مقایسه Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G شیائومی

تنوع مدل های میانرده شیائومی به قدری بالاست که به محض معرفی یه مدل جدیدتر، رقابت بین اون گوشی و مدل های همرده‌اش شدیدتر میشه. این موضوع برای پوکو ام 6 4جی و ردمی نوت 13 4جی شیائومی هم صدق میکنه؛ دو مدلی که هر کدوم در بخش های خاصی میتونن نظر کاربران رو تغییر بدن. حدود 6 ماه بعد از عرضه ردمی، پوکو رقیب تازه نفسی رو برای این گوشی رونمایی کرد؛ رقیبی که با امکانات تقریبا مشابه ارزون تر از نماینده ردمیه. پس اگه شیائومی پسند هستین و به این 2 گزینه جذاب فکر میکنین، مقایسه Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G شیائومی رو در موبونیوز از دست ندین.

 

مقایسه Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G شیائومی از نظر طراحی و ساخت

تولید گوشی با کمترین تغییرات در نسل ها و مدل های مختلف، متاسفانه امضای شیائومی در اکثر محصولاتیه که روانه بازار میکنه. البته این کار خیلی هم بد نیست؛ چون به هر حال این طراحی هم علاقمندان خاص خودش رو داره. اما میتونست کمی با خلاقیت همراه باشه و حداقل هر نسل جدید، حرف‌های تازه ای در مقایسه با نسل قبلی داشته باشه.
نسخه 4G پوکو M6 و ردمی نوت 13 هم، به پیروی از همین فرمول تقریبا تکراری، با تغییرات کمی در مقایسه با نسل قبلش معرفی شدن و اگه ماژول دوربین ماکرو رو در ردمی نوت 13 حذف کنیم، عملا هر دو گوشی یکی میشن!

رنگ بندی هر دو مدل تقریبا خوبه و اغلب کاربران رو راضی نگه میداره. گوشی Poco M6 4G در 3 رنگ مشکی، نقره ای و یاسی به دست کاربران میرسه. در مقابل، نسخه 4G ردمی نوت 13، رنگبندی جالب تری داره و در 4 رنگ آبی، مشکی، سبز و چند رنگ (رنگین کمونی) عرضه میشه.

 

کیفیت بدنه

گوشی پوکو ام 6 4جی با ابعاد 168.6 × 76.3 × 8.3 میلی متر و وزن 205 گرمی به بازار عرضه شد. در طرف مقابل، نسخه 4G ردمی نوت 13 حدود 188 گرم وزن داره و با ابعاد 162.3 × 75.6 × 8 میلی متر، نه تنها سبک تر از نماینده جدید پوکو به حساب میاد، بلکه کوتاهتر، کم عرض تر و باریکتره.

طراحی گوشی Redmi Note 13 4G شیائومی

بخش روی نمایشگر در نماینده ردمی، با پوششی از گوریلا گلس 3 کاور میشه، اما فریم و پشت بدنه، از جنس پلاستیک مقاوم ساخته شدن. اما نسخه 4G پوکو ام 6، به غیر از فریم پلاستیکی، وضعیت مبهمی در بخش پوشش روی نمایشگر و پشت بدنه داره و نمیدونیم که دقیقا منظور شیائومی از پوشش شیشه ای روی نمایشگر چیه و تا چه میزان در مقابل ضربه و خط و خش مقاومت داره. همین موضوع، به نظرم میتونه یک امتیاز منفی برای پوکو M6 محسوب بشه، به ویژه اگه مقاومت بدنه گوشی به عنوان یک ویژگی حیاتی واستون اهمیت داره.

 

طراحی پنل جلویی

برخلاف سامسونگ که در بعضی از مدل های میان رده و اقتصادی، از ماژول های سلفی ناچ قطره ای استفاه می کنه؛ شیائومی تقریبا اکثر مدل های میان رده خودش رو با دوربین های سلفی پانچ هول روانه بازار کرده. این قانون، در مورد Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G شیائومی هم صدق کرده و هر دو مدل، به دوربین های سلفی پانچ هول روی نمایشگر مجهز هستند.

