بررسی گوشی Realme 11 4G

در بازار فعلی گوشی‌های هوشمند، برندهای مختلف با گزینه‌های متعدد پاسخ نیازهای کاربران را می دهند. برند Realme یک از برندهای تازه وارد به بازار ایران هست که با گوشی‌هایی با قیمت مناسب و عملکرد خوب با توجه به قیمت، به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید گوشی برای نسل جوان و نوجوان شناخته می‌شود. برند Realme با معرفی گوشی Realme 11 Pro و گوشی Realme 11 Pro Plus توانست با ارائه یک سری امکانات عالی و قیمت قابل قبول توجه بسیاری از کاربران را در بازار ایران به خود جلب کند. در این بررسی قصد داریم سراغ برادر کوچکتر این دو گوشی یعنی گوشی Realme 11 4G بریم که در رده گوشی های میان رده اقتصادی قرار میگیرد و قصد داریم ببینیم این گوشی با توجه به قیمت 180 دلاری چه قابلیت ها و امکاناتی در اختیار شما قرار میده. با بررسی گوشی Realme 11 4G همراه موبونیوز باشید تا ببینیم این گوشی ارزش خرید دارد یا نه؟!

 

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی ریلمی ۱۱ 4G

گوشی Realme 11 4G با وزنی حدود ۱۷۸ گرم و ابعادی مناسب و نسبتا جمع و جور عرضه شده است. در طراحی این گوشی از شیشه فشرده برای پنل جلویی استفاده شده. لبه‌های تخت در کنار وزن مناسب باعث می‌شود که دستگاه خوش دست بشود و تجربه استفاده طولانی مدت از آن بسیار لذت بخش باشد و فشاری زیادی به دست شما وارد نشود.
جزیره دوربین در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته که به صورت دایره ای بزرگ ساخته شده است که یک فریم فلزی بزرگ دور تا دور این بخش را فراگرفته. چهار بخش دایره ای به صورت متقارن در داخل این جزیره دیده می‌شود که شامل دو سنسور اصلی، یک فلش LED و یک دایره توی خالی می‌شود که دقیقا مشخص نیست ریلمی به چه دلیل از این طراحی استفاده کرده است. در داخل این بخش نوسته های 108MP دیده میشود. دوربین سلفی نیز در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر قرار گرفته است.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی ریلمی ۱۱ 4G

طراحی پنل پشتی از پلاستیک ساخته شده و دارای روکش بافت مات است که باعث می‌شود اثر انگشت روی آن باقی نماند. گوشی Realme 11 4G در دو رنگ مشکی و طلایی عرضه شده است که رنگ مشکی آن جذابیت خاصی دارد. دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور که حسگر اثر انگشت نیز روی آن قرار دارد در سمت راست گوشی دیده می‌شوند و شیار سیم کارت در سمت چپ قرار دارد. بلندگو، پورت تایپ سی و جک 3.5 میلی‌متری صدا در قسمت پایین گوشی قرار دارند. از گواهی محافظ IP در این گوشی خبری نیست که مقداری با توجه به رقبای هم قیمت نقطه ضعف به حساب می‌آید. در مجموع با اینکه از لحاظ طراحی و ظاهر خیلی نکته خاصی در گوشی دیده نمی‌شود اما با توجه به اندازه و وزن مناسب گوشی و همچنین خوش دست بودن آن، در این بخش می‌شود نمره قابل قبولی به گوشی ریلمی 11 4 جی داد.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی Realme 11 4G

گوشی Realme 11 4G از صفحه نمایشی با ابعاد 6.4 اینچ و رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع سوپر امولد استفاده میکند. حدود 84.4 درصد از پنل جلوی گوشی را نمایشگر تشکیل میدهد که حاشیه معمولی دارد و فقط مقداری از پایین نمایشگر مقداری حاشیه ملموس و قابل توجه است. در رنگ مشکی، این حاشیه‌ها به چشم نمی‌آیند، اما در رنگ‌ طلایی این گوشی این حاشیه‌ها کاملا مشخص است. این صفحه نمایش عملکرد روان و بدون لگی را ارائه می‌دهد و دقت رنگی و جزئیات به نمایش در آمده مناسبه. با توجه به تکنولوژی امولد، رنگ‌های نمایش داده شده توسط این نمایشگر بسیار زنده و جذاب هستند. این صفحه نمایش دارای نرخ تازه‌سازی 90Hz است که برای علاقه‌مندان به بازی‌، ممکن است کمی پایین به نظر برسد. البته در استفاده روزمره و عادی از گوشی باعث می‌شود تجربه کار با گوشی بهتر شود.

