بررسی گوشی Realme GT3

ریلمی (Realme) با راه‌اندازی خط تولید گوشی‌های سری GT، شکاف بین گوشی‌های میان رده و پرچم‌دارش رو از بین برد. گوشی Realme GT 3‌ یکی از محصولات این خط تولیده که در 28 فوریه 2023 یعنی اواخر زمستان 1401 معرفی شد. شما با یه گوشی مجهز به نمایشگر AMOLED با اندازه 6.74 اینچ و البته رفرش ریت 144Hz طرف هستید. همونطور که احتمالاً حدس می‌زنید، این گوشی خفن با تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل اول و باتری قدرتمند با ظرفیت 4600 میلی آمپر تولید شده و برای کسایی که دنبال یک گوشی با قابلیت‌های نرم‌افزاری ویژه و دوربین‌های متعدد و با کیفیت هستن مناسبه. این گوشی به تازگی با گارانتی رسمی وارد بازار ایران شده و به نسبت امکانات قیمت مناسبی هم داره. بریم ببینیم این گوشی ریلمی توی ایران ارزش خرید داره یا نه؟ پس با بررسی گوشی Realme GT3 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی گوشی Realme GT3

طراحی گوشی ریلمی جی تی 3 نسبت به نسل قبلیش، GT2 تغییرات زیادی کرده. حالا یه گوشی با بدنه شیشه‌ای و فریم پلاستیکی داریم که با طراحی خاص قاب پشتی میتونه برای خیلیا جذاب باشه. در حالی که لمس بدنه گوشی بسیار لذت‌بخشه، روکشی از جنس شیشه روی اون کشیده شده که هر لحظه ممکنه فکر کنید گوشی داره از دستتون سر می‌خوره و می‌افته!
این گوشی فقط در دو رنگ سفید (Pulse White) و مشکی (Booster Black) تولید شده و دنبال رنگ‌های خاص و ویژه‌ای براش نباشید. با این حال، وقتی گوشی رو در دست می‌گیری، بخاطر جنس بدنه، وزن زیر 200 گرم و ابعادی که داره، حس خوبی رو تجربه می‌کنی.
نکته خیلی جالب درباره طراحی گوشی Realme GT3 نوع طراحی و چینش قطعات روی پنل پشتی اونه. ریلمی یک محفظه مستطیلی برای لنزهای دوربین در نظر گرفته که در کنارش، چراغ RGB خاصی دیده میشه. این چراغ RGB که به رنگ‌های مختلفی هم در میاد، وضعیت شارژ گوشی رو نشون میده و وسطش عبارت «Dare To Leap» که شعار کمپانی Realme‌ هست، حک شده.

بررسی طراحی گوشی Realme GT3

این چراغ RGB جذاب با افکت‌های مختلفی طراحی شده و شما می‌توانید وارد بخش تنظیمات گوشی بشید و افکت‌های مختلفی براش در نظر بگیرید تا شخصی‌سازی بشه. مثلاً وقتی باتری گوشی به زیر 20 درصد برسه، نور این چراغ قرمز میشه و وقتی که در حال شارژ باشه، به رنگ بنفش در میاد. 25 رنگ مختلف، 2 نوع ریتم و 5 حالت سرعت نور مختلف برای این بخش در نظر گرفته شده.
سه لنز دوربین گوشی ریلمی جی تی 3 در دو حلقه دایره‌ای شکل در پنل پشتی قرار داده شده؛ به همین دلیل وقتی از دور به گوشی نگاه می‌کنی تصور می‌کنی این گوشی فقط دو دوربین داره. در بخش‌های بعدی به صورت تخصصی درباره دوربین ریلمی GT3 صحبت می‌کنیم.
در پنل جلوی گوشی یک نمایشگر 6.74 اینچی با دوربین سلفی به چشم میخوره. حاشیه‌های باریکی دور صفحه نمایش وجود داره ولی به طور کلی نسبت نمایشگر به فریم بدنه 87.9 درصده. نکته جالب دیگه، اینه که با وجود نمایشگر بزرگی که Realme GT3 داره اما وزنش بیشتر از 200 گرم نشده و جزو گوشی‌های سبک وزن دسته‌بندی میشه. در مجموع گوشی ریلمی GT3 یه گوشی با طراحی نسبتا خاص و بدنه خوش دسته و میتونه در استفاده روزمره همراه مناسبی برای شما باشه.

