معرفی Pixel 8 & 8 Pro گوگل

گوگل دو پرچمدار جدیدش یعنی پیکسل ۸ و ۸ پرو رو معرفی و روانه بازار کرد. گوشی هایی که نسبت به سری پیکسل ۷، علاوه بر اینکه سخت افزار قوی تری دارند؛ چند تا ویژگی هیجان انگیز از جمله استفاده از هوش مصنوعی در مجموعه دوربین ها و البته، پشتیبانی ۷ ساله سیستم عامل و آپدیت های امنیتی رو هم دارند که، باعث میشه به عنوان یه گزینه با ارزش خرید خوب بین باقی گوشی های پرچمدار بهشون فکر کرد. پس با معرفی Pixel 8 & 8 Pro گوگل همراه موبونیوز باشید تا ببینیم این گوشی های جدید گوگل چه مشخصاتی دارند.

 

تراشه تنسور G3؛ قلب تپنده سری پیکسل ۸

هر دو مدل پیکسل ۸ و ۸ پرو از تراشه 4 نانومتری تنسور G3 گوگل استفاده می کنن. این تراشه، ۹ هسته مختلف شامل یک هسته اصلی Cortex-X3 و چهار هسته‌ Cortex-A715 و چهار هسته‌ Cortex-A510 داره و از پردازنده گرافیکی Mali-G710 پشتیبانی می کنه. این تراشه، نسبت به گوگل تنسور G2، توی بخش تک هسته ای چندان پیشرفت خاصی نداشته اما توی دو بخش عملکرد چند هسته ای به خاطر اضافه شدن یک هسته بیشتر و همینطور توی بخش بهره وری انرژی، خیلی قوی تر ظاهر شده.
با توجه به اینکه این تراشه از فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی نمی کنه؛ احتمالا نه پیکسل ۸ و نه پیکسل ۸ پرو برای اجرای بازی های سنگین گرافیکی خیلی عملکرد خفن و جذابی نداشته باشند ولی خوب از اونجایی که به گفته ARM، این پردازنده از لحاظ گرافیکی نسبت به تنسور G2، بهبود عملکرد بهتری (در حدود ۱۵ درصد) داره؛ مصرف انرژی کمتری داره و توی بخش یادگیری ماشین هم، ۲ برابر بهتر از نسل قبلی خودش شده؛ میشه بگیم که سری Pixel 8 بیشتر برای بازی های معمولی کاربرد داره و اگه گیمر حرفه ای هستید و میخواید گوشی های جدید بازار رو با بهترین و قدرتمندترین تراشه روز داشته باشید، بهتره یه کم صبر کنین و سراغ پرچمدارهای مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برید.

تراشه تنسور G3؛ قلب تپنده سری پیکسل ۸
مشخصات پیکسل ۸ پرو

نمایشگر Pixel 8 pro، یه پنل ۶/۷ اینچی LTPO OLED هست که حداکثر نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی رو بهتون میده. این نمایشگر با حداکثر روشنایی ۲۴۰۰ نیت و رزولوشن ۱۳۴۴ در ۲۹۹۲ پیکسل، توسط لایه ای از جنس گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت میشه.
مجموعه دوربین پشتی پیکسل ۸ پرو شامل دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز، دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی و یه دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری هست که قابلیت افزایش زوم تا ۳۰ برابر رو هم داره. این مجموعه دوربین ها، امکان فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K و فریم های ۳۰ و ۶۰ رو در اختیارتون میذارن.
عکسبرداری سلفی توی این مدل هم با یه دوربین 10.5 مگاپیکسلی انجام می شه که با این دوربین هم مثل مجموعه دوربین پشتی، میتونید با حداکثر کیفیت 4K و فریم های ۲۴، ۳۰ و ۶۰، ویدیوهای دلخواهتون رو ضبط کنین.
دو تا نکته جدید توی دوربین های پیکسل ۸ پرو هست که نسبت به نسل قبلی این گوشی اضافه شده. اولیش اینه که یه سنسور دما، دقیقا کنار مجموعه دوربین قرار داده که فقط دمای اشیا و خود کاربر رو اندازه میگیره و عملا به هیچ کار دیگه ای نمیاد!!!! این گوگل هم چه کارایی میکنه!!!

