بررسی مشخصات گوشی Realme C53

برند ریلمی 4 5 سالی میشه که به حوزه گوشی های هوشمند وارد شده و توی یکی دو سال اخیر هم مدل های مختلف این برند، مخصوصا نمونه های اقتصادی ترش به بازار ایران هم راه پیدا کرده و میشه از گوشی های این برند به عنوان گوشی هایی زیبا و خوش دست بین باقی رقبا یاد کرد. جدیدترین گوشی اقتصادی این برند، یعنی گوشی ریلمی C53 به تازگی با قیمت حدودی 6.5 میلیون تومان به بازار ایران راه پیدا کرده و قراره ببینیم این گوشی چه عملکردی در بخش های مختلف داره و به نسبت قیمت در مقایسه با باقی گوشی های هم رده میتونه گزینه قابل توجه و با ارزش خرید بالایی باشه؟ با بررسی مشخصات گوشی Realme C53 همراه موبونیوز باشید، تا به پاسخ این سوال ها برسیم.

 

بررسی طراحی ریلمی C53

گوشی ریلمی C53 چند تا نکته مثبت و قابل توجه داره که طراحی و ظاهر گوشی یکی از همین بخش هاست و میتونه این گوشی رو به نسبت رقبا و باقی گوشی های اقتصادی دیگه بالا بکشه و یه مقداری جذابش بکنه. از لحاظ ظاهری این گوشی بیشترین شباهت رو به گوشی آیفون 13 داره و فقط یه مقداری درازتر شده، اما از لحاظ دیزاین کلی تفاوت خیلی زیادی با گوشی پرچمدار اپل نداره. بدنه کاملا پلاستیکی ساخته شده اما پنل پشتی یه مقداری حس شیشه صیقل خورده رو منتقل میکنه. در دو رنگ مشکی و طلایی عرضه میشه که طراحی این دو رنگ هم مقداری با هم متفاوته. رنگ مشکی یه پنل مشکی ماتی داره که قسمت پشتی یه حس شنی و دون دون مانندی رو به شما میده اما رنگ طلایی (Champion Gold) یه مقداری براق تر ساخته شده و یه طراحی راه راه طوری داره و که در مقابل نور یه انعکاس جالبی داره.

بررسی طراحی ریلمی C53

بدنه ابعاد مناسب و جمع و جوری داره و با اینکه ریلمی از یه نمایشگر بزرگ 6.74 اینچی برای این گوشی استفاده کرده، اما با داشتن قطر 7.5 میلیمتری، وزن 182 گرمی و یه طراحی کاملا تخت در پنل پشتی و فریم، یه گوشی خیلی خوش دست و سبک به حساب میاد و بین گوشی های اقتصادی دیگه یه طراحی خوب و یه بدنه خوش دست و جذاب برای گوشی C53 استفاده شده. شاید طراحی تخت لبه های این گوشی در طولانی مدت یه مقداری باعث اذیت شدن انگشت دست بشه ولی در کل طراحی و بدنه خوش ساختی داره.

جزیره دوربین هم یادآور گوشی های آیفونیه و از یه بخش مربعی شکل که دو تا لنز اصلی دوربین به همراه یه فلش LED رو به صورت مثلثی در خودش جای داده، استفاده میکنه. این بخش از جنس شیشه مانند و براقی ساخته شده و توی دو مرحله برآمدگی داره ولی این برآمدگی خیلی زیاد و اذیت کننده نیست. دیگه نوشته خاصی در پنل پشتی دیده نمیشه و فقط پایین این بخش لوگو Realme به چشم میخوره.

مشخصات بدنه گوشی realme c53

بریم سراغ فریم گوشی. روی لبه راست طبق روال همیشگی، دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور رو میبینیم که حسگر اثر انگشت هم با این دکمه ترکیب شده و سرعت و دقت مناسبی هم موقع استفاده کردن داره. سمت چپ درگاه سیم کارت قرار گرفته که میتونه به صورت همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی کنه. بالای گوشی هیچ خبری نیست. پایین گوشی تک اسپیکر، میکروفون، درگاه تایپ سی و جک 3.5 میلیمتری صدا قرار گرفته.

