بررسی مشخصات گوشی Moto G51 موتورولا

یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های 5G که می تونید تهیه کنید، موتو جی 51 از برند موتورولاس و قراره ببینیم آیا این گوشی مشخصاتی به جز 5G بودن داره که ارزش خرید داشته باشه یا نه. در آخر Moto G51 رو با رقبای خودش یعنی Redmi Note 11 شیائومی و A22 5G سامسونگ مقایسه می کنیم. پس برای نقد و بررسی مشخصات گوشی Motorola Moto G51 5G همراه موبونیوز باشید.

طراحی

توی نگاه اول، با یه طراحی ساده طرفیم و Moto G51 یه طراحی معمولی داره. قاب پشتی موتورولا موتو G51 از پلاستیک ساخته شده و پشت گوشی یه طراحی مات داره که اثر انگشت رو زیاد جذب نمی کنه ولی به هر حال بهتره که از کیس شفاف داخل باکس استفاده کرد. اون وسط لوگو M مانند برند موتورولا دیده میشه. بدنه این گوشی به نظر محکم و مقاوم به نظر میرسه.

موتورولا تو مشخصات این گوشی طراحی ضد آب رو عنوان کرده ولی به این معنی نیست که گوشی توی آب بیفته و چیزیش نشه. احتمالا منظور موتورولا اینه که نسبت به قطرات بارون مقاومه. وزن گوشی هم 208 گرمه که تقریبا گوشی سنگینی به حساب میاد.

بالا سمت چپ قاب پشت ، یه قاب بیضی مانند وجود داره که بدنه ش یکپارچه اس و داخل اون هم یه قاب بیضی دیگه می بینیم که سه تا لنز دوربین زیر هم قرار گرفتن.

بغل های گوشی یه کمی حالت خمیده دارن که همین تیز نبودن لبه ها باعث خوش دست تر شدن گوشی شده. سمت راست دکمه Google Assistant، کم و زیاد شدن صدا و پاور وجود داره. حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ادغام شده. پایین گوشی شلوغه و اسپیکر مونو، درگاه Type-C، میکروفون و جک 3.5 میلی متری قرار گرفته.

لبه سمت چپ، خشاب سیم کارت وجود داره که به صورت هیبریدیه و میشه دو سیم کارت همزمان یا یه سیم کارت و یه میکرو اس دی رو استفاده کنید. بالای گوشی هم یه میکروفون دیگه دیده میشه.

در کل طراحی این گوشی ساده اس و طراحی آنچنان خفنی نداره که بخواد توجهتون رو جلب کنه و اگه دنبال یه گوشی می گردید که طراحی خیلی خفنی داشته باشه به نظر می رسه این گوشی جواب نیست.

نمایشگر

گوشی Moto G51 5G از یه نمایشگر IPS LCD ساخته شده که اندازه نمایشگر 6.8 اینچه و رفرش ریت 120 هرتزی داره. این که یه گوشی مقرون به صرفه نرخ نوسازی 120 هرتزی داره خوبه ولی این سوال پیش میاد که آیا برای این گوشی، این میزان نرخ نوسازی کارایی داره؟ قابل ذکره که موتو جی 51 به نسبت نسل قبلی خودش یعنی Moto G50 کیفیت صفحه نمایشش بهتر شده و دیگه خبری از نمایشگر 720 نیست و به جای اون کیفیت نمایشگر 1080 به کار رفته.

اندازه صفحه نمایش به بدنه حدود 85.6 درصد که حاشیه های نسبتا مناسبی داره ولی از پایین یه مقداری حاشیه هاش زیاده.

 

باتری

گوشی موتورولا جی 51 از یه باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت تشکیل شده که توی نسخه جهانی از آداپتور 10 واتی و توی نسخه هند از یه آداپتور 20 واتی پشتیبانی میکنه. این قضیه متفاوت بودن آداپتور رو توی چندتا از گوشی های دیگه موتورولا هم دیدیم که طبیعتا با وجود آداپتور 10 واتی نسخه گلوبال گوشی دیرتر شارژ میشه. شارژدهی این گوشی خوبه و به مشکلی بر نمیخورید اما طبیعتا شارژ شدن با آداپتور 10 واتی طول میکشه و باید زمانی بیش تر از 2 ساعت برای شارژ شدن کامل گوشی صبر کنید.

اگه فست شارژ و زود شارژ شدن گوشی براتون مهمه، توی این رنج قیمتی گوشی های شیائومی وجود دارن که فست شارژ بهتری ارائه بدن.

