بررسی پیود؛ گجت دیاگ و ضد سرقت خودرو

28 فروردین اخطار اول رو بهت میده و میگه که ولتاژ باتری ماشین تو حالت روشن از حد استاندارد پایین تره، 7 8 روز بعد بهش توجه نکردی اخطار دوم رو میده، 5 اردیبهشت احتمال خرابی باتری ماشینتون وجود داره، برید سیستم دینام، باتری و برق رو یه چک بکنید. فکر کن ماشینی که داری مستقل از پراید و 206 بودن یا لندکروز و مرسدس بنز بودنش بتونه باهات فارسی صحبت کنه! برای آشنا شدن با این گجت جذاب همراه موبونیوز باشید.

 

معرفی گجت همه کاره پیود؛ قطعه گمشده ماشین در ایران!

تکنولوژی اصل ذاتش اینه که بیاد توی ابعاد مختلف زندگی و زندگی رو راحت تر کنه و هم از ضررهای احتمالی جلوگیری کنه. امروز میخوام یه سوپر دیوایس بهتون معرفی کنم که چندین کار میتونه انجام بده که شامل اینا میشه، هم دیاگ ماشینه، هم دزدگیر ماشین میتونه باشه و هم به عنوان GPS و ردیاب میتونه عمل کنه و کلی چیزهای دیگه که توی اپ بهتون نشون میدم. با این محصول ماشینتون هر چیزی که میخواد باشه، ساخت هر کشوری میخواد باشه، ساخت هر برندی میخواد باشه، سال تولیدش هرچی میخواد باشه، میتونه باهاتون فارسی حرف بزنه.

این محصول اسمش پیوده. اپلیکیشنی که داره خیلی محیط کاربری جذابی داره و وقتی که وصلش میکنید به سیستم ماشین میاد از ECU یا کامپیوتر ماشین یه سری دیتا میگیره، توی ماشین های به روز دنیا مثلا از 2019 به بعد اکثر ماشین های که توی دنیا تولید میشن این فعالیت و فرایند رو خودشون انجام میدن، یعنی خودشون به شما اخطار رو میدن، GPS رو نشون میدن و همه کارها رو خودشون میکنن ولی با توجه به اینکه سیستم خودروسازی کشور ما حدود 50 سال از دنیا عقبه و اصلا ماشین های ساخت داخل نمیشه فکر کرد که همچین آپشنی رو داشته باشن و از طرفی ماشین های خارجی که هست به خاطر ممنوعیت واردات از 2018 به بعد نیومده و به خاطر همین توی خیلی از ماشین ها این یه قطعه گمشده است که اصلا انگار نیازه که وجود داشته باشه و الان بهتون کامل میگم که چرا یه ماشین میتونه بهش نیاز داشته باشه.

 

نکته اول: قابلیت دیاگ کردن ماشین بدون نیاز به دانش و امکانات خاص

بریم اول سراغ دیتایی که از ECU میگیره و میتونه ماشین رو دیاگ کنه. داخل برنامه وارد دیاگ که بشید میاد توی بخش های مختلف ماشین شما رو دیاگ میزنه، دیاگ میدونید چیه دیگه درسته؟ میاد اطلاعات میگیره و می بینه که داره چجوری کار می کنه و اگه درست کار نکنه بهت اخطار میده. خیلی از دیاگ هایی که ما توی ذهنمون هست اینجوریه که ماشین رو میبریم مکانیکی دیاگ میزنه، یه اروری میده و تو میدونی که اون قطعه مشکل داره و این محصول خوبیش اینه که قبل از اینکه این قطعه به مشکل بخوره بهت میگه و این میتونه از هزینه هایی که شما باید برای تعمیر اساسی ماشین انجام بدی جلوگیری میکنه، یعنی تقریبا حول و حوش 30 40 درصد میتونه هزینه هایی که واسه ماشین پرداخت میکنی رو کمتر کنه. توی بخش های مختلف مثل موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، ترمز، بدنه و ایمنی میتونه دیاگ و عیب یابی کنه.