 

بررسی صفحه نمایش ریلمی جی تی 3

صفحه نمایش ریلمی جی تی 3 یکی از مهم‌ترین برتری‌های این گوشی نسبت به گوشی‌های هم قیمت و هم نسلشه. این گوشی به نمایشگری با اندازه 6.74 اینچ مجهز شده که ابعاد گوشی را به 163.9 در 7.8 در 8.9 میلی‌متر می‌رسونه.
این نمایشگر از نوع AMOLED هست و قادره تا 1 میلیارد رنگ رو با وضوح بالا نمایش بده. چند ویژگی خاص برای نمایشگر این گوشی میشه نام برد که مهم‌ترین‌ها عبارت‌اند از:

  • رفرش ریت 144Hz: رفرش ریت یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یه صفحه نمایش محسوب میشه. هرچقدر نرخ تازه‌سازی تصویر یا همون رفرش ریت بیشتر باشه، کاربر می‌تونه تصاویری با سرعت تغییر بالاتر رو بدون تاری تماشا کنه. خوشبختانه نمایشگر این گوشی ریلمی به رفرش ریت 144 هرتز مجهز شده و همین موضوع باعث شده کسانی که می‌خوان با گوشی بازی کنند، تصاویر رو با بالاترین کیفیت و خیلی روان ببینن.
  • فناوری +HDR10: یکی دیگه از ویژگی‌های نمایشگر این گوشی، مجهز بودن به فناوری HDR10+ است که باعث میشه رنگ‌ها با کنتراست بیشتری تولید شده و کاربر رنگ‌های واقعی تصاویر رو بدون اغراق تماشا کنه.
  • رزولوشن 1240 در 2772 پیکسل: نمایشگر گوشی ریلمی جی تی 3 رزولوشن 1240 در 2772 پیکسل رو ارائه میده که یعنی تصاویر با بالاترین کیفیت و بدون تاری یا تیرگی قابل مشاهده هستن.
  • روشنایی بیشینه 1400 نیتی: روشنایی صفحه نمایش هرچه بیشتر باشه شما خیلی راحت تر میتونید توی محیط های باز و یا زیر نور مستقیم آفتاب از گوشی استفاده کنید. روشنایی در حالت دستی تا 480 نیت، در حالت خودکار تا 980 نیت و در زمان تماشای محتوای HDR تا حدود 1380 نیت میتونه افزایش پیدا کنه که به تجربه بهتر شما در زمان کار با گوشی کمک میکنه.

بررسی صفحه نمایش ریلمی جی تی 3

در مجموع نمایشگر گوشی همونطور که گفتیم عملکرد بسیار خوبی داره و با داشتن اندازه بزرگ، قابلیت های متنوع و همچنین رفرش ریت 144 هرتزی میتونه عملکرد نزدیک به گوشی های پرچمدار به شما ارائه کنه.

 

مشخصات باتری Realme GT3

باتری با ظرفیت بالا می‌تونه یه گوشی معمولی رو به یه گوشی پرکاربرد تبدیل کنه. این گوشی ریلمی به باتری 4600 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که باتری نسبتاً خوبی محسوب میشه. با یه بار شارژ‌ کردن باتری، در صورتی که استفاده دائمی و سنگینی از گوشی نداشته باشید، می‌تونید تا آخر روز شارژ‌ داشته باشید.

مشخصات باتری Realme GT3

اما نکته مهم‌تر درباره باتری ریلمی جی تی 3 قابلیت شارژ‌ سریعشه. این گوشی با آداپتور 240 واتی می‌تونه در عرض چند دقیقه به طور کامل شارژ‌ بشه. اگه از قابلیت فست شارژ گوشی استفاده کنید، 0 تا 50 درصد رو در کمتر از 3 دقیقه پر می‌کنه که واقعا ویژگی هیجان انگیزیه! و اگه نیاز ضروری به گوشی داشته باشید، با چند دقیقه صبر کردن و یه نفس کشیدن! میتونید مجددا از گوشی استفاده کنید. نکته جالب تر اینجاست که این شارژر در خود جعبه وجود داره و نیازی به هزینه اضافی ندارید. طبق بررسی‌های کارشنا‌س‌ها و ادعاهای شرکت ریلمی، باتری 4600 میلی آمپر ساعتی این گوشی، می‌تونه در عرض 10 دقیقه به طور کامل شارژ‌ بشه.

