مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 Pro 4G

شیائومی در 12 ژانویه 2024 (22 دی 1402) میانرده جذاب پوکو ایکس 6 رو وارد بازار کرد تا با مدل‌های سری A سامسونگ به رقابت بپردازه. البته چند روز بعد لاین ردمی شیائومی هم چند میانرده دیگه از جمله Redmi Note 13 Pro 4G رو با ظاهری متفاوت رونمایی کرد. هر دوی این گوشی‌ها رم 12 گیگ و نمایشگر‌های 120 هرتزی دارن که جدیدا تو اکثر گوشی‌های این رنج قیمتی می‌بینیم. با این اوصاف، اگه این دو گوشی جزو مدل‌های مد نظر شما هستن و می‌خواین بدونین پوکو ارزش خرید بیشتری داره یا نسل جدید ردمی، با مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 Pro 4G همراه موبونیوز باشین.

 

مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 Pro 4G از نظر طراحی و کیفیت

در نگاه اول، طراحی پنل پشتی هر دو گوشی شبیه به همه؛ به طوری که در قسمت دوربین در هر دوشون دو تا ستون داریم که در ستون اول دو تا لنز بزرگ روی هم قرار گرفتن و در ستون دوم هم در بالا لنز و پایینش فلاش LED جا داده شده. ولی وقتی بهشون نزدیک بشیم و با دقت نگاه کنیم میبینیم که Redmi Note 13 Pro 4G این طراحی رو مستقیما روی قاب پشتی پیاده کرده اما Poco X6 اونا رو روی یه پنل پلاستیکی براق مشکی بر روی قاب پشتی سوار کرده. 

رنگ بندی redmi note 13 pro 4g

همینطور اندازه لنز‌های اصلی پوکو ایکس 6 نسبت به ردمی نوت 13 پرو، کمی کوچیکترن. جنس قاب پشتی و فریم هم در هر دو گوشی همونطور که از یه میان رده انتظار داریم پلاستیکی هستن. صفحه نمایش 6.67 اینچ 120 هرتزی روی هر دو گوشی وجود داره، اما یه سری تفاوت‌ها در رزولوشن، تراکم پیکسلی و بیشینه روشنایی دارن که تو بخش‌ بعد بهشون اشاره می‌کنیم.

رنگ بندی poco x6

از لحاظ حفاظتی، برای صفحه نمایش گوشی‌ها، در پوکو ایکس 6 از Gorilla Glass Victus استفاده شده که نسبت به ردمی نوت 13 پرو که Gorilla Glass 5 رو داره، مقاوم‌تر هست. پوکو ایکس 6 در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی وجود داره ولی در ردمی نوت 13 پرو شاهد رنگ‌بندی جذاب‌تری هستیم که شامل رنگ‌های خاص مشکی، بنفش اسطوخودوس و سبز جنگلی میشه. در زمینه باتری هم که شیائومی در هر دو گوشی کم نذاشته و باتری 5000 و 5100 با آداپتور 67 واتی کار گذاشته که صاحبشون رو از لحاظ شارژدهی و سرعت شارژ شدن بی نیاز میکنه.

 

مقایسه کیفیت بدنه Redmi Note 13 Pro 4G و Poco X6

شیائومی از جنس پلاستیک در هر دو گوشی برای قاب پشتی و فریم استفاده کرده و از این لحاظ تفاوتی با هم ندارن. در رابطه با دیده شدن اثر انگشت روی قاب، در پوکو ایکس ۶ در قسمت مستطیل شکل براق که دوربین‌ها داخلش هستن، باقی موندن اثر انگشت رو داریم. همینطور در رنگ‌های آبی و مشکیش نسبت به رنگ سفیدش که طراحیش متفاوت و مرمری شکله، رد کثیفی و اثر انگشت بیشتر به قاب پشتی جذب میشه. اما ردمی نوت 13 پرو رنگ‌بندیش یه نمه مات هست و چرکی و اثر انگشت خیلی زیاد روش نمیمونه و دیده نمیشه. پنل جلویی که شامل صفحه نمایش میشه در هر دو گوشی از جنس شیشه‌ است، با این تفاوت که لایه حفاظتی Gorilla Glass Victus در Poco X6 استفاده شده تا به نسبت Redmi Note 13 Pro 4G که لایه حفاظتی Gorilla Glass 5 رو داره، مقاومت و حفاظت بیشتری از صفحه نمایش انجام بده.