دوربین

موتورولا موتو جی 51 تو بخش دوربین از سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده. عکس های لنز اصلی متناسب با بازه قیمتی خودشه و رنگ ها رو تقریبا شبیه به واقعیت نشون میده. توی لنز اولترا واید، اعوجاج و بهم ریختگی توی عکس ها دیده میشه و کیفیت نسبت به لنز اصلی تغییر می کنه. عکس های ماکرویی که با این گوشی ثبت میشن تقریبا خوبن و میشه با وقت گذاشتن عکس های خوبی گرفت اما در کل از لنز ماکرو نمیشه توقع زیادی داشت.

لنز سلفی این گوشی 13 مگاپیکسلی که میشه عکس های مناسبی رو باهاش ثبت کرد. این گوشی فیلمبرداری با کیفیت 1080 داره که برای ضبط ویدیو عملکرد قابل قبولی داره.

در نهایت باید بگیم که بخش دوربین این گوشی در حد و اندازه بازه قیمتی خودش کارتون رو راه می ندازه.

سخت افزار و نرم افزار

پردازنده این گوشی اسنپدراگون +480 که بهتون عملکرد رابط کاربری تقریبا روون و امکان بازی کردن رو میده ولی نباید ازش توقع زیادی برای انجام کارهای خیلی سنگین داشته باشید. اگه براتون عملکرد پردازشی مهمه، باید سراغ رقیب های این گوشی برید.

چون گوشی برای سال 2021، وقتی به دستتون برسه اندروید 11 رو داره. الان توی این بازه قیمتی گوشی هایی با اندروید 12 وجود دارن که از این گوشی آپدیت ترن.

جمع بندی

اگه دنبال یه گوشی مقرون به صرفه 5G باشید که امکانات قابل قبولی در اختیارتون قرار بده، گوشی Motorola Moto G51 5G انتخاب مناسبیه ولی باز هم میشه گفت که ارزش خرید بالایی نداره. باید توجه کنید هنوز خیلی از جاها از اینترنت 5G پشتیبانی نمی کنن و ممکنه توی طولانی مدت این قابلیت به کارتون بیاد و میشه گفت تو شرایط فعلی که 5G بودن این گوشی نقطه قوت خفنی نیست. در کل Motorola Moto G51 5G رقیب های دیگه ای هم داره که بهتره بعد از خوندن مقایسه اون ها با این گوشی تصمیمتون رو برای خرید بگیرید.

مقایسه موتورولا موتو جی 51 با Redmi Note 11

گوشی نوت 11 شیائومی به نسبت گوشی موتورولا جدیدتره و سال 2022 عرضه شده پس از این گوشی آپدیت تره. نمایشگر AMOLED، آداپتور فست شارژ 33 واتی، اسنپدراگون 680 از دلایلی میتونه باشه که Redmi Note 11 رو انتخاب کنید. توی بخش دوربین، گوشی شیائومی یه سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق هم بیشتر داره. فقط اندازه نمایشگر موتورولا موتو جی 51 یه مقداری بزرگ تره که این مسئله نسبت به امکانات رقیبش به چشم نمیاد و مسلما گوشی شیائومی توی این بازه قیمتی ارزش خرید بیشتری داره.

مقایسه Motorola Moto G51 5G با A22 5G سامسونگ

اگه 5G بودن گوشی براتون مهمه A22 سامسونگ نسخه 5G هم داره که میتونه رقیب خوبی برای این گوشی باشه. تقریبا میشه گفت توی تمام زمینه ها سامسونگ یه کم از موتورولا بهتر عمل کرده. پردازنده گوشی A22 سامسونگ Dimensity 700 که عملکردش قابل قبوله. صفحه نمایشش TFT ولی رفرش ریت 90 هرتزی داره که به نسب 120 هرتزی بودن موتو جی 51 یه کم پایین تره ولی انقدر محسوس نیست که نقطه ضعف به حساب بیاد. سامسونگ آپدیت ها رو بهتر دریافت می کنه و رابط کاربری روون تری داره. در نهایت باز هم Moto G51 5G انقدری نمی تونه با گوشی A22 5G رقابت کنه.