طراحی گوشی Poco M6 4G شیائومی

نسبت نمایشگر 6.79 اینچی Poco M6 4G به بدنه اش 85.1 درصده که در مقایسه با نسبت نمایشگر به بدنه 87.5 درصدی ردمی نوت 13 4G، حاشیه های بیشتری داره. این تفاوت، اونقدری نیست که در استفاده های روزمره به چشمتون بیاد و البته، از گوشی های ارزونی مثل این دو مدل هم نباید انتظار بیشتری داشته باشیم.

 

طراحی اطراف بدنه

فریم صیقلی و تخت، ویژگی مشترک هر دو مدل Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G شیائومیه که به تقلید از گوشی های آیفون در تولیدات اغلب برندهای چینی از جمله شیائومی دیده میشه. سمت راست فریم ردمی نوت 13 فورجی میزبان دکمه یکپارچه تغییر صدا و دکمه پاوره. اسپیکر و میکروفون اصلی، درگاه USB و خشاب سیمکارت در سمت پایین و اسپیکر دوم، IR Bluster و میکروفون دوم مکالمه در کنار جک 3.5 میلی‌متری در بخش بالای بدنه قرار گرفتن. سمت چپ فریم هم فاقد هیچ دکمه یا بخش خاصیه.

وضعیت Poco M6 4G کمی با رقیبش متفاوته. در سمت راست بدنه این گوشی، دکمه های پاور و تغییر صدا قرار دارن و در سمت چپ، خشاب مشترک سیمکارت و کارت حافظه طراحی شده. بخش بالای بدنه، صرفا میزبان سنسور مادون قرمز و ورودی AUX هستش و در نهایت، اسپیکر، درگاه USB و میکروفون هم در پایین بدنه جای گرفتن.

طراحی دوربین‌ها

شما کمتر مدلی رو بین محصولات شیائومی در برندهای پوکو و ردمی پیدا میکنین که فاقد ماژول های بزرگ دوربین باشن. انگار این طراحی، یه جورایی به تک تک مدل های تولید شده زیر چتر برند شیائومی وصل شده؛ طراحی خاصی که ممکنه به مذاق خیلی از کاربرانی که قبل از گوشی های شیائومی استفاده نکردن، خوش نیاد. در گوشی Poco M6 4G دو ماژول بزرگ دایره ای شکل دوربین اصلی و ماکرو به صورت عمودی در کنار چراغ LED قرار گرفتن.

طراحی دوربین های گوشی Poco M6 4G شیائومی

طراحی این چراغ، برخلاف Redmi Note 13 4G شیائومی در داخل یک ماژول مجزا با دایره ای مشکی – نقره ای طراحی شده. در نسخه 4G ردمی نوت 13، ماژول های دوربین های اصلی و اولتراواید از طراحی مشابه نماینده پوکو بهره مند هستن و در کنار اونها، ماژول دوربین ماکرو در بالای چراغ LED قرار گرفته. ارتفاع ماژول های دوربین از سطح بدنه در هر دو مدل Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G شیائومی اونقدری نیست که موقع بیرون آوردن گوشی از جیبتون آزاردهنده باشه یا روی خوش دستی گوشی اثر منفی بذاره.

 

استانداردهای حفاظتی

متاسفانه مثل مبهم بودن وضعیت جنس پوشش شیشه ای روی نمایشگر گوشی Poco M6 4G، پوکو در مورد اینکه آیا این گوشی اقتصادی از گواهی های حفاظتی خاصی برای مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار پشتیبانی می کنه یا نه هیچ صحبتی نکرده. در مقابل، می دونیم که Redmi Note 13 4G شیائومی در برابر پاشش قطرات آب و جذب گرد و غبار و خاک مقاومت داره و این توانایی رو مدیون پشتیبانی از گواهی IP54 هست.

