صفحه اصلی رابط کاربری چند ردیف و ستون از نرم افزار ها به شما نمایش داده بشه. شما میتونید 5 ستون و 6 ردیف رو حداکثر برای صفحه اصلی تعیین کنید. این تقسیم بندی به شما اجازه میده نرم افزار های کاربردی بیشتر رو روی صفحه اول داشته باشید و همچنین بتونید ویجت های بیشتری رو توی این صفحه قرار بدید. با تنظیمات این بخش میتونید صفحه اصلی گوشی خودتون رو هر مدلی که دوست دارید چیدمان کنید!

Fingerprint animation

اگر اهل انیمیشن و کلک های گرافیکی هستید این بخش براتون به شدت جذابه! توی این بخش از تنظیمات شخصی سازی میتونید انیمیشن حسگر اثر انگشت رو تغییر بدید و متناسب با اون تمی که گوشتون رو داره از انیمیشن های پیش فرض این رابط کاربری جذاب استفاده کنید. در حال حاضر 8 تا انیمیشن به صورت پیشفرض توی این بخش قرار گرفته که به احتمال زیاد در آینده تعداد این انیمیشن ها بیشتر میشه!

Colors

اگر اخبار دنیای تکنولوژِ رو پیگیری کنید احتمالا متوجه شدید که اندروید 12 منتشر شده و ما به صورت اختصاصی در مورد قابلیت ها و امکانات اندروید 12 توی مطلب جدا گتنه صحبت کردیم. توی نسخه جدید اندروید شما میتونید با استفاده از پالت های رنگی فضای رابط کاربری رو کامل یک دست کنید. این قابلیت توی رابط کاربری realme UI برای اندروید 11 وجود داره! شما توی این بخش به راحتی میتونید رنگ های رابط کاربری رو متناسب با بک گراند گوشیتون تغییر بدید و از این قابلیت اندروید 12 توی گوشی های ریلمی استفاده کنید و لذت ببرید!

Font & display size

توی این بخش هم ریلمی شما رو با دریایی از فونت ها مختلف رو برو میکنه! شما میتونید به راحتی فونت های مختلف رو روی گوشیتون نصب کنید و ازشون استفاده کنید. توی تنظیمات این بخش میتونید فونت ها رو از نظر سایز و کلفتی کاملا شخصی سازی کنید تا حس بهتری موقع کار کردن با گوشی به شما منتقل بشه. در ضمن توی این بخش فونت های فارسی هم وجود دارن که بدون هیچ زحمتی و به صورت مستقیم میتونید این فونت ها رو دانلود کنید و توی نرم افزار های مختلف ازشون استفاده کنید!

Notification drawer

این بخش مربوط میشه به تنظیمات بخش Notification center! این رابط کاربری برای تمام اجزای گرافیکی محیط کاربری قابلیت شخصی سازی قرار داده. توی تنظیمات این بخش شما میتونید فرم و آیکون های بخش Notification center رو متناسب با سلیقه خودتون تغییر بدید و همین موضوع باعث میشه تمام محیط رابط کاربری شما کاملا یک دست و جذاب به نظر برسه!

Edge lighting

آخرین بخشی که توی تنظیمات Personalizations وجود داره مربوط به زمانی میشه که شما یا از Always-On Display استفاده نمیکینید یا نمایشگر گوشی شما خاموش شده. Edge lighting توی رابط کاربری گوشی های شیائومی و سامسونگ هم وجود داره و شما میتونید توی این بخش تنظیم کنید موقع پیام اومدن اگر نمایشگر گوشی شما خاموش باشه حاشیه های نمایشگر با رنگ و انیمیشن های مختلف روشن بشه و شما متوجه بشید که نوتیفیکیشن دارید. همینطور که تا اینجا دیدید رابط کاربری realme UI دست شما رو باز میزاره تا شما بتونید تمام بخش های این رابط گرافیکی رو متناسب با سلیقه خودتون شخصی سازی کنید! واقعا قابلیت های شخصی سازی این رابط کاربری بی نظیره!

