بررسی تست مقاومت Oneplus Open

گوشی OnePlus Open که اولین گوشی تاشو کمپانی وان‌پلاس به‌حساب میاد با استفاده از یه طراحی جذاب و هیجان‌انگیز، استفاده از دو تا صفحه‌نمایش OLED، سخت‌افزار بهینه و قدرتمند و در کنار اون دوربین های سه‌گانه خوب و با کیفیت، تونسته گوشی Open رو به عنوانی رقیبی درخور و قدرتمند برای گوشی های تاشو مثل گوشی سامسونگ Z Fold 5، به بازار عرضه کنه. به گفته وانپلاس کاربران می‌تونن گوشی تاشو OnePlus Open رو یک میلیون بار باز و بسته کنن! زک نلسون، کارشناس کانال JerryRigEverything، در جدیدترین ویدیو خودش به بررسی مقاومت و بدنه گوشی هوشمند تاشو OnePlus Open پرداخته. با بررسی تست مقاومت Oneplus Open همراه موبونیوز باشید تا ببینیم این گوشی تاشو جدید و گران قیمت میتونه از پس تست های عجیب و غریب زک نلسون بربیاد یا نه؟!

مشخصات فنی گوشی OnePlus Open

گوشی تاشو OnePlus Open در تاریخ 26 اکتبر 2023 (ششم آبان 1402) به بازار جهانی عرضه شد. وزن این گوشی تاشو 245 گرم هست و در حالت باز، ضخامت اون به 5.8 میلی‌متر می‌رسه. این گوشی دارای گواهی IPX4 هست و فقط در برابر پاشیده شدن قطرات آب مقاومه که در مقایسه با رقیب خودش یعنی گوشی سامسونگ Z Fold 5 که دارای گواهی IPX8 هست، یه‌ مقداری ضعف داره. گوشی OnePlus Open دو تا صفحه‌نمایش AMOLED داره که از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کنن. نرخ به‌روزرسانی آن‌ها 120 هرتز هست و می‌تونن در نور زیاد، روشنایی با 2800 نیت در اختیار کاربر بزارن. سیستم‌عامل این گوشی تاشو، اندروید 13 هست و در کنار اون از رابط کاربری OxygenOS 13.2 استفاده شده.

مشخصات فنی گوشی OnePlus Open

برای قسمت سخت‌افزار، در این گوشی از چیپ 4 نانومتری اسنپ‌دراگون 8 نسل دوم استفاده شده و شما می‌تونید این گوشی رو با ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی 512GB و رم 16 خریداری کنید. دوربین های این گوشی به سه لنز 48 مگاپیکسلی واید، 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو و لنز 48 مگاپیکسلی اولترا واید تقسیم میشه. شما می‌تونید با گوشی OnePlus Open، ویدیو های 4K با سرعت 30 تا 60 فریم در ثانیه بگیرید. دوربین سلفی صفحه‌نمایش تاشو این گوشی کیفیت 20 مگاپیکسلی داره و دوربین سلفی صفحه‌نمایش کاور (همون صفحه‌نمایش بیرونی) کیفیت 32 مگاپیکسلی داره. ظرفیت باتری این گوشی 4805 میلی‌آمپره و شما می‌تونید با استفاده از شارژر 67 واتی این گوشی رو در 42 دقیقه، کامل شارژ کنید. بریم ببینیم گوشی تاشو OnePlus Open، چه قدر می‌تونه زیر دست های زک نلسون، کارشناس کانال JerryRigEverything دووم بیاره؟!

 

بررسی تست مقاومت گوشی OnePlus Open

گوشی 1699 دلاری وان‌پلاس، که به گفته خودشون داخلش از فیبر کربن، تیتانیوم و آلیاژ کوبالت استفاده شده، قطعا باید مقاومت خوبی داشته باشه. نکته حائز اهمیت داخل گوشی های تاشو، خم نشدن و نشکستن از سمت مخالف در حالت باز هست. گوشی هایی مثل Pixel Fold گوگل این امتحان رو رد شدن و گوشی های تاشویی هم مثل Galaxy Z Fold 5 سامسونگ سربلند از این آزمون بیرون اومدن! اما بریم ببینیم OnePlus Open چه می‌کنه؟
پس از آنباکس این گوشی، داخل جعبه اون آداپتور شارژر و یه قاب محافظ قرار داشت که ترکیب عجیب‌وغریبی به نظر می‌رسه! بعد از کندن محافظ های پلاستیکی روی صفحه‌نمایش، میریم سراغ بررسی تست مقاومت و خط‌ و خش صفحه‌نمایش اون. طبق ویدیو های قبلی که از محصولات وان‌پلاس در کانال JerryRigEverything دیده بودیم، زک بر این باور بود که محصولات این کمپانی بعضی هاشون خوب در میاد و بعضی هاشون هم نه! برای مثال گلس قاب پشتی گوشی OnePlus 11 شکست و فریم اصلی گوشی OnePlus 10 Pro هم از وسط نصف شد. تمامی این گوشی‌ها بر روی سطح 6 و 7 دچار ایجاد خط‌ و خش روی صفحه‌نمایش شدن و OnePlus Open با وجود لایه محافظ سرامیکی، از این قضیه مستثنی نیست.

