محافظت از صفحه نمایش گوشی 

محافظت از صفحه نمایش گوشی 

شاید واسه شما هم پیش اومده باشه که برای محافظت از صفحه نمایش گوشیتون از گلس های مختلف استفاده کرده باشید اما اون گلس از کیفیت پایینی بهره برده باشه یا خیلی زود روش خط و خش بیوفته یا زود بشکنه و به گوشیتون آسیب بزنه. تو بازار گلس های مختلفی وجود دارن که تو اکثر رنج های قیمتی در دسترس هستن. این گلس ها از برند های مختلف کارایی مختلفی دارن که امروز سعی کردیم انواع گلس ها برای محافظت از صفحه نمایش رو معرفی کنیم و بهترین گلس های موجود در بازار ایران رو بهتون نشون بدیم، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. 

چرا از گلس استفاده کنیم؟ 

شاید بار ها و بارها که دیدیم واسه خودمون یا اطرافیانمون  پیش اومده باشه گوشی با کوچیکترین ضربه ای آسیب دیده و هزینه تعمیر صفحه نمایش یا تاچ گوشی اندازه یه گوشی کامل بوده یا چیزی نزدیک به این قیمت بوده. همین خرج بالا باعث شده تا اکثر افراد به فکر محافظت از صفحه نمایش گوشی باشن. تقریبا تنها راه قطعی محافظت از صفحه نمایش گوشی استفاده از گلسه.انواع گلس

گلس خوب چه شکلیه؟

یه گلس خوب ویژگی های زیادی داره که از مهمترین اون ها میشه به:

 

  • شفاف و یکدست بودن
  • سختی 9H
  • روکش نانوی ضد چربی 
  • لایه حریم خصوصی

اشاره کرد. سختی 9H یعنی وقتی شما یه مداد یا جنس تیز به ضخامت 9H روی گلس بکشید روی گلس هیچ خطی و خشی نیوفته و هیچ اتفاق خاصی واسه گلس نیوفته! نانو ضد چربی هم که از اسمش مشخصه چیه و اثر انگشت روی گلس گوشی نمیمونه! لایه حریم خصوصی هم که مشخصه وقتی از چند زاویه دور به گوشی نگاه کنید چیزی دیده نمیشه که میتونه یه ویژگی خیلی خوب باشه. گلس 9D

انواع گلس محافظ صفحه نمایش 

گلس محافظ صفحه نمایش چندین نوع دارن که برنده های زیادی اون ها رو تولید میکنن. از رایج ترین گلس ها میشه به موارد زیر اشاره کرد: 

  • محافظ صفحه نمایش مات
  • محافظ صفحه نمایش براق
  • محافظ صفحه نمایش پرایوسی
  • محافظ صفحه نمایش TPU
  • محافظ صفحه نمایش PET
  • محافظ صفحه نمایش UV
  • محافظ صفحه نمایش نانو Nano Liquid
  • محافظ صفحه نمایش 3D ,2D

که در ادامه به ریز توضیح میدیم هرکدوم از این گلس ها دقیقا چی هستن و ویژگی های مثبت و منفیشون چیه!

محافظ صفحه نمایش مات

محافظ صفحه نمایش مات یه گزینه خوب واسه استفادست که هم ضد ضربه و هم ضد خشه! از مزایاش هم میشه به تاثیر نداشتن نور آفتاب به این گلس اشاره کرد یعنی شما این گلسو جلوی نور آفتاب بگیری نورو جذب نمیکنه و موقع کار کردن با گوشی مشکل خاصی باهاش نداری! از معایبش میشه به این اشاره کرد که جنسش طوریه که یه مقداری طول میکشه تا با کار کردن بهش عادت کنید. 

محافظ صفحه نمایش براق

این نوع محافظ صفحه نمایش که به گلس شیشه ای هم معروفه، باعث میشه که یک روان بودن خاصی رو روی صفحه نمایش حس کنید. از مزایاش میشه به این اشاره کرد که هر لکه، اثر انگشت، مایعات یا گرد و غباری روش نشسته باشه با یه دستمال مرطوب به راحتی از روی گوشی پاک میشه! این نوع گلس خیلی نازکه و مقاومت فوق العاده ای در برابر انواع ضربات داره.

محافظ صفحه نمایش پرایوسی

این نوع گلس که به محافظ صفحه نمایش پرایوسی مشهوره طوری طراحی شده که جز شما کسی نمیتونه صفحه نمایش گوشیتونو ببینه! یعنی از بقیه زاویه ها به صفحه نمایش گوشی نگاه کنید چیزی جز سیاهی دیده نمیشه! 