در بخش زیبایی ظاهری، تفاوت چندان زیادی بین نماینده های شیائومی و پوکو وجود نداره و انتخابشون، به سلیقه خودتون بستگی داره. از طرفی، نامعلوم بودن جنس پوشش روی نمایشگر پوکو و همچنین، عدم پشتیبانی از گواهی حفاظتی در کنار ابعاد بزرگتر و وزن سنگین تر Poco M6 4G، باعث میشن که در این مقایسه رای رو به نفع نماینده شیائومی صادر کنیم.

مقایسه صفحه نمایش

Redmi Note 13 4G شیائومی در بخش نمایشگر دست پر ظاهر شده. یک نمایشگر 6.67 اینچی از نوع OLED (با نام تجاری AMOLED) که نرخ نوسازی 120 هرتزی داره و میتونه تصاویر رو با وضوح 1080 × 2400 پیکسل نمایش بده، قطعا یه بخشی از ارزش خرید این نماینده شیائومی رو تعیین میکنه. نرخ نوسازی 120 هرتزی این نمایشگر، از نوع متغیر نیست و چه در حالت آماده به کار نمایشگر و چه در زمان اجرای بازی یا نمایش ویدیوهای آفلاین و آنلاین، بین 60 و 120 هرتز جابجا میشه. این نمایشگر، از فناوری های پیشرفته HDR و دالبی ویژن پشتیبانی نمیکنه که البته، چندان چیز عجیبی نیست و اغلب مدل های میان رده هم وضعیت مشابهی دارن.
از نظر روشنایی، پنل نمایش ردمی مطابق انتظارتون از یه گوشی میان رده عمل میکنه. روشنایی این پنل در حالت دستی به حدود 500 نیت میرسه و در حالت حداکثری، روشنایی حدود 1300 نیتی رو بهتون میده که برخلاف ادعای شیائومی مبنی بر روشنایی 1800 نیت در حالت پیکه. البته، همین روشنایی 1300 نیتی هم برای نمایشگر یک مدل میان رده خیلی خوبه و به راحتی شما رو در محیط های باز و زیر نور خورشید برای دیدن جزئیات نمایشگر همراهی می کنه.

نمایشگر گوشی Poco M6 4G شیائومی

برخلاف ردمی نوت 13 4G، گوشی پوکو ام 6 از نمایشگر OLED استفاده نمی کنه. این نماینده جدید پوکو مجهز به یک پنل IPS LCD با اندازه 6.79 اینچه که نرخ نوسازی 90 هرتزی داره. وضوح تصویر در این نمایشگر با اختلاف بسیار کمی نسبت به ردمی، به 1080 × 2460 پیکسل میرسه که میتونه کارتون رو به خوبی راه بندازه و رنگ ها رو به صورت زنده و رضایت بخش نمایش بده.

این نمایشگر، روشنایی 550 نیتی رو در حالت دستی بهتون میده که برای کار در محیط های باز تقریبا مناسبه؛ البته به خاطر نوع نمایشگر این گوشی، انتظار نداریم که روشن تر از پنل نمایش اولد ردمی باشه. این صفحه نمایش هم مثل پنل ردمی نوت 13 4G از فناوری های پیشرفته دالبی ویژن و HDR پشتیبانی نمی کنه.
اگه از وضوح مشابه هر دو نمایشگر نماینده های شیائومی و پوکو صرف نظر کنیم، پنل بهتر و با کیفیت تر ردمی نوت 13 در کنار روشنایی قابل توجه، نرخ نوسازی بالاتر و البته حاشیه کمتر، مواردی هستن که به راحتی میتونن برگ برنده رو در اختیار ردمی قرار بدن.

