بررسی گوشی Realme C67 4G

برند ریلمی در طی سال‌های اخیر خودش رو به‌عنوان یکی از برندهای برجسته در زمینه گوشی‌های اقتصادی ثابت کرده و در قالب قیمت‌های مناسب، امکاناتی عالی رو برای گوشی‌هاش در نظر می‌گیره. مدل C67 4G ریلمی هم یکی دیگه از گوشی‌های اقتصادی این برنده که در دسامبر سال ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲) معرفی و در بازار عرضه شد. این گوشی با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی، انتظار خیلی‌ها رو برای خرید یک گوشی قیمت مناسب با دوربین عالی به پایان رسونده. حالا با بررسی گوشی Realme C67 4G می‌خوایم ببینیم برگ برنده این گوشی ریلمی، فقط دوربینشه یا واقعا ارزش خرید داره؟ با موبونیوز همراه باشید تا جواب این سؤال رو بگیریم.

 

بررسی گوشی Realme C67 4G از نظر طراحی و کیفیت ساخت

گوشی Realme C67 با اینکه در دسته گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیره، اما کیفیت بدنه خیلی خوبی داره. مشابه با بقیه گوشی‌های سری C ریلمی، این گوشی هم رنگ‌بندی جذابی داره و البته طراحیش بهبود پیدا کرده. حالا با ضخامت 7.6 میلی‌متری و 185 گرم وزن، یک گوشی خوش‌دست داریم که حس گوشی‌های اقتصادی رو القا نمی‌کنه و توی دست حس خیلی خوبی داره. رنگ قاب پشتی به صورت گرادینت مات هست و می‌شه از هر زاویه طیف رنگی خاصی رو به چشم دید. مات بودن قاب پشتی باعث می‌شه که کمتر لک اثر انگشت رو بگیره و یه مزیت بزرگ برای افرادی هست که گوشی رو بدون قاب استفاده می‌کنن. گوشی Realme C67 در ۲ رنگ زیر عرضه شده:

  • Black Rock (مشکی)
  • Sunny Oasis (سبز روشن)

در ادامه ویژگی‌های ظاهری این گوشی رو تو بخش‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

 

کیفیت بدنه Realme C67 4G

قاب پشتی از پلاستیک تولید شده، اما رنگ متالیکی که براش در نظر گرفتن جلوه سطح بالایی رو بهش داده. جزیره دوربین متفاوت با باقی بدنه است و براقه و کمی هم برآمده‌ست. این بخش تنها قسمت بدنه‌ست که ممکنه لک اثر انگشت رو به خودش بگیره. همچنین احتمال می‌ره به خاطر هم‌سطح نبودن با بدنه، به مرور زمان دچار خش بشه.

کیفیت بدنه Realme C67 4G

روی هم رفته، این گوشی نسبت جایگاهش کیفیت بدنه خوبی داره. این ویژگی که در بیشتر قسمت‌ها اثر انگشت روش نمی‌مونه، می‌تونه مزیت قابل‌توجهی باشه.

 

پنل جلوی گوشی Realme C67

برعکس گوشی‌های پیشین سری C، مدل Realme C67 از فناوری پانچ هول (Punch Hole) برای دوربین سلفی استفاده می‌کنه که یکی از نشونه‌های گوشی‌های میانرده و باکیفیته. حرفی از محافظ صفحه گوریلا گلس برای این مدل زده نشده، اما احتمال می‌ره پنل جلویی این گوشی برای استفاده روزمره به اندازه کافی مقاوم باشه.

 

طراحی اطراف بدنه Realme C67 4G

لبه‌های Realme C67 تخت هستن و در گوشه‌ها خمیدگی پیدا می‌کنن. دکمه‌ها و پورت‌های استاندارد مشابه با مدل محبوب C55 روی لبه‌های این گوشی به چشم می‌خوره. دکمه ولوم و پاور که البته اسکنر اثر انگشت هم هست، روی لبه راست گوشی تعبیه شدن. روی لبه پایینی، اسپیکر، میکروفون، پورت USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری به چشم می‌خوره. گوشی C67 ریلمی دارای اسپیکر دوگانه‌ست که دومین اسپیکر روی لبه بالایی تعبیه شده. لبه سمت چپ هم میزبان خشاب سیم‌کارته که دو تا سیم‌کارت رو به‌ همراه یک کارت حافظه میکرو اس دی تو خودش جا می‌ده.

