بررسی مشخصات گوشی Moto G22 موتورولا

از وقتی قیمت گوشی افزایش پیدا کرده، تقاضا برای گوشی های باکیفیت و قیمت مناسب توی بازار بیشتر شده و از اون طرف هم شرکت های وارد کننده تنوع گوشی و برند های مختلف بیشتری رو برای گوشی های پایین رده و اقتصادی تو بازار ایران موجود میکنن. موتورولا موتو جی 22 یکی از جدید ترین گوشی های اقتصادی برند قدیمی و نام آشنای موتورولا با قیمت حدودی ۴.۵ میلیون تومنه، که قراره در ادامه مشخصاتش رو بررسی کنیم و در آخر ببینیم در مقابل رقبای خودش یعنی Redmi 10 شیائومی و A13 سامسونگ حرفی برای گفتن داره یا نه. با بررسی گوشی Motorola Moto G22 همراه موبونیوز باشید.

(بررسی گوشی motorola moto g22 قبلا تو سایت منتشر شده بود اما به دلیل انتخاب این گوشی به عنوان یکی از بهترین گوشی های سوپر اقتصادی سال 2022 توسط GSMArena و کاهش قیمتی که داشته و در نتیجه عوض شدن رقباش برای مقایسه ارزش خرید، متن بررسی بازنویسی شده.)

بررسی طراحی Motorola Moto G22

بدنه پشتی و فریم دور گوشی موتورولا جی 22 از پلاستیکه و طراحی خوبی داره. البته به خاطر جنس و نوع طراحی که داره یه کم اثر انگشتتون روی قاب پشتی می مونه. وزن این گوشی 185 گرمه که در مقایسه با گوشی های هم رده خودش وزن کمی داره و باعث شده کار کردن با این گوشی راحت تر بشه. با این که Motorola Moto G22 گواهی IP خاصی نداره اما موتورولا ادعا کرده که طراحی این گوشی در مقابل پاشیدن ذرات آب مقاومه.

بررسی طراحی Motorola Moto G22

چهار سنسور اصلی در یک مستطیل گوشه سمت چپ گوشی قرار گرفته و ظاهر جالبی به قسمت پشت گوشی دادن. برآمدگی دوربین خیلی زیاد نیست. زیر گوشی درگاه Type-C، اسپیکر و میکروفون وجود داره. سمت راست دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاوره که با حسگر اثر انگشت ترکیب شده.

خشاب سیم کارت سمت چپ قرار گرفته که از دوتا سیم کارت و یه رم میکرو اس دی رو به صورت همزمان پشتیبانی می کنه. بالای گوشی هم جک 3.5 میلیمتری هندزفری وجود داره.

توی پنل جلویی یه نمایشگر تخت رو می بینیم. دوربین سلفی توی پانچ هول دیده میشه که به نسبت ناچ قطره ای طراحی بهتر و به روزتری داره. حاشیه های صفحه نمایش به خصوص از پایین زیاده و حدود ۸۴.۲ درصد از قسمت جلو رو صفحه نمایش تشکیل میده.

نمایشگر گوشی Moto G22 موتورولا

موتورولا موتو جی 22 از یه نمایشگر IPS LCD استفاده کرده، که نرخ به روز رسانی 90 هرتزی داره که تو این رنج قیمتی قابلیت خوبیه. امکان تنظیم هوشمند نرخ به روز رسانی هم وجود داره تا برای مصرف بهینه باتری مقدارش رو تنظیم کنه. اندازه صفحه نمایش ۶.۵ اینچی و حدود ۸۴.۲ درصد از قسمت جلوی گوشی رو تشکیل میده. رزولوشن ۷۲۰ و تراکم رنگی کم باعث شده شاهد رنگ های بی جون و کنتراست پایین تو این صفحه باشیم و خیلی جزئیات توش معلوم نباشه. زاویه دید هم کمه نسبتا و زیاد مناسب دیدن محتوای ویدئویی نیست. روشنایی صفحه نمایش هم نسبتا پایینه به رقبا و تو محیط بیرون کمی ا‌ذیتتون میکنه.

نمایشگر گوشی Moto G22 موتورولا

مشخصات باتری موتورولا موتو جی 22

موتورولا جی 22 یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داره که شارژدهی نسبتا خوبی داره. تو کاربری روزمره و عادی حدود ۲ روز بهتون شارژدهی میده و اگه کمی بیشتر از معمول ازش کار بکشید و یا استفاده های سنگین تری از گوشی داشته باشید حدود ۸ الی ۱۰ ساعت بهتون بازدهی میده. شارژ ۱۵ واتی رو ساپورت میکنه اما شارژر قرار گرفته در جعبه ۱۰ وات هست و شارژ مجدد زمان نسبتا زیادی میگیره (در حدود ۲ ساعت و نیم) که تو این رنج قیمتی طبیعیه و نمیشه به عنوان نقطه ضعف خیلی مهم بهش اشاره کرد. در مجموع پکیج باتری با توجه به عملکرد بهینه پردازش گر در مصرف باتری بازدهی خوبی داره و ولی سرعت شارژ خوب نیست.

