بررسی گوشی Nothing Phone 2a

چند روز مونده به عرضه رسمی گوشه Nothing Phone 2a تو مارس ۲۰۲۴ (۲ اسفند ۱۴۰۲)، کمپانی این گوشی داره کم کم جزئیات و قابلیت‌های کلی این گوشی رو به کاربراش نشون میده. جدیدترین حرکتشون هم برای رونمایی از این مدل تو حاشیه نمایشگاه MWC 2024 بود. این کمپانی امسال تو نمایشگاه حضور رسمی نداشت، ولی با این حال تونست کلی از خبرنگاران حوزه تکنولوژی رو برای دیدن رونمایی Phone 2a دور خودش جمع کنه.

این گوشی مدل اقتصادی‌تر سری فون ۲ و سومین گوشی Nothing به حساب میاد و قصد داره طراحی شفاف و تجربه کاربری خاص Nothing OS رو به مخاطبای بیشتری برسونه. پس با بررسی گوشی Nothing Phone 2a با مونیوز باشین تا مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی خاص رو با هم تحلیل کنیم.

 

بررسی گوشی Nothing Phone 2a از نظر طراحی و کیفیت بدنه

این گوشی از نظر ظاهری، طراحی تمیزی داره و یه فریم پلاستیکی دورش رو گرفته تا قیمتش مناسب‌تر باشه. برخلاف سری اول و دوم این گوشی که از فریم فلزی استفاده می‌کردن. ضخامت و پهنای Nothing Phone 2a با توجه به نمایشگر 6.7 اینچی‌ش یکم نگران کننده است.

جلوی گوشی Nothing Phone (2a) یه صفحه نمایش تخت با یه سوراخ کوچیک برای دوربین سلفی (punch hole) و گوشه‌های گرد داره. پشتش هم یه دوربین دوگانه افقی و یه فلش LED داره. برخلاف Nothing Phone 2 این مدل اقتصادی‌تر، شارژ بی‌سیم نداره. در واقع تو مدل‌های قبلی یه قسمت مخصوص شارژ بی‌سیم روی پشت گوشی بود ولی تو این مدل دیگه خبری از اون نیست.

بررسی گوشی Nothing Phone 2a از نظر طراحی و کیفیت بدنه

دکمه‌های کم و زیاد صدا و پاور هم روی لبه‌ سمت راستی گوشی قرار دارن. تو مدل سفید رنگ این گوشی، دکمه‌ها مشکی هستن که با رنگ سفید بدنه‌ی گوشی یه تضاد قشنگ ایجاد می‌کنه. دوربین دوگانه‌ پشتی گوشی تو یه جایگاه مرکزی قرار گرفته و همونطور که گفتیم، با سه تا نوار نورانی احاطه شده که ساده‌ترین حالت استفاده از این سیستم نوردهی در این سری گوشی‌هاست.

یه طرح شبیه روبان هم پشت گوشی دیده می‌شه. تو نگاه نزدیک‌تر، مدل سفیدرنگ گوشی که تو عکس‌ هستش، دکمه‌های مشکی داره و بخش گوشی هم یه دوربین سلفی رو نشون می‌ده که وسط یه نمایشگر تخت قرار گرفته. از بدیای گوشی Nothing Phone 2a تو این بخش بخوایم بهتون بگیم اینه که دارای استاندارد IP68 نیستش و با IP54 صرفا در برابر پاشش آب و گرد و خاک مقاومه.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی Nothing Phone 2a

همونجوری که حدس میزدیم، گوشی Nothing Phone 2a قراره چیزای زیادی رو از نسل قبلی به ارث ببره. یه صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز و رزولوشن فول اچ دی پلاس، قراره بخش زیادی از نمای جلوی این گوشی خوش قیمت رو تشکیل بده. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 1080 در 2412 پیکسل هستش که نسبت به قیمتی که داره، کاملا قابل قبوله.

بررسی صفحه نمایش گوشی Nothing Phone 2a

نمایشگرهای این گوشی توسط شرکت‌های Visionox و BOE چین عرضه شده. Nothing Phone (2a) مشخصات فنی باحالی داره! یه صفحه نمایش AMOLED که نمایش رنگا رو عالی انجام میده و اسکرول کردن تو گوشی رو خیلی روون کرده. این گوشی از تراشه مدیاتک Dimensity 7200 Pro استفاده میکنه که یه پردازنده 5G ایه. این پردازنده 8 تا هسته داره که دوتاش با سرعت 2.8 گیگاهرتز کار میکنن و میتونن عملکرد بالایی رو ارائه بدن.