صفحه نمایش خیلی طراحی خفن و خاصی نداره و مثل باقی گوشی های اقتصادی، حاشیه زیادی در این بخش دیده میشه، مخصوصا از پایین نمایشگر. دوربین سلفی هم توی یه ناچ قطره ای وسط صفحه نمایش قرار گرفته. از محافظ صفحه نمایش پیش فرض و یا گواهی IP برای این گوشی خبری نیست که با توجه به قیمت هم انتظار زیادی نمیشه داشت. در مجموع این گوشی با توجه به قیمت و بازه ای که قرار داره، کیفیت ساخت بسیار مناسبی داره و میتونه به عنوان یه گوشی خوش دست و زیبا، گزینه مناسبی به حساب بیاد.

 

مشخصات صفحه نمایش Realme C53

در این بخش با امکانات قابل قبول و مناسبی طرف هستیم. گوشی ریلمی C53 از یه نمایشگر 6.74 اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن 1080 استفاده میکنه که جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی رو به نمایش میزاره. البته مشکلات پنل های LCD، مثل زاویه دید و روشنایی محدود در اینجا دیده میشه اما با توجه به قیمت میشه گفت عملکرد قابل قبول و مناسبی داره و میتونه کار رو براتون در بیاره. روشنایی خیلی زیاد نیست و در حالت خودکار میتونه تا حدود 560 نیت افزایش پیدا کنه و استفاده از گوشی توی محیط های پر نور و روشن تا حدودی بدون مشکل امکان پذیره.

مشخصات صفحه نمایش Realme C53

رفرش ریت 90 هرتزی برای گوشی استفاده شده که میتونه باعث سریع تر و روون تر شدن عملکرد گوشی بشه و تا حدودی کار با گوشی رو جذاب تر میکنه و با توجه به بازه قیمتی گوشی نکته مثبتی به حساب میاد. یه قابلیت جالب در این بخش، قابلیت Mini Capsule که کاربردی شبیه به دینامیک آیلند گوشی های اپل داره و توی ناچ سلفی یه سری پاپ آپ و هشدار به شما نمایش داده میشه. البته هنوز کاربردهای خیلی زیادی برای این مینی کپسول تعبیه نشده و بیشتر جنبه فان و خوشگلی داره. مثلا موقعی که گوشی رو به شارژ بزنید، به صورت یه پاپ آپ مقدار درصد باتری و سرعت شارژ رو به شما نمایش میده یا اگر برای مصرف دیتای اینترنت محدودیت گذاشته باشید، توی این بخش به شما در صورت تموم شدن یا نزدیک شدن به این حد یه هشدار میده. شاید هم در آینده قابلیت های جدید دیگه ای با آپدیت های نرم افزاری به این بخش اضافه بشه. در مجموع صفحه نمایش خوب و مناسبی به نسبت قیمت داره و میتونه کار رو به خوبی برای شما در بیاره.

 

بررسی عملکرد باتری ریلمی سی 53

در این بخش ظرفیت باتری آشنای 5000 میلی آمپر ساعتی رو میبینم که در کنار پردازنده و صفحه نمایش کم مصرف گوشی باعث میشن، ریلمی C53 بتونه به راحتی و مشکل خاصی در استفاده معمولی رو به سنگین، مثلا چرخیدن توی شبکه های اجتماعی، چند دست بازی کردن و تماشای فیلم و مقداری عکاسی یه روز کامل بهتون شارژ بده و تبدیل به یه گوشی اقتصادی مناسب برای استفاده روزمره و عادی بشه.

بررسی عملکرد باتری ریلمی سی 53

یه آداپتور ۳۳ واتی با قابلیت VOOC اختصاصی ریلمی، داخل باکس گوشی قرار داره که باعث میشه این گوشی اقتصادی سرعت شارژی نزدیک به گوشی های میان رده داشته باشه. 50 درصد باتری توی حدود 33 تا 35 دقیقه شارژ میشه و شارژ کاملش هم در حدود یک ساعت و نیم الی یک ساعت و 25 دقیقه زمان میبره. در مجموع پکیج باتری با توجه به اندازه و سایز گوشی بسیار مناسبه و هم شارژدهی و هم سرعت شارژ خیلی خوبی داره.

مشخصات شارژدهی گوشی realme c53

 

بررسی دوربین سی 53 Realme

ریلمی برای گوشی C53 از یه دوربین دوگانه استفاده کرده که شامل یه سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و یه سنسور تشخیص عمق 0.3 مگاپیکسلی میشه. یه دوربین 8 مگاپیکسلی هم برای لنز سلفی استفاده شده که امکانات این بخش رو کامل میکنه.  دوربین اصلی در شرایط نوری مناسب عکس های با کیفیت خوب و جزئیات مناسبی رو ثبت میکنه و رنگ عکس ها هم بسیار خوبه. روشنایی خوبی هم توی عکس ها دیده میشه، البته یه مقداری عکس ها بیش از حد پردازش میشن و مقداری از واقعیت فاصله میگیرن. عکاسی توی شب همراه با نویز نسبتا زیادی انجام میشه و کیفیت و جزئیات هم خیلی تعریفی نداره و در کل اگه شرایط نوری مناسب نباشه، نمیتونه عکس های خیلی خوبی رو تحویل شما بده.