 

مقایسه باتری و شارژدهی Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G

ظرفیت باتری Poco M6 4G نزدیک به 30 میلی آمپر ساعت از نماینده ردمی بیشتره. با توجه به اینکه این باتری هم توسط آداپتور 33 واتی شارژ میشه، انتظار داریم که در سرعت شارژ روند مشابه با نماینده شیائومی رو طی کنه. با توجه به اینکه پردازنده Poco M6 4G جزو مدل های اقتصادیه، شارژدهی باتریش خیلی بهینه نیست و نمیشه امتیاز خوبی بهش داد. شارژدهی مدل ردمی هم همونطور که تو بررسی Redmi Note 13 4G دیدیم کمی از پوکو بیشتره، اما این اختلاف اونقدری زیاد نیست.

باتری گوشی Redmi Note 13 4G شیائومی

در بخش باتری، فاصله بین دو مدل Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G چندان زیاد نیست که یکی رو به دیگری ترجیح بدیم. از این رو، انتخاب مدل برتر در این بخش رو، به سلیقه و البته انتظارات خودتون از باتری گوشی واگذار می کنیم.

 

مقایسه عملکرد دوربین‌های Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G

شیائومی گاهی اوقات در مدل های مختلفش، چه پرچمدار باشن و چه میان رده، از دوربین هایی استفاده می کنه که وضوح عجیب و غریبی دارن و اگه با ساز و کار تبلیغاتی این برند آشنا نباشین، به راحتی شما رو فریب میدن.
متاسفانه این روند برای هر دو مدل Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G هم تکرار شده و وضوح 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی این دو گوشی، شما رو به راحتی وسوسه میکنه؛ به ویژه اگه با گوشی زیاد عکاسی میکنین و دنبال یک مدل با دوربین های خفن میگردین. در ادامه، عملکرد این دوربین رو در هر دو گوشی در کنار سایر دوربین ها بررسی می کنیم.

 

مقایسه دوربین‌‌های واید (اصلی)

گوشی Redmi Note 13 4G مجهز به یک دوربین اصلی با وضوح 108 مگاپیکسله که به طور پیشفرض تصاویر 12 مگاپیکسلی میگیره. این دوربین در نور روز، تصاویر رو با جزئیات دقیق به ویژه در سوژه هایی مثل شاخ و برگ درختان ثبت میکنه. البته گاهی اوقات، شاهد از دست رفتن جزئیات و کمی نرمی روی سطوح هستیم، اما اونقدر آزاردهنده نیست که عملکرد خوب این دوربین رو نادیده بگیریم. علاوه بر جزئیات دقیق، رنگ های سوژه ها در تصاویر گرفته شده با این دوربین هم، وضعیت خوب و طبیعی دارند و محدوده دینامیکی هم مناسبه.

در عکاسی پرتره با این دوربین، رنگ چهره طبیعیه و جداسازی سوژه از پس زمینه هم به شکل قابل قبولی انجام میشه. با افزایش وضوح تصاویر از 12 به 108 مگاپیکسل، نویز داخل عکس ها کمی کمتر میشه و تصاویر با جزئیات دقیق تر و رنگ بندی کمی طبیعی تر ثبت میشن.
با افزایش بزرگنمایی این دوربین به 2 یا 3 برابر، متاسفانه شاهد کاهش دقت دوربین در ثبت جزئیات هستیم، تا جایی که در تصاویر 2 برابری بخش زیادی از تصویر آبرنگی میشه که اصلا اتفاق خوبی برای یک دوربین با این وضوح بالا نیست.
با کاهش نور محیط، عملکرد این دوربین تقریبا مطابق انتظاراتمونه و میتونه به راحتی تصاویری رو با جزئیات دقیق، نوردهی بالا و نقاط تاریک کم ثبت کنه. البته، وضعیت تصویر در اطراف منابع نور مصنوعی مناسب نیست و پخش نور زیاد و نویز بالایی رو در این بخش داریم. این مشکل، با افزایش بزرگنمایی دوربین به زوم 2 و 3 برابر بدتر میشه، تا جایی که بهتره کلا قید بزرگنمایی 3 برابری رو در شب بزنین و با ارفاق به همون زوم 2 برابر راضی بشین.

