نقد و بررسی مشخصات گوشی OnePlus Ace

یکی از خوشگل ترین، خوش دست ترین و خوش حس ترین گوشی ها یعنی OnePlus Ace برای بررسی اینجاست. این گوشی توی بازه 23 تا 25 میلیون تومن قرار داره و واقعا خوش دست و خوش حسه. اصلا وقتی دستتون می گیرید یه حس عجیب غریبی داره. حداقل ما که این حس رو به گوشی وان پلاس ایس داشتیم.

قراره این گوشی رو با Xiaomi 12 Pro و S22 سامسونگ هم مقایسه کنیم. پس توی این بازه قیمتی دوتا رقیب یغور داره و می خوایم ببینیم که می تونه ارزش خرید بالایی نسبت به رقباش داشته باشه یا نه؟ برای خوندن بررسی گوشی OnePlus Ace همراه موبونیوز باشید.

طراحی گوشی OnePlus Ace

توی بخش طراحی، پشت گوشی از گوریلاگلس 5 استفاده شده. توی گوشی که ما بررسی کردیم، قاب پشتی یه رنگ مشکی داره که نصفش مات خالص و نصف دیگه اش یه سری خط های براق باحال زیر دوربینش داره. سه تا لنز و یه فلش که یه کادر خیلی سنگینی رو به خودشون اختصاص دادن و خیلی بزرگه.

سنسور لنز اصلی بالای همه قرار گرفته که بزرگ تر از همه اس. لوگو OnePlus هم پشت گوشی وجود داره. به جرات می تونیم بگیم می تونید یکی از زیباترین طراحی های قاب پشتی رو توی این گوشی ببینید. با وجود این که ماته جای اثر انگشت روش می مونه و باید از قابش استفاده کنید. اتفاقا توی باکسش یه قاب داره که وقتی قاب رو میندازی روش حس قاب از خود گوشی بهتره!

دور تا دور گوشی پلاستیکه و آلومینیومی نیست! این مسئله به نسبت رقباش بده. زیر گوشی درگاه Type-C، خشاب سیم کارت، میکروفون و اسپیکر وجود داره. درباره خشاب سیم کارت باید بگم که فقط از دوتا سیم کارت استفاده می کنه و خبری درباره پشتیبانی از حافظه جانبی نیست.

لبه سمت راست گوشی فقط دکمه پاوره. بالای گوشی یه میکروفون دیگه اس. سمت چپ گوشی هم دکمه کم و زیاد کردن صدا قرار داره.

پنل جلویی یه نمایشگر تخت رو توی خودش جا میده که تقریبا 88 درصد پنل نمایشگره که دوربین سلفی توی پانچ هول نسبتا ریزی بالای نمایشگر قرار داره. اسپیکر هم بالا دیده میشه.

اگه بخوایم در مورد پکیج طراحی بگیم، از نظر زیبایی، خوش دستی، خوش حسی عالیه. گواهی IP نداره. دور تا دورش هم پلاستیک که این ها نقطه ضعفشه. اگه بخوایم کنار رقباش بذاریم، به نظر گوشی S22 میتونه به خاطر گوریلاگلس ویکتوس پلاس که مقاومت بیشتری داره بهتر باشه. گوشی سامسونگ آلومینیومه و گواهی هم داره ولی این گوشی حس متفاوتی داره ضمن این که اس 22 سامسونگ کوچیک تره.

گوشی Xiaomi 12 Pro رو هم توی این بازه داریم که اونم گواهی نداره ولی متریالش از این گوشی بهتره.

صفحه نمایش OnePlus Ace

یه نمایشگر OLED می بینیم که 1080 با رفرش ریت 120 هرتزه، HDR10+ رو پشتیبانی می کنه و یک میلیارد رنگه ولی روشنایی خوبی نداره. روشناییش به نسبت رقباش پایین تره و کاملا مشهوده.

یعنی وقتی این گوشی رو میذاری کنار یه گوشی سامسونگی هم قیمت خودش یا شیائومی 12 پرو، میبینی که نورش کمتره ولی کیفیت تصویر واقعا معرکه اس و رنگ و نور خیلی خوب و تمیزی داره. کنتراست و عمق رنگ مشکی و در مجموع همه چی هم عالیه اما روشناییش وقتی میاد کنار رقباش کمتره.

