شایعه معرفی سری جدید کنسول ایکس باکس

طبق یک شایعه جدید، مایکروسافت در حال آماده شدن برای عرضه یک نسخه سفید رنگ و بدون درایو دیسک از Xbox Series X است. براساس خبرهایی که منتشر شده این نسخه فقط دیجیتالی خواهد بود و مایکروسافت طی ماه‌های آینده آن را راهی بازار خواهد کرد تا به سری X و S موجود بپیوندد.

مایکروسافت در حال حاضر دو نسخه از کنسول‌های بازی خود را عرضه کرده است. Xbox Series X یک دستگاه قدرتمند 500 دلاری است و انتظار عملکرد بالاتری از سری S را می‌دهد، در حالی که Xbox Series S نیز هر بازی قابل اجرا در سری X را بدون مشکل اجرا می‌کند. با این حال بعضی از افراد ممکن است با توجه به شایعه معرفی سری جدید کنسول ایکس باکس بخواهند تا اوخر سال میلادی آینده صبر کنند تا نسخه تمام دیجیتال ایکس باکس عرضه شود.

به گفته یکی از خبرنگاران رسانه Exputer، تصاویر و ویدیوهایی محرمانه از سری جدید این کنسول مشاهده شده و انتظار می‌رود نسخه جدید Xbox Series X در ماه‌های ژوئن تا جولای پیش رو، یعنی بین خرداد تا مرداد ۱۴۰۳ راهی بازار شود. هر چند همچنان احتمال اینکه عرضه این کنسول به عقب بیفتد وجود دارد.

نسخه جدید Xbox Series X

همچنین در این گزارش آمده است که احتمالا این کنسول علاوه بر اینکه تمام دیجیتالی و سفید خواهد بود، قیمتی حدود 50 تا 100 دلار ارزان‌تر از سری X (یعنی محدوده 400 تا 450 دلار) داشته و با 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد. گزارش Exputer ادعا می کند به جز تغییر رنگ و حذف درایو دیسک، این کنسول جدید شامل دو ارتقای سخت‌افزاری هم می‌شود؛ ظاهرا این نسخه Xbox از یک هیت‌سینک (Heat Sink) بهبودیافته و یک کارت Nexus بهتر نسبت به چیزی که در کنسول کنونی موجود است بهره می‌برد.

Phil Spencer رئیس کمپانی Xbox نیز در همین چند ماه گذشته اعلام کرده بود که فعلا برنامه خاصی برای توقف انتشار بازی‌ها به صورت فیزیکی ندارد و اظهار داشت که این شرکت در تلاش است تا بزرگترین جهش فنی را با سری بعدی سخت‌افزار Xbox ارائه دهد. اما با توجه به این شایعه اگر وجود چنین کنسولی صحت داشته باشد می‌توان به این نتیجه رسید که مایکروسافت تصمیم گرفته بازی‌های فیزیکی را آرام آرام از برنامه‌های خود حذف کند.

از طرف دیگر، ممکن است مایکروسافت منتظر باشد تا کنسول تمام دیجیتالی جدید Xbox Series X در نمایشگاه بزرگ ژوئن معرفی شود. اخیرا خبرها نشان می‌دهد که Xbox مانند گذشته میزبان نمایشگاه ماه ژوئن خواهد بود و این نکته کاملاً احتمال می‌دهد که چنین ویترینی شامل خبرهای جدید سخت افزاری باشد. از این گذشته، همان طور که گفتیم مایکروسافت اعلام کرده است که امسال برنامه‌های بزرگی برای بخش سخت افزاری خود دارد. با وجود همه این شایعات، بهتر است طرفداران Xbox قبل از اینکه خیلی هیجان زده شوند منتظر خبر رسمی مایکروسافت باشند.

بنابراین اگه می‌خواین ایکس باکس بخرین، شاید بهتر باشه کمی دست نگه داشته و منتظر ورژن جدید ایکس باکس سری ایکس باشین. با دیجیتالی شدن بازی‌ها و عدم نیاز به دیسک انتظار میره طراحی ظاهری دستگاه عوض بشه و ظاهری استوانه‌ای شکل پیدا کنه که برای این کنسول کاملا جدیده.

نویسنده : mehran osmannejad
تاریخ انتشار 2 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 13
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Amir ali namaei

همه شون دروغه

۰۶ اسفند ۱۴۰۲
Ali6678

من از ایکس باکس استفاده نکردم ولی قطا جوابه

۰۶ اسفند ۱۴۰۲
Habibz

از نظر من pc به طور کلی از کنسول بهتره

۰۶ اسفند ۱۴۰۲
shahab-021

ایکس باکس همه چی به تمام معنا

۰۶ اسفند ۱۴۰۲
Ahmaddosti

ایکس باکس آینده کنسول های بازی روو میگیره

۰۵ اسفند ۱۴۰۲
Nurse

چه جالب

۰۵ اسفند ۱۴۰۲
Mobin.sn

💜

۰۵ اسفند ۱۴۰۲
Limb0onTop

تو نسل نهم یه سر و گردن اومد بالاتر پی اس

۰۵ اسفند ۱۴۰۲
Abolfazl Nahidi

رقابت ps و xbox همیشه تنگا تنگ بوده

۰۵ اسفند ۱۴۰۲
godrati

به‌به

۰۵ اسفند ۱۴۰۲
ali.sh2004

پیشرفت تکنولوژی…

۰۵ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

خیلی فروش داره اگه بیاد

۰۵ اسفند ۱۴۰۲
Mhch8877

جالب بود بیشتر از این خبرا بزارید.

۰۵ اسفند ۱۴۰۲