مقایسه بدنه پوکو ایکس 6 و ردمی نوت 13 پرو 4جی

البته که Gorilla Glass 5 هم مقاومت خیلی خوبی در برابر خط و خش و ضربه داره، ولی خب Poco X6 در این زمینه نسبتا قوی‌تر هستش و انتظار میره در برابر سقوط از ارتفاع دوام بیشتری از خودش نشون بده. ابعاد 161.2 در 74.3 در 8 میلی‌متری در پوکو ایکس 6 و ابعاد 161.1 در 75 در 8 میلی‌متری در ردمی نوت 13 پرو به ما میگه که دو گوشی از نظر ابعاد مشابه هم هستن. تنها تفاوت جزئی 0.7 میلی متری در عرضشون وجود داره که یعنی پوکو ایکس 6 باریکتر هستش. ولی خب اگه وزنشون رو بسنجیم میبینیم که پوکو ایکس 6 با 181 گرم وزن، هفت گرم سبک‌تر و خوش دست تره.

خلاصه که تفاوت رنگ‌بندی و باقی موندن اثر انگشت سلیقه‌ایه ولی در کل در این مرحله از مقایسه دو گوشی، میتونیم بگیم پوکو ایکس 6 هم مقاوم‌تره و هم سبک‌تره و به نظر در این مرحله از رقیبش جلو میزنه.

 

مقایسه پنل جلوی پوکو ایکس 6 و ردمی نوت 13 پرو

88.9 درصد پنل جلویی ردمی نوت 13 پرو رو صفحه نمایش در برگرفته. این مقدار اما در پوکو ایکس 6 به 89.7 درصد میرسه که خبر از باریک‌تر بودن لبه‌های کناری صفحه نمایش در این میانرده پوکو میده. از اونجایی که سایز صفحه نمایش هر دو گوشی برابر و 107.4 سانتی متر مربع هستش، بنابراین در پوکو شاهد حاشیه‌های سیاه کمتری هستیم. البته این تفاوت خیلی جزئیه و نمیشه به عنوان یه فاکتور رقابتی بهش نگاه کرد.

دوربین سلفی هم با طراحی پانچ هول در صفحه نمایش این گوشی‌ها قرار داده شده تا بخش کمتری از نمایشگر بزرگشون رو اشغال کنه.

مقایسه طراحی اطراف بدنه پوکو X6 و ردمی Note 13 پرو

بدنه و فریم هر دو گوشی همونطور که گفتیم و البته انتظار داریم، از جنس پلاستیکه. سمت چپ بدنه پوکو ایکس 6 کاملا خالیه اما ردمی نوت 13 پرو درگاه سیمکارتشو اونجا قرار داده. در سمت راست هر دو گوشی اما شاهد کلید‌های ولوم و پاور هستیم. همینطور سمت بالای بدنه پوکو ایکس 6، جک 3.5 میلی متری، فرستنده مادون قرمز، خروجی دوم اسپیکر و میکروفون گنجانده شده که ردمی نوت 13 پرو هم به همین موارد رضایت داده. قسمت پایین بدنه هر دو گوشی هم شامل اسپیکر اصلی، پورت تایپ سی و میکروفون هست که پوکو ایکس 6 درگاه سیمکارتشو هم اونجا گذاشته.

 

مقایسه طراحی دوربین‌ها در پوکو ایکس ۶ و ردمی نوت ۱۳ پرو

شیائومی لنز‌های پوکو ایکس 6 رو روی یه پنل پلاستیکی مشکی رنگ مستطیلی که کمی از قاب بیرون زده قرار داده. در مقابل اما ردمی نوت 13 پرو بیشتر ترجیح داده که این پنل رو نداشته باشه و دوربین‌ها مستقیما روی قاب پشتی قرار بگیرن. در غیر این صورت طراحی و نحوه قرارگیری لنزها و فلاش LED مثل هم هست.

