بررسی گوشی Realme C51

گوشی ریلمی C51 4G به تازگی با مشخصات و قیمت اقتصادی وارد بازار شده. این گوشی از نظر عملکرد و کارایی برای اجرای برنامه‌ها و کارهای روزمره کاربران بسیار مناسب است. گوشی Realme C51 شباهت بسیار زیادی با Realme C53 دارد که یک هفته قبل از رونمایی Realme C51 در هند معرفی شد و نمونه جدیدتری از Realme C53 محسوب می‌شود. در ادامه ویژگی‌ها و عملکرد این گوشی هوشمند را به صورت دقیق‌تر بررسی میکنیم تا ببینیم در مقایسه با گوشی های اقتصادی از برندهای محبوب تر بازار مثل شیائومی و سامسونگ ارزش خرید داره یا نه؟ پس با بررسی گوشی Realme C51 همراه موبونیوز باشید.

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت ریلمی C51

گوشی هوشمند Realme C51 4G از طراحی و کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و طراحی بخش پشتی گوشی Realme C51 بسیار به گوشی ریلمی C53 شباهت دارد. البته در طراحی کلی از گوشی های آیفون سری 13 به بعد الهام زیادی گرفته شده! ابعاد و وزن مناسبی برای این گوشی در نظر گرفته شده و در ساختار بدنه، پنل جلویی از جنس شیشه و قاب پشت و فریم از جنس پلاستیک می‌باشد. طراحی به گونه‌ای ساخته شده که زیبایی و کیفیت ساخت را میشه کاملا مشاهده کرد و از لحاظ ظاهری گوشی زیبا و شیکی به نسبت قیمت به حساب میاد.

صفحه نمایش این گوشی دارای حاشیه‌های کمی است و حدود 85.5 درصد از پنل جلویی را صفحه نمایش تشکیل داده. سایز صفحه نمایش 6.74 اینچ است که در قسمت بالای گوشی در یک بریدگی قطره ای دوربین سلفی قرار گرفته است.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت ریلمی مدل C51

در پشت گوشی realme C51 یک سوم بالایی بدنه براق‌تر می‌باشد و حاوی دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین تشخیص عمق میدان و فلش LED است. ریلمی C51 در دو رنگ سبز نعنایی (Mint Green) و مشکی (Carbon Black) ارائه شده است.

ضخامت 7.99 میلی‌متری و وزن 186 گرمی این گوشی باعث شده گوشی خوش دست و راحت باشه و با توجه به طراحی تخت گوشی در استفاده طولانی مدت فشار خیلی زیادی به دست وارد نمیکنه. حسگر اثر انگشت در لبه راست گوشی و روی دکمه پاور قرار گرفته که سرعت مناسب و دسترسی راحتی در هنگام کار با گوشی و باز کردن قفل صفحه نمایش به شما میدهد. برای جمع بندی گوشی ریلمی C51 از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت با توجه به ویژگی‌های استفاده شده و دقت در جزئیات طراحی، یک گزینه جذاب و زیبا در بین گوشی‌های هوشمند اقتصادی به حساب میاد.

 

بررسی صفحه نمایش realme C51

ریلمی C51 از صفحه‌نمایشی با اندازه 6.7 اینچی LCD، رزولوشن 720×1600 پیکسل (+HD) دارای یک تصویر با کیفیت مناسب و وضوح قابل توجه است و نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی باعث ایجاد یک تجربه بصری خوب با توجه به بازه قیمتی می‌شود و در هنگام کار کردن با گوشی تجربه روان و مناسبی را به شما منتقل میکند.

بررسی صفحه نمایش realme C51

حداکثر روشنایی 560 نیتی نیز به کاربران امکان مشاهده و استفاده از گوشی در شرایط نوری مختلف را می‌دهد. البته در محیط‌های پرنور و زیر نور مستقیم آفتاب ممکنه کار کردن با گوشی کمی سخت شود. همچنین، تاچ سمپلینگ با سرعت 180 هرتز پاسخگویی فوق‌العاده و با حساسیت بالا را همزمان با لمس صفحه نمایش فراهم می‌کند. حاشیه‌های نسبتا کم در دو طرف صفحه نمایش و بریدگی بالای آن، با توجه به قیمت گوشی تجربه مناسبی منتقل میکند. به‌طور کلی، صفحه نمایش realme C51 با توجه به ویژگی‌های استفاده شده، یک گزینه جذاب و با کیفیت مناسب برای کاربرانی است که به دنبال تجربه تصویر با کیفیت و ابعاد گسترده در یک گوشی اقتصادی هستند.