مشخصات باتری موتورولا موتو جی 22

امنیت موتورولا Moto G22

حسگر اثر انگشت در قسمت کناری و روی دکمه پاور استفاده شده، دقت خوبی داره اما خیلی سریع نیست و شاید در حدود چند ثانیه باز کردن گوشی زمان ببره. امکان استفاده از حسگر دو بعدی چهره هم وجود داره که خیلی دقیق نیست اما سرعت بهتری نسبت به حسگر انگشت داره.

عملکرد دوربین Motorola Moto G22

دوربین این گوشی از چهار لنز 50 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده. کیفیت و رنگ و لعاب عکس ها خوبه. سنسور اصلی توی نور خوب و محیط بیرون عکس های با جزئیات مناسبی میگیره و نسبتا شبیه به واقعیته. تو محیط داخل و نور کمتر کمی عکس ها گرم تر میشه و کمی زرد تر میشن. فوکوس خیلی خوبی نداره و کمی باید جلو عقب برید تا خوب در بیاد. عکاسی در شب هم خیلی نویز زیادی نداره.

عملکرد دوربین Motorola Moto G22

دقت رنگ ها تو سنسور واید مقداری کم میشه و جزئیات هم مقداری افت میکنن. در مورد لنز ماکرو باید بگم که اگه حوصله به خرج بدید میشه عکس های ماکرو خوبی گرفت اما نباید انتظار عکس های فوق العاده داشته باشید.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسله که عکس های نسبتا خوبی میگیره و اگه چت تصویری میکنید یا خیلی جلسه آنلاین دارید کارتون رو راه میندازه.

فیلمبرداری این گوشی توی لنز سلفی و هم لنز اصلی با کیفیت 1080 و فریم ریت 30 ضبط میشه. در مجموع دوربین این گوشی تو شرایط نوری خوب عکس های خوبی میندازه و میشه گفت پکیج دوربین این گوشی کار راه اندازه نه بیشتر.

سخت افزار و نرم افزار Motorola Moto G22

توی موتورولا G22 تراشه هلیو G37 مدیاتک استفاده شده.تنها گزینه رم ۴ گیگ و حافظه ۶۴ و ۱۲۸ هم برای فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده. این پردازنده متناسب با بازه قیمتی خودشه و عملکردش با توجه به بازه خودش خوبه. بیشتر برای مصرف بهتر باتری بهینه شده و عملکرد پردازشی خیلی بالایی نداره.

تو کاربری روزانه مثل وبگردی، چت کردن، گردش در فضای مجازی کاملا کارتون رو راه میندازه. به خاطر روابط کاربری سبکش هم تجربه روون و خوبی از این گوشی تو کاربری ساده خواهید داشت.

بازی کالاف رو با جزئیات پایین و فریم متوسط اجرا میکنه اما اگر کمی بازی کنید قدرت پردازشی افت میکنه و دچار لگ و باگ میشه. دقت تاچ گوشی هم برای بازی های با سرعت واکنش بالا مناسب نیست و اذیتتون میکنه.

 

مشخصات نرم افزار و رابط کاربری

تو گوشی موتو جی ۲۲ از اندروید ۱۲ استفاده که که رابط کاربری خاصی روش استفاده شده و تقریبا اندروید خامه. تقریبا هیچ برنامه اضافه و به درد نخوری روش نصب نیست و با یه رابط کاربری روون و سبک طرفیم که تجربه خوبی موقع استفاده از گوشی میده و تو این رنج قیمتی تقریبا عملکرد خوبی داره. با توجه به جدید بودن گوشی هم به احتمال زیاد تا دو سال آینده هم آپدیت های نرم افزاری و امنیتی رو دریافت میکنه و از این بابت هم میتونه خیالتون راحت باشه.

 

عملکرد اسپیکر موتورولا جی ۲۲

تو این بخش از یه اسپیکر استفاده شده که تو این رنج قیمتی عادیه و انتظار بیشتری نمیشه داشت. بلندی صدای خوبی داره و کیفیتش نسبتا رو به پایینه اما اذیت کننده نیست و تو رنج خودش تقریبا عملکرد خوبی داشته. جک ۳.۵ میلیمتری صدا هم مانند گوشی های دیگه این رنج اینجا هم وجود داره.