بررسی حسگر اثر انگشت Realme C67 4G

کلید پاور Realme C67 نقش حسگر اثر انگشت رو هم ایفا می‌کنه. از اونجایی که حسگر روی لبه راست گوشی قرار گرفته دسترسی بهش راحته؛ هر چند که خیلی‌ها اسکنر زیر نمایشگر رو ترجیح می‌دن.

 

طراحی دوربین‌های گوشی Realme C67

گوشی C67 ریلمی دارای دو لنز دوربینه که زیر هم روی جزیره براق گوشی قرار گرفتن. دور هر لنز رو یه حلقه طلایی در بر گرفته که خیلی‌ها معتقدند با طراحی قاب پشتی نمی‌خونه. برعکس خیلی‌ها هم از این نوع طراحی استقبال کردن و به نظرشون نسبت به طراحی گوشی‌های قبلی این سری پیشرفت داشته.

گوشی C67 ریلمی با دارا بودن گواهی IP54، در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاومه. یعنی نمی‌تونین گوشی رو در آب فرو ببرید، اما از پس پاشیدن مقداری مایعات بر میاد. 

 

بررسی Realme C67 از نظر صفحه نمایش

پنل ۶.۷۲ اینچی گوشی Realme C67، نسبت ۸۷.۸٪ نمایشگر به بدنه رو برای این گوشی به ارمغان آورده که مقدار قابل‌توجهیه. عواملی که باعث این درصد خوب می‌شن اولا حاشیه‌ گوشی هست که نسبت به اقتصادی بودنش، کمترین حالت ممکن رو اشغال کرده. بعدی هم دوربین سلفی که داخل پانچ هول گرد وسط صفحه قرار گرفته و جای خاصی رو اشغال نمی‌کنه. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۳۹۲ dpi رو به وجود آورده و این گوشی رو به گزینه‌ای مناسب برای وب‌گردی، مطالعه و تماشای فیلم و سریال تبدیل کرده. 

 

بررسی Realme C67 از نظر صفحه نمایش

روشنایی C67 تا ۹۵۰ نیت می‌رسه که ویژگی قابل‌توجهی برای گوشی‌های اقتصادی به شمار میاد. با این میزان از روشنایی و با توجه به اینکه نمایشگر انعکاس خیلی کمی داره، می‌تونید با Realme C67 4G بیرون از خونه کار کنید و اونقد به مشکل برنخورید. پنل این نمایشگر از نوع IPS LCD هست که خب طبق انتظارمون تولید و عمق رنگ عالی‌ای نداره. نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش Realme C67 فقط 90 هرتزه که ببا توجه به مدل‌های 120 هرتزی این روزا کمی پایینه. یکی از مزایای گوشی در این بخش، نرخ ۱۸۰ هرتزی تاچ سمپلینگ هست که باعث می‌شه واکنش خیلی سریعی در برابر لمس صفحه داشته باشه.

 

در مجموع نمی‌شه انتظار خیلی بالایی از نمایشگر گوشی‌های اقتصادی داشت و Realme C67 هم در حد خودش کیفیت قابل‌قبولی رو ارائه می‌ده. همچنین این گوشی نسبت به نسل قبلی، روشنایی بیشتری داره و راحت‌تر می‌شه زیر نور خورشید باهاش کار کرد.

 

نقد و بررسی باتری و شارژدهی C67 ریلمی

گوشی Realme C67 با وجود اینکه بدنه نازک و ظریفی داره، باتری ۵ هزار میلی‌آمپری رو توی خودش جا داده که این میزان ظرفیت باتری رو بیشتر توی گوشی‌های میان‌رده می‌بینیم. اگر سراغ کارهای سنگین نرید، این گوشی به‌ راحتی ۱ روز و نیم رو دوام میاره. این گوشی همچنین مجهز به فناوری شارژ سریع SuperVOOC هست و یه شارژر ۳۳ واتی هم توی جعبه داره. این شارژر می‌تونه در عرض نیم‌ ساعت باتری گوشی رو ۵۰ درصد شارژ کنه و برای شارژ کامل تقریبا ۱ ساعت و نیم باید منتظر بمونید. 