 

مشخصات باتری ریلمی C51

گوشی Realme C51 با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت، عمر باتری نسبتا طولانی و عملکرد مناسبی در طول روز دارد. با توجه به ظرفیت باتری و پردازنده و نمایشگر نسبتا کم مصرف، این گوشی در استفاده روزمره و عادی میتواند حدود یک روز شارژدهی داشته باشید. یکی از ویژگی های جالب این گوشی پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 33 واتی SuperVOOC است. به این معنا که کاربران می‌توانند به سرعت باتری گوشی را شارژ کنند و مدت زمان کمتری منتظر کامل شدن شارژ گوشی باشند. این ویژگی مخصوصاً در مواقع ضروری و نیاز به شارژ سریع، مثلاً در حین سفر یا برای کسانی که گوشی از ابزارهای اصلی کار آن‌ها است اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مشخصات باتری ریلمی مدل C51

در داخل جعبه گوشی آداپتور و کابل شارژر نیز وجود دارد و نیاز به هزینه اضافی برای تهیه آن‌‌ها نیست. با این ظرفیت باتری و قابلیت شارژ سریع 33 واتی، گوشی اقتصادی ریلمی C51 در قسمت باتری خیال کاربران را از بابت شارژ گوشی خود راحت می‌کند و با توجه به گزینه های هم قیمت عملکرد بسیار بهتری به مخاطب ارائه میکند.

 

بررسی عملکرد دوربین ریلمی C51

گوشی ریلمی C51 با یک سیستم دوربین دوگانه در قسمت پشت گوشی عرضه شده است. دوربین اصلی این گوشی دارای حسگر 50 مگاپیکسل با لنز 27 میلی‌متری و ابعاد سنسور 1/2.67 اینچ است. این دوربین با اندازه پیکسل 0.64 میکرومتر و با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، توانایی عکس‌برداری با کیفیت مناسب را فراهم می‌کند. سنسور تشخیص عمق نیز در قسمت پشتی این گوشی با وضوح 0.08 مگاپیکسل و دیافراگم f/3.0 قرار گرفته است، که به ثبت تصاویر پرتره کمک می‌کند.

 

بررسی عملکرد دوربین Realme C51

دوربین پشتی گوشی ریلمی C51 قادر به فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه می‌باشد. در قسمت جلوی گوشی، دوربین سلفی با وضوح 5 مگاپیکسل و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه قرار گرفته است. این دوربین سلفی با ابعاد سنسور 1/5 اینچ و اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر، تجربه عکس‌برداری مناسب و قابل قبولی را در خود جای داده است اما نباید انتظار خیلی بالایی برای ثبت عکس‌های سلفی با کیفیت بالا، از گوشی در این رده قیمتی داشته باشیم. با توجه به امکانات به کار رفته، گوشی ریلمی C51 در مقایسه با دیگر گوشی‌های اقتصادی هم رده قابلیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری با کیفیت خوب و قابل قبولی را فراهم کرده است.

 

عملکرد پردازشی و نرم افزاری Realme C51

گوشی Realme C51 با پردازنده Unisoc Tiger T612 به بازار عرضه شده است که دارای معماری 12 نانومتری است. این پردازنده دارای دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با همان فرکانس است. این ترکیب از هسته‌ها به گوشی قابلیت اجرای برنامه های مختلف با کارایی مناسب را می‌دهد.

پردازنده گرافیکی Mali-G57 نیز در این گوشی وجود دارد که برای پردازش عملیات گرافیکی و بازی‌ها استفاده میشود. این ترکیب از پردازنده مرکزی و گرافیکی در استفاده روزمره عملکرد قابل قبولی دارد و با توجه به نمایشگر +HD به کار رفته و نرخ به روزرسانی 90 هرتزی تجربه مناسب و با لگ و باگ نسبتا کمی را ارائه میدهد. البته برای بازی های سنگین و به روز خیلی مناسب نیست و برای تجربه قابل قبول باید بازی ها را با گرافیک و فریم ریت پایین تجربه کنید.

گوشی Realme C51 با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است. این حافظه رم امکان اجرای چند وظیفه و برنامه همزمان را برای کاربران ارائه می‌دهد و حافظه داخلی نیز با امکان افزایش تا 2 ترابایت با استفاده از کارت حافظه microSDXC به صورت جداگانه توسعه پذیر است.

عملکرد پردازشی و نرم افزاری Realme C51

در زمینه سیستم عامل، Realme C51 با اندروید 13 و رابط کاربری Realme UI T ارائه شده است که تجربه کاربری مطلوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این سیستم عامل به همراه امکانات مختلفی از جمله به‌روزرسانی‌های امنیتی و بهینه‌سازی‌های سیستمی ارائه می‌شود. در قسمت ارتباطات، گوشی Realme C51 از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند و این یکی از نقاط ضعف این گوشی با توجه به اینکه در سال 2023 معرفی شده است می‌باشد و دو سیم کارت را به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای بلوتوث نسخه 5.0 و وای‌فای 802.11 a/b/g/n/ac است که ارتباطات بی‌سیم را با سرعت و کیفیت مناسبی فراهم می‌کند. در زمینه سنسورها، Realme C51 به حسگر اثر انگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است.

