معرفی انواع مودم های همراه و خانگی Neterbit

چالش اینترنت و کیفیتش تو ایران تا حد زیادی از مبدا و شرکت ها و سرویس های ارائه دهنده است؛ ولی انتخاب مودم خوب هم یکی از نکته های مهم برای داشتن اینترنت با کیفیته! توی این مقاله انواع مودم های نتربیت رو معرفی میکنیم. این برند مدل های مختلف با کاربری های متنوع داره و میتونه تو داشتن یه اینترنت با کیفیت کمکتون کنه. شما توی ایران یا فیبر نوری دارید که خیلی بعیده! یا از TD-LTE و اینترنت همراه 4G استفاده میکنین یا اینترنت Point To Point (اتصال دو نقطه) دارید که وضعتون خیلی خوبه!؛ یا ADSL و VDSL اینترنت های خونگی رو استفاده میکنین. تقریبا کل اینترنت هایی که میشه ازش استفاده کرد توی همین دسته بندی های که گفتم قرار داره؛ ولی توی این مقاله میخوام یه سری چیزا بهتون بگم که میتونه تجربتون از استفاده اینترنت رو بهتر کنه. توی این مقاله موبونیوز میخوایم بهترین مودم های نتربیت برای اتصال به اینترنت رو بهتون معرفی کنیم پس تا آخر مقاله معرفی انواع مودم های همراه و خانگی Neterbit با موبونیوز همراه باشید.

 

اینترنت فیبر نوری

فیبر نوری که خب هنوز توی ایران به اون صورت همه گیر و گسترده نشده و خیلی از جاها پوشش داده نمیشه و افراد کمی میتونن به این اینترنت دسترسی داشته باشن؛ موقعی که بخواید این خدمات رو بگیرید معمولا باید برید به سمت چیزی که بهتون ارائه میدن که اکثر مواقع اون کیفیت مورد انتظار رو نداره.

 

اینترنت همراه TD-LTE و 4G

اینترنت همراه TD-LTE و 4G بهترین و پایدار ترین نسل اینترنت بعد از فیبر نوری هستن؛ اگر که نخواین سراغ اینترنت Point To Point با هزینه های سرسام آورش برین. اینترنت همراه TD-LTE و 4G و 4.5G اینترنتیه که کیفیت خوبی داره؛ حالا برای اینکه بتونین این اینترنت با کیفیت خوب رو دریافت کنین باید در قدم اول یه مودم خوب و قوی تهیه کنین.
قبل از مودم یه چند تا نکته بهتون بگم؛ یه سری از مکان ها و لوکیشن ها یه سری از اپراتورها اینترنت بهتری رو بهتون میدن. یه خوبی که اینترنت های TD-LTE بهتون میده اینه که میتونین با یه مودمی که سیم کارت میخوره اون اپراتوری که توی محدوده شما بهتر داره خدمات اینترنت رو میده یا بهتره بگم که کیفیت اینترنت و آنتن دهی بهتر رو داره، سیم کارتش رو داخل مودم بذارین و باهاش به اینترنت وصل شین. امروز اینجا چند تا مودم از برند نتربیت (Neterbit) پیش من هست؛ که میخوام بهتون معرفی شون کنم.

 

مودم نتربیت Neterbit NW-651D 4.5G

یه دونه مودم 4.5G NW-651D نتربیت داریم؛ این مودم از برند نتربیت (Neterbit) هستش که سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه رو بهتون میده. این مودم نتربیت چهار تا پورت LAN و یه پورت USB داره. این پورت USB به چه دردی میخوره؟ میتونین مموری های مختلف مثل هارد و فلش رو با این مودم اطلاعاتش رو توی شبکه با کسایی که به این شبکه و با این مودم وصل میشه به اشتراک بذارین. سیم کارت های همه اپراتورهای مختلف داخلی رو میتونه پشتیبانی کنه ولی برای اینکه بتونین از سرعت 4.5G استفاده کنین بهتره سیم کارت های مخصوص TD-LTE رو داخل مودم بذارین.