دوربین های گوشی Redmi Note 13 4G شیائومی

وضوح 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی Poco M6 4G در خوش بینانه ترین حالت یک عدد تبلیغاتیه نه چیزی کمتر و نه چیزی بیشتر. این دوربین، در نور روز اگرچه در ثبت نسبتا دقیق جزئیات موفقه، اما رنگ ها رو به شدت بی حال یا به شدت اشباع نشون میده و کلا تعادل خاصی نداره که بشه روش حساب کرد. این ضعف چیزی نیست که از یک دوربین با این وضوح انتظار داشته باشیم و پوکو میتونست عملکرد خیلی بهتری برای دوربین اصلی این گوشی داشته باشه. محدوده دینامیکی مناسب و نویز تقریبا پایین تصاویر گرفته شده با این دوربین، کمی وضعیت رنگ بندی رو قابل تحمل تر میکنه.
با کاهش نور محیط، عملکرد این دوربین ضعیف تر از ردمی نوت 13 4G هست و اونجوری که انتظار داریم، نه در ثبت دقیق جزئیات و نه نوردهی مناسب به تصویر و جلوگیری از تاریک شدن، موفق عمل نمی‌کنه.

 

مقایسه دوربین‌های اولتراواید

گوشی Poco M6 4G برخلاف Redmi Note 13 4G فاقد دوربین اولتراوایده و صرفا از دوربین های اصلی و ماکرو به عنوان مجموعه دوربین های پشتی استفاده میکنه. عملکرد دوربین 8 مگاپیکسلی ردمی در نور روز، در حد و اندازه اغلب دوربین های اولتراواید دیگه با همین وضوحه. این دوربین تصاویر اولتراواید رو با جزئیات کمی ثبت میکنه و اصلا در گرفتن عکس هایی با جزئیات دقیق موفق عمل نمیکنه. علاوه بر این، اگه در حالت عکاسی با این دوربین روی سوژه زوم کنین، یک نویز شدید رو هم در عکس ها میبینین که اصلا جالب نیست. برخلاف عملکرد ضعیف این دوربین در ثبت دقیق جزئیات یا کاهش نویز تصویر، عکس های اولتراواید این گوشی رنگ بندی کاملا طبیعی دارن و محدوده دینامیکی و کنتراستشون دقیقا برای یک دوربین با این وضوح مناسبه.

 

مقایسه دوربین‌‌های ماکرو

هر دو گوشی Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G شیائومی از دوربین ماکرویی با وضوح یکسان 2 مگاپیکسلی استفاده میکنن. عملکرد این دوربین در هر دو گوشی بسیار خوبه و برای ثبت تصاویر کلوزآپ، به راحتی رضایتتون رو جلب میکنه.

دوربین گوشی Poco M6 4G شیائومی

در هر دو گوشی، دوربین های ماکرو میتونن تصاویر رو با جزئیات نسبتا دقیق و رنگ بندی زنده و طبیعی ثبت کنن؛ البته اگه بخوایم جانب انصاف رو رعایت کنیم، عملکرد دوربین ماکرو نماینده شیائومی کمی بهتره.

 

عملکرد دوربین‌های سلفی

نسخه های 4G پوکو ام 6 و ردمی نوت 13 به ترتیب مجهز به دوربین های سلفی 13 و 16 مگاپیکسلی هستن. عملکرد این دوربین ها در هر دو مدل رضایت بخشه و میتونن تصاویر سلفی رو با رنگ های طبیعی پوست و جزئیات دقیق از سوژه های تصویر ثبت کنن.