اگه بیشتر زیر نور نور آفتاب با گوشی کار می کنید یا اگه تو خونه نیستید و یا مثلا توی محیط بسته نیستید، این نمایشگر میتونه اذیتتون کنه. در غیر این صورت نمایشگر هیچ ایراد دیگه ای نداره و واقعا خوش کیفیته. سرعت خوبی داره. پشتیبانی خفن از یک میلیارد رنگ و HDR10+ هم داره که همه چی رو تکمیل می کنه. اندازه اش هم 6.7 اینچ که به نسبت رقبای خودش بزرگ تره. خود گوشی S22 اندازه اش 6.1 اینچه یعنی تقریبا 6 دهم اینچ از اون بزرگتره. نمایشگر بزرگی داره درحالی که گوشی اصلا حس یه گوشی بزرگ رو بهتون نمیده.

کیفیت نمایشگر گوشی OnePlus Ace

 

باتری OnePlus Ace، آداپتور 160 واتی!

یه باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت می بینیم. عملکرد شارژدهی رو نمیتونم بگم واو عجب شارژدهی داره ولی یه چیز معمولی رو به خوبه. یعنی شما یه ساعت کالاف دیوتی بازی کنید حدود 15 درصد از شارژش کم میشه. یه روز کامل توی استفاده های معمولی میتونه شارژدهی بده.

منظورم از یه روز کامل 12 ساعت نه 24 ساعت. اگه استفاده شما از گوشی زیاد باشه، اذیتتون نمی کنه. چرا میگم اذیتتون نمیکنه؟ چون توی باکس این گوشی آداپتور 160 واتیه! داشتن آداپتور 160 وات یعنی بهشت برین. از صفر تا صد، این گوشی زیر بیست دقیقه فول شارژ میشه. البته به شرط این که گوشیتون خاموش باشه.

اگه گوشی روشن باشه، فقط بیست دقیقه طول میکشه تا گوشی از صفر برسه تا صد. یعنی مثلا دو ساعت سه ساعت کالاف دیوتی بازی می کنید شارژ گوشیت به 30 و 40 میرسه. دوباره یک ساعت بازی میکنی، دو ساعت دیگه بازی میکنی، 5 ساعت بهت پلی تایم میده و بعد از این 5 ساعت، بیست دقیقه گوشی رو به شارژ میزنی و بعد گوشی دوباره صد در صد میشه و دوباره یه 5 ساعت دیگه میتونی با گوشی بازی کنی. یعنی از نظر شارژ شدن معرکه اس.

دوتا نکته وجود داره. اول این که 160 آداپتور رو که می بینی، وقتی گوشی رو به شارژ میزنی، میزنه 150 وات. یه ذره آدم گیج میشه که اون 150 واتی که روی گوشی میخوره چیه و اون 160 واتی که روی آداپتور چیه؟ پس نتیجه می گیریم که آداپتورش 150 واته.

نکته دوم تفاوتش با آداپتور 120 واتی که 12 پرو شیائومی داره. تفاوت خیلی خفن و مشهودی نیست. یعنی این جوری نیست که بگی ده دقیقه اختلاف دارن. توی بیشترین حالت ممکن اختلافشون 7 8 دقیقه اس. توی بیشترین حالت ممکن که میگم یعنی این گوشی خاموش باشه و 15 دقیقه 42 ثانیه طول بکشه گوشی از 0 تا 100 شارژ بشه.

گوشی 12 پرو با شارژر 120 واتی 22 دقیقه فول شارژ میشه و این اختلاف 7 8 دقیقه اس. وقتی سرعت شارژ شدن رو با گوشی سامسونگ مقایسه کنی می بینی که اختلاف فاحشه و تقریبا 40 دقیقه زودتر از سامسونگ فول شارژ میشه با وجود این که باتری S22 یه چیزی حدود 3700 میلی آمپر ساعته ولی این گوشی باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بهتون میده.

در مجموع پکیج باتری به نظر من جوابه.

امنیت گوشی OnePlus Ace

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار داره. سرعت خوبه و جواب میده و اذیت کننده نیست. بعضی موقع ها کلا یه باگی توشون پیدا میشه و اولش باید دقیق نگاه کنی ببینی انگشت رو کجا بذاری ولی وقتی پیدا کنی و خیلی عادت کنی بهش سریع قفل رو باز میکنه. سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم جوابه.