Convenience tools

خب تا اینجای مطلب فقط به قابلیت های شخصی سازی رابط کاربری realme UI پرداختیم. حالا قراره در مورد امکانات و قابلیت های جذاب این رابط کاربری صحبت کنیم که کار کردن با گوشی های ریلمی رو به شدت جذاب تر میکنه. برای دسترسی به این قابلیت ها و تنظیمات اون ها کافیه توی بخش تنظیمات Convenience tools رو پیدا کنید و وارد این بخش بشید. از اسم این بخش معلومه قرار یک سری ابزار به شما بده تا بتونید کاربری راحت تری رو تجربه کنید!

Navigation

اولین بخش که ابزار ها بهش می پردازده، نحوه راهبری گوشی هستش. از اونجایی که تمام گوشی های هوشمند جدید دکمه فیزیکی برای راهبری و جابه جا شدن توی منو ها مختلف رو ندارن، شما میتونید توی این بخش تنظیم کنید که از دکمه های مجازی استفاده می کنید یا با سوآیپ کردن قرار با گوشی کار کنید. توی این میتونید متناسب به چپ دست یا راست دست بودنتون دکمه های مجازی راهبری رو تنظیم کنید. میتونید موقع جابجایی بین نرم افزار های مختلف تعیین کنید که ویبره بزنه گوشی یا نه! تمام این قابلیت ها توی همین بخش در دسترس کاربر قرار میگیره!

Gesture & motions

توی این قسمت رابط کاربری realme UI شما رو با کلی جسچر تنها میذاره! شما میتونید با جسچر های مختلفی که هم به صورت پیشفرض و هم به صورت شخصی سازی شده میتونید تعیین کنید کار کردن با گوشی رو برای خودتون لذت بخش تر کنید. شما میتونید تعیین کنید موقعی که نمایشگر گوشی خاموشه با جسچر های حرکتی چه کار هایی انجام بشه یا چه نرم افزارهایی اجرا بشه. علاوه بر جسچر های فوق العاده ای که به صورت پیشفرض توی این بخش دیده میشه شما میتونید جسچر ها مختلف رو متناسب با نیازتون شخصی سازی کنید. این امکاناتی که رابط کاربری ریلمی در اختیار شما قرار میده واقعا بی نظیر و جذابه!

Screenshot

توی این بخش شما میتونید تعیین کنید که موقع کار کردن با گوشی با چه حرکتی از نمایشگر گوشی اسکرین شات گرفته بشه. هم میتونید از سه تا انگشت برای اسکرین شات گرفتن استفاده کنید هم به همون روش قدیمی با دکمه پاور و کلید های کنترل کننده صدا این اسکرین شات ها رو بگیرید. توی این بخش سه مدل اسکرین شات وجود داره. مدل اول از همون صفحه بدون کم و کاستی اسکرین شات میگیره. توی حالت دوم شما میتونید تعیین کنید که فقط قسمتی از نمایشگر رو ازش اسکرین شات بگیره و برای این کار کافیه سه تا انگشت رو روی نمایشگر قرار بدید و به سمت پایین بکشید. توی حالت سوم شما میتونید از یک وبسایت به صورت کامل اسکرین شات بگیرید و تمام اون وبسایت رو به صورت عکس ذخیره کنید!

Screen recording

این رابط کاربری به شما میده بتونید یه اسکرین رکورد حرفه ای داشته باشید بدون نیاز به هیچ نرم افزاری! توی بخش Screen recording شما میتونید کیفیت ویدئو ضبط شده رو تعیین کنید و حتی تعیین کنید با چه نرخ تازه سازی این ویدئو رو ذخیره کنه. در ضمن میتونید دوربین سلفی رو فعال کنید که اگر قراره روی اسکرین رکورد توضیحی بدید تصویر خودتونم توی ویدئو ضبط بشه. تمام این امکانات داخل خود رابط کاربری realme UI وجود داره و نیازی نیست نرم افزار اضافی نصب کنید. این رابط کاربری امکانات و قابلیت های به شدت جذابی رو توی خودش جا داده!

Assistive Ball

این قابلیت اولین بار توی رابط کاربری گوشی های آیفون قرار گرفت و بعد از اون پاش به گوشی های اندرویدی هم باز شد. شما توی این بخش میتونید با یه دکمه مجازی یک سری شورتکات ها رو موقع کار کردن با گوشی در اختیار داشته باشید. Assistive Ball توی رابط کاربری گوشی های ریلمی به شما این امکان رو میده که توی دو تا حالت این دکمه مجازی رو تنظیم کنید. شما میتونید برای این دکمه فیزیکی هم جسچر و شورتکات تعریف کنید و با ضربه زدن روی این دکمه اون جسچر رو داشته باشید. یا اینکه به صورت قدیمی و پیش فرض برای این دکمه نرم افزار ها مختلف رو تعیین کنید که وقتی روش ضربه میزنید این نرم افزار ها در اختیار شما قرار بگیره!

