بهترین برنامه ی خنک کننده ی گوشی

حتما شما هم با این اتفاق رو به رو شدید که گوشیتون بیش از حد داغ بشه و نتونید اون رو توی دستتون بگیرید. این اتفاق ناگوار می تونه دلایل مختلفی داشته باشه. اینجاست که اپلیکیشن های خنک کننده ی گوشی به کارتون میاد و ارزش اون ها مشخص میشه. شاید برای شما هم سوال پیش بیاد که Phone cooler دقیقا چه کاری انجام میده؟ کاربردیه یا نه؟

پس اگه داغ شدن گوشی دغدغه ی شماست یا می خواید اطلاعات بیشتری راجع به خنک های گوشی بدونید همراه موبونیوز باشید.

عملکرد برنامه های خنک کننده ی گوشی

وقتی که دمای گوشی به بیش ترین حد خودش می رسه می تونه خطرناک باشه. اگه از آسیب به باتری و سخت افزار توی دمای بالا فاکتور بگیریم، ممکنه اتفاق های خطرناک دیگه ای هم بیفته و اون چیزی نیست جز منفجر شدن باتری گوشی هوشمند. این قضیه درسته و جای تعجب نداره. اینجاست که این مسئله اهمیت برنامه های خنک کننده ی گوشی رو بیان می کنه.

دمای استانداردی که برای عملکرد گوشی در نظر گرفته شده بین 20 تا 30 درجه ی سانتی گراده. حالا اگه بخواید دمای باتری رو حد دلخواهی نگه دارید برنامه های خنک کننده ی گوشی به کمکتون میاد. سیستم خنک کننده ی خودکار حرارتی که توی گوشی وجود داره وقتی عمل می کنه که به گوشی آسیب وارد شده و از آسیب های بعدی جلوگیری می کنه.

با برنامه های خنک کننده گوشی می تونید هشدار دما رو برای دو درجه بالاتر از دمای شارژ تنظیم کنید و با شخصی سازی خیالتون راحته که تنظیمات دما رو به بهترین نحو ممکن مدیریت می کنید.

داغ شدن بیش از حد گوشی موبایل

برنامه ی Cooling Master-Phone Cooler

خنک کننده ی مستمر گوشی جزو برنامه هایی که امتیاز بالایی داره و از گرم شدن بیش از حد موبایل جلوگیری می کنه. این برنامه به صورت رایگان در اختیارتون قرار می گیره‌. با نصب Cooling Master برنامه هایی که مشکلات گرمایی زیادی ایجاد می کنن و همین طور برنامه هایی که بیش از اندازه از منابع سیستم استفاده می کنن رو شناسایی می کنه تا از داغ شدن بیش از حد جلوگیری کنه.

Phone Cooler CPU Cooler Master(Speed Booster)،اپ رایگان اندروید

Phone Cooler  یکی دیگه از برنامه های کارآمد برای خنک کردن گوشیه که به صورت رایگان برای کاربران اندروید در نظر گرفته شده. این برنامه طبق اسمش دستگاه رو خنک و دمای دستگاه رو مدیریت می کنه. این برنامه مشکلات مختلف رو هم از بین می بره.

برنامه خنک کننده گوشی

کار کردن آسان با Cool Down Phone Temperature: Cooling Master

این اپلیکیشن مشکلاتی که باعث ایجاد گرما میشن رو تشخصی میده و اون رو رفع می کنه. استفاده از این برنامه خیلی راحته و برای کنترل گرما زمان زیادی صرف نمی کنه.

برنامه ی محبوب Phone Cooler Master

این برنامه هم مثل برنامه های دیگه ی خنک کننده ی گوشی برای مشکلات ناشی از گرمای گوشی های اندرویدی طراحی شده.  به خاطر وجود امکاناتی مثل تمیز کردن حافظه نهان، آزاد کردن رم، تقویت حافظه، ارائه نظارت و حفاظت در زمان واقعی دما، بهینه سازی سرعت، جلوگیری از گرمای بیش از حد و… یکی از بهترین و محبوب ترین برنامه های خنک کننده ی اندرویدیه.

اپ خنک کننده، CPU Cooler-Cooler Master, Phone Cleaner Booster

برنامه ی CPU Cooler دمای گوشی همراه رو درست نشون میده و با امکان حذف فایل های غیر ضروری سرعت گوشی رو تا حد قابل توجهی زیاد می کنه‌. CPU Cooler با تشخیص مشکلاتی که باعث ایجاد گرمای بیش از حد میشه به عملکرد بهتر CPU کمک می کنه.

دلایل گرم شدن بیش از حد گوشی موبایل

جدا از استفاده ی برنامه های خنک کننده گوشی، برای این که بخوایم دمای گوشی رو بهترین حد نگه داریم باید عواملی که باعث افزایش دما میشه رو بشناسیم. اولین مسئله ای که دمای گوشی رو بالا می بره بعضی از نرم افزارهاست که بیش از اندازه سخت افزار رو درگیر می کنن. این برنامه ها باعث ایجاد گرمای زیادی توی موبایل میشن.

اگه از بازی ها و برنامه های سنگین زیاد استفاده کنید و زمانی رو برای استراحت گوشی در نظر نگیرید هم با این مشکل مواجه میشید. کار کردن با گوشی وقتی که توی شارژه هم از دیگه دلایل داغ شدن بیش از حد باتری گوشیه. اگه طولانی مدت از نمایشگر با روشنایی زیاد استفاده می کنید هم احتمالا گرم شدم گوشی خودتون رو احساس کرده باشید.

برنامه خنک کننده گوشی

دلایل زیادی برای گرم شدن موبایل وجود داره که شناسایی و رفع اون می تونه تاثیر زیادی روی پایین نگه داشتن دمای تلفن همراه داشته باشه.

در نهایت با مشکل داغ شدن گوشی چکار کنیم؟

داغ شدن گوشی تجربه ی کاربری خوش آیندی نیست و باید در نظر داشته باشید که گرمای بیش از حد برای موبایل مضره. کنترل دما یکی از مهم ترین نکات برای استفاده ی بهتر از تلفن همراه و سالم موندن باتریه. برنامه های خنک کننده ی گوشی برای مدیریت بهتر دمای موبایل به وجود اومدن که چندتا از اون ها رو معرفی کردم.

البته یه سری فن های خنک کننده ی گوشی هم وجود دارن که پشت گوشی قرار می گیرن و گرمای بیش از حد گوشی رو کنترل می کنن. استفاده از ترفند های خنک کردن گوشی و همین طور شناختن دلایل داغ شدن تلفن همراه می تونه از ایجاد گرمای بیش از حد تلفن جلوگیری کنه.

شما از چه برنامه ی خنک کننده ای برای گوشیتون استفاده می کنید؟

نویسنده : me.ghorbani
تاریخ انتشار ۲۶ تیر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 44
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

anti.gen

خود اینا یه بار اضافه روی دوش پردازنده نمیشن؟

۳۰ آذر ۱۴۰۱
mohammad756

عالییی

۲۵ شهریور ۱۴۰۱