بررسی مشخصات گوشی OnePlus Ace Pro

وان پلاس نسخه پایه گوشی های خودش رو برای بازار جهانی معرفی می کنه، ولی برای اینکه بتونه جایگاه خودش رو توی بازار چین هم حفظ کنه، گوشی هاش رو با ریبرندینگ (تغییر نام و یه سری مشخصات فنی) به طور سفارشی برای چین هم تولید می کنه. البته OnePlus تنها برندی نیست که این کار رو انجام میده و شیائومی و حتی سامسونگ هم از همین ترفند (یعنی عرضه مجدد با تغییر مختصر با توجه به خواست بازار در کشور های مختلف استفاده) می کنن. تو این مقاله قراره مشخصات گوشی OnePlus Ace Pro رو بررسی کنیم. همون OnePlus 10T بازار جهانی که برای بازار چین عرضه شده و ببینیم بین این گوشی که تو بازه قیمتی 22 میلیون تو بازار ایران قرار داره در مقایسه با رقباش چه عملکردی داره و آیا میتونه جز گزینه های پیشنهادی برای خرید باشه یا نه. با بررسی گوشی OnePlus Ace Pro همراه موبونیوز باشید.

طراحی وان پلاس Ace Pro؛ زیبای خوش ساخت

وان پلاس به زبان طراحی پرچمدار های 2022 خودش برای این گوشی تقریبا 600 دلاری هم پایبند مونده و یه گوشی زیبا و خوش ساخت با یه سری تغییرات جزئی تو ظاهر وارد بازار کرده. بدنه OnePlus Ace Pro از جنس شیشه ساخته شده و در دو رنگ مشکی مات (Moonstone Black) و یه سبز براق و ملایم به نام Jade Green (که یه تغییر طیف خیلی ملایم بین سبز روشن و طوسی داره)، به بازار عرضه شده.

طراحی وان پلاس Ace Pro

وقتی به قاب پشتی این گوشی نگاه می کنین، اولین چیزی که نظرتون رو به خودش جلب می کنه، شبه جزیره نسبتا بزرگ مربع شکل و براقیه که از فریم کناری گوشی شروع شده و بخش بزرگی از بالای پنل پشتی رو در بر گرفته. این جزیره براق و بزرگ دقیقا همون جزیره ایه که توی پرچمدار 2022 وان پلاس یعنی Oneplus 10 Pro دیده بودیم و از سه تا دوربین و تک فلش بزرگ و پر نور این گوشی میزبانی می کنه. یکی از مواردی این گوشی رو از برادر پرچمدارش متمایز می کنه، تو بخش دوربین هاست و خبری از همکاری مشترک Hasselblade و وان پلاس تو بخش دوربین روی این گوشی نیست. لوگوی وان پلاس هم با وقار همیشگی وسط قاب پشتی قرار گرفته تا زیبایی طراحی قاب پشتی این گوشی رو تکمیل کنه.

 

وان پلاس بر خلاف رقباش، هنوز سمت استفاده از طراحی تخت برای گوشی های پرچمدارش نرفته و همین موضوع باعث شده Oneplus Ace Pro با توجه به اینکه ابعاد بزرگی داره، همچنان یه گوشی خوش دست و راحت باشه. لبه های قاب پشتی کمی خمیدگی داره و بخش جلو و پشت این گوشی با یه فریم پلاستیکی براق از همدیگه جدا شدن. سمت راست گوشی دکمه پاور به تنهایی قرار گرفته. بخش پایین گوشی خلوت بودن قسمت های دیگه رو جبران کرده و از اسپیکر، درگاه تایپ سی، میکروفون و خشاب سیم کارت میزبانی می کنه. خشاب سیم کارت وان پلاس Ace Pro از دو سیم کارت به طور همزمان پشتیبانی می کنه و مثل تمامی رقبا تو این بازه قیمتی، خبری از پشتیبانی از رم میکرو و قابلیت ارتقای حافظه روی این گوشی نیست. فریم سمت چپ دکمه کم و زیاد کردن صدا رو تو خودش جای داده و بالای گوشی هم میکروفون دوم و سنسور مادون قرمز رو می بینیم. وان پلاس تصمیم گرفته با کلید Do Not Disturb روی گوشی های میان رده و قاتل پرچمدار خودش خداحافظی کنه و OnePlus Ace Pro و OnePlus 10T اولین گوشی های غیر پرچمدار این شرکت به حساب میان که بدون این کلید کاربردی معرفی شدن. (خداحافظ کلید همیشه در دسترس و سلام به گزینه سایلنت در نوار ابزار!)