مودم نتربیت Neterbit NW-651D 4.5G
مودم نتربیت 4.5G NW-651D به دلیل داشتن دو تا آنتن بزرگ که بالای سر مودم گذاشته شده گستره وسیعی از سیگنال دهی اینترنت رو بهتون میده. دو تا باند ۲/۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز رو پشتیبانی میکنه. قبلا یه دونه محتوا درست کردم راهنمای خرید مودم که میتونین اونو ببینین که توی مقاله راجع به ۲/۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز به طور مفصل صحبت کردم؛ که یکیشون وسعت بیشتری رو میتونه پوشش بده و یکیشون سرعت و کیفیت بهتری داره اما وسعت کمتری رو پوشش میده. دو تا پروتکل PPTP و L2TP هم پشتیبانی میکنه که میتونه کار رو براتون در بیاره. این مودم از برند نتربیت رو داشته باشین تا بریم سراغ تا یه مودم 4G؛ این مودم 4.5G بود!

 

مودم نتربیت Neterbit NWR-M920 4G

این مودم NWR-M920 4G نتربیت هم سرعت دانلود تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه رو بهتون میده؛ یعنی بسته به اینترنتتون میتونه تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه بهتون سرعت دانلود بده و تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه سرعت آپلود بهتون بده! این مودم چهار تا پورت LAN داره و سیم کارت های مختلف رو هم میتونین روی این مودم ازش استفاده کنین. چهار تا آنتنی که اینجا میبینین دو تاش واسه گرفتن اینترنت که همون سرعت 4G رو بهتون میده و دو تاش واسه پوشش دادن بهتر شبکه توی اون محلی هست که میخواید ازش استفاده کنید.

مودم نتربیت Neterbit NWR-M920 4G
همونطور که گفتم، توی مودم نتربیت NWR-M920 4G میتونین از همه سیم کارت های اپراتورهای مختلف استفاده کنین و بسته به اینکه چه اپراتوری توی لوکیشن شما خدمات بهتری رو ارائه میکنه و از هر شرکتی و اپراتوری که ازش استفاده میکنین میتونین سیم کارتش رو توی این مودم بذارین و به اینترنت متصل بشین. یه پروتکل امنیتی هم هست که جدیدترین پروتکل امنیتیه؛ در حقیقت پروتکل امنیتی WPA3 روش داره که میتونه از بابت امنیت شبکه هم خیالتون رو راحت کنه. قابلیت دیگه ای که این مودم بهتون میده اینه که دستتون توی firmware و ادیت های تنظیمات نرم افزاری خیلی بازتره؛ چرا اینو میگم؟ این مودم رو داشته باشین یه مدل ساده ترم داره که الان بهتون معرفی میکنم.

 

مودم نتربیت Neterbit NW-431F 4G

مودم نتربیت 4G NW-431F مدل ساده تر مودم NWR-M920 هستش که توی این مدل یه مقدار دستتون توی firmware ها بسته تره که البته خیلی بسته نیست ولی توی مدل قبلی بیشتر دستتون بازه! دقیقا همون مشخصات رو بهتون میده؛ چهار تا پورت LAN داره ۱۵۰ مگابیت سرعت دانلود و ۵۰ مگابیت سرعت آپلود را در اختیارتون میذاره. همونطور که میبینین یه مودم خوشگل، ظاهر خوب، کیفیت ساخت مناسب از برند نتربیت که اگه به کارتون میاد حتما برید سراغش و تهیه اش کنید.

مودم نتربیت Neterbit NW-431F 4G
نکته که وجود داره اینه که مودم NW-431F فقط باند ۲/۴ گیگاهرتز رو داره؛ یعنی پوشش وسیع تری رو میتونه بهتون بده. قبلا ۵ گیگاهرتز رو بهتون توضیح دادم که توی پوشش محدودتر کیفیت بهتری میتونه بهتون بده. هر چهار تا آنتنی هم که میبینین برخلاف اون قبلی که دو تاش واسه 4G بود دوتاش واسه پوشش بی سیم؛ این مودم هر چهار تا آنتن برای پوشش بی سیمه که بتونه توی محدوده فضای بیشتری بهتون اینترنت بده.