سطح روشنایی Nothing Phone 2a اوکیه و با ۱۳۰۰ نیت روشنایی ماکسیمم می‌تونه کار شما رو زیر نور مستقیم خورشید راه بندازه. یه سری قابلیت‌های دیگه هم مثل صفحه همیشه روشن یا Always On داره؛ یعنی صفحه گوشی حتی وقتی خاموش باشه هم یه سری اطلاعات مثل ساعت و تاریخ رو بهتون نشون میده و به عبارتی صفحه نمایشگرش همیشه روشنه.

 

عملکرد باتری و شارژدهی گوشی Nothing Phone 2a

ناتینگ فون ۲ ای یه باتری 4290 میلی‌آمپر ساعتی داره که با یه شارژر 45 واتی می‌تونه خیلی سریع شارژ بشه. این باتری می‌تونه تا مدت زیادی گوشی رو روشن نگه داره. البته به خاطر حضور این باتری یه ذره وزن گوشی باید بالاتر بره (میگن وزن گوشی حدودا 201 گرم هست).

شارژر 45 واتی، این گوشی رو در عرض 30 دقیقه تا 70 درصد شارژ می‌کنه. این یعنی اگه همیشه در حال حرکت هستید و وقت کافی برای شارژ کردن گوشی خودتون ندارید، شارژ 45 واتی این گوشی می‌تونه یه راه‌حل عالی برای شما باشه. البته باید اینم بگیم که این شارژر ممکنه یه ذره باعث گرم شدن گوشی بشه. پورت شارژ این گوشی هم مثل سایر گوشی‌های هم‌نسل خودش، از نوع USB-C هستش و همین قضیه یه ذره به گرون‌تر شدن این گوشی کمک کرده.

 

بررسی عملکرد دوربین‌ گوشی Nothing Phone 2a

گوشی Nothing Phone 2a دوتا دوربین 50 مگاپیکسلی داره که از قرار زیرن:

  •  دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید
  • دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی

یکی از این دوربین‌ها اصلیه که از سنسور ISOCELL S5KGN9 استفاده می‌کنه. همون که تو گوشی موتورولا Moto G84 5G هم به‌کار رفته. این دوربین می‌تونه عکس‌های باکیفیت و پرجزئیاتی بگیره. دوربین دیگه فوق عریضه که از سنسور ISOCELL JN1 بهره برده. این دوربین عکس‌هایی با زاویه 114 درجه می‌گیره. این سیستم دوربین دوگانه به‌صورت افقی پشت گوشی و تو یه ماژول گرد قرار گرفته.

دوربین‌ها از یه تکنولوژی به اسم Sparse PDAF برای فوکوس سریع و دقیق استفاده می‌کنن. روی صفحه نمایش جلوی گوشی هم یه دوربین 16 مگاپیکسلی برای سلفی و تماس‌های تصویری وجود داره. با این گوشی می‌تونی فیلم‌هایی با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنی.

 

بررسی گوشی Nothing Phone 2a از نظر سخت‌ افزار و نرم‌ افزار

تو این گوشی از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7200 پرو با معماری 4 نانومتری استفاده شده که به گفته خودشون از اسنپدراگون 7s نسل 2 و 782G هم بهتره! واحد پردازش گرافیکی Mali-G610 MC4 هم این پردازنده مرکزی رو خوب ساپورت می‌کنه. دایمنسیتی 7200 یه تراشه جدیده که توسط شرکت مدیاتک ساخته شده. این تراشه خیلی کوچیکه و مصرف انرژی کمی داره.

بررسی گوشی Nothing Phone 2a از نظر سخت‌ افزار و نرم‌ افزار

گوشی Nothing Phone 2a از یه CPU هشت هسته‌ای قدرتمند Cortex-A78 استفاده می‌کنه که باعث میشه سرعت خیلی بالا باشه و بتونه بازی‌ها و برنامه‌های سنگین رو به راحتی اجرا کنه. به دلیل استفاده از فناوری 4 نانومتری، مصرف انرژی تراشه این گوشی، خیلی کمه و باعث میشه که شارژ گوشی دیرتر تموم بشه. همینطور بخش سخت‌افزاری این گوشی از یه پردازنده هوش مصنوعی قدرتمند استفاده می‌کنه که باعث میشه بتونه کارهای هوش مصنوعی مثل تشخیص چهره و ترجمه زبان رو به راحتی انجام بده.

Nothing Phone 2a تو دو مدل زیر عرضه میشه:

  • 8 گیگ رم با 128 گیگ حافظه
  • 12 گیگ رم با 256 گیگ حافظه

این گوشی دو تا اسپیکر استریو، وای‌فای 6 و بلوتوث 5.3، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و یه ویبره باحال هم داره.