بررسی طراحی oneplus Ace Pro

برسیم به قاب جلوی این گوشی خوش دست، که از یه نمایشگر کم حاشیه و دوربین سلفی که توی پانچ هول نسبتا کوچیک بالای نمایشگر دیده میشه، میزبانی می کنه. اسپیکر مکالمه هم یکم بالاتر، لبه قاب جلویی با ابعاد بزرگ خودنمایی می کنه. دنبال حسگر اثر انگشت این گوشی می گردین؟ همینجا زیر نمایشگر پیداش می کنین. وان پلاس همون سنسور اثر انگشتی که روی OnePlus 10 Pro استفاده کرده، روی Oneplus Ace Pro هم قرار داده و این حسگر اثر انگشت اپتیکال به راحتی و با سرعت خیلی خوبی کارش رو انجام میده.

وان پلاس تو بخش طراحی خیلی خوب عمل کرده. درسته که با یه طراحی تکراری طرفیم، ولی همچنان OnePlus Ace Pro رو میتونیم به عنوان یکی از زیباترین و خوش ساخت ترین گوشی های میان رده و قاتل پرچمدار تو سال 2022 در نظر بگیریم که کاملا حس یه گوشی پرچمدار رو بهتون القا می کنه. لبه های خمیده قاب پشتی به داد این گوشی نسبتا بزرگ رسیدن تا نگه داشتنش توی دست در حد امکان راحت باشه. وان پلاس یه تلاشی هم برای بالا بردن مقاومت بدنه این گوشی انجام داده و قاب پشتی و جلویی OnePlus Ace Pro با گوریلا گلس 5 محافظت میشه. تو مراسم معرفی این گوشی اعلام شد که OnePlus Ace Pro مقاومت نسبی در برابر پاشش آب داره، ولی تو گزارش ها و مشخصات رسمی منتشر شده از این گوشی، خبری از گواهی IP برای مقاومت در برابر پاشش آب یا گرد و غبار وجود نداره. این موضوع یکم وان پلاس رو تو رقابت با رقباش عقب میندازه. چرا که یکی از اصلی ترین رقبای این گوشی در پاییز 1401، یعنی Xiaomi 12T Pro گواهی IP54 گرفته. پس ممکنه بخواین یکم بیشتر در نگهداری از این زیبای خوش دست دقت کنین. در هر صورت خوشگلی دردسر داره و توصیه میکنیم حتما از قاب جذاب داخل جعبه گوشی و گلس برای بالا بردن مقاومت بدنه استفاده کنین.

نمایشگر Oneplus Ace Pro

پنل جلویی وانپلاس ایس پرو یه نمایشگر تخت 6.7 اینچی از نوع Fluid AMOLED با رزولوشن 1080 در 2412 رو تو خودش جای داده. کیفیت صفحه نمایش وان پلاس ACE Pro در یک کلام، عالیه! یکی از با کیفیت ترین نمایشگر های موجود در بازار گوشی های این رنج قیمتی رو میتونین روی این گوشی پیدا کنین. عمق رنگ مشکی و پشتیبانی از HDR10+ و قابلیت نمایش بیش از یک میلیارد رنگ شما رو حسابی به وجد میاره و رفرش ریت 120 هرتزی هم تجربه بی نقص تماشای فیلم یا کار کردن با این گوشی رو تکمیل می کنه. از روشنایی نمایشگر هم میشه به راحتی دفاع کرد و تو فضای باز میتونین به راحتی با گوشی کار کنین.

مشخصات نمایشگر Oneplus Ace Pro

OnePlus Ace Pro تو بخش نمایشگر از چرخه رقابت سر بلند بیرون میاد و قطعا تجربه لذت بخشی از بازی کردن یا گشت و گذار توی محیط کاربری این گوشی رو براتون رقم میزنه. البته تو بخش نمایشگر بهترین انتخاب نیست اما جز بهتریناس!

عملکرد باتری OnePlus Ace Pro؛ شارژ 150 واتی!

وظیفه تامین انرژی مورد نیاز OnePlus Ace Pro به یه باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4800 میلی آمپر ساعت سپرده شده. ظرفیت اسمی باتری این گوشی شاید از رقباش کمتر باشه، ولی در عمل باتری وان پلاس ایس پرو عملکرد شارژدهی خوبی رو از خودش نشون میده و تو استفاده های معمولی میتونین یک روز کامل روی باتری این گوشی حساب باز کنین.