بررسی صفحه نمایش گوشی Realme 11 4G

صفحه نمایش این گوشی بسیار روشن است و حداکثر روشنایی 1000 نیتی باعث می شود حتی در معرض نور مستقیم خورشید نیز به راحتی بتوانید از گوشی استفاده کنید و در کنار پنل امولد به کار رفته باعث می شود که تجربه کار با گوشی در محیط بیرون از خانه به خوبی استفاده در محیط های بسته باشد. روی نمایشگر از گلس محافظ Gorilla Glass 5 استفاده شده که باعث می‌شود این صفحه نمایش مقاومت مناسبی در مقابل خط و خش داشته باشد. به طور خلاصه، صفحه نمایش سوپر امولد و 6.43 اینچی Realme 11 4G با ویژگی‌های برجسته خود مانند رزولوشن بالا، نرخ تازه‌سازی 90Hz و حداکثر روشنایی 1000 نیت، تجربه بصری بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد و جزو نقاط قوت بزرگ این گوشی به شمار می‌رود.

 

مشخصات باتری گوشی ریلمی ۱۱ 4G

گوشی realme 11 4G از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده میکند. این مقدار ظرفیت باتری در صورت استفاده متعادل و عادی از گوشی امکان استفاده برای یک روز کامل را فراهم می‌کند اما موقع بازی یا استفاده‌هایی که منجر به ایجاد دمای بالا در گوشی می‌شود، مصرف باتری نسبت به حالت عادی بیشتر است.

مشخصات باتری گوشی ریلمی ۱۱ 4Gاز طرف دیگر، توانایی شارژ سریع باتری، یکی از مزایای اصلی این گوشی است که به کاربران اجازه می‌دهد با سرعت بالا باتری گوشی را شارژ کرده به طوری که با وجود شارژر 67 واتی در داخل جعبه، در 17 دقیقه حدود 50٪ باتری شارژ می‌شود. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت باتری گوشی خود را شارژ کنند و دوباره به کار خود ادامه دهند و نیازی به صبر زیاد برای استفاده مجدد از دستگاه نداشته باشند.
با این شارژدهی باتری و قابلیت شارژ سریع دستگاه، گوشی ریلمی ۱۱ به کاربران امکان استفاده راحت و بدون نگرانی از خاموشی دستگاه در طولانی مدت را می‌دهد و برای کاربرانی که از گوشی استفاده روزمره و عادی می‌کنند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

بررسی عملکرد دوربین گوشی realme 11 4G

گوشی realme 11 4G دارای دو ماژول دوربین است. ماژول اصلی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل و یک ماژول دیگر با رزولوشن ۲ مگاپیکسل که برای سنجش عمق تصاویر استفاده می‌شود. دوربین اصلی دارای لنز عریض با دریچه‌ی دیافراگم f/۱.۸، فوکوس اتوماتیک PDAF و ثبت تصاویر با پیکسل‌هایی به اندازه‌ی ۰.۶۴ میکرومتر است. همچنین، این دوربین قابلیت عکاسی پانوراما و عکاسی HDR خودکار را دارد. دوربین سلفی نیز دارای یک حسگر با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و لنز عریض با دریچه‌ی دیافراگم f/۲.۵ است. این دوربین همچنین قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

بررسی عملکرد دوربین گوشی realme 11 4G

با داشتن دوربین‌های پشتی با دقت 108 مگاپیکسل و سنسور عمق 2 مگاپیکسل، گوشی realme 11 4G امکانات خوبی برای عکس‌برداری در شرایط نور کافی فراهم می‌کند. عکس‌هایی که در روز گرفته می‌شوند، واضح هستند و جزئیات به خوبی مشخص است. این دوربین حتی با بزرگنمایی تا 3 برابر، می‌تواند جزئیات را حفظ کند و عکس‌های نسبتا خوبی را ثبت کند.
در شرایط نوری کم، عملکرد دوربین قابل قبول است. تصاویر در شب، حتی در حالت عادی عکس‌برداری، نویز کمی دارند و جزئیات پس‌زمینه را هم می‌توان به خوبی مشاهده کرد. با این حال، با افزایش بزرگنمایی به بیش از 3 برابر، کیفیت و شفافیت تصاویر کاهش می‌یابد که این امر تقریبا عادی است.
در بخش عکاس‌ی سلفی هم، دوربین جلو با دقت 16 مگاپیکسل می‌تواند در شرایط نوری مناسب عکس‌های قابل قبولی ثبت کند. در فیلم‌برداری، ویدیوهای روز و با نور کافی کیفیت بالایی دارند. با این حال، در شرایط نوری کمتر، نویز بیشتری در ویدیوها مشاهده می‌شود و کیفیت تصاویر کمی کاهش می‌یابد. امکان ضبط ویدیو با کیفیت حداکثر 1080P و 30 فریم بر ثانیه برای هر دو دوربین سلفی و پشت نیز وجود دارد. در مجموع کیفیت دوربین، به خصوص لنز اصلی با توجه به قیمت مناسب است اما در مقایسه با رقبای هم قیمت خیلی نکته قابل توجه و مثبتی ندارد.