با اینکه کمپانی Nothing تا حالا همین 3 تا گوشی رو زده اما تونسته تو آپدیت نرم‌افزاری خوب عمل کنه. گوشی ناتینگ فون 2a هم قراره با رابط کاربری Nothing OS 2.5 و اندروید 14 بیاد و این شرکت قول داده تا چهار سال آپدیت نرم‌افزاری براش بده.

 

آیا این گوشی ارزش خرید داره؟

ناتینگ فون 2a یه گوشی خاصه که قرار نیست دست هر کسی ببینین. بنابراین اگه یه گوشی می‌خواین که یونیک باشه و ظاهر جذابش همه نگا‌ه‌ها رو به سمت شما برگردونه، سری ناتینگ بهترین انتخاب برای شماست. اما اگه بخواهیم از منظر قیمت گوشی حرف بزنیم، باید فاکتورهای دیگه‌ای رو هم در نظر بگیریم. قیمت گوشی Nothing Phone 2a هنوز مشخص نیست اما حدود ۲۲ میلیون تومان تخمین زده شده. اما با توجه به Nothing Phone 2 که نسخه قبلی این گوشیه و حدود ۳۲ میلیون (اسفند ۱۴۰۲) قیمت داره، می‌تونیم انتظار داشته باشیم که قیمت این مدل توی همین مایه‌ها باشه. طراحی جالب، شارژر 45 واتی، رزولوشن خوب، دو دوربین 50 مگاپیکسلی و سخت‌افزار نسبتا قوی از مزیت‌های این گوشی محسوب میشن. تا اینجای بررسی گوشی Nothing Phone 2a خوب به نظر می‌رسید، پس باید صبر کنیم تا بیاد و حباب قیمتش بشکنه تا ارزش خرید دقیقش مشخص بشه.

نویسنده : عرفان شفیعی
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 63
5/ 4.2

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

mahdi1333

Nothing Phone درکل جالب است.
اما انقدر ارزش خرید ندارد.

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
Armin0441782401

گوشی باحالیه ولی بنظرم جاش گوشی های سامسونگ ارزش خرید بالاتری دارن
اکسسوری اين گوش هم در نظر بگیرید مثل قاب و گلس اصلا مگه پیدا میشه

۲۷ فروردین ۱۴۰۳
Ali Das 123

سلام،من تعجب می کنم شما حتی یک شماره تلفن حالا ثابت یا موبایل تو سایتتون نیست تا ادم تماس بگیره!؟با اینکار تون ادم ب سایتتون یا فروشگاه تان شک می کند واز خرید منصرف میشه!؟اونوقت تو ویدیو می گید به هر سایتی اعتمادنکنیدو خرید نکنید؛!حالا به شما که نه تلفنی و نه ادرسی و نه پست پیشتازی یا اداره پستی یا تیپاکس ندارید چطوری اعتماد کنیم!!یه چیزی گذاشتید برای ارسال تازه دارم می شنوم!؟ تازه کرایه بارتان بسیار بالاست!؟اینقدر خواهشا من من نکنید🤔🤐🧐

۰۵ فروردین ۱۴۰۳
    tahamousavi

    عزیزم اینجا سایت نقد و بررسی گوشی های مختلفه نه سایت فروششون. اینجا چیزی نمی‌فروشند که بخوان تلفن بزارن یا بحث پست رو مطرح کنند. میخوای خرید کنی برو سایت های فروش…

    ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
majid_kh

ارزش خرید نداره

۰۵ فروردین ۱۴۰۳
shahab-021

حالا بیاد ایران
اگه قیمتش نجومی نشه البته

۰۴ فروردین ۱۴۰۳
mms2099

طراحیش تکراری میشه بعد ی مدت و قاب براش پیدا نمیشه

۰۳ فروردین ۱۴۰۳
Emran.B1388

خوبه

۰۲ فروردین ۱۴۰۳
Amin3581

طراحیش خیلی خاصه

۰۱ فروردین ۱۴۰۳
Abolfazl Nahidi

۳۲ میلیون ارزش نداره
اون گوشی اولی که داده بودن قیمتش منصفانه تر بود . اونم البته باز نسبت به رقبا ضعیف تر بود

۰۱ فروردین ۱۴۰۳
TAREQ

تو هم ریدیا داداش،
گوشی که یه اسپیکر پایین داره و بالاش هیچی نیست چطوری استریوعه؟

۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    Mohammad moba baxs

    داداش توی اسپیکر مکالمس

    ۰۲ فروردین ۱۴۰۳
Mobin.sn

به نظر من ارزش خرید نداره

۲۹ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

انگار یکی از پشت گوشی
با دو چشم داره نگات میکنه 😄

۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    Mobin.sn

    اره اولش همین طوری

    ۰۱ فروردین ۱۴۰۳