مجموعه دوربین های پشتی و سلفی در هر دو گوشی Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G امکان ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه رو دارن. با در نظر گرفتن این مورد و کارایی مطلوب تر دوربین های شیائومی و همچنین، مجهز بودن این گوشی به یک دوربین اولتراواید (علیرغم عملکرد ضعیفش)، می تونیم بگیم که در این بخش از مقایسه هم کفه ترازو به سمت نماینده شیائومی سنگینی می‌کنه.

 

مقایسه Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G از نظر سخت افزار و نرم افزار

مجهز بودن نماینده شیائومی به پردازنده قدیمی اسنپدراگون 685، امتیازیه که تعداد قابل توجهی از مدل های میان رده شیائومی ازش بی بهره هستن و به جای پردازنده های کوالکام، با مدیاتک هایی روانه بازار میشن که مشکلاتی مثل داغ شدن بدنه گوشی رو برای کاربران ایجاد میکنن. این پردازنده 6 نانومتری، از پردازنده گرافیکی Adreno 610 برای پردازش های گرافیکی استفاده میکنه. شیائومی، نسخه 4G ردمی نوت 13 رو با 4 کانفیگ شامل نسخه 128 گیگابایتی با دو رم 6 و 8 گیگابایت و نسخه 256 گیگابایتی با رم های 6 و 8 گیگابایتی به بازار عرضه کرده که در هر 4 کانفیگ، از کارت حافظه هم پشتیبانی میکنه.

تست بازی گوشی Redmi Note 13 4G شیائومی

در سمت مقابل، Poco M6 4G تنوع کانفیگ کمتری داره. این گوشی، در 2 نسخه 128 گیگابایت و رم 6 و 256 گیگابایت و رم 8 به فروش میرسه و مثل نماینده شیائومی، از کارت حافظه هم پشتیبانی می کنه. پردازنده 12 نانومتری مدیاتک Helio G91 Ultra در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 موتور پردازشی این مدل اقتصادی پوکو رو به حرکت درمیارن.
طبق نتایج بنچمارک ها، اسنپدراگون 685 در اغلب بخش ها از مدیاتک Helio G91 Ultra پیشی میگیره و همین روند رو روی گوشی هم حفظ کرده. شما با تکیه بر این نتیجه، میتونین با گوشی ردمی بازی های نیمه سنگین یا سبک (کالاف دیوتی، پابچی، فورتنایت) رو با تنظیمات گرافیکی متوسط و نرخ 60 فریم بر ثانیه (نه به صورت پایدار) اجرا کنین؛ در حالی که پوکو تقریبا از اجرای بی لگ و باگ این بازی ها با این تنظیمات برنمیاد و بهتره که از فریم و تنظیمات گرافیکی پایین تری استفاده کنین. با در نظر گرفتن این مورد، به نظرم برنده این بخش هم، نماینده شیائومیه و باز هم پوکو از رقابت کنار میره.

 

رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری

هر دو مدل به طور پیشفرض با اندروید 14 عرضه میشن؛ اما نماینده شیائومی از رابط کاربری MIUI 14 استفاده می کنه که البته قابلیت آپدیت به HyperOS رو داره تا با نماینده پوکو در یک سطح قرار بگیره.
اگه قبلا با MIUI 14 کار کرده باشین، متوجه تفاوت های قابل توجهش با HyperOS میشین؛ تفاوت هایی که امکانات خوب و البته، بیشتری رو در HyperOS نسبت به MIUI 14 در اختیارتون قرار میده.

نرم افزار گوشی Poco M6 4G شیائومی

متاسفانه شیائومی نه در مورد Redmi Note 13 4G و نه Poco M6 4G، هیچ زمان بندی دقیق و رسمی‌ای رو برای پشتیبانی های نرم افزاری و امنیتی ارائه نکرده. با این وجود، اگر با این گوشی ها مثل مدل های دیگه سال 2023 و 2024 رفتار کنه، انتظار داریم که هر دو مدل، تا 3 سال آپدیت اندروید (تا اندروید 17) و تا 4 سال آپدیت های امنیتی رو دریافت کنن.