محافظ صفحه نمایش TPU

این نوع گلس تقریبا از رده خارجه و کمتر کسی ازش استفاده میکنه! دلیل از رده خارج بودن این گلس هم اینه که نصبش بسیار سخته و بخاطر جنس پلاستیکیش موقع نصب باید از اسپری استفاده کرد و حباب های بعد از نصبو گرفت! استفاده از این گلس برای محافظت از صفحه نمایش گوشی اصلا توصیه نمیشه. 

محافظ صفحه نمایش PET

این نوع از گلس قیمت پایینی داره وجنسش از پلاستیکه. کمتر کسی از این گلس استفاده میکنه چون مقاومتش در برابر ضربه خیلی کمه و به طور کلی محافظت خاصی از صفحه نمایش گوشی نمیکنه.

محافظ صفحه نمایش UV

این نوع صفحه نمایش تقریبا مشکل گلس گوشی های خمیده رو حل کرد و با اومدن به بازار یه اسمی در کرد. از معایب این گلس میشه به سخت بودن نصبش اشاره کرد. 

محافظ صفحه نمایش نانو Nano Liquid

محافظ صفحه نمایش نانو یا همون گلس نانو محبوب ترین نوع گلسه! این گلس که با اسم Nano Liquid هم شناخته میشه، دوام خیلی بالایی در برابر تمامی ضربه ها و آسیب ها داره و این نوع گلس بعد از اینکه روی شیشه صفحه نمایش چسبید کیفیت خیلی خوبی بهتون ارائه میده و به طور کلی این گلس ضد خش، ضد ضربه، ضد آب و بدون حباب  و هیچ مشکلیه. 

محافظ صفحه نمایش 3D ,2D

گلس دو بعدی یا همون 2D سطح صاف داره و کل صفحه نمایش رو پوشش میده، اما نوع 3D گوشه هاش انحنا داره و از کل صفحه نمایش مراقبت نمیکنه، استفاده از گلس 3D بیشتر جنبه زیبایی داره. 

برند Buff در گلس

درست چسبوندن گلس یکی از بخش های مهم در استفاده از گلسه و اگه گلس خوب چسبیده نشه میتونه باعث آسیب دیدن صفحه نمایش بشه! یکی از برند هایی که سالهاست درحوزه گلس موبایل فعالیت داره برند Buff هستش که انواع گلس رو با انواع جنس ها دارن و گلس هاشون از کیفیت فوق بالایی برخورداره. یکی از ویژگی های این گلس ها قابلیت آنتی شوک هستش که ضربه به طور کامل میگیره. گلس اگه آنتی شوک نباشه ممکنه باعث پیکسل سوختگی یا ضعیف شدن تاچ گوشی بشه. از یه ویژگی دیگه گلس بوف میشه به 6 ماه گارانتی اشاره کرد که اگر گلس بوف روی گوشی هاتون باشه و به صفحه نمایش گوشی شما هر آسیبی برسه شرکت Buff یه درصد بالایی از هزینه تعمیر صفحه نمایش گوشیتونو تقبل میکنه. گلس های بوفتمامی محصولات Buff با دستگاهی که عکسش پایین هست نصب میشه و این دستگاه باعث میشه که موقع نصب گلس هیچ حباب و هوایی بین گلس و صفحه نمایش گوشیتون نباشه.دستگاه گلس buff

جمع بندی

در نهایت تو انتخاب گلس مناسب حسابی دقت کنید چون این گلس عامل محافظت گوشی شما در برابر ضربه هستش و استفاده از گلس نامناسب ممکنه هزینه های زیادی رو دستتون بذاره. 

نویسنده : mehran babaei
تاریخ انتشار ۲۸ دی, ۱۴۰۰

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 962
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
anti.gen

تعریف این برند رو خیلی شنیدم

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
comment-user-img
Nam3

خوب و اموزنده فقط اگه یه مقدار نسبت به تفاوت بسته بندی این مارک گلس ها و تفاوت نوع و جنس نسبت به بسته بندی میدادید بهتر بود دلیل اش هم این بود که یه سری از سود جویان گلس تقلبی رو توی بسته بندی این نوع گلس ها عرضه می کنند، متاسفانه حتی توی نمایندگی های معتبر فروش گوشی و محصولات . با سپاس فراوان

۳۱ فروردین ۱۴۰۲
comment-user-img
mobolu

در مورد گارد هم اگر یه مطلب بدید خوبه. با تشکر

۰۷ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
AmirReza 2008

عاااااااااااااااااااااالی هست من ازچسبش زیاد خوشم اومد چون دیگه حباب و بلند شدن گلس و تو مخی های دیگه نمیشه

۰۹ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
mahyarr_mi

آخخخخخخخخخخخخ این مارک فوق العاده هست

۰۷ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
rudeamir

عالی بود

۰۶ تیر ۱۴۰۱
comment-user-img
Glvsid

خوب

۲۶ خرداد ۱۴۰۱