عملکرد باتری OnePlus Ace Pro

وان پلاس Ace Pro از فست شارژ 150 واتی پشتیبانی میکنه و فول شارژ شدن باتری این گوشی حداکثر 20 دقیقه طول میکشه که عملکرد فوق العاده ایه. اگه دنبال شارژر این گوشی می گردین، خیالتون راحت. وان پلاس یه آداپتور 150 واتی با خروجی Type-C در کنار کابل قرمز جذاب وان پلاس داخل جعبه این گوشی قرار داده و نیازی به هزینه جداگانه برای خرید آداپتور نیست.

بررسی عملکرد دوربین OnePlus Ace Pro

وان پلاس تو بخش دوربین، هیچ تغییر خاصی نداده و وان پلاس ایس پرو دقیقا با همون سه تا دوربینی که روی Oneplus 10T هم دیدیم وارد بازار شده. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی، مجموعه دوربین های Oneplus Ace Pro رو تشکیل میدن. وان پلاس ایس پرو، درست مثل همزادش، تو دسته گوشی های قاتل پرچمداری قرار میگیره که عملکرد پردازشی خوب پرچمدار ها رو به ارث برده ولی دوربین ها عملکردی کاملا معمولی از خودشون به نمایش میذارن.

بررسی عملکرد دوربین OnePlus Ace Pro

عکس های دوربین اصلی به طور پیش فرض، 12.5 مگاپیکسلی ثبت میشه و اگه دوست دارین نهایت جزئیات ممکن رو با دوربین اصلی ثبت کنین، میتونین تو بخش تنظیمات رزولوشن تصویر رو به 25 و 50 مگاپیکسل هم تغییر بدین. تصاویری که با دوربین اصلی وان پلاس ایس پرو ثبت میشه، کیفیت خیلی خوبی داره. رنگ ها کاملا طبیعیه و جزئیات خوبی رو میتونین توی عکس ها پیدا کنین. اگه نور محیط کم بشه، ممکنه بسته به شرایط نوری حس کنین که رنگ ها به توناژ سرد گرایش پیدا می کنن. البته این اتفاق خیلی کم ممکنه پیش بیاد و تو حالت عادی عکس های با کیفیت رو از سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی این گوشی تحویل می گیرین.

دوربین اولترا واید یه سنسور 8 مگاپیکسلی داره که با وجود افت کیفیت محسوس نسبت به دوربین اصلی، باز هم عملکرد قابل قبولی از خودش به نمایش میذاره. عکس های دوربین اولترا واید جزئیات قابل قبولی دارن، ولی خیلی نمیشه روی این عکس ها حساب باز کرد.

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی هم یکم از فانتزی بهتره، ولی عملکردش خیلی تعریفی نیست و شاید اگه برای ثبت عکس ها و تنظیم فوکوس زمان بذارین، بشه عکس های ماکرو قابل قبولی رو با این دوربین ثبت کرد.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی یه تنه بار عملکرد ضعیف تر دوربین های پشت گوشی رو با ثبت عکس های سلفی جذاب و با کیفیت، البته تو شرایط نوری مناسب، به دوش می کشه. عکس های سلفی کیفیت و جزئیات خیلی خوب و طبیعی دارن.

تو بخش فیلمبرداری، دوربین اصلی OnePlus Ace Pro قابلیت فیلمبرداری 4K با 30 یا 60 فریم بر ثانیه داره. دوربین اولترا واید هم میتونه با کیفیت 1080 با 30/60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه. ویدئو هایی که با دوربین اصلی ثبت میشه، کیفیت خوبی داره و انتظار ویدئو هایی نزدیک به واقعیت و با رنگ های زنده و طبیعی و جزئیات خوب از این دوربین داشته باشین. لرزش گیر اپتیکالی که روی این دوربین قرار گرفته، کارش رو به خوبی انجام میده تا ویدئو ها با لرزش کمتری ثبت بشه. دوربین اولترا واید بر خلاف دوربین اصلی، کارش رو خیلی خوب انجام نمیده، ولی به طور کلی عملکرد قابل قبولی از خودش نشون میده و کارتون رو راه میندازه.

دوربین اصلی میتونه اسلوموشن 480 فریم بر ثانیه با رزولوشن 720 هم ثبت کنه. این قابلیت اگه آدم با حوصله ای باشین، میتونه به خلق ویدئو های خاص و جذابی ختم بشه!

دوربین سلفی فقط میتونه 1080 با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه که برای یه گوشی 600 دلاری اصلا اتفاق خوبی نیست. ویدئو هایی که با دوربین سلفی ثبت میشه، کیفیت خیلی خوبی داره ولی رزولوشن پایینش میتونه یکم ناامیدتون کنه.

