بررسی مشخصات گوشی Edge 30 Fusion موتورولا

تو بین گوشی های بالارده یا پرچمدار اقتصادی، انتخاب های زیادی تو بازار ایران وجود نداره. یا باید سراغ انتخاب های کم ریسک از شیائومی و سامسونگ برید یا منتظر باشید یه واردکننده ای ریسک کار کردن گوشی های خاص رو بپذیره و بتونید حق انتخاب های بیشتری داشته باشید. موتورولا اج 30 فیوژن یه گوشی پرچمدار اقتصادیه که با توجه قیمت حدود 20 میلیونی و ظاهر واقعا جذاب و عملکرد قابل قبول و خوبش تو همه بخش ها، میتونه افرادی رو که برای خرید تو این بازه قیمتی دنبال خرید گوشی هستن، رو کمی برای انتخاب غلغلک بده! با بررسی مشخصات گوشی Edge 30 Fusion موتورولا همراه موبونیوز باشید تا ببینیم این احساس جذابیت یه حس زود گذره یا میتونه یه عشق واقعی باشه!

 

بررسی طراحی موتورولا اج 30 فیوژن

در همون نگاه اول این گوشی شما رو جذب خودش میکنه. طراحی ساده در عین حال شیک و خاص گوشی موتورولا ادج 30 فیوژن یکی از نقاط قوت گوشی به حساب میاد. توی رنگ آبی قاب پشتی از چرم مصنوعی با کیفیت ساخته شده که علاوه بر این که خیلی راحت صدمه نمی بینه، لکه و کثیفی هم زیاد روش باقی نمیمونه و موقع استفاده هم به راحتی از دستتون سر نمیخوره. ولی برای رنگ های دیگه از گلس براق برای این قسمت استفاده شده. البته برای محافظت بیشتر از گوشی، یه قاب ژله ای شفاف توی جعبه قرار گرفته که در ضمن حفظ ظاهر تا حدودی هم از گوشی محافظت میکنه. با اینکه اندازه صفحه نمایش بزرگه ولی گوشی خیلی قطر کمی داره و همین باعث میشه برآمدگی بزرگ گوشی که به صورت 2 تکه مات و براق ساخته شده، بیشتر به چشم بیاد. دو لنز بزرگ به صورت متقارن در این برآمدگی قرار دارن، قسمت بالا نوشته 50 مگاپیکسل و یه سری توضیحات در رابطه با دوربین اصلی و پایین تر لنز تشخیص عمق و فلش LED قرار داره. این طراحی خاص بخش دوربین باعث شده تا motorola edge 30 fusion با بقیه گوشی ها موجود توی بازار تفاوت داشته باشه و کمی این گوشی رو متمایز کرده. لوگوی براق M موتو وسط گوشی و پایین گوشی هم لوگوی motorola حک شده.

بررسی طراحی موتورولا اج 30 فیوژن

به خاطر طراحی خمیده قاب پشتی و وزن حدودی 175 گرمی با یه گوشی خیلی خوش دست طرفید که توی استفاده طولانی مدت اصلا هیچ مشکلی براتون پیش نمیاد و به راحتی می تونید ازش استفاده کنید. فریم باریک گوشی از فلز آلومینیوم ساخته شده و روی لبه راست دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار داره، لبه بالایی گوشی فقط میکروفون و نوشته دالبی اتموس قرار داره، لبه پایینی گوشی اسپیکر، میکروفون، درگاه تایپ سی و درگاه سیم کارت قرار داره که مثل باقی گوشی های بالارده و پرچمدار فقط دو سیم کارت میخوره و خبری از پشتیبانی کارت حافظه جانبی نیست. لبه چپ هم هیچ خبری نیست.