 

عملکرد پردازشی و نرم افزاری گوشی realme 11 4G

پردازنده MediaTek MT8781 Helio G99 که در گوشی Realme 11 4G استفاده شده، از دو نوع هسته مختلف برای عملکرد بهتر بهره می‌برد. هسته‌های Cortex-A76 با قدرت بالا برای انجام وظایف سنگین و پرکاربرد و هسته‌های Cortex-A55 برای کارهای روزمره و صرفه‌جویی در مصرف انرژی طراحی و استفاده شده‌اند.
این پردازنده همچنین از کارت گرافیک Mali-G57 MC2 برخوردار است که توانایی کافی برای پردازش گرافیکی و اجرای بازی‌های را دارد. این گوشی در دو نسخه با 8 گیگابایت حافظه RAM و 256 و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می شود. این گوشی در استفاده های عادی و روزمره عملکرد مناسبی دارد اما در هنگام اجرای بازی های جدید نباید انتظار عملکرد خارق العاده ای را از این گوشی داشته باشید. تجربه بازی با این گوشی خیلی روان و مناسب نیست و با لگ و داغ شدن گوشی همراه است. در کل این پردازنده برای یک گوشی با این قیمت خیلی مناسب نیست و جزو نقاط ضعف این گوشی به شمار میرود.

عملکرد پردازشی و نرم افزاری گوشی realme 11 4G

گوشی realme 11 4g با سیستم عامل realme UI 4.0 بر پایه Android 13 عرضه شده است. این رابط کاربری مخصوص ریلمی به دلیل جدید بودن مقداری باگ و مشکل های نرم افزاری دارد اما امکانات شخصی سازی مناسبی را در اختیار کاربر قرار میدهد و ظاهری شبیه به اندروید خام دارد. یکی از نقاط منفی‌ و ضعفی که در گوشی realme 11 4g میشه بهش اشاره کرد، تعداد زیاد برنامه‌های پیش‌فرض است که از قبل بر روی گوشی نصب شده‌اند. اگرچه برخی از این برنامه‌های پیش‌فرض ممکن است برای برخی از کاربران مفید باشند، اما بقیه آن‌ها اغلب به عنوان برنامه‌های غیرضروری و اضافی محسوب می‌شوند. این برنامه‌ها، فضای زیادی از حافظه داخلی را اشغال می‌کنند، و کاربر باید به صورت دستی این برنامه ها را حذف کند که پروسه زمان‌بری است.

 

آیا گوشی ریلمی ۱۱ 4g ارزش خرید دارد؟

بدنه خوش دست و با ابعاد و وزن مناسب گوشی در کنار نمایشگر با جزئیات و با کیفیت این گوشی را برای استفاده های معمولی و روزمره و همچنین تماشای ویدیو مناسب میکند. شارژدهی قابل قبول و سرعت شارژ بالای گوشی نیز باعث می‌شود به خوبی بتوانید در طول روز به نگرانی بابت خاموش شدن گوشی و دیر شارژ شدن از گوشی استفاده کنید. ولی اگر به دنبال یک گوشی با کارایی بالا در بازی‌ها یا برنامه‌های سنگین هستید، این گوشی خیلی مناسب کار شما نیست.  اما اگر به دنبال یک گوشی با عمر باتری خوب، نمایشگر عالی، طراحی مناسب و به روز، دوربین قابل قبول و قیمت مناسب هستید، گوشی realme 11 4g انتخاب خوبی برای شماست. رقبای این گوشی شیائومی Redmi Note 12 4g و گوشی سامسونگ A24 هستند که با توجه به حافظه ذخیره سازی و رم در نظر گرفته شده تفاوت خیلی زیادی با این گوشی ندارند، فقط گوشی ردمی رفرش ریت بیشتری داره و گوشی سامسونگ هم دوربین بهتری داره و انتخاب بین این گزینه ها تا حدودی بستگی به علاقه شما به رابط کاربری و برند مورد علاقتون برمیگرده.

خرید گوشی realme 11 4g
نقاط قوت
طراحی زیبا و مدرن
صفحه نمایش Super AMOLED با وضوح بالا
باتری با ظرفیت مناسب و سرعت شارژ بالا
نقاط ضعف
پردازنده مدیاتک با عملکرد معمولی
کیفیت ساخت معمولی و عدم مقاومت در برابر آب و گرد و غبار
رابط کاربری نه چندان مناسب و با پشتیبانی ضعیف
نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 5 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 23
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Mmahdi7

آقا من تازه این گوشیو خریدم دوهفتس هفته اول مدت شارژ دهی که داشت خوب بود از هفته دوم کم کم شروع کرد زود خالی شدن توی یک ساعت 15درصد حداقل خالی می‌کنه آیا طبیعیه اگه نیس من باید چیکار کنم لطفاً راهنماییم کنید

۲۸ اسفند ۱۴۰۲
tahamousavi

من با حذف بخش بررسی اسپیکر مخالفم. بهتره همچنان توی بررسی ها باشه…

۱۷ دی ۱۴۰۲
Arshia231

ریلمی 10 یا این؟

۰۴ دی ۱۴۰۲