بررسی مشخصات گوشی Nokia C21

قدیم تر ها بازار پر از گوشی های نوکیا بود و اغلب افراد به خاطر کیفیت بالا، تلفن های Nokia رو انتخاب می کردن. بعد از دوره افول و بازگشت دوباره نوکیا، باز هم این کمپانی نتونسته بین گوشی های میان رده با بقیه برندها خیلی رقابت کنه و سهم بازار بگیره. اما شاید وضع رقابت برای گوشی های اقتصادی Nokia به بدی بازار میان رده ها نباشه! قراره یکی از گوشی های اقتصادی و مقرون به صرفه نوکیا یعنی Nokia C21 رو بررسی کنیم و ببینیم که ارزش خریدش چقدره. این گوشی رو با گوشی Realme C21 هم مقایسه می کنیم. پس برای بررسی گوشی نوکیا C21 همراه موبونیوز باشید.

طراحی گوشی Nokia C21

توی نگاه اول با یه طراحی خوب طرفیم. جنس قاب پشتی این گوشی از پلاستیکه ولی در کمال تعجب دور تا دور از فریم آلومینیومی ساخته شده! این مسئله برای یه گوشی اقتصادی خوبه چون همچین ویژگی توی گوشی های میان رده سامسونگ هم دیده نمیشه. یه سری تکسچر باحال پشت گوشی نوکیا سی 21 وجود داره که باعث میشه اثر انگشت روی قاب پشتی نمونه.

بالای گوشی جک 3.5 میلی متری، سمت راست دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا و پایین یه میکروفون و درگاه میکرو یو اس بی قرار داره. حتما برای شما هم این سوال پیش اومد که محل قرار گرفتن خشاب سیم کارت کجاست؟ باید بگم که قاب پشتی این گوشی مثل گوشی هایی که چند سال پیش دیدیم جدا میشه و دوتا اسلات سیم کارت یه طرف و اسلات کارت حافظه micro SD طرف دیگه قرار گرفته. نوکیا C21 به صورت همزمان از دوتا سیم کارت پشتیبانی می کنه. نکته ای که توی طراحی این گوشی وجود داره اینه که باتری جدا میشه و می تونید خودتون باتری رو تعویض کنید.

درباره دوربین Nokia C21 باید بگم که با یه تک لنز رو به رو میشیم که وسط قاب پشتی داخل یه دایره قرار گرفته. زیر قاب دوربین، حسگر اثر انگشت وجود داره. محل قرار گرفتن این حسگر درست وسط گوشیه و اگه روی دکمه پاور بود، دسترسی بهتری داشت. اسپیکر پایین قاب پشتی قرار گرفته و اگه اهل این باشید که گوشی رو روی زمین بذارید، شاید به مشکل بخورید.

این گوشی اقتصادیه و برای همین معقول به نظر میرسه که نخواید برای لوازم جانبی اون هزینه جدایی پرداخت کنید. برای همین هم نوکیا داخل جعبه این گوشی شارژر، هندزفری و یه کیس شفاف قرار داده. از خوبی های طراحی این گوشی اینه که دیگه دکمه Google Assistant که کارایی زیادی نداره رو نمی بینیم. گوشی Nokia C21 توی دو رنگ آبی تیره و خاکستری عرضه شده.

صفحه نمایش گوشی Nokia C21

نوکیا C21 از یه صفحه نمایش IPS LCD استفاده میکنه که اندازه 6.52 اینچی داره. نسبتا گوشی بزرگی به حساب میاد ولی با این وجود خوب توی دست قرار می گیره. کیفیت نمایشگر با توجه به بازه قیمتی خودشه. نوکیا C21 روشنایی نمایشگر 400 نیتی داره که دیدن محتوا توی نور معمولی خوبه اما اگه بخواید زیر نور خورشید یا فضای خیلی روشن محتوا ببینید، به مشکل می خورید. این نمایشگر حاشیه های زیادی داره و نسبت صفحه نمایش به پنل 77.5 درصد. دوربین داخل ناچ قطره ای بالای نمایشگر قرار داره که اندازه ش تقریبا بزرگه.

باتری گوشی نوکیا c21

یکی از بخش های عجیب Nokia C21 باتری اونه که نوکیا برای این گوشی که سال 2022 عرضه شده، از باتری قابل تعویض استفاده کرده که ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی داره. آداپتوری که داخل جعبه قرار داره 5 واته. اگه شبکه های اجتماعی رو چک کنید و استفاده نیمه سنگینی از گوشی داشته باشید، تا یک روز شارژدهی داره و اگه استفاده کمتری از گوشی کنید، تا یک روز و نصفی شارژدهی داره.

سخت افزار و نرم افزار گوشی Nokia C21

پردازنده Unisoc برای این گوشی انتخاب شده که کارتون رو راه می ندازه. نوکیا C21 اندروید 11 نسخه ی Go edition داره. در کل رابط کاربری و سخت افزار این گوشی برای انجام کارهای سبکه.

جمع بندی

از یه گوشی زیر 3 میلیون تومان نمیشه انتظار بالایی داشت ولی این گوشی با داشتن فریم آلومینیومی و در طرف مقابل باتری 3000 میلی آمپرساعتی با شارژر 5 واتی برای یه گوشی 2022 واقعا یه شگفتی محسوب میشه! اگه از گوشی انتظاری جز زنگ زدن و پیام دادن به صورت محدود دارید، نوکیا C21 شاید گزینه ای باشه که برای خرید بهش میتونه فکر بشه و در غیر اینصورت احتمالا عملکردش ناامیدتون میکنه!

مقایسه نوکیا C21 با ریلمی C21

گوشی نوکیا C21 توی سال 2022 وارد بازار شده و جدیدتر از این گوشیه. Realme C21، ظرفیت باتریش 2000 میلی آمپر از گوشی نوکیا بیشتره. این مدل گوشی ریلمی سه تا لنز واید، ماکرو و تشخیص عمق داره در حالی که نوکیا از یه تک لنز برای دوربین پشتی استفاده کرده. حاشیه های نمایشگر گوشی C21 ریلمی هم کمتره.

نویسنده : me.ghorbani
تاریخ انتشار ۱۰ مرداد, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 47
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
Mhch8877

فاجعست!

۰۸ بهمن ۱۴۰۲
comment-user-img
MAHDI13

خیلی بددددددددددددددددد

۲۸ خرداد ۱۴۰۲
comment-user-img
Sahand86

مرگ بر آمریکا

۲۷ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
Sahand86

بده

۲۷ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
mohammad756

great

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
Ali Seyedpour

اصن ارزش خرید نداره به هیچ عنوان

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
ALI ZAREI

تو همه بخش ها افتضااااااااااااحه

۱۶ مرداد ۱۴۰۱