مشخصات طراحی Motorola Edge 30 Fusion

صفحه نمایش هم به صورت خمیده به فریم میانی وصل میشه و به غیر از بالا و پایین صفحه، حاشیه دیگه ای نداره. دوربین سلفی هم توی یه پانچ هول نسبتا بزرگ وسط صفحه قرار گرفته. طراحی خمیده خیلی سلیقه ایه و ممکنه خیلی ها از این طراحی خوششون نیاد و محافظت گوشی هم سخت تر میشه و باید بیشتر از گوشی مراقبت کنید. البته تماشای ویدیو و کار با این نوع صفحه نمایش ها به خاطر حاشیه خیلی کم لذت خیلی بیشتری داره! روی قسمت پشتی و صفحه نمایش از گوریلا گلس 5 استفاده شده که تا حدودی از خط و خش جلوگیری میکنه.

بدنه گوشی Motorola Edge 30 Fusion

گواهی IP52 استفاده شده برای گوشی تا حدودی در مقابل پاشیدن ذرات آب از گوشی محافظت میکنه ولی همچنان باید حواستون به گوشی باشه. گوشی موتورولا ادج 30 فیوژن یه گوشی خیلی خوش ساخت و خوش دسته که خیلی توی طراحیش به ظریف بودن دقت شده و همین موضوع تا حدودی این گوشی رو برای خانم ها جذاب تر میکنه و تونسته توی این بخش عملکرد خیلی خوب و قابل توجهی داشته باشه.

 

بررسی عملکرد صفحه نمایش Motorola Edge 30 Fusion

از صفحه نمایش 6.55 اینچی P-Oled با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 144 هرتزی برای این گوشی استفاده شده. امکان نمایش 1 میلیارد رنگ رو داره که باعث میشه کنتراست و دقت رنگ ها بسیار خوب باشه. زاویه دید و روشنایی صفحه خیلی خوبه و شما به راحتی توی نور زیاد هم می تونید از گوشی استفاده کنید. از قابلیت HDR10+ هم پشتیبانی میکنه. تاچ سمپلینگ 360 هرتزی هم تا حدودی باعث میشه پاسخ دهی صفحه نمایش سریع و مناسب باشه. حالت هوشمند نرخ به روزرسانی هم میتونه بین 120،90،60 هرتز به صورت خودکار و با توجه به نوع استفاده سوییج کنه و اگه برنامه ای از نرخ 144 هرتزی پشتیبانی کنه روی این حالت هم میتونه بره و همین موضوع باعث مصرف بهتر باتری در کنار تجربه روون از گوشی میشه.

بررسی عملکرد صفحه نمایش Motorola Edge 30 Fusion

حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش و خیلی پایین قرار داره که به خاطر بزرگ بودن صفحه کمی دسترسی بهش رو سخت کرده اما دقت و سرعت خوبی داره. صفحه نمایش خمیده هم به خاطر حاشیه کم و ظاهر جذاب نگاه کردن و استفاده از گوشی رو لذت بخش میکنه. البته به خاطر کوچیک بودن گوشی و صفحه خمیده اون ممکن موقع در دست گرفتن، به صورت ناخودآگاه لبه های گوشی رو فشار بدید که باعث میشه تاچ گوشی به درستی کار نکنه که یکی از معایب صفحه نمایش های خمیده به حساب میاد. البته موتورولا از این قابلیت یه استفاده جالب هم کرده و زمانی که گوشی شما زنگ میخوره یا اعلانی دارید با چشمک زدن لبه های صفحه وقتی گوشی به سمت صفحه روی سطحی قرار گرفته شما رو مطلع میکنه، که شما با فعال کردن قابلیت Edge Light در تنظیمات میتونید ازش استفاده کنید. در مجموع اگه با صفحه نمایش خمیده راحت نباشید این گوشی خیلی اذیتتون میکنه، اما موتورولا به خوبی ازش برای گوشی موتورولا ادج 30 فیوژن استفاده کرده و یه صفحه نمایش عالی و لذت بخش رو تونسته روی این گوشی قرار بده.