مقایسه جیدمان دوربین‌ها در پوکو ایکس ۶ و ردمی نوت ۱۳ پرو

در پوکو ایکس 6 دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی و دوربین ماکرو روبه‌روی هم و در یک ردیف قرار دارن. در ردیف دوم هم دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و فلاش LED نشستن که سایز کاور دوربین‌های اولتراواید و اصلی هم اندازه هستن و به یک اندازه بیرون زدگی دارن. همینطور فلاش LED و دوربین ماکرو هم یک اندازه هستن تا در کل ظاهر خاص و هماهنگی به گوشی بده. 

مقایسه طراحی دوربین‌ها در پوکو ایکس ۶ و ردمی نوت ۱۳ پرو

در ردمی نوت 13 هم دقیقا همین روال قرارگیری رو داریم، منتها لنز اصلی 200 مگاپیکسل هستش. همینطور سایز کاورشون با دوربین اولتراواید به نسبت پوکو ایکس 6 بزرگتره و تو بدنه پشتی گوشی خیلی بولده. طراحی دور رنگ در محل قرارگیری لنزهای ردمی که تو گوشی‌های امسال شیائومی شاهدش بودیم، تو این مدل هم دیده میشه. این طیف رنگی بدون نیاز به جزیره، به خوبی لنزها رو از هم تفکیک کرده و استایل جالبی داره.

 

مقایسه استانداردهای محافظتی

هر دو گوشی استاندارد مقاومت در برابر آب IP54 رو دارن که خب برای میان رده‌ها استاندارد محافظتی خوبیه. این گواهی از گوشیتون در روزهای بارانی و در مقابل پاشش آب محافظت می‌کنه و همینطور جلوی ورود گرد و غبار به گوشیتون رو می‌گیره. ولی خب انتظار رفتن زیر آب با استاندارد IP54 رو در این دو گوشی نداشته باشین. از لحاظ لایه محافظتی در پنل جلویی و صفحه نمایش هم همونطور که گفتیم پوکو ایکس 6 پوشش قدرتمند Gorilla Glass Victus رو بهتون میده که خب برای یه میان رده فوق‌العاده است. البته ردمی نوت 13 پرو هم Gorilla Glass 5 رو داره که گرچه کمی ضعیف‌تره اما به نسبت قیمت گوشی منطقیه.

 

حسگر اثر انگشت پوکو ایکس 6 و ردمی نوت 13 پرو

با این که شیائومی بیشتر علاقه‌منده که حسگر اثر انگشت میان رده هاش رو روی فریم و در لبه کناری گوشی‌هاش قرار بده، اما در مورد هر دو گوشی پوکو ایکس ۶ و ردمی نوت ۱۳ پرو، شاهد قرارگیری حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش هستیم که کارکردشون متوسط و عادیه و کارتون رو راه میندازن. 

 

مقایسه صفحه نمایش Redmi Note 13 Pro 4G و Poco X6

میان‌رده باشی و رزولوشن 1220 در 2712 با تراکم پیکسلی 446ppi برای نمایشگرت فراهم کنی، یعنی یه سر و گردن از رقیبات بالاتری! پوکو ایکس 6 از این لحاظ از بیشتر رقبای میان رده خودش و البته ردمی نوت 13 پرو بالاتره و کیفیت تصاویر بهتری بهتون میده. اندازه صفحه نمایش هر دو گوشی 6.67 اینچ، از نوع امولد و دارای رفرش ریت 120 هرتزیه. پوکو ایکس 6 همچنین تکنولوژی Dolby Vision رو پشتیبانی میکنه ولی ردمی نوت 13 پرو چندان علاقه‌ای به این دو مورد نشون نداده. 

مقایسه صفحه نمایش Redmi Note 13 Pro 4G و Poco X6 

نسبت نمایشگر به بدنه در پوکو ایکس 6، کمی بیشتر از ردمی نوت 13 پرو هست و همچنین حداکثر روشنایی تا 1800 نیت رو ساپورت میکنه که این عدد در ردمی نوت 13 پرو نهایتا به 1300 نیت میرسه. البته این مقادیر چیزی هستن که شیائومی ادعا کرده و در عمل معمولا کمی کمترن؛ چرا که در تست واقعی و زیر نور خوشید در حالت روشنایی اتوماتیک و یا فعال بودن گزینه Sunlight Boost حداکثر روشنایی در پوکو ایکس 6 به 1339 نیت میرسه و در مورد ردمی نوت 13 پرو تا 1047 نیت ثبت شده.