 

نکته دوم: سرویس های دوره ای و دریافت اعلان های یادآوری

یه اتفاق جذاب دیگه این سوپر دیوایس و سوپر اپ سرویس های دوره ای که میتونید استفاده کنید و تو این سرویس های دوره ای میاد بهتون میگه که روغن موتور باید الان عوض بشه، فیلتر هوا باید الان عوض بشه و یا ضد یخ چقدر دارید و اینجور موارد، فقط کافیه که موقعی که دارید روغن رو میریزید براش تعیین کنید، ثبت کنید که روغنتون چند هزار تایی هست و خودش میاد بهتون میگه که الان وقت عوض کردنش هست یا نه. نقطه جذابش اینجاست که مستقل از مثلا 8 هزارتایی بودن روغن ماشین، اگه از ماشین زیاد کار کشیده باشید یا هوا گرم باشه که باعث بشه روغن نیاز باشه زودتر عوض بشه، میاد بهت اخطار میده  و میگه که درسته ماشینت روغنش 8 هزارتایی هستش ولی بیا رو 5 هزار تا عوضش کن، چون اصطکاکش توی این بازه زمانی بیشتر بوده و این باز میتونه به سلامت ماشین و عمر مفید ماشین شما کمک کنه.

 

نکته سوم: مانیتورینگ ماشین و سیستم ضد سرقت

بخش جذاب دیگه قابلیت مانیتورینگه و شما میتونی لوکیشن حال حاضر ماشینتون رو ببینید، لوکیشن نقطه ای اون رو ببینید و مسیرهایی که رفته رو هم ببینید، این باعث میشه کاربردهای مختلفی داشته باشه ولی بهترین و جذاب ترین کاربردش اینه که اگر ماشینتون به سرقت رفت میتونید ببینید که کجاست و به خاطر سیستمی که داره و میشه مثلا یه سری از GPS ها رو با برق معکوس دادن از سیستم خارج کرد ولی این گجت یه سیستمی داره که با اون تکنیک دزدها و سارقین قابل خارج شدن از سیستم نیست و میتونی ببینی که ماشینت هر لحظه کجاست.

نکته جذاب ترش اینجاست، همون بالا اگه ماشین روشن باشه و در حال حرکت باشه میتونی بزنی ماشین رو خاموش کنی! ولی اصلا به اینجا خیلی احتمالش کمه که برسی و دلیلش اینه که این دستگاه باعث میشه شما تایید کنید که این ماشین روشن بشود یا نه و اون دزدی که هست اگر بیاد ماشین خاموش رو پیدا کنه، احتمالش خیلی کمه که بتونه بدون تایید شما ماشین رو روشن کنه، حتی اگر سوییچ رو خودتون بهش داده باشید روشن کنه بره، سر کوچه خودتون میتونید ماشین رو خاموش کنید.

این سیستم مانیتورینگه که توی بازه های مختلف میتونید موقعیت خودرو، مسیر طی شده خودرو، اطلاعات سرعتش رو و اطلاعات توقفش رو ببینید و متوجه بشید که کجاها ایستاده و با چه سرعتی حرکت کرده.

بحث ضد سرقت بودن خودرو اینقدر مهمه که خودش یه قسمت توی اپ داره که وارد این بخش که بشید، همونجا میتونید ماشین رو خاموش کنید و احتمال دزد خیلی کم میشه. جالبی قضیه اینجاست که این فقط بستگی داره که شما اینترنت داشته باشید، یه سیم کارت اگر بذارید توی این دستگاه و توی سیستم ماشین قرار بگیره با هر اینترنتی باشه حتی اینترنت E میتونه این داستان رو برای شما داشته باشه که بهش وصل بشید.

 

نکته چهارم: سیستم دریافت اخطار و اعلان های مختلف به گوشی

حالا بریم سراغ رباتی که اون اخطارهایی که بهتون نشون دادم اول ویدیو توی این بخش ربات میاد و برای شما ارسال میشه. همینجوری بهتون اعلان میده که مثلا خودروی شماره فلان از محدوده یاد آور فلان خارج شده و تو میفهمی مثلا ماشینت دست داداشته، برداشته برده و میدونی الان دیگه رفته.

یا مثلا چندین بار گفته احتمال خرابی در باتری وجود دارد، این اطلاعات ماشین من نیست وگرنه تا الان میرفتم باتریش رو عوض میکردم! توی این بخش ربات همون نوتیف ها و اعلان هایی که این دستگاه در بخش های مختلف به شما میده و به زبون فارسی باهاتون حرف میزنه که داره چه اتفاقاتی در ماشین میفته.