 

بررسی عملکرد باتری Motorola Edge 30 Fusion

باتری توی گوشی های کوچیک و خوش دست کاملا صدمه میبینه و به نقاط ضعف گوشی تبدیل میشه، البته اگه استفاده سنگین از گوشی داشته باشید و با نرخ 144 هرتزی ویدیو ببینید و بازی کنید می تونید حدود 5 ساعت با گوشی کار کنید، اما اگه استفاده سبک تری بکنید مثل وبگردی، چت کردن و کمی هر چرخیدن توی فضای مجازی با رفرش ریت خودکار، باتری 4400 میلی آمپر ساعتی گوشی حدود یک روز کامل بهتون شارژ میده و میشه گفت عملکرد قابل قبولی داره. سرعت شارژ ولی وضعیت بهتری داره و با آداپتور 68 واتی قرار گرفته توی جعبه از صفر تا 82 درصد گوشی توی نیم ساعت شارژ میشه. البته همین که با این قیمت شارژر هم داخل جعبه قرار داره باید به موتورولا احسنت گفت که راه شیائومی رو در پیش گرفته نه سیاست سامسونگ و اپل!

 

بررسی عملکرد دوربین گوشی موتورولا Edge 30 Fusion

سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 13 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق پکیج دوربین گوشی موتورولا ادج 30 فیوژن رو تشکیل میدن. دوربین اصلی به صورت پیش فرض عکس های 12.5 مگاپیکسلی میگیره. عکس ها کیفیت خوبی دارن و دیتیل و کنتراست رنگ زیادی دیده میشه و وایت بالانس هم خیلی خوبه و رنگ های طبیعی بهتون میده. اما بدون مشکل هم نیست و مواردی که جزئیات بیشتری داره مثل درختان و طبیعت، کمی جزئیات و رنگشون نرم میشه که البته نیاز داره که دقت زیادی به عکس ها بکنید تا متوجه بشید. عکس های پرتره جداسازی سوژه و محو کردن پس زمینه به خوبی و با جزئیات انجام میشه. سنسور اولترا واید هم با 12.5 مگاپیکسلی عکس میگیره و جزئیات خوب و رنگ های خیلی زیبایی توی عکس های دیده میشه و تا حدودی از لنز اصلی ضعیف تر عمل میکنه. البته مشکلاتی هم داره، توی نور زیاد هم کمی نویز توش دیده میشه و گوشه های تصویر به هم ریختگی وجود داره ولی باز هم نسبت به رقبای دیگه عملکرد خوبی داره. لنز اولترا واید به خاطر داشتن امکان فوکوس خودکار عکس های ماکرو هم میتونه بگیره و جزئیات و رنگ های خوبی توی عکس ها دیده میشه.

بررسی عملکرد دوربین گوشی موتورولا Edge 30 Fusion

عکسبرداری توی شب نویز کمی داره و به صورت خودکار لنز اصلی کمی نور و رنگ های تصویر رو بهینه میکنه و نویز کم و رنگ های خوب توی عکس های اون دیده میشه. با روشن کردن حالت نایت مود هم یه مقداری عکس ها پر نور تر و روشن میشه. سنسور اولترا واید توی نور کم عکس های خوبی میگیره، اکسپوژر کمه و تا حدودی باعث نرم شدن رنگ ها و جزئیات میشه، از حالت نایت مود هم خبری نیست. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی امکان فوکوس خودکار هم براش استفاده شده و عکس های ثبت شده جزئیات خوبی داره و رنگ پوست خیلی واقعی و طبیعی در میاد. فیلم های 4k با 30 فریم هم می تونید با دوربین سلفی بگیرید که کیفیت و رنگ خوبی دارند اما لرزشگیر به خوبی عمل نمیکنه و زیاد مناسب ولاگ گرفتن نیست.

با دوربین اصلی هم می تونید تا رزولوشن 8k و با 30 فریم فیلمبرداری کنید، جزئیات و رنگ های ثبت شده توی عکس ها هم خیلی خوبه و دینامیک رنج بالایی هم دارن.