 

شاید سرعت شارژ اونقدر سریع نباشه، اما باید توجه کنیم که با یه گوشی اقتصادی طرفیم و البته ظرفیت بالای باتری ما رو از دائم شارژ کردن بی‌نیاز می‌کنه.

 

بررسی دوربین گوشی Realme C67

مشابه با نسل پیشین، Realme C67 4G هم از ترکیب دوتایی لنز اصلی واید و لنز تشخیص عمق برای تصاویر پرتره استفاده کرده. در این مدل خبری از سنسورهای دیگه نیست که خب برای یک گوشی اقتصادی منطقی به نظر میاد. لنزهای به کار رفته در Realme C67 عبارت‌اند از:

  • دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل واید
  • دوربین تشخیص عمق: ۲ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل واید

برگ برنده Realme C67 4G در برابر گوشی‌های اقتصادی دیگه و البته نسل پیشین خودش، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلیش هست که از سنسور ISOCELL HM6 سامسونگ استفاده می‌کنه و دست بر قضا کیفیت خیلی خوبی هم داره.

بررسی دوربین گوشی Realme C67

به غیر از قابلیت‌های استاندارد و رایج توی خیلی از گوشی‌ها مثل عکس پرتره، اسلوموشن، تکست اسکنر، تایم لپس یا پانوراما، دوربین Realme C67 قابلیتی به نام Street Mode داره که بهتون اجازه می‌ده نسبت به فاصله کانونی‌تون بتونید جزئیات بیشتری رو توی تصویر ثبت کنید و همچنین فیلترهای مختلفی رو در اختیارتون می‌ذاره.

 

عملکرد دوربین اصلی Realme C67

همونطور که اشاره کردیم، دوربین C67 ریلمی بزرگ‌ترین مزیتش نسبت به هم‌رده‌های خودشه. باید بگیم که کیفیت سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی عملکردی عالی توی نور خوب داره و تصاویر رو با جزئیات بالا و رنگ‌های برجسته و دقیق ثبت می‌کنه. این سنسور از زوم 3x هم پشتیبانی می‌کنه که البته دیجیتال زوم به حساب میاد و نمی‌شه ازش انتظار کیفیت مشابه با عکس‌هایی که با سنسورهای تله‌ فتو گرفته می‌شه رو داشت. با وجود این، عملکرد خوبی داره و زمانی که نیاز به عکسبرداری سوژه‌ها از نزدیک دارید، حسابی به کارتون میاد. دوربین Realme C67 همچنین زوم 5x رو هم پشتیبانی می‌کنه، اما استفاده از این میزان زوم در این گوشی پیشنهاد نمی‌شه. سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی، عملکرد قابل‌توجهی نداره و شاید بهتر بود به‌ جاش از سنسور اولترا واید استفاده می‌شد. البته که می‌شه از این مسئله چشم‌پوشی کرد چون کیفیت خوب سنسور اصلی این مشکل رو پوشش می‌ده.

روی هم رفته، اگر بین گوشی‌های اقتصادی دنبال دوربین باکیفیت می‌گردید، C67 ریلمی می‌تونه انتخابی عالی براتون باشه. عملکرد دوربین این گوشی در نور مناسب، به نسبت قیمت گوشی خیلی عالی به حساب میاد.

 

عملکرد دوربین جلوی Realme C67 4G

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی Realme C67، عملکرد قابل‌قبولی داره. این گوشی برای سلفی‌های خودمونی یا ضبط ویدئوهای کوتاه برای استوری مناسبه، اما اگر انتظار کاربرد حرفه‌ای‌تری از دوربین سلفی دارید، بهتره سراغ مدل‌های دیگه برید. 

