بررسی مشخصات گوشی Nokia G10

شاید شما هم دلتون برای گوشی های قدیمی نوکیا تنگ شده باشه. مثلا گوشی نوکیا 1100 که هر اتفاقی براش میفتاد بازم خراب نمیشد. اصلا شاید شما نیاز به یه گوشی داشته باشید که بدنه محکم و مقاومی داشته باشه و در عین حال قیمتش مقرون به صرفه باشه! نوکیا که رقابت رو در بازار میان رده ها باخته و چند سالیه توی بازار گوشی ها کمرنگ شده و اسمش شنیده نمیشه ولی آیا توی بازار گوشی های اقتصادی هم این وضع رو داره؟

نوکیا جی 10 یکی از گوشی های اقتصادی نوکیاست که تو بازار ایران همچنان موجوده و قراره در ادامه ببینیم چه مشخصاتی داره و آیا ارزش خرید داره یا نه. قراره این گوشی رو با نسل بعدی خودش یعنی نوکیا G11 و A03 سامسونگ هم مقایسه کنیم. پس با بررسی کوتاه  Nokia G10 همراه موبونیوز باشید.

طراحی گوشی Nokia G10

قطعا اولین چیزی که شما رو توی طراحی جذب می کنه، جنس بدنه این گوشیه که مقاوم به نظر میرسه. دومین نکته جذاب طراحی، رنگ هاییه که Nokia G10 داره. این گوشی توی دو رنگ ارائه شده که نوکیا این دوتا رنگ رو به عنوان Dusk (غروب) و Night (شب) معرفی کرده!

تکسچر باحالی توی قاب پشتی وجود داره که باعث میشه اثر انگشت رو نشون نده. این گوشی از پلاستیک ساخته شده و دور تا دور فریمش هم از پلاستیکه. وقتی گوشی رو توی دستتون بگیرید، ضخامت پلاستیک دور تا دور گوشی حس میشه ولی از کیفیت خوبی برخورداره و این حس رو بهتون منتقل میکنه که انگار جنسش از آلومینیوم ساخته شده!

وزن این گوشی 194 گرمه که با توجه به باتری 5050 میلی آمپر ساعتی که داره، وزن مناسبیه. سمت راست گوشی دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا وجود داره. برای این گوشی حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده که عملکردش قابل قبوله.

زیر گوشی میکروفون، درگاه Type-c و اسپیکر قرار داره. این که Nokia G110 از درگاه تایپ سی استفاده می کنه (به جای میکرو یو اس بی) میتونه برای یه گوشی خیلی اقتصادی مزیت باشه.

سمت چپ گوشی خشاب سیم کارت و دکمه Google Assistant وجود داره. نوکیا جی 10 از دو سیم کارت و یه میکرو اس دی به صورت همزمان پشتیبانی میکنه. اسلات اختصاصی برای میکرو اس دی باعث میشه دیگه دغدغه ای از بابت پر شدن حافظه گوشی نداشته باشید. در کل احتمالا از طراحی این گوشی خوشتون میاد.

یه کیس شفاف، هندزفری و شارژر هم داخل جعبه وجود داره.

نمایشگر گوشی Nokia G10

نوکیا جی 10 یه صفحه نمایش IPS LCD داره که اندازه اش 6.52 اینچه. حاشیه های این نمایشگر برای یه گوشی مقرون به صرفه مناسب به نظر میرسه. 81.9 درصد نسبت صفحه نمایش به پنله. کیفیت نمایشگر این گوشی 720 که متناسب با بازه قیمتی خودشه و برای یه گوشی که زیر 4 میلیونه مناسبه.

باتری گوشی نوکیا جی 10

برای Nokia G10 یه باتری با ظرفیت 5050 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده که شارژدهی خوبی داره و میشه روی اون حساب کرد. مثل اکثر گوشی های این بازه، از فست شارژ خارق العاده ای پشتیبانی نمی کنه. آداپتور این گوشی 10 واتیه که فول شارژ شدنش بیشتر از دو ساعت طول میکشه که خوب نیست حتی برای گوشی اقتصادی.

دوربین گوشی Nokia G10

این گوشی سه تا لنز 13 مگاپیکسلی اصلی، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق داره. کیفیت عکس لنزها در حد و اندازه رنج قیمتی خودشونه و می تونید توی شرایط نوری مناسب، عکس های خوبی ثبت کنید.

یه لنز 8 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی این گوشی استفاده شده که عملکرد اونم خوبه. فیلمبرداری دوربین اصلی و سلفی Nokia G10 با کیفیت 1080 و فریم ریت 30 که باز هم با توجه به بازه قیمتی، خوبه.