 

بررسی عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری Motorola Edge 30 Fusion

موتورولا برای بخش پردازشی از پردازنده پرچمدار قدیمی اسنپدراگون 888 پلاس استفاده کرده. این گوشی تو چهار نسخه با 8/12 گیگ رم و 128/256/512 گیگ حافظه داخلی وارد بازار شده. البته قدیمی بودن پردازنده باعث نشده توی اجرای برنامه ها و استفاده از رابط کاربری و بازی های با گرافیک بالا مشکلی داشته باشه و به راحتی و بدون مشکل میتونه از پس اجرا بر بیاد. بعد از استفاده طولانی سنگین هم دما خیلی بالا نمیره و سیستم خنک کننده خوبی استفاده شده. ولی به خاطر مدیریت کردن دما، motorola edge 30 fusion کم کم قدرت پردازشی رو کاهش میده تا 60 درصد قدرت واقعی خودش میرسونه تا گوشی خنک بشه و همین باعث میشه تا حدودی توی اجرای بازی ها شاهد افت کیفیت و فریم باشیم.

بررسی عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری Motorola Edge 30 Fusion

اندروید 12 بدون پوسته خاصی و شبیه به اندروید خام برای گوشی موتورولا ادج 30 فیوژن استفاده شده و به خاطر همین تجربه استفاده از گوشی خیلی سبک و ساده است و تقریبا هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نمیکنه. البته امکانات شخصی سازی خوبی مثل تغییر رنگ و فوت رابط کاربری، فعال کردن چراغ قوه و دوربین با حرکت گوشی و تنظیمات مخصوص بازی متنوعی داره که همه به صورت یکجا توی برنامه موتو جمع شدن و میتونید خیلی راحت بهشون دسترسی داشته باشید. برنامه Ready For هم مثل باقی گوشی های موتورولا روی گوشی قرار داره که می تونید گوشی رو به تلویزیون های قابل پشتیبانی وصل کنید و روی تلویزیون بازی کنید یا به تماشای ویدیو بشینید. موتورولا برای این گوشی قول 2 سال پشتیبانی نرم افزاری و 3 سال پشتیبانی امنیتی رو داده.

 

بررسی اسپیکر موتورولا اج 30 فیوژن

اسپیکر های استریو گوشی که یکی روی لبه پایینی قرار داره و اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر دوم استفاده میشه بلندی صدای خوبی دارن و صدا بسیار با کیفیت و واضح پخش میشه و نویز خیلی کمی هم توی صداها دیده میشه. قابلیت دالبی اتموس هم به شما اجازه تنظیمات بیشتر صدا و شخصی سازی کاملش رو میده. جک 3.5 میلیمتری صدا هم سالهاست که حذف شده و باید از تبدیل تایپ سی یا هندزفری بلوتوث برای گوشی استفاده کنید که به خاطر بلوتوث نسخه 5.2 تاخیر کم و دقت خوبی داره.

 

آیا گوشی Motorola Edge 30 Fusion ارزش خرید داره؟

موتورولا اج 30 فیوژن با قیمت حدودی 20 میلیون تومان یه پرچمدار اقتصادی به حساب میاد و توی همه بخش ها عملکرد خیلی خوبی از خودش نشون میده. البته شارژدهی باتری به خاطر اندازه کوچیک گوشی کمه و میشه به خاطر خوش دست بودن گوشی ازش گذشت اما دوربین گوشی خیلی عملکرد خارق العاده و خاصی نداره و نسبت به گوشی های دیگه این بازه قیمتی خیلی بهتر و قابل توصیه نیست، عملکرد پردازشی گوشی هم با توجه به اندازه گوشی تقریبا مشکل و نقصی نداره و باعث نمیشه برای مصارفی مثل بازی یا برنامه های سنگین بی استفاده بشه ولی انتخاب اول هم نیست. نقطه قوت بزرگ این گوشی طراحی ظاهری و خوش دست بودنشه که در کنار یه صفحه نمایش خمیده و با جزئیات باعث میشه استفاده روزمره از گوشی خیلی لذت بخش بشه و داشتن یه گوشی خاص با یه ظاهر جذاب کلاس خوبی هم داره و تنها دلیل قانع کننده خرید این گوشی میتونه همین باشه، البته گوشی های موتورولا به خاطر واردات کمتر نسبت به برند های دیگه بازار قیمت بالاتری دارند و لوازم جانبی اونها هم کمیابه و نسبت به رقبای دیگه توی این بازه خیلی ارزش خرید بالایی نداره. میشه اینجوری هم جمع بندی کرد: motorola edge 30 fusion یه گوشی خوشگل و خوش دسته که نقطه ضعف خیلی بزرگی به جز کمبود لوازم جانبی نداره که بخوایم بگیم سمت خریدش نرید. از اون طرف هم هیچ برتری و مزیت خاصی نسبت به رقبا به جز طراحی نداره که بخوایم ارزش خرید بالایی براش در نظر بگیریم. یه گوشی که اگه تو نگاه اول عاشقش شده باشید میتونید به مدل دیگه ای فکر نکنید و با قلب انتخابش کنید!