 

بررسی عملکرد دوربین ریلمی GT3

در بخش‌های قبل گفتیم که ریلمی برای گوشی GT3 در پنل پشتی سه دوربین و در بخش جلویی یک دوربین سلفی قرار داده. سه دوربین پشت گوشی در دو حلقه قرار داده شدن یعنی یکی از دوربین‌ها در حلقه بالایی و دو دوربین دیگه در حلقه پایینی جا داده شدن.
احتمالاً شرکت ریلمی قصد داشته با این شکل از طراحی، شکل ظاهری گوشی GT3 رو به گوشی‌های شرکت اپل نزدیک‌تر کنه. خب بریم و ببینیم چه لنزهای روی پنل پشتی این گوشی قرار داده شده:‌

  • لنز 50 مگاپیکسلی: مهم‌ترین دوربین این گوشی یه لنز 50 مگاپیکسلیه که با فاصله کانونی f/1.9 و عرض تصویر 24 میلی‌متر برای گرفتن عکس‌های عمومی کاربرد داره. عکاسی در طول روز، با این لنز کیفیت بسیار زیادی داره و وجود هوش مصنوعی روی گوشی ریلمی باعث میشه تصاویری بدون اغراق و واقعی‌تر گرفته بشه. نکته جالب درباره این لنز اینه که وقتی هوا تاریک میشه به طور خودکار تصاویر رو با حالت شب میگیره تا کیفیت بالاتری داشته باشن. عکس های ثبت شده با این لنز دینامیک رنج مناسب و رنگ های شبیه به واقعیت دارند. در محیط های داخلی نویز زیاد نیست و شارپنس و سایه ها مشکل خاصی ندارند.
  • لنز 8 مگاپیکسلی: دوربین دوم این گوشی یک دوبین 8 مگاپیکسلیه که به عنوان لنز اولترا واید یا فوق عریض شناخته میشه. این لنز فاصله کانونی f/2.2 داره و میتونه تصاویر 112 درجه‌ای بگیره. کنتراست و رنگ عکس های این لنز خوبه اما جزئیات، شارپنس و دینامیک رنج عکس ها خیلی جالب نیست و به هم ریختگی در گوشه عکس ها دیده میشه و به نسبت لنز اصلی این بخش اصلا کیفیت کافی رو نداره.
  • لنز 2 مگاپیکسلی: و لنز آخر که برای عکاسی میکروسکوپی طراحی شده فقط 2 مگاپیکسل کیفیت داره. فاصله کانونی این لنز f/3.3 در نظر گرفته شده تا بتونید با گوشیتون از قطره‌های روی برگ‌ها یا غذاهای چرب و خوشمزه عکاسی کنید. این لنز در حالت عادی عکس هایی با زوم 20 برابری میگیره که تا زوم 40 برابری دیجیتالی هم افزایش پیدا میکنه. عکس ها کیفیت قابل قبولی دارند اما خیلی قابل استفاده نیستند و بیشتر به درد پز دادن در جمع های دوستانه میخورن!

برای فیلمبرداری با دوربین این گوشی می‌تونید روی کیفیت ضبط فیلم‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید. این گوشی با فرمت پیش‌فرض 1080p و 30 فریم در ثانیه فیلمبرداری می‌کنه که می‌توانید اون رو به کیفیت 4K و 60 فریم در ثانیه هم ارتقاء بدید.

بررسی عملکرد دوربین ریلمی GT3

دوربین سلفی این گوشی یک لنز 16 مگاپیکسلیه که برای عکاسی با کیفیت HDR‌ امکانات خوبی در اختیار شما قرار میده. با این لنز می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 1080p و نرخ 80 فریم در ثانیه ضبط کنید که خیلی هم بد نیست. عکس های گرفته شده با این لنز خیلی رنگ های نرم، با نویز زیاد حتی در نور مناسب و جزئیات معمولی را ثبت میکنن و با اینکه دینامیک رنج و کنتراست عکس ها مناسبه اما دوربین سلفی آنچنان تعریفی نداره.