با مرور کردن مشخصات و عملکرد دوربین های OnePlus Ace Pro، به راحتی میشه به این نتیحه رسید که وان پلاس تصمیم گرفته تمرکزش رو برای این گوشی به بخش های دیگه مثل باتری و پردازنده معطوف کنه. دوربین وان پلاس ایس پرو میتونه در حد استفاده روزمره کارتون رو راه بندازه، ولی اگه تو این بازه قیمتی، عملکرد دوربین براتون اولویت داره، انتخاب های خیلی بهتری تو بازار ایران در دسترستون قرار داره.

 

عملکرد پردازشی OnePlus Ace Pro؛ سرعت عالی و خنک کننده کارآمد!

امور پردازشی وان پلاس Ace Pro به پردازنده پرچمدار سال 2022 کوالکام، یعنی Snapdragon 8+ Gen 1 سپرده شده و این گوشی تو سه نسخه با 12/16 گیگ رم و 256/512 گیگ حافظه داخلی راهی بازار چین شده. عملکرد پردازشی Oneplus Ace Pro تو یه کلمه، عالیه! این گوشی به راحتی از پس اجرای بازی های سنگین بدون لگ و باگ و یا مولتی تسکینگ با برنامه های سنگین بر میاد.

عملکرد پردازشی OnePlus Ace Pro

وان پلاس سیستم خنک کننده جدیدی که برای پرچمدار های سال 2022 خودش طراحی کرده بود رو روی این گوشی قاتل پرچمدار هم قرار داده تا هیچ دغدغه ای بابت بالا رفتن دما گوشی موقع بازی کردن یا فعالیت های سنگین نداشته باشین. اگه عملکرد پردازشی براتون جزو اولویت ها به حساب میاد، وان پلاس Ace Pro قطعا میتونه یکی از جذاب ترین انتخاب ها باشه.

سیستم خنک کننده گوشی وان پلاس ایس پرو

رابط کاربری و نرم افزار گوشی وان پلاس Ace Pro

اصلی ترین و شاید بشه گفت تنها تفاوت مشهودی که بین وان پلاس Ace Pro و OnePlus 10T وجود داره رو میتونین تو بخش نرم افزار و رابط کاربری پیدا کنین. وان پلاس ایس پرو از رابط کاربری اختصاصی وان پلاس ColorOS 12.1 بر پایه اندروید 12 استفاده می کنه. این رابط کاربری در واقع همون OxygenOS سبک و جذاب خودمونه که یه سری از قابلیت های شخصی سازیش برای بازار چین و مطابق با قوانین دولت چین سفارشی سازی شده و یه  سری برنامه از پیش نصب شده ویژه کاربران چینی هم به طور پیش فرض روی این رابط کاربری دیده میشه. میشه نتیجه گرفت که باز هم این تفاوت محسوس، هیچ تغییری در جذابیت رابط کاربری اختصاصی وان پلاس و قابلیت های اون ایجاد نمی کنه.  رابط کاربری و سخت افزار به خوبی در کنار همدیگه کار می کنن و میتونین یه تجربه کاربری کاملا لذت بخش و بدون لگ و باگ، در کنار قابلیت های شخصی سازی خیلی خوبی رو روی OnePlus Ace Pro داشته باشین.

وان پلاس قول انتشار 2 نسخه آپدیت اندروید و 4 سال بروزرسانی امنیتی برای OnePlus Ace Pro رو به کاربرانش داده.

 

عملکرد اسپیکر وان پلاس ایس پرو

تو بخش اسپیکر، وان پلاس از سیستم پخش صدای استریو برای OnePlus Ace Pro استفاده کرده و صدا به طور همزمان از اسپیکر زیر گوشی و اسپیکر مکالمه پخش میشه. اسپیکر های این گوشی کیفیت صدای خیلی خوبی دارن و وان پلاس صدای با کیفیت رو فدای بلندی صدا نکرده. اسپیکر صدای رسایی داره ولی ازش توقع صدای فراگیر و خیلی بلندی رو نداشته باشین. جک 3.5 میلیمتری هندزفری چند سالی میشه که با گوشی های پرچمدار و میان رده خداحافظی کرده. این اتفاق در مورد Oneplus Ace Pro هم افتاده و خبری از جک 3.5 میلیمتری صدا روی این گوشی نیست. ولی همچنان میتونین روی هندزفری هایی که اتصال Type-C دارن یا تبدیل تایپ سی به جک 3.5 میلیمتری حساب باز کنین.