نویسنده : me.ghorbani
تاریخ انتشار ۲۳ مرداد, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 56
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Amin86

واقعا توقع داشتم از این گوشی تعریف بیشتری بشنوم و وقتی دیدم نوشتین نوت یازده شیائومی به خاطر پردازندش انتخاب بهتری می تونه باشه تعجب کردم واقعا از شما بعید بود همچین چیزی رو بگید پردازنده این گوشی تا 500 تومان حتی بیشتر ، بیشتر از خودش بهتره و توقع داشتم خیلی بیشتر از این بخش تعریف کنید از نظر دوربین هم که نگفتید این گوشی قابلیت فیلمبرداری 1080 با فریم ریت 60 داره. من حتی دوربینش رو با گوشی دوستم a52 مقایسه کردم با وجود اینکه خودم تو کار تولید محتوام و هر روز تحقیق می کنم در این مورد تفاوت زیادی رو ندیدم. برای این گوشی هم اندروید دوازده خیلی وقته اومده.من با هشت ماه کار کردن سنگین هنوز هم مشکلی تو بازی های سنگین با نرخ نوسازی بالا ندیدم. این گوشی با کیفیت سوم هم می تونه با بالا ترین فریم ریت کالاف رو بیاره واقعا نمی فهمم این گوشی امتیاز 4.5 هم کمش بود. تو این رنج قیمت آدم اگه فقط یه بخش واسش مهم باشه بخش های دیگه گوشی واقعا بده ولی این گوشی با وجود اینکه یه پکیج کامل از پردازنده و دوربین و نمایشگر بهترین ها رو داره واقعا باید از همه چی بیشتر تعریف میشد شما حتی قابلیت Dolby Atmos رو هم نگفتید.توقع داشتم از محیط کاربری هم بیشتر تعریف کنید چون هم روونه هم خامه هم تو برنامه موتو کلی قابلیت از جمله ساخت تم و اکشن های جذاب و moto game هم داره. من هفت ماه تحقیق کردم واسه خرید گوشی ولی نمی فهمم چرا وقتی بهترین گوشی رو تو این رنج قیمت با اختلاف دیدید انقدر نکات منفی رو زیاد گفتید که فقط شارژر هست.

۰۸ دی ۱۴۰۱
anti.gen

کاش خدماتش توی ایران بهتر بشه

۰۶ آذر ۱۴۰۱
Hosein_faraji

اولین چیز اینکه خیلیا بدون اینکه تحقیق و جستجویی کنن الکی میان اینجا نظر میدن پردازنده این گوشی snapD 480 plus هس که از پردازنده ردمی نوت 11 snap 680 هم قویتره آنتوتو این cpu 350/000 که تا 5 میلیون همه رقیباشو میزاره جیبش

۳۰ مهر ۱۴۰۱
Mehdi84

عالی بود

۲۲ مهر ۱۴۰۱
erfansoftware

سلام از آقای شجاری بعید بود بدون تست همچین بررسی قرار بده آقای شجاری ازت ناامید شدم گوشی رو حداقل تست کن بعد نظر بده دوستان بررسی های خارجی هارو ببنید این گوشی فوق العادست حتی بهتر از ردمی نوت 11 هست تنها نقطه ضعف این گوشی شارژر 10 وات هست که عمر باتری گوشی رو زیاد میکنه پس نگران نباشید!

۲۹ شهریور ۱۴۰۱
mohammad756

great

۲۳ شهریور ۱۴۰۱
Khode_mahdi_shajari

واقعا که فرض کن بیای اینهمه برای موبوبکس مقاله بنویسی بعد کامنت ها همه هیتر باشن و بجای تشکر و خسته نباشید بیان نفرت بورزن

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
taha2008

به نظرم این گوشی نسبت به قیمتش اصلا ارزش خرید نداره چون تقزیبا گوشی پایین رده هست و مشخصات نسبتا ضعیفی داره و با همین قیمت میشه گوشی میانرده ی نسبتا خوب و با کیفیت سامسونگ خرید

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
Danesh_KORD

توی بخش دوربین ها خیلی ضعیف عمل میکنه اصلا توضیخات اقای شجری هم خوب نبود و زیاد تعریف کردن

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
alirezanikkhah

قیمتش نسبت به مشخصات زیاده

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
amin jalili

موتورولا فعلا داره از جاده خاکی میاد
عمرش کمه این ال جی می شه

۲۸ مرداد ۱۴۰۱
hamidcipher

خسته شدیم از پس گوشی های کپی و ضعیف دیدیم !
کی وقتش میشع یه گوشی top ببینیم !

۲۸ مرداد ۱۴۰۱
AliNajafiJahani

گوشی خوبی نیست 👎🏻

۲۸ مرداد ۱۴۰۱