 

عملکرد دوربین C67 ریلمی در شب

مثل خیلی از گوشی‌های دیگه، کیفیت تصاویری که در نور کم ثبت می‌شه، نسبت به تصاویر ثبت‌شده در روز افت چشمگیری داره. جزئیات و شارپ بودن تصویر در شب و کلا نور کم پایین میاد و همچنین توی نقاط تاریک‌تر، مقداری نویز دیده می‌شه. نمی‌شه ایراد زیادی از کیفیت دوربین Realme C67 در شب گرفت، چون به هر حال عملکرد بهتری از باقی گوشی‌های هم‌رده خودش داره. 

 

کیفیت فیلمبرداری با Realme C67

گوشی C67 ریلمی با هر دو دوربین‌های جلو و عقب، فیلمبرداری تا کیفیت ۱۰۸۰ با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه رو پشتیبانی می‌کنه. کیفیت ویدئوهای ضبط‌شده با دوربین عقب در نور خوب خیلی خوبه، اما مشابه با عملکرد عکسبرداری کیفیتش در شب افت چشمگیری پیدا می‌کنه. ریلمی برای این گوشی، قابلیتی به نام Ultra Steady Mode در نظر گرفته که همون استابلایزرشه و تا حدی حرکات اضافی دوربین رو می‌گیره.

 

بررسی گوشی Realme C67 4G از نظر سخت افزار و نرم افزار

برعکس مدل Realme C55 که نسخه‌های بیشتری داشت، C67 ریلمی در سه نسخه با حافظه‌های ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شه. این مدل نسبت به مدل‌های قبلی در زمینه سخت‌افزاری پیشرفت کرده و به جای چیپست مدیاتک، از اسنپدراگون ۶۸۵ استفاده می‌کنه که توی گوشی‌های اقتصادی زیاد باهاش مواجه می‌شیم. این چیپست می‌تونه از پس کارهای روزمره بدون لگ بر بیاد، اما نمی‌تونید انتظار اجرای روون بازی‌های سنگین رو ازش داشته باشید.

روی هم رفته، سخت‌افزار C67 عملکرد روون‌تری در جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها نسبت به پردازنده هلیو G88 مدل C55 داره.

 

پایداری سخت افزار C67 ریلمی

اگر قصد دارید با Realme C67 سراغ بازی‌های سنگینی مثل Genshin Impact برید، باید توقعاتتون رو پایین‌تر بیارید. در بهترین حالت می‌تونید بازی رو روی حالت مدیوم قرار بدید که البته با کمی افت فریم مواجه می‌شید. برای عملکرد بهتر، باید بازی رو روی حالت Low قرار بدید. 

پایداری سخت افزار C67 ریلمی

در مجموع، اجرای بیشتر بازی‌ها روی Realme C67 4G امکان‌پذیره و اگر گرافیکشون رو روی حالت پایین‌تری تنظیم کنید، تا حدی می‌تونید از بازی‌ها لذت ببرید. 

 

بررسی رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری Realme C67 4G

گوشی Realme C67 از رابط کاربری Realme UI روی اندروید ۱۴ استفاده می‌کنه. این رابط کاربری خیلی ساده‌ست و عملا چیز خاصی برای ارائه نداره؛ بنابراین کار باهاش راحته. اپلیکیشن‌های زیادی روی این رابط کاربری نصبه که می‌تونید حذفشون کنید.

قابلیت جالبی که در گوشی‌های سری C برند ریلمی دیده می‌شه، قابلیت مینی کپسول هست که ما رو سریعا یاد داینامیک آیلند آیفون‌ها میندازه. مینی کپسول، نواریه که بالای صفحه میاد دور دوربین پدیدار می‌شه و قابلیت‌های محدودی ارائه می‌ده. نسخه‌ای که توی Realme C67 در نظر گرفته شده حالا علاوه بر وضعیت شارژ، اطلاعات آب و هوا و گام‌شمار رو هم نمایش می‌ده و همچنین می‌شه آهنگ در حال پخش رو رد کرد. البته نمی‌شه مینی کپسول رو مزیت بزرگی دونست؛ چون گوشی فاقد نمایشگر همیشه روشن هست و عملا وجود مینی کپسول چندان فایده‌ای نداره. 