مودم نتربیت Neterbit NSL-224 VDSL

اما از اینترنت همراه بگذریم خیلی از افراد هستند که اینترنت های همراه رو استفاده نمیکنن، سیم کارت موبایلی و یا سیم کارت های TD-LTE رو نمیخوان توی مودم بذارن؛ یه سری اینترنت خونگی هست که با نام ADSL و VDSL میشناسیمشون که در حقیقت VDSL نسخه بهینه تر و پیشرفته تر ADSL هستش. همون اینترنت های خونگی که روی خط ثابت خونه و یا محل کار سرویس اینترنت ارائه میشه که اتفاقا نتربیت یه نمونه مودم داره در این دسته که بهتون معرفیش میکنم.

مودم نتربیت Neterbit NSL-224 VDSL 
با مودم نتربیت NSL-224 میتونین به طور همزمان از اینترنت های ADSL و VDSL استفاده کنین؛ این مودم ۵ تا پورت LAN بهتون میده ولی پورت USB ندارین که چیزی رو به اشتراک بزارین. از این ۵ تا پورت مودم یه دونش رنگش فرق داره (خاکستریه) که به شما اجازه میده به عنوان روتر هم از این مودم استفاده کنین. مودم نتربیت VDSL NSL-224 فایروال داخلی داره و با همه شرکت ها سازگاره.

 

جمع بندی

برند نتربیت (Neterbit) جزو برندهایی هست که مودم های خوبی متناسب با قیمتشون تولید میکنه و ۳ سال گارانتی شرکت آونگ رو هم به همراه داره؛ حتی این گارانتی شامل تعویض هم میشه یعنی اگر که مودم به مشکل بخوره و شرایط گارانتی رو داشته باشه، یعنی اگر نزنین بشکونیدش، میتونید همون لحظه تعویض آنی بکنین. از بابت خدمات پس از فروش هم خیالتون راحته؛ کافیه سرچ کنین مودم های نتربیت مدل های مختلفش میاد، توی سایت آونگ هم میتونید مدل های مختلفش رو پیدا کنین و اطلاعات بیشتری درباره اش بدست بیارین. اگر که میخواین یه مودم مقرون به صرفه خوب داشته باشین، پیشنهاد میکنم یه سری به مودم های نتربیت بزنین. در نهایت دمتون گرم که تا این آخر با موبونیوز همراه بودید. مرسی از همراهی تون! خوشحال میشم نظرات خودتون درباره مودم های نتربیت رو در کامنت ها با ما در میون بذارین.

نویسنده : mobo.news
تاریخ انتشار 4 ماه پیش

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 10
5/ 4.6

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Nurse

چه جالب

۲۸ دی ۱۴۰۲
AmriAli 1388

مودم Neterbit NW-651D 4.5G از همه اینهای که معرفی شده بهتر

۲۸ دی ۱۴۰۲
Habibz

خوب
بعدا ها شاید لازم شد

۲۷ دی ۱۴۰۲
Glvsid

سلام ممنون

۲۷ دی ۱۴۰۲
!Just trust me

واقعا حال میکنم با این مطالب

۲۷ دی ۱۴۰۲
Limb0onTop

مفید بود خسته نباشید

۲۷ دی ۱۴۰۲
ali.sh2004

یه کم گرون شدن مثل بقیه ی جیزاااا.


امما من که کارم با نت گوشی راه میوفته

۲۷ دی ۱۴۰۲
EminEm 19

عالییی

۲۷ دی ۱۴۰۲
Mahayd24

برای داشتن نت کند و گران ایران

۲۷ دی ۱۴۰۲
Mhch8877

جالب بود

۲۷ دی ۱۴۰۲