 

مقایسه اسپیکر

استفاده از جک 3.5 میلی متری برای اتصال هندزفری های بی سیم، ویژگی خوبیه که در اکثر گوشی های چینی از جمله Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G حفظ میشه. نماینده ردمی از یک اسپیکر دوگانه استفاده میکنه که در قالب 2 خروجی در بالا و پایین فریم تعبیه شدن. کیفیت صدای خروجی از این اسپیکرها مطابق انتظارمون در حد خوبی قرار داره و صدایی واضح و نسبتا قوی رو بهمون میده. البته این صدا باس کوبنده ای نداره، اما برای تماشای فیلم یا اجرای بازی رضایتتون رو جلب میکنه.
در طرف مقابل، باز هم کم کاری پوکو در ارائه اطلاعات دقیق از ویژگی های Poco M6 4G ما رو در هاله ای از ابهام قرار میده و دقیقا نمیدونیم که اسپیکر این گوشی از نوع استریوئه یا مونو؟ البته این اسپیکر، صدای خروجی رضایت بخشی داره ولی به خوبی صدای اسپیکرهای ردمی نوت 13 نسخه 4G نیست.

 

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

گوشی ردمی نوت 13 4جی تقریبا در تمام بخش ها (به جز باتری)، گوی رقابت رو از Poco M6 4G ربوده. این گوشی، دوربین های بهتر، طراحی باکیفیت تر، پردازنده قوی تر، اسپیکرهایی رساتر، نمایشگر روشن تر و بدنه محکم تری داره. این ویژگی ها با در نظر گرفتن قیمت Poco M6 4G و اختلاف کمش با قیمت Redmi Note 13 4G در کانفیگ مشابه 256/8 گیگابایت، ما رو ترغیب میکنن که به سمت نماینده ردمی بریم نه پوکو. بنابراین توصیه می کنیم که اگه محدودیت بودجه ندارید و میتونین تا حدود 1 میلیون بیشتر (1 مرداد 1403) هزینه کنین، سراغ Redmi Note 13 4G شیائومی برین.

مقایسه مشخصات Poco M6 4G با redmi note 13 4g

thumb مقایسه Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G شیائومی
Xiaomi Poco M6 4G
thumb مقایسه Poco M6 4G و Redmi Note 13 4G شیائومی
Xiaomi Redmi Note 13 4G
تاریخ عرضه

Announced2024, June 10

StatusAvailable. Released 2024, June 13

Announced2024, January 15

StatusAvailable. Released 2024, January 15

مشخصات بدنه

رنگ بندیBlack, Silver, Purple

SIMHybrid Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

BuildGlass front, plastic frame

Weight205 g (7.23 oz)

Dimensions168.6 x 76.3 x 8.3 mm (6.64 x 3.00 x 0.33 in)

رنگ بندیMidnight Black, Mint Green, Ice Blue, Ocean Sunset

SIMIP54, dust and splash resistant

Build

Weight188.5 g (6.67 oz)

Dimensions162.3 x 75.6 x 8 mm (6.39 x 2.98 x 0.31 in)

مشخصات صفحه نمایش

ProtectionUnspecified

Resolution1080 x 2460 pixels (~396 ppi density)

Size6.79 inches, 109.5 cm2 (~85.1% screen-to-body ratio)

نوعIPS LCD, 90Hz, 550 nits (HBM)

ProtectionCorning Gorilla Glass 3

Resolution1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~395 ppi density)

Size6.67 inches, 107.4 cm2 (~87.5% screen-to-body ratio)

نوعAMOLED, 120Hz, 1800 nits (peak)

مشخصات باتری

Charging33W wired

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5030 mAh, non-removable

Charging33W wired, 50% in 29 min, 100% in 70 min (advertised)