مقایسه نمایشگر Redmi Note 13 Pro 4G و Poco X6 

اگه موافق باشین با اطلاعاتی که گفتیم و بررسی کردیم، دست پوکو ایکس 6 رو بالا ببریم و برنده این مرحله از مقایسه اعلامش کنیم؛ چرا که تقریبا از هر لحاظ، از استانداردهای تصویر دالبی ویژن گرفته تا رزولوشن بالا و حاشیه کم، این گوشی دست بالاتر رو داره.

 

مقایسه باتری و شارژدهی ردمی نوت ۱۳ پرو ۴جی و پوکو ایکس ۶

از اونجایی که هر دو گوشی رو شیائومی تولید کرده، از بابت باتری نباید چندان نگرانی‌ای داشته باشین. باتری‌های این دو گوشی 5000 و 5100 میلی آمپر ساعت هستن که برای میانرده انتخاب خوبیه. همینطور هر دو گوشی آداپتور 67 واتی فست شارژ رو توی جعبه دارن تا با سرعت هر چه بیشتر گوشیتون رو شارژ کنن.

عملکرد فست شارژ گوشی‌ها نشون داده که پوکو ایکس 6 تقریبا 47 درصد باتریش رو توی 15 دقیقه و 78 درصدش رو در 30 دقیقه پر می کنه. همینطور شارژ کامل گوشی هم 48 دقیقه طول میکشه که فوق‌العاده‌است و خیلی سریعه. ردمی نوت 13 پرو هم 42 درصد از باتریش رو توی 15 دقیقه و 73 درصد رو در 30 دقیقه شارژ میکنه. شارژ کامل هم 49 دقیقه طول میکشه که به نسبت کندتر از پوکو ایکس 6 عمل میکنه اما خیلی نزدیک به هم هستن.

از لحاظ شارژدهی اما در استفاده نیمه سنگین که شامل یوتیوب گردی، تماس، وب‌گردی و گیمینگ میشه، ردمی نوت 13 پرو در حد یک ساعت و نیم بیشتر از پوکو ایکس ۶ شارژ نگه میداره که یعنی هر دو گوشی در استفاده روزمره یک روز شارژ رو براتون نگه میدارن. از لحاظ سرعت شارژ شدن هر دو گوشی در یک حد هستن و تفاوت آنچنانی با هم ندارن، اما خب تفاوت شارژدهیشون میتونه برگرده به تفاوت رزولوشن، بیشینه روشنایی و تکنولوژی‌های بکار برده شده در صفحه نمایششون و همینطور تفاوت چیپست این دو گوشی.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های Poco X6 و Note 13 Pro 4G

دوربین در پرچم‌دارها یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشیه و مانور زیادی روشون داده میشه. ولی خب در مورد میان رده‌ها نباید چندان انتظار بالایی ازشون داشته باشیم، مخصوصا اگه با میانرده های شیائومی طرف باشیم. هرچند که در حد خودشون طی سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشتن و میشه کارهاتونو باهاشون پیش ببرین. حتی بعضا عکاسی‌های خفن هم میتونین باهاشون ثبت کنین. گوشی‌های پوکو ایکس ۶ و ردمی نوت ۱۳ پرو، هر دو دارای سه لنز واید، اولترا واید و ماکرو و همینطور یک لنز دوربین سلفی هستن که در ادامه به بررسیشون میپردازیم.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌‌های واید (اصلی)

پوکو ایکس 6 از یک سنسور 64 مگاپیکسلی 25 میلی متری و فیلتر Quad-Bayer برای دوربین واید اصلیش استفاده کرده و ردمی نوت 13 پرو دوربین اصلیش از سنسور 200 مگاپیکسلی 23 میلی متری بهره برده. کیفیت تصویربرداری هر دو گوشی مناسبه. پوکو ایکس 6 به صورت پیشفرض تصاویر رو روی 16 مگاپیکسل و ردمی نوت 13 پرو روی 12.5 مگاپیکسل ثبت میکنه. رنگ‌ها نرمال و واقعی، جزئیات کافی و تصاویر شارپ و با وضوح هستن. میزان نویز عکس‌ها کم و محدوده دینامیکی هم در هر دو گوشی مناسب هست.