 

ارزش خرید گوشی موتورولا Moto G22

گوشی موتورولا جی ۲۲ یه گوشی اقتصادیه که بیشتر برای استفاده روزمره و ساده به کارتون میاد. عملکرد شارژدهی باتری خوبه اما سرعت شارژ بالایی نداره و مثل بقیه گوشی های این رنج عمل میکنه. دوربین هم عکس های نسبتا خوبی برای این رنج قیمتی میگیره ولی تو این قیمت انتظار بالایی نباید داشته باشید. صفحه نمایش نسبتا بی کیفیت جز نقاط ضعف گوشیه.  تو طراحی هم از رقبای سامسونگیش بهتر عمل میکنه اما به شیائومی نمیرسه. در مجموع ارزش خرید پایین تری نسبت به رقباش داره و تو هیچ بخشی برتری خاصی نداره. ما که دلیلی برای انتخاب شدن به عنوان یکی از بهترین گوشی های اقتصادی سال تو این گوشی ندیدیم شاید به نسبت قیمت دلاریش ارزش خرید بیشتری داشته (چون تو دسته سوپر اقتصادی با قیمت 130 یورو قرار میگیره) یا بحث اسپانسریگ در میون بوده! به نظر شما خرید گوشی موتورولا moto G22 تو رنج قیمتی 4.5 میلیون ارزش داره؟ نظرتون رو برامون تو کامنت ها بنویسید.

 

مقایسه Motorola Moto G22 با ردمی 10 شیائومی

گوشی Xiaomi Redmi 10 حدود 7 ماه از موتورولا موتو جی 22 قدیمی تره اما ویژگی های بهتری رو در اختیارتون قرار میده. گوشی شیائومی از نظر عملکرد پردازشی بهتر و سریع تر عمل می کنه و نمایشگرش جزئیات بیشتر و وضوح رنگ بهتری داره. بلندگوهای استریو، بلوتوث جدیدتر 5.1 و پشتیبانی از دالبی اتموس از ویژگی های دیگه ای که ردمی 10a شیائومی در اختیارتون قرار میده. خلاصه که خرید ردمی 10 شیائومی گزینه منطقی تریه.

مقایسه موتورولا موتو جی 22 با A13 سامسونگ

یکی دیگه از گوشی هایی که توی این بازه قیمتی قرار داره A13 سامسونگه که جزئیات نمایشگر و وضوح رنگ بهتری از موتورولا جی 22 داره. پردازنده اگزینوس کم مصرف تر و در نتیجه عملکرد باتری بهتری داره. دوربین هم نسبتا بهتره. در مقابل موتورولا موتو جی 22 هم رفرش ریت 90 هرتزی داره و عملکرد سریع تری توی اجرای برنامه ها و بازی ها از خودش نشون میده و رابط کاربری روون تری داره، ولی برتری G22 بازم اونقدری نیست که شما را برای خریدش راضی کنه و خرید سامسونگ A13 گزینه منطقی تریه. (تازه عملکرد پردازنده A13 A137 رو در نظر بگیرید که دیگه مزیت برتری قدرت پردازشی g22 هم از بین میره!)

 

نویسنده : me.ghorbani
تاریخ انتشار ۲۲ آذر, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 98
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

Nurse

👎👎

۱۷ بهمن ۱۴۰۱
Limb0onTop

به عنوان گوشی دوم دوست دارم موتورلا رو امتحان کنم این مورد داره قلقلکم میده

۲۷ دی ۱۴۰۱
Mahdi2005

خسته نباشید به بچه های موبونیوز ❤️❤️😘

۲۱ دی ۱۴۰۱
tahamousavi

تو ۴.۵ میلیون نمیارزه ولی تو ۴ میلیون یا پایین تر میشه بهش فکر کرد…

۰۱ دی ۱۴۰۱
Hossein mbk

طراحی خوب و جوون پسندی داره

۰۱ دی ۱۴۰۱
Hossein mbk

5000 میلی امپرر رو بخای با 15 وات هم شارژ کنی 3 ساعت وقت میبره🤦‍♂️

۰۱ دی ۱۴۰۱
Hossein mbk

چرا اینقدر حاشیه زیرش زیاده)))) :: :::::::

۰۱ دی ۱۴۰۱
Hossein mbk

دقت رنگ ها تو سنسور وایدش واقعا خوبه

این تبلیغات سایت خیلی تو مخیه 😑🤦‍♂️

۰۱ دی ۱۴۰۱
Hossein mbk

185 گرم، وزن سبکی داره

۰۱ دی ۱۴۰۱
Mahyar1120

علاقه ای به موتورولا ندارم ولی به حرفای شما دارم

۳۰ آذر ۱۴۰۱
FarshadFarhadi

خیلی گوشی خوبی هست ولی میشه بهتر از اینم خرید تو این قیمت

۲۸ آذر ۱۴۰۱
    Limb0onTop

    نه اتفاقا به نظرم گزینه ایده عالی اگه یه کوچولو ارزون تر شع

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
A.L.I

توی این بازه قیمتی انتخاب های بهتری هم هست

۲۸ آذر ۱۴۰۱
ALI ZAREI

شبیه ۱۲ شیائومی زده

۲۸ آذر ۱۴۰۱
thisabasi

توی این بازه قیمتی بد نیست و معمولیه

۲۸ آذر ۱۴۰۱