دوربین OnePlus Ace

یه سنسور 50 مگاپیکسلی داره که عکس هایی که میگیره واقعا عکس های خوبیه. شارپنس این عکس ها رو می بینی لذت میبری. شما دیتیل عکس ها رو میبینی لذت میبری. نور عکس ها و روشنایی عکس ها رو میبینی لذت میبری. اما توی یه سری از موارد رنگ رو به هم میریزه.

یعنی وایت بالانس بعضی مواقع درسته و بعضی مواقع درست نیست. مثلا اگر از چهره بخوای عکس بگیری، کلا رنگ پوست رو به هم میریزه. یه داستانی توی نرم افزارش وجود داره که وقتی AI فعال باشه و هوش مصنوعی تشخیص بده که آدمی 40 تا بیوتی میندازه روت و باید بری کمش کنی. یعنی دستکاری نرم افزاری روی عکس هاش خیلی زیاده.

در نهایت خروجی عکسی که تحویل میده، واقعا خوبه. واقعا عکس های خوبی میتونید باهاش ثبت کنید.

پرتره

با این که سنسوری برای تشخیص عمق نداره ولی عکس های پرتره واقعا خوبن.

عکاسی حالت شب

عکاسی توی حالت شبش به نسبت رقبا خیلی خفن نیست ولی باز هم جواب میده. پکیج عکاسی سنسور اصلیش واقعا خوبه اما اگه بخوام در مقام مقایسه بذارم ، طبق نظر شخصی من اس 22 سامسونگ دوربین بهتری داره. بعد شیائومی 12 پرو قرار می گیره و بعد از اون OnePlus Ace با یه اختلاف کمی از شیائومی در مقام سوم قرار میگیره.

اولترا واید

یه سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید برای این گوشی در نظر گرفته شده که در مقام مقایسه هم حرف برای گفتن داره.

ماکرو

یه سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو داره که از فانتزی سه لول بالاتره. آدم توقع بالاتری از این سنسور ماکرو داره ولی به نظر من ماکرویی که میشه با گوشی Xiaomi 12 Pro گرفت از این گوشی بهتره ولی این گوشی از S22 سامسونگ بهتره.

فیلمبرداری

این گوشی فقط قابلیت فیلمبرداری 4K داره. یعنی 8K که توی شیائومی 12 پرو و اس 22 سامسونگ می بینیم توی این گوشی نیست. قابلیت 8K اصلا کاربردی هم نیست. کیفیت ویدیوهای 4K که هم میگیره واقعا خوبه و باید بگم برای این بازه قیمتی باز هم حرف برای گفتن داره.

در مجموع پکیج دوربینش این جوری که با یه اختلاف کمی از رقباش پایین تره و می تونید دوربین واقعا خوبی ازش تحویل بگیرید.

سلفی

یه سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی داره که عکس های سلفیش هم جوابه. شارپنس، وایت بالانس، دیتیل خوبه و واقعا عکس های باکیفیتیه. ولی همون جوری که توی سنسور اصلی هم گفتم، رنگ پوست رو به هم میریزه.

مقایسه این گوشی با رقباش توی بخش سلفی این جوریه که به نظرم این گوشی با یه رقابت پایاپایی به نسبت 12 پرو شیائومی بالاتره البته با اختلاف خیلی کم. دوربین سلفی اس 22 پایین این ها قرار می گیره یعنی Samsung Galaxy S22 از این دوتا گوشی ضعیف تره. به نظرم این گوشی رنک یک سلفی هاس توی این بازه قیمتی.

سخت افزار گوشی OnePlus Ace

می رسیم به بخش بحث برانگیز سخت افزار. این گوشی دایمنسیتی 8100 داره که عملکرد پردازشیش به رقباش نمیرسه. اگزینوس 2200 گوشی اس 22 و هم اسنپدراگون 8 نسل 1 که روی شیائومی 12 پرو وجود داره از تراشه این گوشی بهتره. مجموعا اگه بخوام بگم توی استفاده های سنگین کم نمیاره و کارتون رو خیلی خوب راه میندازه ولی رقیب هایی داره که عملکردشون پایدارتره.

