بررسی مشخصات اولیه گوشی Oneplus 12

گوشی وان‌پلاس 12 که قراره جایگزین نسل قبلی خودش یعنی گوشی Oneplus 11 بشه، پنجم دسامبر 2023 (14 آذر 1402) در کشور چین معرفی و عرضه شده. اطلاعات به دست اومده از مشخصات فنی و ظاهری این دستگاه تونسته تا حدی انتظارات بالای کاربران رو برآورده کنه. بعد از معرفی و عرضه این گوشی در چین، وان‌پلاس تصمیم گرفته این گوشی رو 23 ژانویه سال 2024 (سوم بهمن 1402) به بازار جهانی عرضه کنه، اما تصمیم در مورد اینکه این گوشی چه مواردی رو در عرضه جهانی به همراه خواهد داشت، در معرفی رسمی این دستگاه برای بازار جهانی در بهمن ماه امسال مشخص میشه. پس با موبونیوز همراه باشید تا مشخصات لو رفته و اولیه گوشی وان‌پلاس 12 رو بررسی کنیم و ببینم پرچمدار وانپلاس امسال چه چیزی واسه ارائه داره؟!

 

بررسی طراحی وان‌پلاس 12

همانند سال گذشته وان‌پلاس سعی کرده طراحی جسورانه و تهاجمی رو داشته باشه. جزیره لنز های دوربین این گوشی هنوز هم به شکل دایره‌ ای در سمت چپ قاب پشتی گوشی قرار گرفتن. با این وجود جزئیات خیره کننده‌ای در طراحی این جزیره وجود داره. طراحی جزیره لنز های دوربین وان‌پلاس 12 شما رو یاد ساعت های کلاسیک میندازه. خطوط حک شده بر روی این جزیره نمادی از خطوط شمارش دقایق بر روی ساعت های قدیمی هستن.

بررسی طراحی وان‌پلاس 12تا اینجای کار عکس هایی از وان‌پلاس 12 با رنگ های سبز و سفید منتشر شده و از قبل هم می‌دونیم که رنگ مشکی قراره به طراحی این گوشی اضافه بشه. دکمه Power و کم و زیاد کردن صدا همانند نسل قبلی سمت چپ دستگاه قرار گرفتن. در تیز رسمی وان‌پلاس از سه رنگ سفید، سبز و مشکی برای گوشی وان‌پلاس 12 رونمایی شده. گواهی IP هم ارتقا پیدا کرده و برای این گوشی از IP65 که مقاومت مناسبی در مقابل نفوذ مایعات و گرد و غبار داره استفاده شده. همچنین طبق اطلاعات لو رفته اخیر، یه نسخه با طرح چوب هم برای گوشی وان‌پلاس 12 در نظر گرفته شده که ادای احترامی به طراحی گوشی کلاسیک و قدیمی OnePlus One Walnut Wood Edition هست. این طراحی می‌تونه خیلی جالب و هیجان‌انگیز باشه!

بررسی طراحی oneplus 12

 

بررسی صفحه‌نمایش وان‌پلاس 12

گوشی وان‌پلاس 12 از صفحه‌نمایش بزرگ خمیده 6.82 اینچی با فناوری BOE AMOLED برخورداره که می‌تونه رزولوشن 3168 در 1440 پیکسل رو به همراه نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی، در اختیار کاربران بزاره. قابلیت LTPO هم در این نسل دیده میشه و نرخ به روزرسانی میتونه بین 1 تا 120 هرتز جابجا بشه. این صفحه‌نمایش با کیفیت +2k و حاشیه های خمیده، تراکم پیکسلی 510 رو در آرایش لوزی شکل به نمایش میزاره. به گفته خود وان‌پلاس، حداکثر میزان روشنایی این گوشی 4500 نیت هست! این در حالی است که بیشتر پرچمدارها در این بازه از میزان روشنایی 2400 تا 2600 نیتی برخوردار هستن. البته این روشنایی در زمان استفاده از محتواهای HDR به نمایش گذاشته میشه و در حالت معمولی این عدد به 1600 نیت میرسه که هنوز عدد بسیار بالا و خفنی به حساب میاد.

بررسی صفحه‌نمایش وان‌پلاس 12 داخل این صفحه‌نمایش از چیپ اوپو P1 استفاده شده که قراره تصاویری پویا، کیفیت بهینه و تجربه‌ای متفاوت رو به کاربر القا کنه. در یکی دیگه از اطلاعات لو رفته از گوشی وان‌پلاس 12، حسگر اثر انگشت که در صفحه‌نمایش قرار گرفته، سبک‌تر، سریع‌تر و واکنش بیشتری نسبت به نسل قبلی خودش داره. یکی دیگر از فناوری های جدید به‌کار رفته در وان‌پلاس 12، قابلیت OnePlus’s Rain Water Touch هست که به صورت خودکار لمس های اشتباه و لمس های ایجاد شده توسط قطرات آب رو حذف می‌کنه و تاثیری بر روی صفحه‌نمایش نمیزاره.