مقایسه دوربین‌های اصلی poco x6 و note 13 pro 4g

در هر دو گوشی کیفیت زوم 2 برابری به اندازه کیفیت لنز در حالت اصلی هستن ولی در پوکو ایکس 6 رنگ بندی تصاویر کمی گرم‌تر نشون داده میشه. زوم 4 برابری پوکو ایکس 6 دیجیتالیه و قشنگ میتونین متوجه بشین که همون تصویر با زوم 2 برابری هستش که زوم شده و خب جزئیاتش خوب نیست. زوم 4 برابری اما در ردمی نوت 13 پرو اگرچه جزئیات کم میشه و به قولی نرم میشه تصویر، ولی نسبت به پوکو ایکس 6 تجربه بهتری رو بهتون میده.

در نگاه اول احتمالا لنز 200 مگاپیکسلی ردمی چشم شما رو میگیره. اما خب تصاویر با این لنز حجمشون بالاست و در ضمن عکس‌ها تفاوت آنچنان بالایی هم با لنز پیشفرضش ندارن. با این حساب تقریبا میشه گفت که دوربین اصلی رو در همون حالت پیشفرض استفاده خواهید کرد. که خب اونم مثل پوکو ایکس 6 عمل میکنه و تفاوت‌ها چندان چشمگیر نیست. خلاصه که خیلی نمیشه روی 200 مگاپیکسل بودن دوربین ردمی نوت 13 پرو مانور داد ولی خب طبیعتا قوی‌تر از پوکو ایکس 6 هستش.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های اولتراواید

طبق معمول برای دوربین اولترا واید در هر دو گوشی از لنز 8 مگاپیکسلی استفاده شده. کیفیت و وضوح تصویر برداری ردمی نوت 13 پرو در نور مناسب و روز قابل قبوله و جزئیات بالا و نویز کمی داره. اعوجاج تصویر به خوبی کنترل میشه و تنها مشکلی که ممکنه به چشم بیاد اینه که جزئیات در گوشه‌های تصویر کمتره و به نسبت نرم تر هستن. پوکو ایکس 6 هم رنگ‌های قابل قبول و محدوده دینامیکی خوبی در اختیارتون میزاره و جزئیات هم بالاست و مقدار نویز هم خوبه. در کل تفاوت محسوسی بین دوربین اولتراواید دو گوشی وجود نداره.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌‌های ماکرو

در مورد دوربین‌های ماکرو، در هر دو گوشی از لنز 2 مگاپیکسلی استفاده شده. تقریبا میتونیم بگیم که هیچ تفاوتی بینشون نیست. در ضمن در هر دو گوشی شاهد عملکرد ضعیف این دوربین هستیم که خب نباید انتظار بیشتری هم ازش داشت. به هرحال اگه حوصله داشته باشین و وقت بزارین میتونین کارتونو باهاش راه بندازین.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های سلفی

دوربین‌های با لنز 16 مگاپیکسل رو برای سلفی در حفره پانچ هول روی صفحه نمایش دو گوشی شاهد هستیم که عملکردشون خوبه. اگرچه تصاویر خیلی واضح نیستن و تا حدودی نرم میشن و در بهترین حالت ممکنه کیفتشون متوسط به حساب بیاد. در مورد ردمی نوت 13 پرو احتمالا مجبور بشین دستتونو یکم بیشتر از خودتون دور کنین چون از نزدیک فوکوس خیلی خوبی بهتون نمیده.

مقایسه پوکو ایکس 6 و نوت 13 پرو از نظر سخت افزار و نرم افزار

خب رسیدیم به یکی از بخش‌های مهم از مقایسه دو گوشی، یعنی بخش قدرت پردازش. چیپستی که در ردمی نوت 13 پرو قرار داده شده، MediaTek Helio G99 Ultra هستش که خب همینجا در گوشتون بهتون بگم که ردمی نوت 13 پرو در این مرحله، بازی رو بدجور باخته؛ این پردازنده هیچ جوره به پای چیپست Qualcomm Snapdragon 7s Gen 2 سوار شده بر پوکو ایکس ۶ نمیرسه. چیپست مدیاتک ردمی نوت 13 پرو از 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی و 6 هسته 2 گیگاهرتزی بهره برده که خب عملکرد پردازشیش ضعیف هست.

مقایسه پوکو ایکس 6 و نوت 13 پرو از نظر سخت افزار و نرم افزار

اما در مقابل چیپست اسنپدراگون پوکو ایکس 6، 4 هسته 2.4 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.95 گیگاهرتزی داره که خب برای یه میان رده عالی محسوب میشه.