یه نقطه قوت خوب توی بخش سخت افزاری به نسبت رقیب هاش داره اینه که داغ نمیشه یعنی این که وقتی بازی می کنید، احساس نمی کنید که دما داره بالا میره. از نظر کنترل دما خیلی بهتر از دوتا رقیبشه ولی از نظر سرعت، کیفیت و پایداری می تونم بگم که اول 12 پرو شیائومی، بعد اس 22 سامسونگ و بعد این گوشی قرار می گیره. اختلافشون خیلی کمه ولی باز باید این رو بهتون بگم که سخت افزار می تونست بهتر باشه اما اینم می تونه کارتون رو راه بندازه.

رابط کاربری OnePlus Ace، بهترین رابط کاربری اندرویدی

اندروید 12 رو توی خودش داره که طبیعیه و ColorOS 12.1 هم برای رابط کاربری داره که باید بگم چقدر این رابط کاربری تمیزه. برگرفته از OxygenOS که به نظرم خفن ترین رابط کاربری اندرویدیه.

انقدر روونه، انقدر زیباست و انقدر خوشگله آدم لذت میبره. قابلیت های شخصی سازی عجیب غریب باحال داره. تمام آیکون ها رو میتونی کاستوم کنی. شکل، رنگ و هم مدل قرار گرفتنش رو میتونی کاستوم کنی.

قابلیت هایی بهت میده توی Always On Display و یه کلک هایی رو می تونی با رابط کاربریش انجام بدی. ماکزیمم قابلیت های شخصی سازی با بهترین و روون ترین حالت ممکن رو داره. در حدی بهتون بگم که مثلا سامسونگ گلکسی اس 22 حدود 30 گیگابایت OS ازتون حجم می گیره ولی این گوشی حدود 24 گیگابایته.

یعنی حتی سبک تره ولی در عین سبک تر بودنش خیلی خوشگل و روونه. من واقعا این رابط کاربری رو توی اندروید دوست دارم. بین MIUI و One UI هیچ کدومشون برام مهم نیست ولی ColorOS و OxygenOS رو از صمیم قلب دوست دارم. حس خیلی روونی رو از اندروید بهتون میده.

عملکرد اسپیکر OnePlus Ace

می تونم بگم اسپیکر جوابه و واقعا خوبه. بلندی صدای معقول و کیفیت و تفکیک صدای فوق العاده داره. اگه اسپیکرش هم در مقام مقایسه بذارم، همه اسپیکرهای این رده خفنن و این اسپیکر هم چیزی کم نداره و گوش کردن موزیک با اسپیکر حس خوبی داره.

اسپیکر گوشی وان پلاس ایس

گوشی OnePlus Ace ارزش خرید داره؟

به نظرم طراحی این گوشی معرکه اس یعنی حسی که دست گرفتن این گوشی بهتون میده متفاوته. اگه یه گوشی 8 میلیون تومنی شیائومی بخرید و یه گوشی 30 میلیونی این برند رو حسشون یه جوره. ولی یه گوشی وان پلاس که بگیری، میفهمی که من چی میگم. با این حال توی بخش طراحی نقص داره.

پلاستیک بودن دورش، گواهی نداشتن و گوریلاگلس 5 نقص بخش طراحی این گوشیه چون گوریلاگلس ویکتوس و ویکتوس پلاس رو توی 12 پرو شیائومی و S22 سامسونگ داشتیم. در کل حسش عجیبه مخصوصا قابش.

توی بخش صفحه نمایش حرف برای گفتن داره، روشناییش کمتره ولی جوابه. توی بخش باتری خوبه خصوصا آداپتور 160 واتی که توی باکسش هم وجود داره. اگه رقیب سامسونگی این گوشی رو بگیری باید 1200 تا 1300 بدی آداپتور اورجینال 45 واتی هم بخری.

گوشی Xiaomi 12 Pro آداپتور 120 واتی رو داره و این گوشی وانپلاس 160 که رقابتشون تقریبا پایاپایه. توی بخش باتری می تونم بگم جلوتره و جوابه. توی بخش دوربین حرف برای گفتن داره ولی رقبای بهتری هم داره. 12 پرو شیائومی و اس 22 به نظرم یه مقداری دوربین بهتری دارن.