مشخصات پیکسل ۸ پرو

نکته دوم اینکه، گوگل یه سری قابلیت عکاسی پیشرفته مثل Photo Unblur، Magic Eraser، Best Take و قابلیت فوکوس ماکرو رو توی هر دو مدل سری پیکسل ۸ اضافه کرده که البته، پیکسل ۸ پرو، علاوه بر این قابلیت ها، یه ویژگی انحصاری دیگه به نام Pro Controls هم داره که توی پیکسل ۸ همچین چیزی رو نداریم!!
ظرفیت باتری پیکسل پرو، تغییر زیادی نسبت به نسل قبلش نداشته و از ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت توی پیکسل ۷ پرو، به ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعت رسیده (آخه ۵۰ تا فقط؟؟!!!) ولی همچنان با همون آداپتورهای شارژ سریع ۳۰ واتی سیم دار و ۲۳ واتی بی سیم شارژ میشه. پیکسل ۸ پرو، سه رنگبندی مختلف شامل رنگ های آبی، کرم و مشکی داره و به همراه ۱۲ گیگابایت رم و ۴ حافظه ذخیره سازی مختلف ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی به بازار عرضه میشه.

مشخصات Google Pixel 8

پیکسل ۸، مجهز به یه نمایشگر ۶/۲ اینچی OLED با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز (متغیر بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتز) هست که مثل نسل قبلی، با لایه ای از گوریلا گلس ویکتوس ۲ پوشانده شده و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل رو به همراه حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت در اختیار کاربر میذاره. این گوشی، در سه رنگ خاکستری، گلبهی و مشکی به بازار عرضه میشه و در دو نسخه مختلف حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی طراحی شده که هر دوشون رم ۸ گیگابایتی دارند.

مشخصات Google Pixel 8

یه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی واید در کنار یه دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، مجموعه دوربین پشتی پیکسل ۸ رو تشکیل میدن که مثل دوربین های پیکسل ۸ پرو، امکان ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K و فریم های ۲۴، ۳۰ و ۶۰ رو در اختیارتون میذاره. دوربین سلفی این مدل هم، دقیقا همون دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی به کار رفته در Pixel 8 pro هست و با همون کیفیت لنز سلفی پیکسل پرو هم میتونید باهاش فیلمبرداری کنید.
پیکسل ۸ از یه باتری ۴۵۷۵ میلی آمپر ساعتی استفاده می کنه که نسبت به باتری نسل قبلی، یه افزایش ظرفیت جزئی داشته اما توی این مدل، توان هر دو آداپتور شارژ کمتر شده و این باتری رو میتونین با آداپتورهای شارژ سریع ۲۷ وات سیم دار و ۱۸ وات بی سیم شارژ کنید!

مشخصات گوگل پیکسل 8

 

جمع بندی

پیکسل ۸ و ۸ پرو، نسبت به نسل قبلی خودشون، پیشرفت های خوبی داشتند که مهمترینش، استفاده از تراشه تنسور G3، پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی ۷ ساله گوگل از هر دو مدل و مجهز بودن دوربین های هر دو گوشی به ابزارهای هوش مصنوعی هست که ویژگی جدید و خیلی خیلی جالبی محسوب میشه. در کل بخوام یه جمع بندی داشته باشم، درسته که پیکسل ۸ با قیمت حدود ۷۰۰ دلار و پیکسل ۸ پرو حدودا ۱۰۰۰ دلاری، با این وضعیت دلار و این مشکلات رجیستری و بگیر و نگیرهای پشت سر هم مسئولین، پرچمدارای نه چندان ارزونی و البته ریسکی به حساب میان؛ اما با این امکانات و البته اگه پولشو داشته باشید، ارزش خرید خوبی دارند و بد نیست که یه بار هم از سامسونگ و اپل دل بکنید و بیاید سراغ تولیدات غول موتورهای جستجوی دنیا!!! نظر شما درباره پیکسل ۸ و ۸ پرو چیه؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 6 ماه پیش
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 29
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

AliNajafiJahani

جذابیتی نداره واقعا

۰۲ آبان ۱۴۰۲
tahamousavi

کاش یکم بیشتر به خودش تکون میداد و طراحی رو بیشتر تغییر میداد…

۰۱ آبان ۱۴۰۲
godrati

زیاد جالب نیس

۰۱ آبان ۱۴۰۲
Soheil1386

عشقه

۰۱ آبان ۱۴۰۲
mehdi gheysari

داش این گوشی عشقه

۳۰ مهر ۱۴۰۲