 

جمع بندی

یه سوپر دیوایسه که واقعا زندگی آدم رو راحت میکنه و این تاثیر تکنولوژیه. این دستگاه اگر بخوام از نظر تکنولوژی بگم چیکار میکنه اون اطلاعاتی که از کامپیوتر ماشین گرفته میشه رو با چندین خط کد میاره روی اپلیکیشنی که در دستتون هست و میتونید راحت تر با ماشین ارتباط برقرار بکنید و حتی موقع خرابی میتونه بهتون کمک کنه که اصلا راهکار درست شدنش چیه و همین میتونه جلوی هزینه های سنگینی که بعضی از مکانیک ها میذارن رو دست آدم جلوگیری کنه. دزدگیر بودنش خوبه و سیستم امنیتی که به ماشین میده میتونه جلوی دزدی توی این شرایط رو بگیره و در مجموع یه دستگاهی هست که با اینکه این ویدیو یه ویدیو تبلیغ به حساب میاد و من اومدم که اینو بهتون معرفی کنم ولی واقعا با هیجان این رو معرفی میکنم.

من اون موقعی که 206 داشتم یه دونه از اینا روی ماشین خودم بسته بودم و واقعا چیز جذابی بود، اخطار هایی که میداد واسه منی که هیچ موقع حواسم به ماشینم نبود و نمیدونستم که روغنش رو کی عوض کردم و نمیدونستم که کجا بودم و چی کار کردم واقعا کاربردی بود. هزینه هاتون رو میتونه کم کنه و در عین حال عمر مفید ماشینتون رو میتونه بیشتر کنه.

هر سوالی که در موردش داشتید میتونید وارد سایت مجموعه پیو(PioCompany) بشید و در مورد محصولات پیود بیشتر اطلاع پیدا کنید، سوالات متداول رو دارن میتونید خرید رو انجام بدید همونجا و نصبش در تهران در محل میان براتون نصب میکنن و این پروسه زیر نیم ساعت طول میکشه و در خیلی از شهرستان ها نصب درب محل دارن و یه سری هم باید برید پیش نصاب تا این پروسه نصب رو انجام بده.

واقعا محصول کاربردیه باز خودتون برید توی سایت و پیجشون اطلاعات بیشتری ازشون بگیرید و اگر دید براتون منطقیه خریدش رو انجام بدید.

یه چیز دیگه تا یادم نرفته بگم اونم ضمانتی هست که داره، یه گارانتی دو ساله داره و 10 سال هم خدمات پس از فروش بهتون میدن که این نشون میده که اون کسی که داره اینو تولید میکنه از محصولش مطمئنه فقط نباید بشکنه و آب روش بپاشه. مرسی از همراهیتون!

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار 11 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 39
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Ali Aughy

♥️💜

۲۶ تیر ۱۴۰۲
Ali Aughy

مثل همیشه عالی کارتون درسته

۲۶ تیر ۱۴۰۲
Ali Aughy

مثل همیشه عالی

۲۶ تیر ۱۴۰۲
Behzad_zotx

قوی پر قدرت

۱۶ خرداد ۱۴۰۲
alirza.amiry

che chize jalebii

۱۲ خرداد ۱۴۰۲
Milad4345

ممنون که مطلع کردین

۰۶ خرداد ۱۴۰۲
Mrprofessor

خب اینو بخرم ماشینم کم کم جمع میکنم

۰۲ خرداد ۱۴۰۲
tahamousavi

حالا به فرض یه گجت همه کاره پیوند داشته باشیم. باید بعدش ببینیم آیا کسی یک ماشین اضافی داره که بشه از این گجت استفاده کرد یا نه…

۰۱ خرداد ۱۴۰۲
Hossein713

کاربردی 👌

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
Limb0onTop

متاسفانه ماشینی ندارم که بخوام واسش از این چیزا بگیرم فقط ویدیو رو نگاه میکنم:/

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
Arminshz

آقا مهدی وقتی تبلیغ میکنی بهتر نیست اعلام قیمت کنی؟!

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

مفید و کاربردی 👌🏻

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
a.m110

👌👍👌

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
godrati

گجت باحالیه

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
afsheen

کاربردیه👏

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
A.L.I

احسنت

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
ALI ZAREI

قیمت چنده اونوقت؟ ؟؟؟؟؟؟؟

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
shahab-021

حالا این ضد سرقت خودرو چه ربطی به سایت موبو داشت؟

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
Alireza-rs

عالی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