Music play

زمان مکالمه

استندبای

نوع5000 mAh, non-removable

مشخصات دوربین اصلی

نوع دوربینDual : 108 MP, f/1.8, (wide), 1/1.67", 0.64m, PDAF 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR

نوع دوربینTriple : 108 MP, f/1.8, 24mm (wide), 1/1.67", 0.64m, PDAF 8 MP, f/2.2, 120, (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو1080p@30fps

ویژگیLED flash, HDR, panorama

مشخصات دوربین سلفی

ویژگی هاHDR

نوع دوربینSingle : 13 MP, f/2.5, (wide)

ویدئو1080p@30fps

ویژگی ها

نوع دوربینSingle : 16 MP, f/2.4, (wide)

ویدئو1080p@30fps

مشخصات پردازنده و سخت افزار

InternaleMMC 5.1

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetMediatek Helio G91 Ultra (12 nm)

CPUOcta-core (2x2.0 GHz Cortex-A75 & 6x1.8 GHz Cortex-A55)

GPUMali-G52 MC2

InternalUFS 2.2

Card slotmicroSDXC (uses shared SIM slot)

ChipsetQualcomm SM6225 Snapdragon 685 (6 nm)

CPUOcta-core (4x2.8 GHz Cortex-A73 & 4x1.9 GHz Cortex-A53)

GPUAdreno 610

مشخصات نرم افزاری

OSAndroid 14, HyperOS

OSAndroid 13, MIUI 14

ویژگی ها

SensorsVirtual proximity sensing

SensorsFingerprint (under display, optical), accelerometer, gyro, proximity, compass

مشخصات صدا

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes

3.5mm jack Yes

پورت هندزفری 3.5 میلیمتر

بلندگوYes, with stereo speakers

مشخصات شبکه های ارتباطی

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41, 66

SpeedHSPA, LTE

5G bands

EDGE

GPRS

3G bandsHSDPA 850 / 900 / 2100

TechnologyGSM / HSPA / LTE

2G bandsGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2

4G bands1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

SpeedHSPA, LTE-A

سایر مشخصات

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.4, A2DP, LE, aptX

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioFM radio

USBUSB Type-C

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

PositioningGPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared portYes

Bluetooth5.1, A2DP, LE

موقعیت نما ( GPS )

NFCYes (market/region dependent)

RadioUnspecified

USBUSB Type-C 2.0, OTG

WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band

تست ها

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

بلندگو

کیفیت صدا

عمر باتری

Camera

Display

Performance

سایر

SAR

رنگ بندی

Price$125.00 / 149.90 / 159.00

SAR EU

Models

SAR

رنگ بندی

Price$199.97 / 199.00 / 169.00

SAR EU

Models

نویسنده : الهام بهمن پور
تاریخ انتشار 3 ماه پیش
تعداد نظرات : 4
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید
نظر خود را بنویسید
Ahoora_Ataeian

ویدیو همینو چرا نمیگیری

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
Ahoora_Ataeian

تو رو قرآن ویدیو بساززززززززز

۰۳ مرداد ۱۴۰۳
Kurd

به جای ردمی نوت ۱۳ فورجی و آ۲۵ بنظرتون موتو جی ۸۴ بگیرم؟؟

۰۲ مرداد ۱۴۰۳
    Ahoora_Ataeian

    از نظر من موتو جی ۸۴ رو بذاری کنار بهتره
    اگه دوربین و ۵ جی برات مهم نیست نوت ۱۳ ۴ جی
    اگه ۵ جی بودن و دوربین بهتر و تا حدودی پردازنده برات مهمه برو ای ۲۵ بخر
    و اینم بگم ظاهر نوت ۱۳ ۴جی بهتره
    اگه میخوای بیشتر مطمئن شی موبکنیوز مقاله نوشته در موردش بگرو تو مقایسه ها پیدا کن

    ۰۳ مرداد ۱۴۰۳