 

نویسنده : موبونیوز
تاریخ انتشار ۳ دی, ۱۴۰۱

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 79
5/ 5

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

!Just trust me

ویدئو بررسی گوشی رو بزارید و مقایسه کنید با هم قيمت هاش

۱۲ آبان ۱۴۰۲
Salar6527

سلام دوستان دوتا سوال داشتم لطفاً دوستانی که میتونن بنده رو راهنمایی کنن،اول اینکه با ایرانسل نت ندارم تو گوشی ولی با همراه اول دارم،دوم اینکه قفل کشیدن الگو رو نتونستم پیدا کنم و اینکه آیا حالت always on display چجوری فعال کنم ممنون از همتون

۱۰ مهر ۱۴۰۲
Mahayd24

شیائومی ۱۲ با قیمت کمتر عملکرد بهتری رو ارائه میده

۰۱ شهریور ۱۴۰۲
Sir_MilaD

آقا سلام به همگی، رفتم نظرات کسایی که از این گوشی استفاده کردن رو بخونم، یه مورد رو پیدا کردم گفتم شاید شماهم به کارتون بیاد.
نظر یکی از کاربرا:
⚠️ من کلاً اهل نظر دادن نیستم به صورت متنی، شاید کلاً برای 3 مورد نظر داده باشم حیفم اومد نگم که چه شاهکاری هست. من چند گوشی قبلیم S21 FE و Xiaomi 12 و IPhone 12 و Nothing phone 1 و Huawei p50 بوده تو 2 سال اخیر این یه چیز دیگه است. کیفیت ساخت، سرعت، اسمبل قطعات و تو کیفیت ساخت قطعاً از همه مدل های ذکر شده بهتره در زمینه صفحه نمایش هم باز با اختلاف کم از شیائومی و سامسونگ بهتره. باتری و ماندگاری و سرعت شارژ باز بهتره که S21 FE و Xiaomi 12 واقع تو ماندگاری باتری بد هستن حتی بدتر از p50 ولی ایفون 12 و ناتینگ خوب ماندگاری دارن. قدرت سخت افزاری بعد از شیائومی 12 قرار میگیره تو سرعت سیستم عامل بعد از iOS همراه با ناتینگ فون واقعاً عالی هستن. در زمینه دوربین p50 از همشون یه سر و گردن بالاتر هست بعدش همه شون تو یه سطح هستن، امّا واقعاً این گوشی یه پکیج عالیه که دست بگیرین به وجد میاین شاید تنها ایرادش نبود وسایل جانبی و اگه مورد پیش بیاد نبود قطعات و تعمیرات راحت باشه.⚠️

✌🏼

۲۸ تیر ۱۴۰۲
Don14

خوبه
رقیب اس 21 اف ای هست

۲۵ خرداد ۱۴۰۲
MAHDI13

خیلی زشت

۱۷ فروردین ۱۴۰۲
Nurse

میشه باهاش عکس هم گرفت

۱۷ بهمن ۱۴۰۱
    miladyahyanegad

    نه نمیشه دوربینش فیکه موتورولا فیک زدن چ نظرات تخیلی می‌دین بعضیاتون

    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲
      Salar6527

      سلام دوستان دوتا سوال داشتم لطفاً دوستانی که میتونن بنده رو راهنمایی کنن،اول اینکه با ایرانسل نت ندارم تو گوشی ولی با همراه اول دارم،دوم اینکه قفل کشیدن الگو رو نتونستم پیدا کنم و اینکه آیا حالت always on display چجوری فعال کنم ممنون از همتون