 

عملکرد پردازشی و نرم افزاری Realme GT3

کمپانی ریلمی از تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 برای گوشی GT3‌ استفاده کرده که نسبتا تراشه قدیمی محسوب میشه اما هنوز قدرت بسیار کافی برای اجرای اکثر بازی ها و برنامه ها داره. همچنین باید به رابط کاربری RealmeUI 4.0 که بر پایه اندروید 13 ساخته شده هم اشاره کرد که کار کردن با نرم‌افزارهای گوشی رو ساده‌تر کرده. بنابراین ما نه تنها با یک گوشی هوشمند قدرتمند، بلکه با یک گوشی مدرن از نظر سخت‌افزار روبه‌رو هستیم. البته برند ریلمی خیلی پشتبانی نرم افزاری طولانی مدتی از گوشی های خودش نمیکنه و این گوشی احتمالا فقط تا اندروید 15 رو دریافت کنه.
طبق بررسی‌های سایت Geekbench گوشی ریلمی GT3 در تست تک هسته‌ای در بین 30 گوشی برتر و در تست چند هسته‌ای در بین 20 گوشی برتر سال 2023 قرار داره. در سایت Antutu این گوشی با امتیاز بسیار بالای 1,050,000 در بین 10 گوشی برتر سال قرار گرفته. موضوع جذاب دیگه اینه که در تست‌های به عمل اومده، این گوشی دیرتر از بسیاری از گوشی‌های پرچمدار گرم شده که این یه امتیاز مثبت محسوب میشه.

عملکرد پردازشی و نرم افزاری Realme GT3

با بررسی ویژگی‌های سخت‌افزاری، پردازنده، رم و گرافیک گوشی Realme GT3 و نرخ فریم بالای 60FPS این گوشی برای انجام بازی‌هایی مثل Asphalt 9 یا Drift Racing 2 یا Call of Duty Mobile بالاترین کیفیت و کارایی رو ارائه میده. با توجه به این موارد این گوشی میتونه تجربه بسیار مناسبی رو در زمان اجرای بازی ها و نرم افزارهای سنگین ارائه بده. گوشی ریلمی GT3 در نسخه های مختلف از 8 تا 16 گیگ رم و از 128 گیگ تا 1 ترابایت حافظه عرضه شده که در بازار ایران بیشتر نسخه با 16 گیگ رم و حافظه 1 ترابایتی موجوده و میتونه عملکرد بسیار خفن و جذابی رو در بازی ها ارائه بده.

 

عملکرد اسپیکر Realme GT3

گوشی ریلمی جی تی 3 از یه اسپیکر استریو استفاده میکنه که اسپیکر دوم به عنوان اسپیکر مکالمه استفاه میشه و به همین خاطر صدا خیلی بالانس نیست و اسپیکر پایینی صدای نسبتا بلندتری رو پخش میکنه. کیفیت صدا خوب، بیس مناسب و در صداهای بالا هم به هم ریختگی زیادی نمیبینیم. صدا بلندی مناسبی داره اما در حد گوشی های پرچمدار قرار نمیگیره. از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست و باید به وسیله هندزفری بلوتوث به آهنگ مورد نظرتون گوش بدید که به کمک بلوتوث نسخه 5.3 و پشتیبانی از aptX HD میتونید کیفیت خوب و با تاخیر کمی رو داشته باشید.

 

آیا گوشی Realme GT3 ارزش خرید داره؟

گوشی Realme GT3 مثل خودروهای چینی بی‌نقص نیست ولی امکانات زیادی رو با قیمت کم در اختیار شما قرار میده. این گوشی به شارژر فوق سریع 240 واتی، نمایشگر بزرگ و با جزئیات عالی، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس قدرتمند و با عملکرد مناسب و نشانگر جذاب RGB‌ در پشت پنل و با طراحی خاص مجهز شده که همه اینها جذابیت‌های خاصی به این محصول ریلمی بخشیدن. البته دوربین نه چندان حرفه ای و رابط کاربری همراه با کمی باگ و پشتیبانی نرم افزاری نه چندان بلند مدت دو ساله و همچنین قدیمی بودن نسبی گوشی باعث میشه Realme GT3 با داشتن قیمت حدودی 23.5 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 16/1024 گیگابایتی در مقابل رقبایی مثل گوشی S23 FE سامسونگ یا گوشی Poco F5 Pro شیائومی با قیمت تقریبا یکسان خیلی گزینه جذاب تری نباشه.
با این وجود اگه دنبال یه گوشی قاتل پرچمدار با پردازنده قدرتمند، نمایشگر بزرگ و از همه مهمتر شارژر 240 واتی داخل جعبه سوپر فست شارژ هستید، گوشی ریلمی GT3‌ میتونه انتخاب خوبی برای شما باشه. قطعاً‌ از رانندگی با یه خودروی شاسی بلند چینی لذت خواهید برد!