 

بررسی سخت‌افزار و رابط کاربری وان‌پلاس 12

قلب تپنده وان‌پلاس 12 پردازنده فوق‌العاده قدرتمند اسنپ‌دراگون 8 نسل سوم هست! به لطف طراحی جدید چیپ Qualcomm، سرعت پردازنده به 3.3GHz میرسه و از GPU مدل Adreno 750 استفاده شده تا در کار های گرافیکی پیچیده‌تر به شما نه نگه! همچنین وان‌پلاس بنچمارک این گوشی رو به صورت عمومی نشون داد، وان‌پلاس 12 با امتیاز 2,333,033 در بنچمارک AnTuTu جزء قوی‌ترین گوشی های هوشمند بازار قرار میگیره. البته عملکرد لحظه‌ای در هیچ سیستمی در دنیا ملاک نیست، ملاک اصلی عملکرد پردازنده در شرایط مختلف و در طولانی مدت می‌باشد. به همین خاطر وان‌پلاس از سیستم خنک کننده محفظه بخار یا همون Vapor Chamber به مساحت 38,547 میلی‌متر مربع استفاده کرده تا بتونه غول پردازشی وان‌پلاس 12 رو خنک و آروم کنه!

بررسی سخت‌افزار و رابط کاربری وان‌پلاس 12حافظه ذخیره‌سازی وان‌پلاس 12 از نوع UFS 4.0 هست که در کنار رم LPDDR5 مکمل عملکرد چیپ پردازنده این گوشی هستند. این گوشی در فول آپشن ترین حالت با 24GB رم و ظرفیت ذخیره‌سازی 1TB به بازار عرضه میشه. مدل های دیگه این گوشی (12GB / 256GB) و (16GB / 512GB) و 16 گیگ رم در کنار حافظه یک ترابایتی می‌باشند. از مشخصات سخت افزاری دیگه این گوشی میشه به WiFi 7، بلوتوث نسخه 5.4 و همچنین پورت تایپ سی نسخه 3.2 اشاره کرد. وان‌پلاس 12 به اندروید 14 و رابط کاربری ColorOS 14 مجهز شده. البته در بازار جهانی برای وانپلاس 12 از OxygenOS 14 استفاده خواهد شد.

 

بررسی باتری وان‌پلاس 12

ظرفیت باتری وان‌پلاس 12 به طرز عجیب‌ و غریبی افزایش یافته! این گوشی به باتری 5400 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که توان شارژ 100 واتی رو داره. شارژ بیسیم هم بعد از غیبت در نسل قبلی مجددا به این گوشی اضافه شده و در حالت شارژر بی‌سیم هم توان شارژ 50 واتی رو در اختیار کاربر میزاره. از شارژ بیسیم معکوس 10 واتی نیز برای این گوشی استفاده شده. همچنین در وان‌پلاس 12 از ماژول ویبره جدید به نام Bionic Vibration Motor Turbo رونمایی شده که در مقایسه با نسل قبلی 18 درصد قدرتمندتر و 60 درصد سریع‌تر شده.

 

بررسی مشخصات دوربین وان‌پلاس 12

لنز های دوربین وان‌پلاس 12 همانند پردازنده اون دستخوش تغییرات و ارتقاء چشمگیری شده. اگه یادتون باشه در نسل قبلی و در گوشی وان‌پلاس 11 از لنز IMX890 استفاده شده بود، اما در وان‌پلاس 12 از لنز دو لایه 50 مگاپیکسلی Sony Lytia استفاده شده. طبق اخبار مطرح شده، این لنز دستاورد همکاری چراغ خاموش وان‌پلاس و سونی بوده و تقریبا همون لنز استفاده شده برای گوشی Oneplus Open به شمار میره. لنز 50 مگاپیکسلی LYT-T808 سونی به دیافراگم 1.6 و فاصله کانونی 23 میلی‌متری مجهز شده. طبق گفته وان‌پلاس دوربین وان‌پلاس 12 عملکرد خیلی بهتری نسبت به نسل قبلی این گوشی داره. به غیر از لنز دوربین اصلی، وان‌پلاس 12 به لنز 48 مگاپیکسلی IMX581 اولترا واید سونی و لنز تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی OmniVision OV64B مجهز شده که قابلیت زوم 3 برابری رو داره.

بررسی مشخصات دوربین وان‌پلاس 12

 

قیمت، زمان عرضه جهانی و جمع‌بندی

متاسفانه یا خوشبختانه کاربرانی که خارج از کشور چین هستن باید صبر بیشتری به خرج بدن چون وان‌پلاس 12 دیرتر به دست‌شون می‌رسه. بعد از عرضه این گوشی در پنجم دسامبر 2023 (14 آذر 1402) توی چین، اطلاعات تایید شده حاکی از عرضه جهانی این گوشی در 23 ژانویه 2024 (3 بهمن 1402) میده که در مراسم رسمی توسط وان پلاس معرفی و رونمایی میشه. این عرضه جهانی هم از کشور هند شروع خواهد شد. قیمت این گوشی در فول آپشن ترین مدل یعنی با رم 24 گیگ و حافظه یک ترابایتی حدود 815 دلار قیمت خواهد داشت. نسخه پایه با 12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه هم حدود 607 دلار قیمت خواهد داشت. به نظرتون وان‌پلاس 12 می‌تونه رقیب قدرتمندی در برابر گوشی های پرچمدار سامسونگ، اپل و شیائومی باشه؟ نظرتون درباره مشخصات سخت افزاری گوشی وان‌پلاس 12 چیه؟ به نظرتون این گوشی توی بازار ایران با توجه به واردات کمتر و همچنین قیمت بالاترش به نسبت رقبا ارزش خرید داره؟

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 5 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 26
5/ 4.7

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

tahamousavi

عجب چیز توپیه!
رنگ سبزش چقدر خوشگله😍

۲۹ دی ۱۴۰۲
Arash_naimi

با این مشخصات موبایل خفنیه

۰۳ دی ۱۴۰۲
shahab-021

اینم غولیه برا خودش

۰۲ دی ۱۴۰۲
MAHDI13

خوبه اماماماما گروووووووونننون

۰۱ دی ۱۴۰۲