توی بخش سخت افزار حرف برای گفتن داره ولی رقبای بهتر اون با اولویت 12 پرو شیائومی و اس 22 سامسونگ. توی بخش رابط کاربری به نظرم یکه با این که رابط کاربری یه چیز سلیقه ایه. نزدیک ترین حس رو به اندروید خام پیکسل ها با تعداد زیادی قابلیت شخصی سازی بیشتر از اون رو میده. واقعا رابط کاربری خوبیه. اسپیکرش هم جوابه.

جمع بندی این هایی که گفتم میشه این که شما دارید یه گوشی هم قیمت گوشی های نصفه نیمه پرچمدار سامسونگ و شیائومی میخرید و اینم در حقیقت نصفه نیمه پرچمدار وان پلاس (مثلا OnePlus 10 Pro گوشی پرچمدار این برند) ولی این در حقیقت OnePlus 10R که به خاطر آداپتور 160 واتی شده OnePlus Ace که نرسیده به پرچمدار و هم قیمت اوناست. توی بعضی از بخش ها یه ذره خیلی کمی لولش پایین تره ولی به نظرم می تونید حس متفاوتی از اندروید رو باهاش تجربه کنید.

چندتا ایراد توی ایران داره. اول این که خدمات پس از فروش درست حسابی داخل ایران نداره چون شرکت های وارد کننده به صورت رسمی نمیارنش یا اگه هم بیارن خیلی کم میارن. از طرف دیگه قطعات، قاب و گلس هم براش کم پیدا میشه. قاب داخل باکسش داره ولی اگه بخواید یه تنوعی بدید و یه قاب دیگه بخرید، یه ذره توی پیدا کردنش داستان دارید.

اگه من باشم و بخوام تجربه متفاوتی از اندروید بگیرم وان پلاس واقعا گزینه مناسبیه. توی این رنج قیمتی هم میتونه رقابت کنه و این نیست که بگی پول رو فقط به خاطر متفاوت بودن میدی ولی باید عشق رو توی خودت ببینی! اگه طرفدار اندروید باشی و بخوای یه تجربه متفاوت ازش بگیری باید بری سراغ وانپلاس که OnePlus Ace توی بازه 24 میلیون میتونه گزینه مناسبی باشه.

با همه این تفاسیر شهامت این رو دارید که توی ایران سراغ وان پلاس برید یا ترجیح میدید همین سامسونگ و شیائومی های هم قیمتش رو بخرید؟

از 1 تا 10 چه امتیازی به این گوشی میدید؟

سوالات متداول
(2 سوال)
نقاط قوت گوشی OnePlus Ace چیست؟ چرا این گوشی رو بخریم؟

اگه بخواید یه تجربه متفاوت از اندروید داشته باشید، رابط کاربری وان پلاس جوابه. این گوشی طراحی جذابی داره و وان پلاس توی باکسش آداپتور 160 واتی قرار داده. توی بقیه بخش ها مثل سخت افزار، صفحه نمایش و دوربین هم جوابه. برتری پردازنده OnePlus Ace نسبت به رقبا اینه که موقع بازی کردن داغ شدن رو احساس نمی کنید.

نقاط ضعف گوشی OnePlus Ace چیست؟ چرا این گوشی رو نخریم؟

نقطه ضعف جدی راجع به این گوشی وجود نداره ولی توی عملکرد سخت افزار، روشنایی صفحه نمایش و عملکرد دوربین رقبای شیائومی و سامسونگی داره که بهتر عمل کرده باشن. شاید پلاستیکی بودن فریم دور گوشی، نداشتن گواهی IP و گوریلاگلس 5 نقطه ضعف طراحی این گوشی باشه.

خرید گوشی oneplus ace
نویسنده : me.ghorbani
تاریخ انتشار ۱۳ مرداد, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 190
5/ 4.5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

qazal

گرونه گرونه گرونه
گگگگگگرررررررووووووننننننهههه

۲۲ شهریور ۱۴۰۲
Mohamadnoush

خیلی شیکه ولی بعضی ها میگن پشتش پلاستیکه اینجا گفتی شیشس !؟

۰۲ شهریور ۱۴۰۲
spy skyet

فعلا که خوبه

۲۰ تیر ۱۴۰۲
Amin-tj04

الان ک قیمتش اومده پایین بهترین گزینست برای خرید 💯

۰۴ دی ۱۴۰۱
artin 8898

فقط وان پلاس

۰۴ دی ۱۴۰۱