Smart Sidebar

همونطور که قبلا اشاره کردیم این رابط کاربری ترکیب جذابی از رابط کاربری های کمپانی ها بزرگه. شما این قابلیت Smart Sidebar رو توی رابط کاربری سامسونگ قبلا دیدید. شما میتونید با فعال کردن این قابلیت نرم افزار های پرکاربرد خودتون رو توی این بخش قرار بدید و به راحتی هر موقع که بهشون نیاز دارید توی کمترین زمان ممکن به این نرم افزار های کاربردی دسترسی داشته باشید. حتی میتونید دکمه اسکرین رکورد رو هم توی این منو کناری داشته باشید که میتونه حس کاربری جذابی رو به شما منتقل کنه!

Quick launch

با فعال کردن این قابلیت میتونید موقع باز کردن گوشی به نرم افزار های کاربردی تون دسترسی داشته باشید. شما میتونید این قابلیت رو فعال کنید و موقعی که انگشتتون رو روی حسگر انگشت نگه دارید به نرم افزار های که برای این بخش تنظیم کردید دسترسی پیدا میکنید. این قابلیت میتونه موقعی که خیلی فوری با یه نرم افزار کار دارید خیلی به دردتون بخوره!

Split screen

این قابلیت توی تمام گوشی های اندرویدی وجود داره. البته گوشی های آیفون به تازگی توی رابط کاربری شون به این قابلیت دسترسی پیدا کردن. شما با فعال کردن Split screen میتونید از قابلیت های مولتی تسکینگ که توی رابط کاربری realme UI در نظر گرفته شده، استفاده کنید. شما میتونید نمایشگرتون رو به دو قسمت تقسیم کنید تا بتونید همزمان با دو تا نرم افزار کار کنید. البته توی این بخش میتونید تنظیم کنید که حالت اسپیلیت تمام صفحه باشه یا به صورت پاپ آپ شناور نرم افزار دوم به شما نمایش داده بشه. 

جمع بندی

توی این مطلب سعی کردیم کاربردی ترین و جذاب ترین قابلیت ها و امکانات رابط کاربری realme UI رو به شما موبوبکس دوست داشتنی معرفی کنیم. همونطور که گفتیم تمام امکانات اندروید همراه این رابط کاربری هست و شما میتونید این قابلیت ها رو توی تنظیمات تمام گوشی ها اندرویدی پیدا کنید. البته این دو بخشی که بهش پرداختیم مخصوص گوشی های ریلمی هستش! حالا بنظرتون گوشی های ریلمی با این رابط کاربری جذاب میتونن سهم بیشتری از بازار ایران رو مال خودشون کنن؟! نظرات خودتون رو توی بخش کامنت ها با ما به اشتراک بذارید. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید!

نویسنده : علیرضا صفویه
تاریخ انتشار ۱۳ دی, ۱۴۰۰
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 626
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Abolfazl Nahidi

چقدر باحاله قابلیت هاش

۱۳ بهمن ۱۴۰۲
mamad6768

با سلام
من گوشی ریلمی 11 دارم ولی با اینکه region رو هند گذاشتم هیچکدوم از این گزینه ها برام نیومد
ممنون میشم راهنمایی کنین هرکسی که میدونه

۰۴ بهمن ۱۴۰۲
kakalop

سلام من منطقه رو روی هند کردم ولی تم رو برام نمیاره
چیکار کنم؟؟؟

۲۳ دی ۱۴۰۲
Jamal.

عالیه من میخوام همین گوشی رو بخرم خیلی گوشی خوبیه

۰۳ شهریور ۱۴۰۲
Jamal.

عالیه من میخوام همین گوشی رو بخرم

۰۳ شهریور ۱۴۰۲
anti.gen

جالبه🖒

۰۴ خرداد ۱۴۰۲
Mohammad3130

واقعا عالی هست realme ui

۰۷ مهر ۱۴۰۱
Mohammad3130

عالی

۰۷ مهر ۱۴۰۱