نقد و بررسی اسپیکرهای Monster

همه ی ما بابانوئل رو میشناسیم ولی کسی نوئل لی (Noel Lee)، خالق و بنیان گذار کمپانی مانستر رو نمیشناسه. امروز قراره یه داستانی رو بگم که می تونه خیلی جذاب باشه. اگه می خواید هر مدل اسپیکری بخرید در ادامه همراه موبونیوز باشید.

تاریخچه کمپانی Monster

یه آقایی به اسم نوئلی 40 سال پیش، سال 1987 توی گاراژ خونه شون یه نگاه می کنه میگه آقا این صدایی که من دارم می شنوم از اسپیکر و از باندهای مختلف و هر جایی که داره صدا پخش می کنه، صدا ایراد داره.

اون ایراده شاید توی کابل باشه و توی اسپیکر نباشه. میره توی گاراژ خونه ش و یه کمپانی درست می کنه! (دقت کردید که همه ی کمپانی ها از یه گاراژ شروع میشن؟ حتی موبونیوز که انباری داشته یه زمان!) میره توی گاراژ خونه ش و شروع می کنه یه سری سیم تولید کردن.

سیم ها رو تولید می کنه و کیفیت فوق العاده محشری دارن. یهو می ترکونه و خیلی اتفاقات مثبتی از طریق ساخت سیم و کابل هایی که می تونه انتقال صدا انجام بده براش میفته. بعد از اون میره انتقال تصویر هم انجام میده. کمپانی Monster کابل های HDMI خفنی هم داره. این کابل ها رو که همین جوری جلو میبره، می بینه که کمپانی داره بزرگ میشه.

قطعا اون موقع از گاراژ خونه ش بیرون اومده و میره سراغ دسته بندی های مختلف. Monster music یکی از اون دسته بندی هاست که به این برند اضافه میشه. با توجه به علم و دانشی که در زمینه صدا داشته و جلو اومده، میره به سمت تولید اسپیکر و هدفون.

سال 2008 با دکتر دره (Dr Dre) همکاری می کنه و برای همدیگه هدفون میسازن. از سال 2008 تا 2012 هم با همدیگه کار می کنن و بعد همکاریشون کنسل میشه! خلاصه که کمپانی مانستر و نوئل لی اومده بازی رو ساخته.

دوتا اسپیکر پرتابل و یه اسپیکر ساندبار از این برند می خوایم بررسی کنیم که قبل از اون باید یه نکته ای رو بهتون بگم. اسپیکرهای مانستر توی دنیا یه مقداری برند محسوب میشه و همه میشناسنش ولی توی ایران چون خیلی افراد نمی شناسنش، واردات روش انجام نشده و خیلی شناخته شده نیست.

مانستر یکی از برندهایی که توی دنیا سرچ کنید اسپیکرهای مختلفش توی کشورهای مختلف وجود داره. اسپیکرهای Adventurer Max و Adventurer Force که پرتابلن اینجان و یکی هم ساندبار مدل SB100 داریم که خیلی خلاصه ویژگی های این سه تا رو بهتون میگم. این اسپیکرها برای یه دسته از آدم ها می تونن انتخاب خوبی باشن.

اسپیکر مانستر مدل Adventurer Max

اول درباره طراحی این مدل بگم. این اسپیکر IPX7 داره یعنی ضد آبه. وقتی می بینیش، قشنگ متوجه میشید که یه اسپیکر جون داره. یعنی کیفیت ساخت واقعا بالاست و بعضی جاها جونداری به کیفیت و زیبایی چربیده. متریالی که داره قشنگ یه متریال مقاومی که IPX7 باعث میشه تا نیم ساعت زیر عمق 1 متری زیر آب ببریش. کیفیت صدایی هم که بهتون میده جذابه. 60 وات RMS خروجی بهتون میده. دوتا مود مختلف Indoor و Outdoor بهتون میده که متناسب با این که توی خونه هستید یا بیرون خونه اید می تونید ازش استفاده کنید.

خیلی چیز عجیب غریبی هم روش نداره. دکمه پاور، بلوتوث، کم و زیاد کردن صدا، Pause و Play داره.

درمورد ورودی هاش اگه بخوام بگم، بهش میکروفون می خوره که می تونید بهش میکروفون وصل کنید و بخونید. یه درگاه Type-c داره. فست شارژ رو تا 30 وات پشتیبانی می کنه که جزو خوبی هاش حساب میشه. یدونه USB داره که می تونید با فلش هم موزیک رو گوش کنید. SD کارت داره که تا 32 گیگابایت می تونید موزیک گوش کنید. کابل AUX هم بهش می خوره.

در واقع تمام ورودی هایی که باید داشته باشه رو داره. مثلا به AUX وصلش کنی، میکروفون بهش میزنی، فلش، رم و بلوتوث هم بقیه ورودی هایی که داره. حالا بریم سراغ کیفیت صداش. وقتی با این اسپیکر موزیک رو می شنوی یه بیس خیلی زیادی داری. بعضی اوقات این بیس اذیت کننده هم میشه. مثلا وقتی می خوای پادکست گوش بدی، البته که خیلی منطقی نیست با این اسپیکر پادکست گوش بدی، صدا بم. یعنی یه بم بودنی داره که به نظر من به خاطر نداشتن تفکیک توی صداشه.