مشخصات اسپیکر وان پلاس ایس پرو

 

آیا OnePlus Ace Pro ارزش خرید داره؟

وان پلاس Ace Pro با قیمت تقریبا 600 دلار وارد بازار شد، ولی نظر به اینکه این گوشی تو دسته گوشی های خاص تو بازار ایران به حساب میاد، قیمت گوشی OnePlus Ace Pro تو بازار ایران تو بازه قیمتی 22 23 میلیون تومان قرار داره (اواخر آذر 1401) که واقعا به نسبت زیاده. OnePlus Ace Pro تو بخش پردازنده، سرعت شارژ شدن باتری با پشتیبانی از فست شارژ 150 واتی و کیفیت ساخت خیلی خوبی که داره، میتونه یکی از قدرترین رقبا تو این بازه قیمتی باشه ولی اگه عملکرد دوربین گوشی براتون مهم باشه و خیلی اهل عکس گرفتن یا حتی موبایل گرافی باشین، خیلی براتون جذابیت نخواهد داشت. اگه موبایل گیمر هستین یا عملکرد پردازشی و سرعت شارژ شدن باتری مهمترین اولویت های شما به حساب میان، OnePlus Ace Pro میتونه یکی از بهترین انتخاب ها باشه البته اگه با محدودیت های لوازم جانبی و داستان های خرید یه گوشی خاص کنار اومده باشین.

 

مقایسه OnePlus Ace Pro و Xiaomi 12T Pro

هر دو گوشی تو بخش عملکرد پردازشی و سرعت شارژ شدن باتری رقابت تنگاتنگی دارن، ولی عملکرد بهتر دوربین های شیائومی 12T Pro در کنار قابلیت هایی مثل فیلمبرداری اسلوموشن با سرعت 920 فریم بر ثانیه و نمایشگر با رزولوشن و روشنایی بیشتر، این گوشی رو به انتخاب بهتری تبدیل می کنه. لوازم جانبی شیائومی 12 تی پرو هم تو بازار ایران در دسترس تره و میشه گفت در کل انتخاب منطقی تریه و بازار هم تو آمار فروش این نتیجه گیری رو تایید میکنه. اما خوب نمیشه از وسوسه خرید گوشی از برند وان پلاس هم به سادگی گذشت و اگه آدم ریسک پذیری هستین و اهل غنیمت شمردن لحظه، دل رو به دریا بزنین و برید برای خرید one plus ace pro!

(این مقایسه با فرض قیمت تقریبا مساوی این دو گوشی تو آذر 1401 انجام شده و اگه اختلاف قیمتی این دو گوشی زیاد بشه، ارزش خرید با گوشی ارزون تره.)

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۲۷ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 86
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Alireza1313

فوق العاده ست نسبت به قیمتش عالیه مخصوصا اون آداپتور ۱۵۰ واتی

۱۶ مرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Nurse

خــدا قـــوت

۱۷ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
Amin-tj04

وان پلاس از وقتی که زیر مجموعه ی اوپو شد دیگه مثل سابق نشد . اون خالص بودن رابط کاربریش و امکانات گوشی . هر سال که میگذره بد تر میشه

۰۷ بهمن ۱۴۰۱
comment-user-img
mobolu

من 9RT رو ترجیح میدم البته اگه بشه پیدا کرد

۰۴ بهمن ۱۴۰۱
    comment-user-img
    miladyahyanegad

    تو به روز رسانی جدید رفع میشه اکسیژن ۱۳ و اندروید ۱۳ تازه از سری ۱۱ که زده مثل سابق شده

    ۰۴ فروردین ۱۴۰۲
    comment-user-img
    miladyahyanegad

    چرا ۹ آرتی تا وقتی ۹ پرو هست الآنم اکبندش موجوده

    ۰۴ فروردین ۱۴۰۲
comment-user-img
Limb0onTop

ولی به نظر من تو این رنج 12T PRO خیلی حرف ها برای گفتن داره علی رغم شناخته نشده بودن وان پلاس

۲۷ دی ۱۴۰۱
comment-user-img
Mahdi2005

وان پلاس عالیه 👌👌🤩

۲۶ دی ۱۴۰۱
    comment-user-img
    Limb0onTop

    ولی شناخته شده نیست.
    تو بازار ایران کل بازار دست شیائومیه.

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
      comment-user-img
      miladyahyanegad

      شیائومی ماهی چند تا گوشی میده بیرون و کیفیت بالایی که داره بعد مدتی افت داره اما وان پلاس مثل آیفون هر سال چهار پنج تا مدل میده بیرون تا تمرکز و پشتیبانی نرم افزاری اش هم طولانی تر بشه مثل همین گوشی که ۳ الی ۴ سال وعده آپدیت براش هست وان پلاس تنها عیبش اینه که دوربینش و صفخش از نظر من زیاد بالا نیست

      ۰۴ فروردین ۱۴۰۲