پردازنده‌های گرافیکی هم به ترتیب Mali-G57 MC2 و Adreno 710 در ردمی نوت 13 پرو و پوکو ایکس 6 هستن که دوباره شاهد قدرت بیشتر پردازش گرافیکی در پوکو ایکس 6 هستیم. به هرحال درسته ردمی نوت 13 پرو به نسبت پوکو ایکس 6 از لحاظ پردازشی ضعیفتره، اما اگه گیمر نیستین، با توجه به قیمتش عملکرد مناسبی رو برای کارهای روزمره بهتون ارائه میده.

وجود رم 12 گیگ در هر دو گوشی قسمت جذاب ماجراست که برای میان رده خیلی خوبه. ردمی نوت 13 پرو در 4 سری متفاوت حافظه و رم روانه بازار شده (8/128 گیگ، 8/256 گیگ، 8/512 گیگ و 12/512 گیگ) ولی پوکو ایکس 6 در سه سری 8/256 گیگ، 12/256 گیگ و 12/512 گیگ عرضه شده که خب خوشبختانه رم 12 گیگ هر دو گوشی در بازار ایران موجوده. 

 

مقایسه پایداری سخت‌افزاری

طبق تست‌های انجام شده، چیپست بکار رفته در ردمی نوت 13 پرو در آزمایشات مختلف تست گیمینگ، عمر باتری و تست پردازش، به مراتب ضعیف‌تر از چیپست پوکو ایکس 6 عمل میکنه. همینطور مقایسه بنچمارک‌های انجام گرفته روی خود گوشی‌ها هم نشون میده که عملکرد پردازشی پوکو ایکس 6 بیشتر از ردمی نوت 13 پرو هست. به هرحال با پوکو ایکس ۶ در هنگام بازی کردن کمتر به لگ و گیر و داغ کردن برمیخورین ولی خب هر دو گوشی عملکرد قابل قبولی رو در کارکرد روزمره بهتون میدن.

 

مقایسه رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14، چیزیه که شیائومی در هر دو تا از این دو گوشی میان رده‌اش بکار برده. البته که رابط کاربری پوکو ایکس 6 در واقع MIUI 14 for Poco هستش و مثلا اختصاصیه اما غیر از شکل آیکون‌ها که دایره‌ای هستن تفاوت خاص آنچنانی با رابط کاربری MIUI 14 نداره.

مقایسه رابط کاربری poco x6 و redmi note 13 pro 4g

خبری هم از HyperOS در هر دو گوشی نیست، ولی خب بروزرسانیش رو دریافت خواهند کرد. پوکو ایکس 6 به اندازه ۳ سال پشتیبانی و بروزرسانی اصلی اندروید و یک سال پشتیبانی امنیتی دریافت می‌کنه. در مورد ردمی نوت 13 پرو اما شیائومی وعده‌ای نداده ولی به احتمال قوی اون هم همین بروزرسانی‌ها رو خواهد داشت.

 

مقایسه اسپیکر

در رابطه با اسپیکر باید گفت که گوشی‌ها دارای اسپیکر دوگانه با قابلیت صدای استریو هستن که اسپیکر پایینی نقش اصلی رو به عهده داره. همینطور ویژگی ارتقا یافته Dolby Atmos در اسپیکر هر دو گوشی کار گذاشته شده. در کل کیفیت و بلندی صدا در هر دو گوشی خوبه و حتی یه ذره بیس جزئی هم تو صداشون دارن. خلاصه که پوکو ایکس ۶ و ردمی نوت ۱۳ پرو در بخش اسپیکر قابل قبول و مشابه هم هستن.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