تفکیک صداش خیلی خفن نیست ولی پرت و پلا هم نیست. از اون طرف صدای تیز و تریبل رو نمی تونه خیلی هندل کنه ولی در مجموع اگه پکیجش رو در نظر بگیری، به درد موزیک گوش دادن می خوره اما تفکیکش شاید یه ذره اذیتتون کنه.

درمورد شارژدهی و میزانی که می تونه پلی تایم بده، خود کمپانی گفته 24 ساعته که می تونید تقریبا 20 ساعت ازش پلی تایم بگیرید. چون فست شارژ داره می تونید با تایپ سی شارژش کنید و خیلی زود به نسبت بقیه اسپیکرهایی که توی دسته خودش وجود دارن شارژ میشه.

 

بریم سراغ نقاط ضعف و قوت. نقاط قوت اولیش اینه که طراحیش جونداره. IPX7 هم داره می تونید بلا سرش بیارید. نکته دوم مثبت اینه که بیس خیلی خوبی داره. کیفیت صدای بمش خیلی بالاست. اگه سبک موزیکی که گوش میدید بیس داره، این اسپیکر تا حد زیادی به دردتون می خوره. نقطه قوت بعدی باتری و میزان شارژدهیش. مورد بعدی ورودی ها و خروجی های تقریبا کاملش. و در آخر نقطه قوتی که داره پشتیبانی از فست شارژه.

میرسیم به نقاط ضعف. صدای تریبلش یه ذره ایراد داره. تفکیک صداش یه مقداری ایراد داره. کیفیت ساختش خیلی خوب نیست یعنی مثلا متریالی که توش استفاده شده رو می بینی خیلی لذت بخش نیست و حس باکیفیت و با کوالیتی ازش نمی گیری.

اسپیکر مانستر مدل Adventurer Force

میریم سراغ اسپیکر بعدی یعنی Adventurer Force که تو نگاه اول می بینی که به عنوان دمبل هم می تونی ازش استفاده کنی! بعد هم به عنوان تبلک و در نهایت می تونی باهاش موزیک گوش بدی!

توی بخش طراحیش دقیقا همون چیزی که توی مدل Max میدیدیم توی این اسپیکر هم وجود داره. کیفیت خیلی خوبی نداره ولی جونداره. انگار که برای استفاده های صنعتی ساخته شده ولی استفاده ش اون نیست اما متریالی که توش به کار رفته این جوریه. 40 وات RMS بهتون خروجی میده. قطعا کیفیت، تفکیک و بیس صداش از اون یکی ضعیف تره. قیمتش هم 2 میلیون تومن ارزون تره. در مجموع اگه بخوام کیفیت صدای این رو بگم، توی این بازه قیمتی از این اسپیکر بهتر هم می تونید پیدا کنید ولی این مدل یه سری از خوبی هایی مثل IPX7 داره که می تونید تا عمق یک متری نیم ساعت زیر آب ببریدش.

کیفیت صدای معمولی قابل قبولی داره ولی کیفیت ساختش باز همونجوریه که پلاستیک و متریالی که توش به کار رفته حس لوکس بودن بهتون نمیده. درمورد ورودی خروجی هاش هم اگه بخوام بگم میکروفون می خوره، باز هم USB رو داریم، شارژرش دوباره تایپ سی و AUX هم می خوره. ورودی و خروجی هاش دقیقا مثل همون مدل قبلیه و می تونید بهش میکروفون وصل کنید، بعضی اوقات بخونی، می تونی فلش و رم بزنی. این نکته فقط وجود داره که دوتا مود Indoor و Outdoor رو نداره.

از نظر شارژدهی، خود کمپانی 18 ساعت اعلام کرده که تقریبا می تونید 15 ساعت ازش شارژدهی بگیرید که شارژدهی قابل قبولیه. باز هم فست شارژ رو پشتیبانی می کنه.

 

اگه بخوام جمع بندی نقاط قوت و ضعفش رو بگم، نقطه قوت اولش کیفیت ساخت صنعتی جوندارشه که می تونه خیلی کمکتون کنه. نقطه قوت دوم کیفیت صداش که توی بعضی از رنج های صدایی خوبه و شما می تونید بعضی اوقات موزیک خوب گوش بدید ولی خیلی توقع کوالیتی و کیفیت خارق العاده ای درباره صدا نمی تونید داشته باشید.

نقاط قوت بعدی شارژدهی باتری خوب، فست شارژ و ورودی خروجی های تکمیلشه.

میرسیم به نقاط ضعف. متریالی که توش به کار رفته متریال جونداری نیست و بعضی اوقات توی صداهای تریبل اذیتتون می کنه. توی تفکیک هم یه مقداری ایراد داره. این دوتا اسپیکر پرتابلی که توضیح دادم قابلیت این رو دارن که به عنوان پاوربانک هم ازشون استفاده کنید.