بررسی دوربین سی 53 Realme

عملکرد لنز فرعی هم خیلی تعریفی نداره و عکس های پرتره نسبتا خطای زیادی توی تشخیص سوژه دارند، اما میشه گفت کیفیت در این بخش بد نیست. عکس های دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی خوب و قابل قبوله و میشه ازشون توی شبکه های اجتماعی استفاده کرد، البته انتظار زیادی رو از این بخش نباید داشته باشید. لنز اصلی با کیفیت 1080 و 30 فریم میتونه فیلمبرداری کنه که توی دوربین سلفی این قابلیت محدود به کیفیت 720 و 30 فریم میشه. کیفیت و رنگ های ویدیوهای لنز اصلی تا حدودی مناسبه و میشه ازشون استفاده کرد، اما ویدیوهای لنز سلفی خیلی خفن نیست.

در مجموع کیفیت بخش عکاسی به نسبت قیمت بد نیست و لنز اصلی میتونه عکس های مناسبی رو به شما تحویل بده، امکانات جانبی خیلی زیادی نداره و بخش فیلمبرداری هم خیلی تعریفی نیست، البته نباید انتظار زیادی از این بخش روی گوشی های اقتصادی داشته باشید.

 

مشخصات پردازشی Realme C53

تراشه Unisoc T612 برای این گوشی استفاده شده که خیلی تراشه قدرتمند و خفنی به حساب نمیاد اما در کل تجربه مناسبی رو از استفاده از گوشی به شما میده. در استفاده روزمره و عادی با اینکه خیلی گوشی سریع و روون نیست اما لگ و باگ خاصی هم دیده نمیشه و میتونه یه تجربه مناسب رو به شما بده. البته استفاده از رفرش ریت 90 هرتزی باعث میشه تا حدودی تجربه کار با گوشی بهتر بشه. اگه بخواید با گوشی بازی کنید، توی بازی هایی مثل کالاف دیوتی موبایل باید جزئیات رو روی پایین ترین حالت ممکن قرار بدید تا بتونید یه تجربه با لگ و باگ خیلی کم و روونی داشته باشید و در این بخش هم میتونه یه تجربه خوب رو به نسبت قیمت به شما بده.

مشخصات پردازشی Realme C53

در یه نسخه با 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه که مشخصات سخت افزاری مناسبی برای یه گوشی اقتصادی به حساب میاد و با اضافه کردن 6 گیگ فضای ذخیره سازی مجازی میتونید تجربه نسبتا روون تری رو موقع کار با گوشی داشته باشید. به خاطر داشتن اسلات کارت حافظه ذخیره سازی به صورت مجزا که امکان پشتیبانی از کارت های میکرو SD تا ظرفیت 2 ترابایتی رو هم داره، بابت این مورد هم میتونه خیالتون راحت باشه.

 

مشخصات رابط کاربری realme c53

از رابط کاربری مخصوص خود ریلمی به نام Realme UI T و اندروید ۱۳ استفاده شده که نسخه سبک تر شده، Realme UI معمولی گوشی های دیگه این برند به حساب میاد و رابط کاربری سبک تر شده باعث میشه تجربه نرم افزاری گوشی به روز و نسبتا سبک باشه و فشار زیادی به گوشی موقع اجرای برنامه های مختلف وارد نشه. آیکون ها و ظاهر رابط کاربری شبیه به اندروید خام طراحی شده و امکانات شخصی سازی نسبتا مناسبی هم داره. بیشتر برنامه های از قبل نصب شده مخصوص خود ریلمی اینجا دیده میشه ولی خیلی اذیت کننده نیست و می‌تونید اکثر این برنامه ها رو حذف کنید. در مجموع رابط کاربری این گوشی میتونه یه تجربه مناسب رو به شما بده، البته ریلمی مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری این گوشی رو مشخص نکرده اما به احتمال زیاد مثل باقی گوشی های اقتصادی نهایتا یه آپدیت اندروید برای این گوشی عرضه بشه.