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 35
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

با این حساب، باید به ریلمی به چشم یک شیائومی جدید نگاه کرد و ورود قدرتمندش به بازار ایران رو خوشآمد گفت…

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
Ahmaddosti

ریلمی انقلاب دوباره در گوشی های اندروید خواهد بود💯

۰۷ اسفند ۱۴۰۲
jiyar

من بین این گوشی و 13t شیائومی مرددم
گزینه های این جذابتره ولی نداشتن هیچ گونه گواهی مرددم میکنه
بعضی وقتا میگم یه گوشی زیر 20 میلیون بگیرم بهتره اینقدر خرج نکنم

۲۲ بهمن ۱۴۰۲
    7781Arashk

    من بین اینو 13t pro مونده بودم و اینو خریدم . خب اون یه مزایایی داره مثل همون گواهی و ضد آب بودن و گوریلاگلس ولی مشکلات زیادی هم داره که من اومدم سراغ این و بسیار راضی هستم

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
    Abolfazlll

    شما ممکنه به گواهی اعتماد کنید و گوشی رو ببرید زیر آب؟

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
7781Arashk

سلام من یک ماهی هست این گوشی رو دارم. فوق العاده س. کارآیی عالی و در هیچ موردی کم نمیاره. با این قیمت ارزش خرید بالایی داره. من قبلاً سامسونگ و شیائومی رو کار کردم ولی این گوشی با این مشخصات می‌تونه طیف وسیعی از کاربران رو راضی کنه به جرات میتونم بگم تا بازه قیمتی ۳۰ میلیون بی رقیبه.

۲۲ بهمن ۱۴۰۲
mohsenalia

خوبه

۱۰ بهمن ۱۴۰۲
shahab-021

شارژر ۲۴ واتی؟
یا ۲۴۰ واتی؟
😑

۱۰ بهمن ۱۴۰۲
Mojtaba2083

تو ایران جواب نمیده ولی اطلاعات فوق‌العاده‌ای داره

۰۹ بهمن ۱۴۰۲
Doji303

بدون شک ریلمی GT3 با کلی امکانات و چیپست قوی و رم یک ترابایتی و رام ۱۶ شارژر سوپررررر فست ۲۴۰ واتی وووو ارایه شده در سال ۲۰۲۳ با برچسب قیمتی ۲۲ تومنی ارزش خرید در قیاس با پوکو F5 پر از لگ و باگ و سام s23fe با رم ۸ و رام ۱۲۸ ارایه شده در سال ۲۰۲۳ جذابی نداره!!!!!!!!!!
اصلا کی گفته نمایشگر با نسبت ۸۹٪ بهتر از نمایشگر با نسبت ۸۴٪ هست اونم وقتی میتونی گوشی رو با شارژر لاکپشتی فوق سریع ۲۵ واتی فیک یه تومنی ۷۰ دقیقه ای فول شارژ کنی😂😂😂
امان از قدرت تبلیغات!!!!

۰۹ بهمن ۱۴۰۲
Vahid1358

گوشی جذاب و خفنیه

۰۹ بهمن ۱۴۰۲
arsalansh

با این پردازنده و این میزان حافظه و رم این گوشی بهترین عملکرد رو در بازی داره در رنج قیمت زیر ۳۰ میلیون تومان اما برای کار های روزمره چندان مناسب نیست باز هم البته بخاطر رقبایی که از سامسونگ و شیائومی و موتورولا داره .

۰۹ بهمن ۱۴۰۲
    Abolfazlll

    برای بازی مناسبه چطور میتونه کارای روزمره رو جواب نده؟

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
hamidreza1366

سلام خدمت شما دوستان گوشی هایی که از نظر ram cpu دوربین و… خوب باشن عالی هستن ممنون

۰۹ بهمن ۱۴۰۲
Mahdi.GH.87

سلام
بنظر من گوشی بدی نیست

۰۹ بهمن ۱۴۰۲