بررسی تست مقاومت نمایشگر گوشی OnePlus Open

بررسی تست نمایشگر گوشی OnePlus Open

صفحه‌نمایش داخلی این گوشی همانند بقیه گوشی های تاشو به دلیل داشتن جنس پلاستیکی در همون سطح 2 روشون خط‌ و خش میوفته، شما حتی می‌تونید با ناخن هم روی اون خط بندازید!

بررسی تست مقاومت نمایشگر داخلی گوشی OnePlus Open

میریم سراغ خط‌ و خش انداختن فریم کناری OnePlus Open. فریم کناری این گوشی از جنس آلومینیوم ساخته شده و دکمه بستن صدا (Silent) دوباره به کناره این گوشی اضافه شده. کناره های این گوشی به شدت خط‌ و خش پذیر هستن و باید حواستون باشه که از دست‌تون نیوفته یا به جایی نخوره!

بررسی تست مقاومت فریم گوشی OnePlus Open

فریم پایینی گوشی OnePlus Open که محل قرارگیری درگاه شارژر و اسپیکر های پایینی هست هم مقاومت جالبی نداره. این گوشی تاشو قابلیت شارژ بی‌سیم نداره و ضد آب بودنش هم در حد همون قطرات آب هست.

بررسی تست مقاومت لبه پایینی گوشی OnePlus Open

بریم سراغ تست مقاومت دوربین های این گوشی. “یکی از تفاوت هایی که این گوشی با Galaxy Z Fold 5 سامسونگ داره، داشتن جزیره لنز های دوربین به اندازه‌ یه بشقاب غذاخوریه!”

بررسی تست مقاومت دوربین گوشی OnePlus Open

این اولین چیزی بود که زک پس از مشاهده دوربین این گوشی گفت. لایه محافظتی روی لنز های دوربین کیفیت خوبی داره و اما فلش پلاستیکی این گوشی مقاومت جالبی نداره و خیلی راحت میشه خرابش کرد. قاب پشتی هم ضدخش هست و مقاومت خوبی داره.

بررسی تست مقاومت فلش گوشی OnePlus Open

بررسی تست مقاومت پنل پشتی گوشی OnePlus Open

یکی از ویژگی های این گوشی که در هیچ دستگاه تاشو دیگری نیست، باز‌وبسته شدن تا یک میلیون بار هست. به گفته زک، یک میلیون برای هر جسم متحرکی عدد زیادیه و این می‌تونه یکی از ویژگی های مثبت و برتر این گوشی در مقایسه با رقبا باشه. این رو هم در نظر داشته باشید که وان‌پلاس یک میلیون بار رو در شرایط آزمایشگاهی تست کرده و در شرایط واقعی هر اتفاق دیگه‌ای ممکنه پیش بیاد!

بررسی تست مقاومت لولا گوشی OnePlus Open

بریم سراغ خاک بازی و بررسی تست گرد و غبار گوشی OnePlus Open. بعد از نفوذ خاک و گردوغبار به لولای میانی این دو صفحه‌نمایش، باز‌ و بسته کردن اون یه‌کم صدا های اضافی میده با این وجود هیچ گردوغباری وارد چرخ‌دنده های لولای میانی نشد و اختلالی در روند کار گوشی بوجود نیومد.

بررسی تست مقاومت حرارت نمایشگر گوشی OnePlus Open

بعد از اون میریم سراغ تست فندک. صفحه‌نمایش بیرونی این گوشی پس از گذشت 25 ثانیه می‌سوزه و علامت سفید سوختگی روی پیکسل های صفحه به جا می‌مونه.