قیمت Redmi Note 13 Pro 4G با رم و حافظه 12/512 گیگ در تاریخ خرداد 1403 برابر با 14.2 میلیون تومنه، در حالی که رقیبش یعنی پوکو ایکس 6 با همین تنظیمات حدود 800 تومن گرون‌تر تو بازار ایران موجوده. طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، دیدیم که پوکو تو خیلی از بخش‌ها مثل نمایشگر روشن‌تر و واضح تر، پردازنده کوالکام قدرتمندتر و بهینه‌تر در کنار آنتن 5G تونسته از نماینده ردمی جلو بزنه و نتایج بهتری ارائه بده. از اون طرف اما، ردمی نوت 13 پرو نشون داده که شارژدهی بهتری داره و از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنه که تو پوکو این آپشن رو نداریم. تو بخش دوربین‌ هم تفاوت چشم گیری تو این مدل‌ها نمی‌بینیم و شیائومی مثل همیشه اهمیت زیادی به این بخش نداده. بنابراین پیشنهاد موبونیوز به شما اینه که با توجه به اختلاف قیمت خیلی کمی که بین گوشی‌ها وجود داره، سراغ پوکو ایکس 6 برین تا نه تنها کارهای روزانه‌تون بدون لگ و باگ اجرا بشه، بلکه بتونین از بازی‌های موبایلی هم لذت ببرین.

مقایسه مشخصات poco x6 با redmi note 13 pro 4g

thumb مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 Pro 4G
Xiaomi Poco X6
thumb مقایسه Poco X6 و Redmi Note 13 Pro 4G
Xiaomi Redmi Note 13 Pro 4G
تاریخ عرضه

Announced2024, January 11

StatusAvailable. Released 2024, January 12

Announced2024, January 15

StatusAvailable. Released 2024, January 15

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, White, Blue

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass Victus), plastic frame, plastic back

Weight181 g (6.38 oz)

Dimensions161.2 x 74.3 x 8 mm (6.35 x 2.93 x 0.31 in)

رنگ بندیMidnight Black, Lavender Purple, Forest Green

SIMIP54, dust and splash resistant

BuildGlass front (Gorilla Glass 5), plastic frame, plastic back

Weight188 g (6.63 oz)

Dimensions161.1 x 75 x 8 mm (6.34 x 2.95 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionCorning Gorilla Glass Victus

Resolution1220 x 2712 pixels, 20:9 ratio (~446 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~89.7% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 68B colors, 120Hz, Dolby Vision, 500 nits (typ), 1200 nits (HBM), 1800 nits (peak)

ProtectionCorning Gorilla Glass 5

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~88.9% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 1B colors, 120Hz, 500 nits (typ), 1000 nits (HBM), 1300 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging67W wired, 100% in 44 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5100 mAh, non-removable

Charging67W wired, 50% in 16 min, 100% in 46 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینTriple : 64 MP, f/1.8, 25mm (wide), 0.7m, PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 118 (ultrawide), 1/4.0", 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو4K@30fps, 1080p@30/60fps, gyro-EIS

ویژگیLED flash, HDR, panorama

نوع دوربینTriple : 200 MP, f/1.7, 23mm (wide), 1/1.4", 0.56m, multi-directional PDAF, OIS 8 MP, f/2.2, 120, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide)

ویدئو1080p@30/60fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternalUFS 2.2

Card slotNo

ChipsetQualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 (4 nm)

CPUOcta-core (4x2.40 GHz Cortex-A78 & 4x1.95 GHz Cortex-A55)

GPUAdreno 710

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC

ChipsetMediatek Helio G99 Ultra

CPUOcta-core (2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G57 MC2

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 13, MIUI 14, planned upgrade to Android 14, HyperOS

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

SensorsVirtual proximity sensing

مشخصات صدا

3.5mm jack 24-bit/192kHz Hi-Res & Hi-Res Wireless audio

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with dual speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66, 77, 78 SA/NSA/Sub6

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE / 5G

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 32, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A, 5G

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE-A

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.2, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioFM radio

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو -26.5 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display

Performance

بلندگو -26.4 LUFS (Good)

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 382881 (v9), 428545 (v10) GeekBench: 1844 (v5), 1942 (v6) GFXBench ES 3.1: 15fps (offscreen 1080p)

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$299.50 / 295.02 / 25,999

SAR EU

Models23122PCD1G

SAR

رنگ بندی

Price$226.99 / 301.65

SAR EU

Models

نویسنده : ابراهیم ابراهیم پور
تاریخ انتشار 5 ماه پیش
تعداد نظرات : 2
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Nurse

پوکو هم پرچمش بالاست هم قیمتش ✌️

۰۶ خرداد ۱۴۰۳
محمد طاهری

X6 ارزش خرید بیشتری دارد

۰۶ خرداد ۱۴۰۳