سخت افزار و نرم افزار نوکیا جی 10

این که روی این گوشی مثل G21 که از این گوشی جدیدتره و برای سال 2022 پردازنده Unisoc نمی بینیم خوبه. پردازنده Nokia G10، هلیو Helio G25 مدیاتک که برای انجام کارهای سبک و کاربری معمولی مثل چک کردن واتساپ و تلگرام جوابه.

وقتی گوشی به دستتون برسه احتمالا با اندروید 11 رو به رو بشید ولی همون اول می تونید اون رو به اندروید 12 ارتقا بدید.

جمع بندی

گوشی نوکیا جی 10 یه گوشی اقتصادیه و برای کسایی که یه کاربری عادی از گوشی می خوان و توقع مشخصات فنی خیلی بالایی ندارن جوابه. شارژدهی خوب باتری، بدنه مقاوم، داشتن درگاه Type-c از ویژگی های اصلی این گوشیه که البته خیلی مزایای مهمی در مقایسه با رقبا محسوب نمیشن و این گوشی ارزش خرید خیلی بالایی نداره. در ادامه برای تصمیم گیری بهتر می تونید مقایسه دوتا از گوشی های این بازه قیمتی با گوشی Nokia G10 رو بخونید.

مقایسه Nokia G10 با نوکیا G11

Nokia G11 حدودا 10 ماه بعد از G10 معرفی شده. توی نسل جدید وزن این گوشی سبک تر شده و نمایشگر رفرش ریت 90 هرتزی داره. پردازنده عملکرد بهتری داره و سرعت شارژ شدنش هم بهتر شده و از فست شارژ 18 واتی پشتیبانی می کنه پس زمان فول شارژ شدن گوشی جی 11 کوتاه تره. می تونم بگیم نوکیا G11 تقریبا توی تمام بخش ها عملکرد بهتری از نسل قبلی خودش داره. پس ارزش خریدش هم بیشتره.

مقایسه نوکیا G10 با A03 سامسونگ

یکی دیگه از گوشی هایی که میشه Nokia G10 رو باهاش مقایسه کرد A03 سامسونگه. نمایشگر IPS نوکیا جی 10 به نسبت A03 سامسونگ که PLS داره یه ذره بهتره و روشنایی صفحه نمایشش هم یه کم بیشتره. این گوشی پورت شارژ تایپ سی، حسگر اثر انگشت و اندروید 12 داره. در عوض گوشی سامسونگ علاوه بر این که 7 ماه جدیدتره امکاناتی مثل شارژ 15 واتی، پشتیبانی از دالبی اتموست و سریع تر بودن پردازنده رو از در اختیارتون قرار میده.

از تفاوت های دیگه این دوتا گوشی بخش دوربین که که نوکیا یه لنز ماکرو بیشتر داره ولی چون لنز اصلی گوشی سامسونگ 48 مگاپیکسله و لنز ماکرو هم توی گوشی های اقتصادی کیفیت و کارایی آنچنانی نداره، A03 امتیاز بهتری توی بخش دوربین میگیره. a03 حسگر اثر انگشت نداره که اینم میتونه به عنوان یه نقیصه در نظر گرفته بشه. در نهایت انتخاب بین این دوتا گوشی بستگی به نیاز کاربریتون داره که بخواید کدوم رو انتخاب کنید ولی احتمالا برای بیشتر افراد A03 سامسونگ انتخاب بهتری میتونه باشه.

نویسنده : me.ghorbani
تاریخ انتشار ۲۰ مرداد, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 98
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

MAHDI13

dfnfncfm

۲۸ خرداد ۱۴۰۲
anti.gen

بیشتر واسه دست پدربزرگ و مادربزرگا مناسبه

۰۸ آذر ۱۴۰۱
Alireza 16

هــــــی نوکیا 🥲🥲🥲

۲۴ شهریور ۱۴۰۱
Alireza 16

هـــی نوکیا 🥲

۲۴ شهریور ۱۴۰۱
mohammad756

great

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
Khode_mahdi_shajari

🗿🤝🗿

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
thisabasi

مناسب گوشی دومه

۲۸ مرداد ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

نیستم باهاش 👎🏻

۲۷ مرداد ۱۴۰۱
zenith

کاش گوشی های سونی هم مثل قبل وارد بازار ایران میشد

۲۶ مرداد ۱۴۰۱
Alixbahmani

کامنت رو میخونم انگار یه مشت بچه ۱۲ ۱۳ ساله نوشتن جو کامنت واقعا بده

۲۶ مرداد ۱۴۰۱
Glvsid

ممنون 😂😂😂😂😂

۲۵ مرداد ۱۴۰۱