 

بررسی اسپیکر ریلمی سی 53

اسپیکر مونو برای گوشی استفاده شده که میتونه صدا رو تا 150 درصد بلند کنه و به خاطر این موضع بلندی صدای خوبی رو میتونید داشته باشید، البته کیفیت و تفکیک صدا به خوبی بلندی نیست و متوسط به حساب میاد. جک 3.5 هم روی این گوشی قرار گرفته تا بتونید بدون مشکل خاصی از هندزفری و یا هدست های با سیم خودتون برای گرفتن صدای بهتر استفاده کنید.

بررسی اسپیکر ریلمی سی 53

 

آیا Realme C53 ارزش خرید داره؟

گوشی ریلمی C53 به سه تا دلیل میتونه ارزش خرید داشته باشه، یکی طراحی خیلی خوب و جذاب و خوش دستش که یه نمایشگر بزرگ رو با ابعاد و وزن مناسب در اختیار شما میزاره. دومی شارژدهی و سرعت شارژ خوب گوشی که به راحتی یک روز کامل بهتون شارژ میده و خیلی سریع هم مجددا شارژ میشه. دلیل سوم هم رابط کاربری سبک و روون گوشی هست که میتونه تجربه روزمره مناسبی رو در اختیار شما بزاره. دوربین و سخت افزار گوشی خیلی خفن نیستند و به نسبت قیمت عملکرد متوسط رو به پایینی رو در اختیار شما میزارند، صفحه نمایش هم قابل قبوله و جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و رفرش ریت 90 هرتزی هم تا حدودی میتونه تجربه کار با گوشی رو روون تر کنه.

به نسبت گوشی شیائومی Redmi Note 12 4G که قیمت تقریبا یکسانی داره، یه مقداری صفحه نمایش و پردازنده ضعیف تری داره، اما حدود 500 600 هزار تومان ارزونتره. به نسبت گوشی سامسونگ A14 در همه بخش ها تقریبا عملکرد بهتری داره و قیمت نسبتا یکسانی هم داره. پس اگه دنبال یه گوشی در بازه 6 تا 7 میلیون تومان هستید، گوشی Realme C53 میتونه یه گزینه جذاب و قابل تفکر باشه. البته اگه برند براتون اهمیت داره، شاید کمی انتخاب این گوشی براتون سخت باشه چون در هر صورت لوازم جانبی محدودتری تو بازار داره و برای فروش گوشی هم کار آسانی نخواهید داشت.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 7 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 20
5/ 4.3

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Hamid.Fazli

ساده و شیک…
کم دیده شدن برندش .دلیلی خوبی برای ضعفش نمیتونه باشه…

۲۶ دی ۱۴۰۲
AboravA

خیلی عالی و تمیز مخصوصا توی بخش طراحی و ارزش خرید خیلی خوب تو این رنج قیمت

۱۸ دی ۱۴۰۲
Sina Amr

کسی که در حد استفاده روزمره بخواد کار کنه، به دردش میخوره؟
نه گیم ، نه برنامه سنگین، نه تولید محتوا
خیلی خوب به نظر میاد…

۲۵ آبان ۱۴۰۲
tahamousavi

بدک نیست…

۲۵ مهر ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

خوشم نیومد 👎🏻

۱۸ مهر ۱۴۰۲
a.m110

دست به عصا هستش

۱۵ مهر ۱۴۰۲
amir137910

لطفا گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس رو معرفی کنین ممنون میشم و اینکه مقایسه کنین با رقبای خودش

۱۳ مهر ۱۴۰۲
qazal

به کجا رسیدیم که گوشیه شیش میلیونی شده اقتصادی🥲🫠

۱۳ مهر ۱۴۰۲
M.B.a

به درد آدم های مسن خیلی می خوره

۱۳ مهر ۱۴۰۲
Glvsid

سلام

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Hossein713

ب نظر میاد گوشی خوبی باش

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Nurse

عجب تقلید ناشیانه‌ای از اپل زدن

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Mohammad456rahmani

قشنگه

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Hwman

دوربینش شبیه دوربین گوشی های اپله

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Soheil1386

خوشگله خیلی

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Mahayd24

ریلمی سلطان گوشی های خوشگل موشگل

۱۲ مهر ۱۴۰۲
alirza.amiry

jazab nist

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Limb0onTop

گوشیه خوبیه

۱۲ مهر ۱۴۰۲
SinaRe8596

ار حق نگذریم گوشی بدی نیست

۱۲ مهر ۱۴۰۲
Erfan.gh84

سلام لطفا بررسی ریلمی ۱۱ پرو پلاس رو بزارید

۱۲ مهر ۱۴۰۲