بررسی رابط کاربری گوشی Realme C67

برند ریلمی برای این گوشی ۲ سال به‌روزرسانی اصلی و ۳ سال به‌روزرسانی‌ امنیتی رو تضمین کرده که بد نیست. اما لازمه اشاره‌ای کنیم به وعده شرکت سامسونگ که برای گوشی‌های سری A، چهار سال آپدیت نرم‌افزاری و ۵ سال آپدیت امنیتی رو ارائه می‌ده و خیلی بهتره.

در بخش ارتباطات هم Realme C67 به بلوتوث نسخه ۵.۰ مجهزه و از شبکه 4G و وای‌فای دو بانده پشتیبانی می‌کنه. نسخه 5G این گوشی هم معرفی شده که تفاوت‌های برجسته‌ای با Realme C67 4G داره.

 

بررسی Realme C67 در بخش اسپیکر

گوشی C67 برعکس مدل‌های قبلی سری C ریلمی، به اسپیکر دوگانه استریویی در لبه بالا و پایین مجهز شده که با توجه به رنج قیمتیش، برتری خوبی به حساب میاد. با این اسپیکرها تفکیک صدای خوب و متعادلی رو خواهید داشت که راضیتون می‌کنه، اما نمی‌شه گفت کیفیت فوق‌العاده‌ای دارن. جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در Realme C67 حذف نشده و برای کسایی که کیفیت هدفون‌های سیمی رو ترجیح می‌دن مزیت خوبیه. 

 

آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟

این گوشی نسبت به مدل پرفروش قبلی یعنی Realme C55 در زمینه‌هایی مثل روشنایی نمایشگر، اسپیکر دوگانه و کسب گواهی IP54 پیشرفت داشته، اما بزرگ‌ترین تفاوتش با مدل‌های پیشین و همینطور گوشی‌های دیگه در این بازه قیمتی، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلیشه که تو رده اقتصادی نادره. قیمت گوشی Realme C67 4G در حال حاضر 160 یورو اعلام شده و تو بازار ایران (اسفند ۱۴۰۲) حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ تومنه. 

بنابراین با توجه به قیمت گوشی اگه با بودجه 7 یا 8 میلیونی دنبال گوشی می‌گردین، تو برندهای سامسونگ و شیائومی گزینه‌هایی مثل Samsung A15 4G و Redmi Note 13 4G رو دارین که هم نمایشگر بهتری دارن و هم کیفیت بدنه بالاتری بهتون میدن. ردمی نوت ۱۳ حتی دوربین 108 مگاپیکسلی هم در اختیارتون می‌ذاره و تو سلفی بهتره!

نویسنده : سارا رمضانی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 19
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Ali6678

بدک هست

۲۸ اسفند ۱۴۰۲
Ahmaddosti

گوشی اقتصادیه خوبیه تراشه مدیتک میزاشت بهتر از این دراگون در میومد تووی پایین رده ها

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Hossein_sh

رقیب شیایومیش بهتره بنظرم

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
Emran.B1388

بدک نیس

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
Amir 1789

کلا گوشی چینی ارزش خرید نداره همون سامسونگ بخریم بهتره

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
mms2099

طراحی حپی برداری شده از آنر و باقی جنبه ها کپی برداری از شیائومی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

بد نیس 🖖🏻

۲۳ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

جالبه

۲۲ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

گوشی بدی نیست.

۲۲ اسفند ۱۴۰۲
majid_kh

خیلی خوب نیست

۲۲ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

اخه حرف از اینه که اون ۱۰۸ هم احتنالا عدد و رقمه و در عمل فرق زیادی با بقیه رقبا شاید نداشته باشه

۲۲ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

آیفون همچین دوربینی نمیذاره
اینا از کجا میارن این دوربینارو؟

۲۲ اسفند ۱۴۰۲
Ali6678

خوبه

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Hossein713

بدک نیست

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

معمولی

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Eliya kohandani

خوبه بد نیست ولی دوربین 108 مگاپیکسلی اش واقعا تبلیغه

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

جالبع بدک نیست

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
SinaRe8596

بدی نیست

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
alirza.amiry

Bad nist

۲۱ اسفند ۱۴۰۲