      ۱۰ مهر ۱۴۰۲
thisabasi

به نظر میرسه گوشی با کیفیتی باشه

۰۹ بهمن ۱۴۰۱
mobolu

عشق در دو نگاه

۰۲ بهمن ۱۴۰۱
Mahdi2005

خسته نباشید به بچه های موبونیوز ❤️❤️😘

۰۱ بهمن ۱۴۰۱
Limb0onTop

از همه نظر عالیه به غیر از باطری که عملکرد قابل قبولی داره اون بخشم.
بخش دوربینم که سلیقه ای‌ه.
در مقابسه با s21 FE خیلییی سر تره
و خیلی ارزون تره.
S21 fe پلاستیکه و شارژ دهی‌ش خیلی ضعیفه و اسنپدراگون ۸۸۸ روشه که یه نسخه انداختش عقب .اداپتور ۲۵ واتیش هم تو جعبه نیست خداروشکر فقط تو بخش باطری بهتره اما این مدل موتورلا واقعا خفن کار شده اابته P_OLED یه ذره تو ذوق میزنه وگرنه خوش دست و سبک و راحت و ۸۸۸+ خیلی خوبه و ارزون البته پیشنهاد من با ۲_۳ تومن بیشتر و 12T PRO ه که خیلی بهتره

۲۷ دی ۱۴۰۱
    Limb0onTop

    تو بخش دوربین بهتر کار شده باطری و اشتباه نوشتم اون بالا 🗿

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    Mohamad 1616

    دوربین تله فوتو s21fe تمام پکیج‌ دوربین این گوشی رو میارزه دوربین پرچمدار رو با میانرده مقایسه نکن

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      miladyahyanegad

      بازم از اون حرفا بود اف ای کجاش پرچمداره سامسونگ خودش پشیمونه fe زده و دیدی که دیگه تولید نمیکنه و قصد هم ندارم دیگه fe بزنه این گوشی پرچمداره شما میگی میانرده بعد اصلا تو عمرت این گوشی دست گرفتی که میگی همون سامسونگ فن خودت بچسب

      ۰۶ فروردین ۱۴۰۲
hamidcipher

با اینکه از 888+ استفاده میکنه باز حس میکنم زیاد با خود سیستم هماهنگ نیست . . . !

۱۵ دی ۱۴۰۱
Iman664411

بدرد نمیخوره

۱۴ دی ۱۴۰۱
    miladyahyanegad

    فقط تو به درد میخوری

    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲
tahamousavi

این سری فیوژن موتورولا شبیه سری se آیفون و سری fe سامسونگ میمونه؛ البته نه خیلی. قبول دارین؟

۱۲ دی ۱۴۰۱
    miladyahyanegad

    خیر اصلا شبیه نیس

    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲
Mahdi122

قیمت عجیب

۱۱ دی ۱۴۰۱
Mahdi122

سامسونگ بهتره

۱۱ دی ۱۴۰۱
    miladyahyanegad

    اره چون تو فقط اون دست گرفتی

    ۰۶ فروردین ۱۴۰۲
AliNajafiJahani

قیمتش خیلی بالاست 👎🏻

۰۹ دی ۱۴۰۱
    Limb0onTop

    با مشخصاتی که داره قبمت قابل قبولی داره

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
A.L.I

نیستم باهاش
عشقت مال خودت

۰۸ دی ۱۴۰۱
ALI ZAREI

قیمتش خییییییلی بالاست باو

۰۸ دی ۱۴۰۱
shahab-021

چی؟
عشق در یک نگاه!!!
ازت انتظار نداشتم مهدی

۰۸ دی ۱۴۰۱