این گوشی با رابط کاربری موسوم به realme UI T معرفی و گزینه نرم‌افزاری Mini Capsule در آن استفاده شده است. این قابلیت با کپی برداری از Dynamic Island آیفون 14 پرو طراحی شده و اطلاعاتی مانند وضعیت باتری، گام‌شمار روزانه و میزان مصرف اینترنت را در قالب یک کپسول در دو طرف بریدگی بالای ناچ پنل صفحه نمایش نشان می‌دهد.

قابلیت مینی کپسول گوشی realme C51

در مجموع از نظر عملکرد پردازشی و نرم افزاری Realme C51 یک گوشی متوسط با امکانات مناسب برای کاربرانی است که به دنبال تلفن هوشمندی با کارایی خوب و امکانات ارتباطی متنوع هستند و میتواند به توجه به قیمت عملکرد مناسبی برای استفاده روزمره و عادی داشته باشد.

 

بررسی اسپیکر ریلمی C51

اسپیکر Realme C51 در قسمت پایینی گوشی قرار دارد و از درگاه جک 3.5 میلی‌متری صدا برای گوشی استفاده شده است که این ویژگی به کاربر امکان اتصال آسان هدفون یا هندزفری سیم دار را می‌دهد، و بدون نیاز به تبدیل اضافی این ارتباط برقرار می‌شود.
با توجه به بررسی‌ها، کیفیت صدای این اسپیکر در صداهای پایین عملکرد خوبی دارد. اما ممکن است در صداهای بالا، از ولوم 80 به بالا، کیفیت صدای اسپیکر کمی کاهش یابد. این موضوع می‌تواند به عنوان یک نقطه ضعف در نظر گرفته شود اما در مقایسه با سایر گوشی‌های اقتصادی نباید از این گوشی بیشتر از این انتظار داشت.

در کل اسپیکر Realme C51 گزینه خوبی برای کاربرانی است که به دنبال اسپیکری با کیفیت صدای خوب در حجم صداهای پایین هستند و کاربران با درگاه جک 3.5 میلی‌متری می‌توانند بدون مشکل هدفون یا هندزفری خود را به این دستگاه متصل کنند و از کیفیت صدای بهتر و مناسب تر بهره‌مند شوند.

 

آیا ریلمی C51 ارزش خرید دارد؟

با توجه به مشخصات این گوشی و امکانات به کار رفته، از جمله پردازنده اقتصادی Unisoc Tiger T612 با عملکرد قابل قبول، حافظه داخلی 128 گیگابایتی، حافظه رم 4 گیگابایت، دوربین 50 مگاپیکسل با کیفیت عکاسی مناسب به نسبت قیمت، صفحه‌نمایش با رزولوشن مناسب و نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی و طراحی جذاب و خوش دست و خاص این گوشی میتواند یک گزینه اقتصادی و به‌صرفه در رده قیمت خود به حساب بیاد. قابلیت نرم‌افزاری Mini Capsule که با کپی برداری از Dynamic Island گوشی آیفون 15 پرو طراحی شده است، برای کاربرانی که به گوشی‌های اپل علاقه دارند میتواند گزینه جذاب و با مزه‌ای باشد.

اما بریم سراغ ارزش خرید گوشی Realme C51 که فقط به قابلیت های سخت افزاری این گوشی بستگی ندارد. اگر به دنبال یک گوشی با عملکرد خوب، حافظه مناسب و دوربین با کیفیت هستید که قیمت مناسبی داشته باشد، Realme C51 میتواند انتخاب خوبی باشد. اما با توجه به برند کمتر شناخته شده این گوشی شاید خرید این گوشی برای خیلی از افراد با ریسک همراه باشید اما در مقایسه با رقیب اصلی در بازه قیمتی گوشی های اقتصادی یعنی A14 سامسونگ که قیمت تقریبا یکسانی دارد، عملکرد خیلی ضعیف تری ندارد و حتی با داشتن رفرش ریت 90 هرتزی میتواند عملکرد بهتری در استفاده روزمره به شما عرضه کند. اما اگر کیفیت فیلمبرداری و عکاسی و همچنین تجربه رابط کاربری برای شما اهمیت بیشتری دارد، گزینه سامسونگ میتواند انتخاب امن‌تر و مناسب‌تری باشد.

نویسنده : تیم تولید محتوا موبونیوز
تاریخ انتشار 6 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 22
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AboravA

خیلی عالی در زمینه باطری و فست شارژ عمل کرده فک کنم تنها گوشی باشه که تو این بازه قیمت از فست شارژ 33 وات پشتیبانی می‌کنه و در بخش طراحی و پردازنده بد نیست خوبه به نظر ارزش خرید خوبی داره

۱۸ دی ۱۴۰۲
tahamousavi

خوبه باز این یکی کمتر شبیه اسباب بازیه…

۱۲ آذر ۱۴۰۲