یعنی میری یه کمپی و این رو با خودت بر میداری میبری و وقتی دیدی گوشیت شارژ نداره وصلش میکنی به این اسپیکر و به عنوان پاوربانک ازش استفاده می کنی.

اسپیکر ساندبار مانستر مدل SB100

کیفیت ساخت این اسپیکر دیگه صنعتی نیست چون توی خونه استفاده میشه. حس کوالیتی بهتری رو بهتون میده 4 تا اسپیکر مید بیس و دوتا توییتر داره. در مجموع 60 وات RMS بهتون صدا میده. به درد این می خوره که متصلش کنید به تلویزیون و صدای بهتری رو از TV بگیرید.

خوبیش اینه بیزبیلک بیس رو نداره. این اسپیکر، ساندباری که به درد گرفتن قدرت صدای بیشتر از تلویزیونتون می خوره. کیفیت صداش کیفیت معقولیه. در مورد خروجی ها و ورودی هاش باید بگم که HDMI و RCA می خوره. کارکرد خانگی داره و پرتابل نیست و باید به برق وصل باشه. دوتا مدل دیگه ای که گفتم هم میشه پرتابل باشه و هم به برق وصلش کنید.

ساندبار مدل SB100Monster Speaker

در نهایت اسپیکرهای مانستر ارزش خرید دارن؟

درمورد مانستر یه توضیحی بهتون بدم. از نظر کیفیت ساخت و کوالیتی یه چیزی که می تونه با هم رده های قیمتی JBL رقابت کنه. چندتا نکته وجود داره که باید حواستون بهش باشه. Monster یعنی هیولا. این کمپانی از اسمش معلوم که یه مقداری فرهنگش با JBL فرق داره و به سمت کسایی رفته که تجربه خشن تر از اسپیکر می خوان. همین مورد باعث میشه که طراحیش صنعتی مانند باشه. خیلی ظرافت و کیفیت عجیب غریبی نداره.

یه ایراد بهتون بگم. شاید توی بلند مدت کیفیت صداش و کیفیت ساختش افت کنه. وقتی توی اینترنت سرچ می کنید گزارش هایی از این محصول وجود داره که بعضی اوقات دیده شده توی بلند مدت کیفیتش افت کرده که حواستون باید بهش باشه.

نکته های خوبش هم که بهتون گفتم یه کیفیت صدای معقول در کنار کیفیت ساخت صنعتی بهتون میده که میشه به نسبت JBL و بقیه اسپیکرها یکم باهاش خشن تر رفتار کرد. (با چکش نزنید توی سر اسپیکرها!) از طرف دیگه خوبی شارژدهی و IPX7 هم داره که توی مدل های پرتابل، بردنشون توی طبیعت راحت تر و بهتر باشه. خوبی و بدی های این سه تا مدل رو هم کامل گفتم.

در نهایت نظر شما راجع به اسپیکرهای مانستر چیه؟

 

 

نویسنده : me.ghorbani
تاریخ انتشار ۲۳ مرداد, ۱۴۰۱
برچسب ها

آخرین مقالات

تعداد نظرات : 59
5/ 4

نوشتن دیدگاه جدید

نظر خود را بنویسید

comment-user-img
anti.gen

به نظر میاد خیلی با کیفیت باشن

۰۵ آذر ۱۴۰۱
comment-user-img
thisabasi

مدل ادونچر یکی از گزینه های موردنظرمه برای خرید 👌

۱۵ مهر ۱۴۰۱
comment-user-img
mohammad756

عالییی

۳۱ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
mahdiaghaei

چه خوبه

۱۲ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
mahdiaghaei

خداس

۱۲ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
Mrprofessor

غول های صدا دار

۰۶ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
Madi11

طراحی ضعیف خیلی ضعیف

۰۱ شهریور ۱۴۰۱
comment-user-img
Khode_mahdi_shajari

🗿🔥

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
Mobina_Karimi

عالی حرف نداری

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
tahamousavi

اون ساندباره خوراک فیلم سینماییه! خیلی صداش مناسب بود!

۳۰ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
tahamousavi

بررسی خوبی بود ولی متاسفانه از لحاظ قیمت مشکله. باید موزیک باز باشی که اینهمه پول بابت اسپیکر بدی…

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
aliah

قابلیت Indoor و Outdoor جالب بود.

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
AliNajafiJahani

برو درسته 😍❤️👌🏻

۲۹ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
Farhad 2018

خیلی سایتت خوب شده که زیر ویدئو ها نوشتاری هم بررسی میکنی

۲۸ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
Farhad 2018

چه اسپیکراییییییی😍😍😍👍👍👍👍

۲۸ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
danyal_alivand

نکا استیل گنگو 😍😵‍💫

۲۸ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
afsheen

به به به این اسپیکرها 😍😎

۲۷ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
A.L.I

اسپیکرهای خیلی خوبی هستن

۲۷ مرداد ۱۴۰۱
comment-user-img
ALI ZAREI

جووووووووووون با این صداها

۲۷ مرداد ۱۴۰۱