بررسی تست مقاومت نمایشگر گوشی OnePlus Open در مقابل حرارت

صفحه‌نمایش داخلی هم تنها پس از گذشت 5 ثانیه می‌سوزه و آثار سوختگی سیاه رنگ بر روی اون ظاهر میشه.

بررسی مقاومت گوشی OnePlus Open

همچنین آهن‌رباهایی که در قسمت بالایی صفحه‌ نمایش قرار دارند در حال جذب ذرات آهنی و فلزی موجود در خاک و گرد و غبار هستن. این عمل باعث میشه دو طرف این گوشی مثل اولش بسته نشه.

همچنین وان‌پلاس، حسگر اثر انگشت گوشی تاشو OnePlus Open رو روی دکمه Power قرار داده، اما به دلیل نفوذ خاک و گردوغبار و خط‌وخش هایی که اول ویدیو روی اون انداختیم، دچار اختلال میشه و کار نمی‌کنه.
و اما در آخر میریم سراغ تست اصلی و سرنوشت‌ساز برای گوشی تاشو OnePlus Open، تست خم شدن و شکستن! این گوشی در حالت بسته مقاومت زیادی داره و هیچ جوره خم نمیشه. همچنین حتی اگه دو تا صفحه‌نمایش رو به هم بکوبونید و ببندید هم مشکلی براش پیش نمیاد.

بررسی تست مقاومت خم شدن بیرونی گوشی OnePlus Open

اما اگه بازش کنیم و در جهت مخالف این گوشی رو خم کنیم، دووم میاره؟! اولین بار زک با تمام قدرت گوشی رو خم می‌کنه و دستگاه حتی تا زاویه بیشتر از 180 درجه هم خم میشه، اما نمیشکنه! صفحه‌نمایش و لولای میانی این گوشی تاشو از انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای برخوردارن که قبلا فقط در گوشی Galaxy Z Fold 5 سامسونگ دیده بودیم!

بررسی تست مقاومت خم شدن نمایشگر گوشی OnePlus Open

البته پس از خم شدن نسبی به سمت مخالف، دو تا صفحه‌نمایش مثل قبل بسته و چفت هم نمیشن ولی هنوز کاملا سالم هستن هستن و میتونید باهاشون کار کنید.

 

جمع بندی

گوشی OnePlus Open صد درصد آزمون تست مقاومت JerryRigEverything رو قبول میشه و سربلند ازش بیرون میاد که به عنوان اولین گوشی تاشو وانپلاس واقعا این عملکرد جای تحسین داره. به نظرتون بازار گوشی های تاشو هم در جهان و هم در ایران به چه سمتی پیش خواهد رفت؟ با اینکه این اولین تجربه و اولین گوشی هوشمند تاشو کمپانی وان‌پلاس هست، عملکرد این برند رو در مقایسه با سامسونگ و گوگل چه‌طوری مقایسه می‌کنید؟ شما از 1 تا 10 به تست مقاومت گوشی تاشو OnePlus Open چند میدید؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 4 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 33
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Ahmaddosti

وان پلاس واقعا پول بیخود دادنه توو ایران ، فقط آیفون

۲۱ دی ۱۴۰۲
shahab-021

مقاومتش اصلا خوب نیست و به درد‌ نمیخوره

۱۲ دی ۱۴۰۲
Abbas06

🔥🔥Never settle🔥🔥

۱۰ دی ۱۴۰۲
Aref_rezaei81

امتیاز 6.5 خوبه

۱۰ دی ۱۴۰۲
Nope

کاش می‌فهمیدم کی این گوشیا رو به این کچل میده

۰۹ دی ۱۴۰۲
Dariush#1

وان پلاس بزودی رتبه اول دنیا میشه

۰۸ دی ۱۴۰۲
specter8585

من به این گوشی امتیاز 6 رو میدم

۰۸ دی ۱۴۰۲
specter8585

من به این گوشی امتیاز 6.99 رو میدم

۰۸ دی ۱۴۰۲
alirza.amiry

mamnoon az saite khoobetoon

۰۸ دی ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون

۰۸ دی ۱۴۰۲
EminEm 19

دستت ع ده جا بشکنه

۰۸ دی ۱۴۰۲
!Just trust me

خسته نباشی .گوشی های تاشو فروش کمتری دارن تا گوشی های عادی.برای اولین گوشی تاشو وان پلاس خیلی گوشی خوبیه که میتونه از بعضی از گوشی های تاشو سامسونگ بهتر باشه.۹

۰۸ دی ۱۴۰۲
kianshah

عالییییی

۰۸ دی ۱۴۰۲